PDA

View Full Version : ibanez sz520



Akira
2 mei 2003, 12:46
Vraagje..
ik wil binnenkort denk ik een ibanez sz520 kopen.
Ik weet ook al waar ik hem ga bestellen (in Alkmaar zijn 2 winkels, bij de 1 is ie 650, bij de ander 550...huh?)
DE VRAAG

weet iemand een winkel in de buurt van alkmaar waar die op voorraad is, zodat ik hem kan zien en bespelen voordat ik hem koop?

http://www.ibanezguitars.co.uk/acatalog/SZ_520QM.html

En dan nog 1 vraag...wat is eigenlijk het grote verschil tussen de sz520 en de sz320? Toch niet alleen de kleur he....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akira op 2003-05-02 12:54 ]</font>

urezna
2 mei 2003, 13:13
Ik zou bij een Ibanez dealer langs gaan. Mijn ervaring is dat als hij er geen op voorraad heeft, hij er wel een bij de importeur vandaan kan laten komen, zonder dat je verplicht bent tot aanschaf. Dan kun je hem uitproberen en je besluit nemen.

Succes!

Static-M
2 mei 2003, 16:30
Ik had die gitaar ook gezien op de Ibbie-site, en ik vind em erg mooi! Die inlay lijkt wel wat op het Static-X logo :grin:!

fred dons
2 mei 2003, 16:40
ik heb hem zelf bij dirk witte gekocht en
daar was hij EUR 499 (ze hebben de sunburst
nog hangen, ik heb de blauwe)

MegaDrive
2 mei 2003, 16:52
Kut gek die gitaar is ECHT vet!!! Maar volgens mij zijn er idd niet zoveel verschillen, de 320 komt idd niet met quilted top en heeft dots i.p.v. die vlam op de 12e fret van de 520. Dat is het volgens mij. Stoere aankoop.

JanPieter
2 mei 2003, 17:15
Dat is zeker een vette gitaar. Persoonlijk zie ik wel liever wat meer inleg . (Geen Dots)

skabouter
2 mei 2003, 17:55
die 520 is gewoon wat mooier afgewerkt zeg maar. tis geen prestige, maar komt er dichter bij in de buurt.....

goeie keus man, ik vind die gitaren ook mooi .tis dat ik al een s2120 heb, maar anders zou ik ook wel voor deze gaan.

en je moet NOOIT kopen, zonder te luisteren man, dat zou zonde zijn. ga naar feedback, speel een beetje, en koop het, voor veel minder geld, en dan "kan" je hem morgen nog hebben. bestellen bij johanzen of spanjaard duurt jaren :grin:

heej, weet iemand wat die 3e knop doet ? is dat een 2e tone ?

Akira
2 mei 2003, 17:57
Op 2003-05-02 17:55, schreef skabouter:
die 520 is gewoon wat mooier afgewerkt zeg maar. tis geen prestige, maar komt er dichter bij in de buurt.....

goeie keus man, ik vind die gitaren ook mooi .tis dat ik al een s2120 heb, maar anders zou ik ook wel voor deze gaan.

en je moet NOOIT kopen, zonder te luisteren man, dat zou zonde zijn. ga naar feedback, speel een beetje, en koop het, voor veel minder geld, en dan "kan" je hem morgen nog hebben. bestellen bij johanzen of spanjaard duurt jaren &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

heej, weet iemand wat die 3e knop doet ? is dat een 2e tone ?


Ik heb bij Johanzen mijn BC rich warlock besteld, en ik had hem in 1 week..dus dat valt wel mee :wink:

Feedback, is dat die winkel die aan alle kanten afgezeken wordt op dit forum?
Waar vind ik de dichtsbijzijnde dan?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-05-02 17:58 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-05-02 17:58 ]</font>

skabouter
2 mei 2003, 18:01
voor ons is die in utrecht !

daar heb ik ook mijn s2120 gekocht. veel goedkoper, best goede service, uitgestelde betaling, niets dan goed.

ik zou mijn s2120 ook wel besteld hebben zonder te spelen, was er gewooon van overtuigt dat ie perfect is (issie ook), maar toch wel handig om ff te spelen. en feedback is gewoon veeeeel goedkoper !

