PDA

View Full Version : Repulsive Slaughter (metal) debuutcdtrack



Marc Oblivian
26 juli 2010, 22:30
Ha,

De band waar ik in zit, Repulsive Slaughter (deathmetal), heeft zojuist het mixen van de eerste track van de debuutcd afgerond.
Het nummer heet Repulsively Slaughtered en is nog niet gemastered, maar staat al wel op onze myspacesite als voorbode van wat komen gaat.
Zie hiervoor www.myspace.com/repulsiveslaughter . Het nummer staat bovenaan in de player (de overige nummers zijn overigens oudere demo's, maar ook de moeite waard..).
Ik ben benieuwd wat de metalliefhebbers (en anderen) ervan vinden qua nummer, maar natuurlijk ook qua sound, want daar gaat het hier natuurlijk een beetje om.
Veel plezier ermee!

Marc

Hoogie
26 juli 2010, 23:17
Lekker marc:ok: mooie solo ook:blast:

Marc Oblivian
27 juli 2010, 10:51
Thanks!! Het nummer klinkt op de myspace nu nog een beetje zacht qua volume, maar dat trekken we met masteren wel bij!

pupanus1
27 juli 2010, 12:02
Ik vind de gitaren echt heel vet dikke trash sound, het grunten doet me niet zo veel vooral het pigsqueelen niet. Maar daar hou ik zelf sowieso niet zo van.

Maar zeker complimenten voor het gitaarspel.

interessander
27 juli 2010, 12:09
Yep lekker strak allemaal! Heeft af en toe wel een beetje een Dying Fetus vibe, maar dan met meer old school invloeden en zonder de hardcore stukken.

Steven Otto
27 juli 2010, 13:47
Bruut!

Klopt het dat 't nummer van de week ook al op de Myspace stond?

Marc Oblivian
27 juli 2010, 13:57
Ja klopt: we hebben het er geloof ik eind vorige week opgegooid, maar het kwam nu pas in me op dat het leuk zou zijn ook hier even een melding te doen:-)
De gitaren zijn gereamped (iedereen weet wat het is neem ik aan?) door het cleane signaal door een Engl Powerball en een Mesa Dual Rec heen te jagen. We hebben deze sounds gecombineerd om een beetje een origineel geluid te krijgen. Hier en daar zit ook wat Line 6 distortion doorheen. Ik weet: vloeken in de kerk hier, maar als het werkt werkt het, heheh.
Zitten inderdaad aardig wat pigsquealzz in dit nummer. Aardige gimmick, maar op de rest van de cd hoor je ze bijna niet meer....

De Dying Fetus vergelijking had ik nog niet eerder gehoord, maar dat is zeker geen straf.
Wel eens gehoord dat we op Cannibal Corpse lijken, maar dat hoor ik ook niet zo....


Dank voor de goede reacties tot zover!!

Tho
27 juli 2010, 14:02
Wat een heerlijke afwisseling tussen brutality en melodie. Perfect afgewogen. Ik ben niet zo van de pigsqueel trouwens.

De productie is heel erg vet, maar de drums zijn behoorlijk strakgetrokken/gesampled of niet?

Ik vind dit heeeeeeeeeele gave muziek!!!

Tho
27 juli 2010, 14:08
Zet hem nu voor de 3e keer op. Gewoon omdat ik het leuk vind

Marc Oblivian
27 juli 2010, 14:09
Dank je!! Ben ook wel blij met het resultaat. Misschien nog wat kleine dingetjes bijschaven, maar dit komt dicht in de buurt bij zoals het moet zijn.
Ja, de drums zijn gesampeld, niet echt strakgetrokken geloof ik. We hadden wel een beetje een issue met de dubbele bas sound: we gebruiken twee basdrums en de 1 klonk toch een beetje anders dan de andere, waardoor de sound minder goed was. Kregen we niet helemaal goed. Gelukkig hadden we ze ook getriggerd, dus konden we het zo oplossen!

Tho
27 juli 2010, 14:11
Triggers for the win. Ik vind de snare in de blaststukjes ietwat onnatuurlijk klinken. Net even wat te constant zeg maar, daarom dacht ik dat het strakgetrokken was ;)

Marc Oblivian
27 juli 2010, 14:15
Oh, de snare. Nee, daar is geloof ik wel weer iets met een sample gedaan omdat dat toch weer beter werkte in de mix, maar dacht niet dat die strakgetrokken was...de drummer is vooral op de snare erg strak. Zal eens navragen bij onze andere gitarist (tevens geluids/opnamegoeroe vwb het mixen)!

interessander
27 juli 2010, 14:41
De Dying Fetus vergelijking had ik nog niet eerder gehoord, maar dat is zeker geen straf.
Wel eens gehoord dat we op Cannibal Corpse lijken, maar dat hoor ik ook niet zo....

Nee zeker geen straf, destroy the opposition is in mijn ogen een van de beste moderne death metal platen ooit gemaakt.
Lijkt er ook niet heel erg op verder qua muziek maar zo hier en daar een lekker riffje, en dan vooral met die snelle rollende doublebass, deed me er aan denken. Ook aan Gorerotted trouwens, niet het nieuwere spul (the rotted) maar het oudere werk wat meer naar Cannibal Corpse neigt.

