PDA

View Full Version : Digitech Bad Monkey VS Ibanez TS7



Trecion
27 juli 2010, 13:04
hey mensen,

ik ben op zoek naar een low budget overdrive pedaal om mijn clean kanaal van men DSL100 net dat beetje overdrive te geven als ik van clean naar crunch wil. Ook moet hij ervoor dienen om men lead kanaal wat strakker te maken.

Budget: +/- €60

op internet vond ik de Digitech Bad monkey en de Ibanez TS7. Welke van deze zal voor mijn doeleinden het beste zijn? als iemand nog andere suggesties heeft zijn die ook welkom.

Nielsje
27 juli 2010, 13:16
Tja, beiden zou kunnen. Beiden zijn ook niet echt verschillend van elkaar. Beiden zijn tubescreamers. Koop er een, en probeer het zou ik zeggen.


Je omschrijving m.b.t. 'overdrive' is een beetje mager, dus een uitgebreider antwoord kan ik ook niet geven (wat voor sound zoek je, gitaar, muziekstijl, blah blah blah)

tomdiedom
27 juli 2010, 13:21
Bij mijn weten kunnen beide pedaaltjes je versterker "strak trekken" en dit soort tubescreamer(achtigen) worden daarvoor ook veel voor gebruikt. De ts-7 verschilt volgens mij nauwelijks of niet van een ts-9, welke vrij populair is.
De bad monkey is een tubescreamer kloon alleen heeft iets meer "veelzijdigheid" door de dubbele toonregeling itt de ts-7, sommige mensen vinden de badmonkey een fijn bakkie en anderen kunnen er weer helemaal niks mee.
Misschien zou je nog naar een byoc tubescreamertje kijken. Ik vrees dat je een gewone ts-9 van ibanez of een maxon od808(die ook niet veel verschilt van een ibanez ts-9) niet voor 60 euro kan scoren.

HaroldA
27 juli 2010, 13:23
Als je een TS koopt, hou dan rekening met de mid-hump en het verlies van laag.

Als je dat niet wil moet je een Bad Monkey kopen, maar die klinkt wel iets minder natuurlijk, IMHO.

Mitch
27 juli 2010, 15:23
Voor het strak trekken van het laag, al dan niet in combinatie met medium/high gain zou ik voor een TS7 gaan.

Trecion
27 juli 2010, 17:05
Wat is er eigenlijk zo goed aan de TS9, aangezien die 2 a 3x zo duur is als de bad monkey en TS7?

Chroxy
27 juli 2010, 17:16
hij is groen en niet grijs!

EuroCinema
27 juli 2010, 17:24
De Bad Monkey is de enige tubescreamer-achtige waar ik niks mee kan. Al met de gain op nul te aggressief, te grof naar mijn smaak. Ik heb een TS-5 gehad, voorloper van TS-7. Klonk te gek, maar ging snel kapot door slechtere constructie. De 7 serie is volgens mij steviger, maar heeft nog steeds niet echt een prof uitstraling, en dat vinden veel gitaristen ook belangrijk. Verder zijn die 7 en die 9 volgens mij grotendeels gelijk.

Bram+
27 juli 2010, 17:27
Maken ze die huidige TS9's niet nog steeds in Japan? Dat verklaart in ieder geval het prijsverschil (aangezien die TS7's uit Taiwan e.d. komen), overigens niet direct een kwaliteitsverschil. Die toneloks zijn degelijke dingen m.i.

Dirk_Hendrik
27 juli 2010, 17:59
Maken ze die huidige TS9's niet nog steeds in Japan? Dat verklaart in ieder geval het prijsverschil (aangezien die TS7's uit Taiwan e.d. komen), overigens niet direct een kwaliteitsverschil. Die toneloks zijn degelijke dingen m.i.

De RI AD9 die hier ligt in elk geval wel.
En toneloks zijn zwaar ondergewaardeerd.

Shaggy
28 juli 2010, 00:15
De Bad Monkey is de enige tubescreamer-achtige waar ik niks mee kan. Al met de gain op nul te aggressief, te grof naar mijn smaak. Ik heb een TS-5 gehad, voorloper van TS-7. Klonk te gek, maar ging snel kapot door slechtere constructie. De 7 serie is volgens mij steviger, maar heeft nog steeds niet echt een prof uitstraling, en dat vinden veel gitaristen ook belangrijk. Verder zijn die 7 en die 9 volgens mij grotendeels gelijk.

dat zijn die soundtank series toch.. wat een baggerconstructie was dat zeg.. maar wel vette sounds :)

Dirk_Hendrik
28 juli 2010, 08:10
Wat is er precies bagger aan de constructie van een soundtank? Het enige dat ik kan bedenken is het losse batterijklepje. Vaak wordt de plastic behuizing (is niet altijd het geval, de vroege zijn van metaal) als argument aangedragen maar ik heb nog nooit een stukgetrapte soundtank gezien.

Shaggy
28 juli 2010, 10:42
Jij hebt er meer gezien dan ik dh, dat zal vast wel. Maar ik ben alleen maar stukgetrapte soundtanks tegengekomen. Met name de footswitch hapert en is daarmee niet roadworthy. Meerdere keren intrappen voor die het doet, een x teveel en hij is meteen weer uit.. vreselijk irritant..

EuroCinema
28 juli 2010, 11:29
Wat is er precies bagger aan de constructie van een soundtank? Het enige dat ik kan bedenken is het losse batterijklepje. Vaak wordt de plastic behuizing (is niet altijd het geval, de vroege zijn van metaal) als argument aangedragen maar ik heb nog nooit een stukgetrapte soundtank gezien.

Bij die van mij ging het fout met de in- en output.

j3r03n
28 juli 2010, 12:44
Voor dezelfde doeleinden als de TS (haha) aangeeft, gebruik ik de Jekyll kant van mijn Visual Sound Jekyll & Hyde. Deze heeft een Bass Boost functie, welke fijn samenwerkt met mijn (gain op 75%) overstuurde AC30. Ik heb hier ook de Tonelok TS-7 liggen, maar die trakteert mij op een overdreven bak ruis. Vreemd maar waar.

Dirk_Hendrik
28 juli 2010, 13:09
Jij hebt er meer gezien dan ik dh, dat zal vast wel. Maar ik ben alleen maar stukgetrapte soundtanks tegengekomen. Met name de footswitch hapert en is daarmee niet roadworthy. Meerdere keren intrappen voor die het doet, een x teveel en hij is meteen weer uit.. vreselijk irritant..


Ah Kut ja! Die was ik vergeten! Dat klopt. Da's niet zozeer de constructie maar de niet zo denderende keuze van de schakelaar zelf. Jacks kan ik idd ook onderschrijven maar da's niet per sé soundtank eigen. Daar hebben alle pedalen met op de PCB gemonteerde jacks zonder mechanische ontlasting vroeg of laat last van.