GA DAARHEEN MAN !

oja, sorry trouwens, geen kwaad woord over johanzen, ik heb ook goede ervaring met die winkel.

Akira
2 mei 2003, 18:05
Ik weet ook al waar ik hem ga bestellen (in Alkmaar zijn 2 winkels, bij de 1 is ie 650, bij de ander 550...huh?)



Bedankt voor de tip Skabouter...enneh....mag jij raden welke van "onze" winkels de dure is in Alkmaar.... :wink:

skabouter
2 mei 2003, 18:17
spanjaard :grin:

ok, ik vind het geen goede winkel, alles is te duur. boss GT-6, 676 euro. ik kocht mijne in feedback voor 559 ! scheelt nogal

maar ik kom wel 3x per week in spanjaard. beetje pingelen, praten, en plectra en snoeren, kazoo`s, drumdingen, snaren en meer shit koop ik er ook.
kheb ook al eens een beginners gitaar en amp gekocht daar......

Akira
2 mei 2003, 18:22
Op 2003-05-02 18:17, schreef skabouter:
spanjaard :grin:

ok, ik vind het geen goede winkel, alles is te duur. boss GT-6, 676 euro. ik kocht mijne in feedback voor 559 ! scheelt nogal

maar ik kom wel 3x per week in spanjaard. beetje pingelen, praten, en plectra en snoeren, kazoo`s, drumdingen, snaren en meer shit koop ik er ook.
kheb ook al eens een beginners gitaar en amp gekocht daar......




Tsja...ik weet het niet, ik voel me nooit zo op mijn gemak bij spanjaard.
Bij Johanzen heb ik meer het ouwe jongens krentebrood gevoel.
En ik heb slechte ervaringen met de haajfaaj afdeling, ik bedoel, ze verkopen daar allerhande dvd spullen, en IK moest die gozer uitleggen wat DTS betekend....

Neals
2 mei 2003, 18:41
Die SZ zit ik ook zeer aan de denken, tis een mooie afgewerkte gitaar voor dat geld... hoe zijn die stock pu's als iemand dat weet.

Akira
2 mei 2003, 18:44
Dit is wat iemand zei uit een eerdere draad die ik gedaan had over deze plank.

"Die hummers klinken best goed en produceren geen ruis, maar ze zullen nooit ze vet klinken als goede aftermarket p'ups (bv. Dimarzio's of SD's). Ik moet wel zeggen dat de Ibanez stock p'ups steeds beter van kwaliteit worden... "

/edit Het was Hankey die dit zei. /edit

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akira op 2003-05-02 18:47 ]</font>

Akira
2 mei 2003, 19:30
KIJK, das nou lief, iemand heeft een aantal foto's van zijn sz op het net gezet....(shit, en het is geeneens sinterklaas...)

http://koti.mbnet.fi/~pmm/pics/sz520/

Akira
2 mei 2003, 20:08
Damn....ik weet wat ik wil, maar wat ik wil kan niet.
Ik wil de sz320, die is namelijk pikkiezwart.
Maar ik wil OOK die vette inlay in de 12e fret.....GRRRRRRR

renier
2 mei 2003, 20:23
nee man, die inlay is echt spuuglelijk... geloof me, over een jaartje of 3 is die hele tribal onzin weer uit, en dan sta je sip te kijken met je 520. persoonlijk zou ik liever een 320 hebben. gewone dots, en persoonlijk vind ik zo'n quilted top heel mooi, maar dan moet de headstock dat OOK zijn... dus: koop een 320, en voor het geldverschil koop je 2 gebruikte dimarzio pups, klef die erin en je hebt een wereld gitaar! (overigens wel een geniaal concept dat ding!!!

Akira
2 mei 2003, 20:31
OI....IK HEB WEL 3 TRIBAL TATTOOS JA!!!
BEN IK DAN OOK OVER 3 JAAR "UIT" ?

Wat je zegt over dat de kop dan ook quilted moet zijn is inderdaad helemaal waar.
Wat me het meeste aan die blauwe sz520 stoort is dat die kop zo raar afsteekt bij de rest.
En dat over de pickups vervangen klinkt ook wel aantrekkelijk....