Marc Oblivian
27 juli 2010, 14:45
Ah, zo leer je nog eens wat: Gorerotted kende ik nog niet (wel van naam), dus zal ik eens checken!
Dying Fetus vind ik inderdaad ook erg goed...hopelijk gaat onze muziek net zo goed lopen, hahah. Ik heb alleen War of Attrition. Die jij noemde is zeker die nieuwere plaat van ze?

interessander
27 juli 2010, 14:54
Nee juist een eerdere, het derde album van DF en de eerste van ze die een beetje goed klinkt (hoewel ze wel een typisch gitaargeluid hebben waar je van moet houden) De zang zal niet iedereen kunnen bekoren maar het gweldige drumwerk en de super catchy riffs maken dat deze bij mij in het lijstje van bijvorbeeld Clandestine en Heartwork staat.

De nieuwe albums vind ik zelf niet zo, maar check ook eens Misery Index met leden van DF, genoemd naar het laatste album van een andere leuke band, Assück.

Marc Oblivian
27 juli 2010, 14:58
Ik zal eens gaan luisteren! Ze hebben inderdaad een beetje aparte gitaarsound...beetje Digitech ofzo...weet niet. Viel onze drummer zelfs gelijk op toen ik wat van ze liet horen.
Misery Index ken ik ook ja, vind ik erg goed te pruimen. Abysmal Dawn is ook een beetje zo'n band.

interessander
27 juli 2010, 15:02
Volgens mij zijn het oude Ampeg transistor tops, hier een leuk topic daarover:
http://metaltabs.com/forum/showthread.php?t=22840

Marc Oblivian
27 juli 2010, 15:46
Grappig, zou je niet verwachten. Zou er niet zo snel 1 kopen, want er zijn betere sounds in metalland zullen we maar zeggen:-)

interessander
27 juli 2010, 15:57
Haha jazeker.

Maar ontopic: De mix van re-amp tracks van de Engl en Rectifier is goed gelukt, welk aandeel had de line6 daar nog in?

belfrink
27 juli 2010, 18:09
Vette shit !

Doet me erg denken kwa sound en spel aan Bolt Thrower en Obituary ! De reamp geeft echt een hele dikke toon, en die amp combo er nog naast, erg mooi :)

guhlenn
28 juli 2010, 10:42
Pigsqueels!!! Lekker. Ik hou ervan. De kick is wel overdone, dat sublaag duwt de rest weg, zeker vergeleken met de nogal iele snare.

Marc Oblivian
28 juli 2010, 10:48
Ha, tof: Bolt Thrower vind ik erg goed! Vooral de cd Warmaster.

Overigens @ Belfrink: het reampgeluid IS de sound van de Engl en Mesa. Reampen is het clean signaal van de opgenomen gitaar vanuit de computer (in dit geval) omzetten naar een signaal dat lijkt op het signaal zoals dat bij het spelen uit je gitaar komt (dat is niet hetzelfde als hoe het op de computer is opgeslagen na het opnemen). Dat omzetten gebeurt door een kastje, Reamp genaamd. Van daaruit naar een blazende versterker:-). De sound van de amp neem je weer op.
Lijkt omslachtig, maar je kan zonder tijdsdruk van studiogeld thuis inspelen en het opgenomen keer op keer weer door de amp jagen om zo te experimenteren met de beste sound. Pics van de opstelling met Mesa en Engl staan overigens ook op de myspacepagina, met mic opstelling. In de blog staan wat meer details, mocht er iemand in wat meer opnamedetails geïnteresseerd zijn....

@Interessander: dat Line 6 geluid ligt er een beetje onder geloof ik, meer tot doel om bepaalde frequenties te laten horen.
We merkten dat de Line 6 sterk was op weer andere frequenties dan de Engl en Mesa.
Engl was gewoon full out brute metalsound met redelijk wat gain. De Mesa klonk wat helderder (meer hoog en wat meer korrel), maar met wat minder gain, dus voegde wat meer definitie toe, meer bas, maar wel wat minder strak dan de Engl. De Line 6 was nog wat sterker in de hoge tonen. Het vult elkaar aan dus.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een vette sound uit 1 amp te halen, maar dit leek ons wel origineel en we waren er zelf ook wle benieuwd naar. Geluid wordt er vrij dik/breed van. Leuk experiment dus!

Marc Oblivian
28 juli 2010, 10:51
Pigsqueels!!! Lekker. Ik hou ervan. De kick is wel overdone, dat sublaag duwt de rest weg, zeker vergeleken met de nogal iele snare.

Het geluid van de kick kan op sommige speakers inderdaad wat vol klinken. Op mijn gewone stereoset klinkt het zoals het moet, maar bij bassheavy setjes/woofers klinkt het inderdaad wat vol. Misschien dat daar nog wat aan verandert hoor....altijd een beetje compromis zoeken zodat het op zoveel mogelijk stereotjes goed klinkt:-)