PDA

View Full Version : Blackstar HT1(?) op komst (1 watt 2 channel amp)



RoelSmoel
26 juli 2010, 16:20
Ik denk niet dat de meneer van Facebook hier zo blij mee zal zijn, maar goed..

http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/35079_469884670827_682500827_6468496_3820609_n.jpg

Links naast de HT5, via Facebook ben ik aan deze foto gekomen, en iemand van Blackstar Amplification is zo "slim" geweest om erop te reageren en te melden wat het zal worden na wat vragen, deze heeft hij of zelf verwijderd, of de Blackstar Amplification Facebook heeft dit gedaan.. Helaas geen screenshot, maar dat doet er niet toe:)

Het wordt dus een 1 watt 2 kanaals buizenversterker, een clean kanaal en een high gain overdrive kanaal, MET reverb:D
Deze wordt verwacht voor kerst. Prijsindicatie heb ik helaas (nog) niet.

Edit: ik zie dus net dat mijn post met dit alles ook verwijderd is, dus het is wel degelijk Blackstar zelf dat dat regelt.

Mitch
26 juli 2010, 16:25
Je vraagt je af of er veel behoefte gaat zijn aan een HT1 naast een HT5. Het prijsverschil zal de vraag wel gaan bepalen, waarschijnlijk. Overigens ben ik wel een voorstander van 1W t.o.v. 5W voor thuis hoor, begrijp me niet verkeerd.

RoelSmoel
26 juli 2010, 16:27
Je vraagt je af of er veel behoefte gaat zijn aan een HT1 naast een HT5. Het prijsverschil zal de vraag wel gaan bepalen, waarschijnlijk. Overigens ben ik wel een voorstander van 1W t.o.v. 5W voor thuis hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ik vraag me eerlijk gezegd niets af.. Ik heb mijn HT20 en ben voorzien, misschien een leuke "gadget" voor erbij:)

Steven Otto
26 juli 2010, 17:12
Ik vind mijn HT5 ook te hard voor thuis met 2x12. Liever een 1 watt versie gehad, maar ja...

Mr. Dynamite
26 juli 2010, 18:19
Ik denk dat ze daar heel wat gitaristen mee tevreden kunnen stellen. Een 5 watter gaat toch voor de gemiddelde gitarist veeuls te hard om een beetje open te draaien. 1 watt daarin tegen lijkt me dan heel goed te doen.

Ik heb dan de luxe dat ik mijn amp een beetje open kan draaien dus voor mij zal het bij de 5 watter blijven :satisfie:

Jasper.
26 juli 2010, 20:47
Als deze nou ook een stuk goedkoper word dan de 5 versie, is het denk ik een erg leuk ampje voor erbij.

LesPaul1612
26 juli 2010, 21:01
ik vind het wel schattig, zo'n klein blackstar ampje:)

Anyway, voor mij is dit ding wel geschikt, kan ik ook een buizenversterker gebruiken zonder dat het te hard gaat. ik vind 2 watt transistor al goed hard gaan:hippie:

RoelSmoel
2 september 2010, 12:06
Hier is ie:

http://www.musicradar.com/news/guitars/blackstar-announces-ht-1-valve-amp-273840

November wordt hij verwacht.

Remork1970
2 september 2010, 12:19
Kost die gein?

tommus42
2 september 2010, 12:22
Mooi ding, jammer genoeg geen topje.
O ja, toch wel mooi ding!

Steven Otto
2 september 2010, 12:45
Mooi ding, jammer genoeg geen topje.
O ja, toch wel mooi ding!