Neals
2 mei 2003, 21:01
echt verschil isser niet..

Kasper
3 mei 2003, 12:59
enige deftige foto van zwarte SZ te vinden opt internet: http://www.machinehead.co.uk/images/sz320bklg.jpg

Akira
3 mei 2003, 13:08
EN ook nog een foto van de blauwe...thx...ik ben toch serieus aan het denken dat het die blauwe gaat worden...kheb er al 2 die zwart zijn...

Kasper
3 mei 2003, 13:24
Ik zou ook graag een blauwe gitaar hebben, maar vind het jammer dat deze zo helder blauw is.
Heb geen enkele van die gitaren al in real life gezien, dus moeilijk te beoordelen. Maar binnen een uurtje komt daar verandering in :wink:

M Kactus
3 mei 2003, 13:50
Die blauwe SZ is echt wel blauw. Heel blauw. Ik heb de amber gekocht en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Die derde knop is trouwens de tone, de andere twee zijn volumeregeling voor de hummers apart
De stock pu's zijn de beste van Ibanez tot nu toe (die ik gehoord heb) die er standaard opstaan.
Het is echte een waanzinnige gitaar (met het risico niet echt objectief over te komen)
Ik heb gezien dat iemand anders al foto's heeft gepost, maar als je der nog moest hebben, ik heb nog een link.
Dan: volgens jemsite is de quilted maple dus niet alleen voor de sier, maar echt een dikkere laag om meer tone te krijgen uit het zware mahoniehout... Ik heb het niet uitgevonden, ga het daar maar navragen :smile:
En over die tribal: smaken verschillen, maar ik geef de mijne niet meer af :razz:

M Kactus

A3
3 mei 2003, 15:30
En het is echt een prachtgitaar, zeker voor dat geld!!!!! AAAARGHH Moest die gitaar een flamed mapple top hebben en moest de string through body op één rij staan (klein detail, maar het stoort me een beetje) zou ik mij niet langer kunnen inhouden en er ook voor beginnen te sparen, niettegenstaande dat ik vorige zomer een jackson heb gekocht waar ik heel tevreden van ben.

skabouter
3 mei 2003, 16:21
yo, ik vind dat flamed maple niet echt super. mijn bas heeft dat, en ik vond het eerst geweldig, spetterend mooi. maar nu niet meer. bah, lelijk. ik vind die string through juist mooi zo, NIET op 1 rijtje.......

Akira
3 mei 2003, 16:30
Wat is het verschil tussen flamed maple en quilted dan?
En ik ben het eens met skabouter, dat die stb niet recht is geeft alleen maar een mooi effect vind ik.
Ik zou het recht wat saaier vinden.

skabouter
3 mei 2003, 16:38
JUIST :smile: sorry, mensen, ik bedoelde dat ik Quilted flamed maple niet mooi vind !
dat heeft mijn bas.

dat heeft is te maken met een soort verhittings techniek op de lak ofzo. daar gaat het er apart van uitzien.......maar het is wel flitsend. maar ik vind dat nou net niet zo mooi.....liever wat naturellere finish op mijn basje.....

skabouter
3 mei 2003, 16:41
WAAR IS DIE 3E KNOP VOOR ?

Akira
3 mei 2003, 16:44
Op 2003-05-03 16:41, schreef skabouter:
WAAR IS DIE 3E KNOP VOOR ?


Ik heb gelezen, ergens op dit forum geloof ik, dat je 1 tone knop hebt, en dan per humbucker een volumeknop.
uhm....hoewel ik niet het nut ervan zie eigenlijk, gescheiden volumeknoppen.

A3
3 mei 2003, 17:10
Op 2003-05-03 16:30, schreef Akira:
Wat is het verschil tussen flamed maple en quilted dan?
En ik ben het eens met skabouter, dat die stb niet recht is geeft alleen maar een mooi effect vind ik.
Ik zou het recht wat saaier vinden.


