PDA

View Full Version : george lynch G2 zoom



YannickH
27 juli 2010, 15:34
ik kwam deze pedaal tegen op de site van thomann en ik heb hem meteen opgezocht op youtube.
ik vind hem supervet klinken!
nu hier is het filmpje dat ik bekeken heb.
http://www.youtube.com/watch?v=Jo52H35qQUI
hier enkele vragen:
het geluid vind ik goed maar is het den over een clean channel gespeeld?
en hebben jullie enige ervaring met deze pedaal?

AoDf
27 juli 2010, 21:15
ZOOM is ook niet meer wat het geweest is zie ik. Een metalen behuizing bijvoorbeeld. Klank lijkt ook bruikbaar.

Mijn eerste gevoel als ik aan ZOOM denk is: goedkope plastic crapzooi. Ik had vroeger de 4040, een soort goedkope tegenhanger van de Digitech RP10, die nergens echt goed in klonk. Een maat van mij had de 505, een twee-pedaals multieffect, ook plastic, ook crappy.

YannickH
28 juli 2010, 13:19
ZOOM is ook niet meer wat het geweest is zie ik. Een metalen behuizing bijvoorbeeld. Klank lijkt ook bruikbaar.

Mijn eerste gevoel als ik aan ZOOM denk is: goedkope plastic crapzooi. Ik had vroeger de 4040, een soort goedkope tegenhanger van de Digitech RP10, die nergens echt goed in klonk. Een maat van mij had de 505, een twee-pedaals multieffect, ook plastic, ook crappy.

ja ik heb gelezen dat de pedaal niet geweldig was.
dus ik ga die laten links liggen.
maar ik twijfel nog tussen2 pedalen maar daar kom ik nog wel uit:p

Riky
28 juli 2010, 13:30
geluid komt bij mij over als digitaal. Klinkt niet dik. Waarschijnlijk leuk voor thuis, maar op podia+uitversterkt blijft je geluid nergens denk ik.

YannickH
28 juli 2010, 13:39
geluid komt bij mij over als digitaal. Klinkt niet dik. Waarschijnlijk leuk voor thuis, maar op podia+uitversterkt blijft je geluid nergens denk ik.

ja daar had ik al schrik voor.
erg bedankt.
ik ga deze zeker niet kopen dus.
er komt ofwel een mxr 10band EQ kerry king bij ofwel een mxr carbon copy delay

TimS
28 juli 2010, 13:49
geluid komt bij mij over als digitaal. Klinkt niet dik. Waarschijnlijk leuk voor thuis, maar op podia+uitversterkt blijft je geluid nergens denk ik.
Kotzen gebruikt er wel een live:

http://www.youtube.com/watch?v=QHbLUJFxoys

Riky
28 juli 2010, 14:13
Kotzen gebruikt er wel een live:

http://www.youtube.com/watch?v=QHbLUJFxoys

Alleen af en toe beetje delay en beetje reverb...

Volgens mij steld hij niet zulke hele hoge eisen aan een delay en reverb.
Niet negatief bedoeld, maar zijn sound is voornamelijk de gitaar + pickups + overstuurde buizen bak + vingers. Het is geen The Edge waarbij delay en reverb een hele grote rol speelt.
Ik denk dat george met vijwel elke beetje goed klinkende digitale delay wel uit de voeten kan.

Daarbij zitten er veel meer functies op dit ding.
Mijn ervaring met dit soort mini multi effect pedalen. Erg leuk om effecten te leren kennen, maar op podium absoluut niet handig. Je moet met 2 knoppen door alle banken heen klikken. Disortion is vaak niet wat (laat weinig van je gitaar geluid heel). Meestal ben je an een jaar wel uitgekeken op dit soort pedaaltjes. Kun je dus beter die 100 euro bewaren en echt iets tofs kopen.

Maar dat is mijn mening/ervaring.

Nielsje
28 juli 2010, 14:15
Tering, dat klinkt als een berg wespen met een element erop...

TimS
28 juli 2010, 15:14
Alleen af en toe beetje delay en beetje reverb..

Is dat niet waar de TS het voor wil gebruiken dan? Ik zag een JCM2000 in z'n sig staan, dus ik ging er van uit dat hij alleen wat delay en reverb nodig had.

Riky
28 juli 2010, 15:36
dan moet hij hem al helemaal niet kopen... echt overkill. Kun je 2 simpele losse pedaaltjes kopen. Heb je jaren lang plezier van.

YannickH
28 juli 2010, 15:54
dan moet hij hem al helemaal niet kopen... echt overkill. Kun je 2 simpele losse pedaaltjes kopen. Heb je jaren lang plezier van.

ben ik 100% mee eens:)