Top versie komt ook. Staat op die site van Roel :P

marc_o
2 september 2010, 12:53
De tering, dat is wel heel klein...
Ik zie de topics nu alweer voor me:

" Kan ik hiermee optreden, als de drummer niet te luid is?"
" Kan ik er ook metal mee spelen?"
" Met wat kan ik 'm boosten?"
" Hoe kan het nou dat ie niet clean blijft?"
" Ik weet niet wat voor versterker ik moet kopen, is zo'n HT-1 iets voor achterop de fiets?"
" Kan ik hiermee in m'n studentenkamertje spelen?'
" komt er ook een 0.1 watt versie, mant mijn oma kan niet slapen?"
" Als ik aan de ISF draai, heb ik helemaal geen Rectifier, klopt dit wel?"
" Ik zoek thuis een muur van Marshall-sounds en nu weet ik dat Blackstar door ex-Marshallmedewerkers is opgezet.....heb ik met 1 watt een muur van Marshall's en zo nee, welk pedaal moet er dan voor en hou ik dan nog een beetje headroom over voor m'n John Mayer-lick's?"
" Heeft ie genoeg gain voor Metal?"
" Kan ik er metal mee spelen?"
" Ik zit in een metal-band, heb ik hier dan wat aan?"
" Ik wil Metallica spelen, en dat is metal, kan ik zo'n versterker kopen?"
" Ik wil veel gain voor een Heavy Metal-band, is dit wat voor mij?"
" Black Metal....HT-1?"
" Wij staan in Drop A en we spelen Metal, mag dat op zo'n ampje als de HT-1?"
" Is HT 1 minder dan HT-5......voor metal?"



Ik haat 'm nu al, maar wil 'm natuurlijk wel horen.

Mr. Dynamite
2 september 2010, 15:03
Als het niet te veel gaat kosten, doet u er mij dan maar 1! :crazyhappy:
Deze kun je thuis tenminste lekker open zetten, die ht-5 gaat dan nog ontiegelijk hard. Lijkt me erg gaaf!

Snijdie
2 september 2010, 15:12
Hahaha, leuke post Marc! :seriousf:
Leuk bedacht.



En als ik zo vrij mag zijn om te happen: actieve elementen, HT-5 en thrash-metal gaan in mijn ogen erg goed samen. Ik ben erg tevreden met mijn sound. EDIT: al geef ik wel een Engl Fireball + 4x12 de voorkeur, maar die is weer 'ietsjes' duurder....


Als de 1 watter dezelfde klank heeft als de 5W, dan zou er een beste vraag naar kunnen zijn. Zelfde geluid, nog steeds genoeg volume; voor waarschijnlijk minder geld. Ideaal als je het aan mij vraagt.


Ik verwacht dat de HT-1 perfect naast drums kan worden gebruikt, mits de drummer onversterkt elektrisch speelt :soinnocent:

speedmusic
2 september 2010, 15:20
Dit zijn zo te lezen de bedragen voor de UK, Head £169 and 1x8 combo £199 .

videoclipje van de HT1 (http://www.youtube.com/watch?v=l3lT_C8wuJc&feature=player_embedded)

pre-orders kunnen bij Anderson (http://www.andertons.co.uk/electric-guitar-amps/pid19294/cid557/blackstar-ht1rh-head-1w-with-reverb.asp?utm_source=alt-product&utm_medium=link&utm_campaign=alt-to-19294) al geplaatst worden

Kakihara
2 september 2010, 15:20
Dit zijn de prijzen die op het net circuleren (in ponden):
HT-1 @ £169.00 combo, zonder reverb
HT-1R @ £199.00 combo, met digitale reverb
HT-1RH @ £169.00 head, met digitale reverb.

Dus, toch een dikke €200 voor een 1watt-combootje.

edit : speedmusic is sneller ...

en voor metuhl heb je toch minstens 100watt en 3 kanalen nodig en een hoop desoriëntatiependalen ?

Snijdie
2 september 2010, 15:24
Dank je voor het vermelden van de prijzen, en voor mijn nieuwe sig ;)

refused199
2 september 2010, 15:32
videoclipje van de HT1 (http://www.youtube.com/watch?v=l3lT_C8wuJc&feature=player_embedded)


Wat een slechte vid zeg. zo laat je toch niet zien wat een amp in huis heeft!?

marc_o
2 september 2010, 15:45
Inderdaad een vrij beroerde vid, en die ouwe maar kijken naar de cameraman....." Doe ik het goed zo, of moet ik nog een stukje Metal spelen?"