Dit is een quilted flame top, een beetje wolk achtig
http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=SLATQH_Soloist

Dit is een flamed mapple top, meer strepen

http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=JS20_Dinky

Het is een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik flamed mapple top blauw, zoals in de tweede link de mooiste kleur voor een gitaar. Maar die ibanez is echt enorm knap voor die prijs!! ik begin er echt ook één te willen.

A3
3 mei 2003, 17:13
Op 2003-05-03 16:44, schreef Akira:


Op 2003-05-03 16:41, schreef skabouter:
WAAR IS DIE 3E KNOP VOOR ?


Ik heb gelezen, ergens op dit forum geloof ik, dat je 1 tone knop hebt, en dan per humbucker een volumeknop.
uhm....hoewel ik niet het nut ervan zie eigenlijk, gescheiden volumeknoppen.


Je kan er tom morello trukjes mee doen!

Misschien als de pick up switch in de middelste stand staat, is het geluid mooier als je de volumepot van het brugelement wat toedraait ofzo, het moet er wel mee te maken hebben want anders zie ik het nut er ook niet van.

M Kactus
3 mei 2003, 17:27
Daardoor krijg je gesplitte humbuckers als de schakelaar in de middelste stand staat. Dan werkt namelijk de linkerhelft van de eene hummer en de rechterhelft van de andere. Als je dan de ene toedraait werkt alleen maar de ander... Single coil links, single coil rechts, twee singlecoils gecombineerd, humbucker links, humbucker rechts. Dat zijn dan de combinaties zo ongeveer... Als ik mij niet vergis.
Trouwens: als je 1 volumepot helemaal toedraait komt er niets meer uit, je moet het dus een klein beetje open laten staan.
En dat van die derde knop, dat zeg ik toch net?

skabouter
3 mei 2003, 19:55
ohwwwwm tuurlijk. stom dat ik daar niet aan dacht. bijna alle passieve bassen (mijne ook) hebben dit ook. 2x vol, 1x tone..hihi :grin:

bassopotmus
3 mei 2003, 21:38
hey deze gitaar is zo mega bruut, zeker in het blauw, denk dat ik als bassist zijnde eens een gitaar aanschaf, beetje power chords rammen, jah ben pussy....lijkt me wel wat! Zeker met die inlay!!Lijk in de verte op een PRS..
Weet iemand of je er meteen een vette bucker in kan doen zon 51 ofzo?

skabouter
4 mei 2003, 10:11
neej, sorry knul, zo werkt dat niet.....
de wachttijd voor plaatsen van een EMG 51 is minstens 37 dagen :grin: even geduld hebben dus :grin:

renier
5 mei 2003, 15:29
OI....IK HEB WEL 3 TRIBAL TATTOOS JA!!!
BEN IK DAN OOK OVER 3 JAAR "UIT" ?


als je het mooi vind, vind je het mooi, maar iedereen zijn ding.. ik zeg alleen dat ik dat soort inlays wat meer tijdsgebonden vind dan de standaard dots. en ja, ik denk dat mensen dat een tijdje mooi vinden en daarna niet meer.. en tattoo's zijn per definitie tijdsgebonden (een soort van vastleggen van een bepaald moment in je leven), dus dan is het geen nadeel lijkt me...

Akira
5 mei 2003, 21:56
Op 2003-05-05 15:29, schreef renier:


OI....IK HEB WEL 3 TRIBAL TATTOOS JA!!!
BEN IK DAN OOK OVER 3 JAAR "UIT" ?


als je het mooi vind, vind je het mooi, maar iedereen zijn ding.. ik zeg alleen dat ik dat soort inlays wat meer tijdsgebonden vind dan de standaard dots. en ja, ik denk dat mensen dat een tijdje mooi vinden en daarna niet meer.. en tattoo's zijn per definitie tijdsgebonden (een soort van vastleggen van een bepaald moment in je leven), dus dan is het geen nadeel lijkt me...


Yah, daar heb je gelijk in.
Maar als ik deze gitaar over een tijdje niet meer leuk vind, is het tijd om een nieuwe te kopen....
Voor mij persoonlijk bestaat er niet zoiets als de ultieme gitaar, wat ik ook heb, er is altijd wel iets anders om te willen....shite, ik ben gewoon een verwend nest :sad: