PDA

View Full Version : Ervaringen met Pocket Recorders?



RS-Rik
27 juli 2010, 00:48
Besten,

Binnenkort wil ik een pocket recorder halen, om thuis en tijdens repetities mee op te nemen. Het liefst wil ik er eentje die ik later kan gebruiken als draagbaar opneemding waar ik bijv. een mixer met 4 of zelfs 8 microfoons op kan aansluiten.

Natuurlijk heb ik al op sites van winkels etc prijzen en exemplaren vergeleken, maar het liefst heb ik wat raad van jullie.

Ik heb al zitten kijken, en ik kwam o.a. uit op de Tascam Dp 004 en Dp 008. De 008 is wel 100 euro duurder, en voor dat geld kun je ook een 004 en een SM 57/8 halen.

Kan de Dp 004 de opgenomen track afspelen en er tegelijk een nieuw spoor overheen opnemen? Dat zou geweldig zijn. Heeft iemand ervaring met deze pocket recorder, hoe zijn de microfoontjes? Is het het waard om een DP 004 te kopen samen met een aparte microfoon of is de kwaliteit van de mikes goed genoeg en kun je net zo goed een Dp008 halen ivm de grotere hoeveelheid sporen?

Welke andere pocket recorders zijn goed?

MaximVMH
30 juli 2010, 03:14
4 of 8 sporen ... Tascam 2488, maar da's ver buiten je budget en niet echt meer 'pocket'. Heb er lang mee gewerkt, heel tevreden van. Zoom R16, kost wel wat meer dan wat je op 't oog hebt, maar je hebt meteen 8 ingangen, en je kan hem daarnaast ook gebruiken als USB-interface. Zoom H4 is ook een goede en vaakgekozen pocketrecorder, maar je kan geen tracks over elkaar spelen.

Ik zou niet hopen dat die ingebouwde microfoons een beetje deftig zijn, die dingen klinken lang niet zo goed als een SM57 voor de versterker, en je kan ze veel moeilijker richten.

Mocht ik van jou zijn, Zoom R16. Kan je ook gebruiken als mixer, en je hebt de sporen tenminste apart. Kan je al heel erg deftige band-demo's mee maken.

showband
30 juli 2010, 12:18
ik ben erg tevreden met mijn Zoom H4. Zijn opvolger kan 4-sporen tegelijk opnemen dus dat vind ik wel jammer.

voor de rest is zo een SD kaart recorder een van de beste uitvindingen sinds het stemapparaat!

Zoom heeft een aanbieding met eentje die ook video doet. Dat is ook een aanrader!

SRV2000
30 juli 2010, 12:43
Heb zelf de Boss Micro Br recorder.
Ik neem hem regelmatig mee naar onze optredens en het bevalt me nog steeds erg goed.
Ook voor thuis opnamens is dit een leuk apparaatje.
Hij is voorzien van 300 effecten en ook nog tig veel amp modulations.
Ook zit er nog een in gebouwde gitaar tuner in.
Je beschikt over 4 sporen en daarnaast nog eens over 4x16 virtuele sporen.
je kunt je eigen mix af mixxen omzetten naar mp3 of een wav formaat en klaar is ie...
De opnamens worden dan op de bijgeleverde SD kaart geimporteerd
Als je op het internet kijkt zoals MP, kun je al 1 op de kop tikken voor een kleine 100 Euries. ( en dat hij zeker wel waard )