PS: ik vind 'm wel leuk hoor, dat speledingetje.

soup
2 september 2010, 16:20
haha marc


Ik vraag me af waarom ik zoiets zou kopen, enkel omdat het redelijk portable is.

marc_o
2 september 2010, 16:40
Die kleine versterkers zijn wel lekker om thuis bij de computer wat te oefenen maar daarvoor heb ik al een 15 watt Crate die dat prima doet. Wil je veel scheur voor weinig geld, dan voldoet een Crate prima.

Nielsje
2 september 2010, 16:54
Jammer dat het 2e kanaal highgain zal zijn.
Het is misschien veel fijner (denk ik dan..) om een gewoon 'overdrive' kanaal te hebben. Gewoon iets wat dichter op het cleane kanaal zit. Hij zal weer genoeg in huis hebben voor echte zware metal grom, maar dat speculeer ik nu...

Terminus
2 september 2010, 17:20
De tering, dat is wel heel klein...
Ik zie de topics nu alweer voor me:

[veel voorkomende vragen]

Je vergeet er een:
'Ik speel eigenlijk vooral Metallica en AC/DC en Red Hot Chili Peppers en kan ik dat met de HT-1'

marc_o
2 september 2010, 17:49
Je vergeet er een:
'Ik speel eigenlijk vooral Metallica en AC/DC en Red Hot Chili Peppers en kan ik dat met de HT-1'


Verdilleme, je hebt gelijk....oh wacht, deze nog:


"" Ik speel Alternative-Drone-Stoner-Scream-Rock en heb dringend een eigen identiteit nodig, lukt dat met de HT-1?"

Mr. Dynamite
2 september 2010, 17:53
"Kan ik met de HT-1 ook fender clean spelen op band volume?"

Kakihara
2 september 2010, 18:13
Ik vraag me eigenlijk af wat de toegevoegde waarde is van een (high) gainkanaal op een 1-watter. Is het leuke van zo'n klein ding niet dat je het lekker helemaal kan opendraaien en het over zijn nek kan laten gaan en genieten van de (mogelijk) heerlijke natuurlijke vervorming ?

En kan jer ook bas op spelen ?

marc_o
2 september 2010, 18:32
Ik vraag me eigenlijk af wat de toegevoegde waarde is van een (high) gainkanaal op een 1-watter. Is het leuke van zo'n klein ding niet dat je het lekker helemaal kan opendraaien en het over zijn nek kan laten gaan en genieten van de (mogelijk) heerlijke natuurlijke vervorming ?

En kan jer ook bas op spelen ?

Metal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RoelSmoel
2 september 2010, 18:53
:seriousf::seriousf::seriousf:

guitarkid
2 september 2010, 19:04
Of: ik ben te beroerd om de zoekfunctie te gebruiken en willen jullie wel antwoord geven op alle vragen die marc_o gepost heeft, dan hoef ik dat niet meer op te zoeken.... :seriousf:

Leuk ding hoor, maar heeft die nou zoveel meerwaarde (minderwaarde...;)) dan de HT-5? Hoe zat dat ook alweer met het volume en het aantal Watts....?
Hij zal vast wel fijn klinken, dat kun je wel aan de mensen van Blackstar overlaten.

Gr. C.

RoelSmoel
2 september 2010, 19:25
Of: ik ben te beroerd om de zoekfunctie te gebruiken en willen jullie wel antwoord geven op alle vragen die marc_o gepost heeft, dan hoef ik dat niet meer op te zoeken.... :seriousf:

Leuk ding hoor, maar heeft die nou zoveel meerwaarde (minderwaarde...;)) dan de HT-5? Hoe zat dat ook alweer met het volume en het aantal Watts....?
Hij zal vast wel fijn klinken, dat kun je wel aan de mensen van Blackstar overlaten.

Gr. C.

1 watt <> 5 watt
reverb <> geen reverb
enkele EQ control <> 4 bands EQ (incl. ISF)
combo heeft 8" speaker <> combo heeft 10" speaker
enkel 8 ohm speakeruitgang <> 8 én 16 ohm uitgang
kanalen niet voetschakelbaar <> kanalen wel voetschakelbaar
mp3/line-in <> niks

dat was het zo'n beetje denk ik..

Thiez
2 september 2010, 20:21
Het lijkt me best leuk ampje voor thuis. Reverbje vind ik ook wel pre voor een slaapkamer ampje opzich. Gewoon lekker simpel en reverb maakt het toch vaak iets dieper van sound.

Rembull1980
3 september 2010, 09:43
Perfect dat lijstje met verschillen.. denk zelf dat de HT-5 altijd leuker is door zn 4 bands EQ. Dat van reverb en MP3 in, is te verwaarlozen. Een goede multi-effecten pedaal van Boss heeft dit ook al...

speedmusic
3 september 2010, 09:50
als de top 3 tientjes goedkoper kan door hem zonder reverb te leveren, inderdaad liever zonder reverb, trapboxjes genoeg.

muziekschuur
3 september 2010, 09:58
" Ik heb net de HT-1 gekocht. Mijn mp3 speler klinkt zo slecht over het overdrive kanaal?"

guitarkid
3 september 2010, 10:00
als de top 3 tientjes goedkoper kan door hem zonder reverb te leveren, inderdaad liever zonder reverb, trapboxjes genoeg.

Ach, voor drie tientjes een ingebouwde reverb is toch wel interessant. Scheelt weer kabels etc. En koop je voor dat geld een pedaaltje met fatsoenlijke galm? Ik had bij de HT-5C een EH Holy Grail + gekocht, want ik miste toch wel wat ruimte. De Blackstar is inmiddels weer weg, de Holy Grail heb ik nog... (-;
Misschien toch de HT-1 top weer aanschaffen en aansluiten op een 12" cab dat ik nog heb, want een 8" speakertje vind ik wel erg mager. Verdorie, waarom krijg ik nou toch weer zin in zo'n ding....

Gr. C.

JeroenSchaaf
3 september 2010, 10:02
Ach, voor drie tientjes een ingebouwde reve......ager. Verdorie, waarom krijg ik nou toch weer zin in zo'n ding....

Gr. C.

GAS GAS GAS?

Leuk dingetje die HT1 zal hem zeker even proberen! :D

guitarkid
3 september 2010, 10:08
GAS GAS GAS?

Leuk dingetje die HT1 zal hem zeker even proberen! :D

Ok Jeroen en dan maar even de ervaringen hier delen, lijkt me!
Niet te positief graag, want ik heb wel behoefte aan wat tegen-GAS.... :)
Waarvoor dank, mede namens mijn portemonnee en liefhebbende echtgenote!

Gr. C.

JeroenSchaaf
3 september 2010, 10:10
Ok Jeroen en dan maar even de ervaringen hier delen, lijkt me!

Gr. C.

Ben slecht in gebruikers reviews te schrijven. :D dat laat ik aan andere mensen over :)

Kim Wilson
3 september 2010, 10:13
Jammer dat het 2e kanaal highgain zal zijn.
Het is misschien veel fijner (denk ik dan..) om een gewoon 'overdrive' kanaal te hebben. Gewoon iets wat dichter op het cleane kanaal zit. Hij zal weer genoeg in huis hebben voor echte zware metal grom, maar dat speculeer ik nu...
Nou, voor een overtuigende metalsound is 1 hele Watt wel wat aan de magere kant. Daarbij kun je met een Metalzone ook best een overtuigend metalsound krijgen op je slaapkamer, waar dit ampje voornamelijk zal komen te staan. Ik ben het dus helemaal met je eens, een crunch-kanaal zou ik fijner hebben gevonden.

guitarkid
3 september 2010, 10:13
Ben slecht in gebruikers reviews te schrijven. :D dat laat ik aan andere mensen over :)

Nee mannetje, nou doe jij het maar eens een keer!!!! ;)

Gr. C.

marc_o
3 september 2010, 10:37
Nou, voor een overtuigende metalsound is 1 hele Watt wel wat aan de magere kant. Daarbij kun je met een Metalzone ook best een overtuigend metalsound krijgen op je slaapkamer, waar dit ampje voornamelijk zal komen te staan. Ik ben het dus helemaal met je eens, een crunch-kanaal zou ik fijner hebben gevonden.


Ongelooflijk....niemand heeft 'm getest en jullie weten al te vertellen dat een crunch-kanaal beter of gewenster zou zijn geweest......heb je er al eens over nagedacht dat de gainknop omlaag zou kunnen waardoor je vanzelf crunch krijgt? Wat een napraterij nu alweer...

JeroenSchaaf
3 september 2010, 10:49
Ik had liever dat die 5watt was geweest met EQ, en zonder reverb. Dan was die veeeeeel beter :crazyhappy::cheerup:

speedmusic
3 september 2010, 11:07
. En koop je voor dat geld een pedaaltje met fatsoenlijke galm?

Nee waarschijnlijk niet maar ja ik heb al een galm, beetje dubbel op dus.

Kim Wilson
3 september 2010, 11:16
Ongelooflijk....niemand heeft 'm getest en jullie weten al te vertellen dat een crunch-kanaal beter of gewenster zou zijn geweest......heb je er al eens over nagedacht dat de gainknop omlaag zou kunnen waardoor je vanzelf crunch krijgt? Wat een napraterij nu alweer...
Bij een high gain kanaal verwacht ik geen lichte crunch, maar bij minder gain een milde distortion. Maar je hebt gelijk, eerst horen.

rijsberman
3 september 2010, 11:26
Ongelooflijk....niemand heeft 'm getest en jullie weten al te vertellen dat een crunch-kanaal beter of gewenster zou zijn geweest......heb je er al eens over nagedacht dat de gainknop omlaag zou kunnen waardoor je vanzelf crunch krijgt? Wat een napraterij nu alweer...
Huh? bij me metul amp moet ik altijd wel alles op 11 draaien. Anders doet ie ut nie goed, zei die gast op youtube.

marco v
3 september 2010, 11:40
Toch wel een grappig ding.
Beetje overbodige luxe voor mij, maar zeker de moeite om uit te proberen.
Als hij lijkt op de ht5 dan laat ik hem staan, maar aan de andere kant, voor €250 moet je ook niet te hoge verwachtingen hebben, je krijgt er een buizenversterker voor met 2 kanalen en een vracht aan diversiteit en het is een bruikbare amp voor op de slaapkamer, maar ik zou die milde overdrive ook missen, me eraan irriteren en dan staat zo´n ding weer te verstoffen of verkoop ik hem voor 100 euro minder. Ik zit nu ook te kijken naar zo´n vox ac4tv, die kun je dmv een schakelaar ook op laag volume voluit spelen. Maar eerst eens uitproberen voordat hij volledig afgekraakt wordt. Hij zal gewoonweg niet voor iedereen geschikt zijn. Persoonlijk vind ik die reverb wel fijn, scheelt idd weer een paar draadjes en ik hou sowieso al niet van pedalen. Alleen dat high gain kanaal zou voor mij niets zijn, maar goed, ik ben benieuwd.

speedmusic
3 september 2010, 11:46
Amp op 11 waar heb ik dat meer gehoord
These go to 11 (http://www.youtube.com/watch?v=UeOXsA8sp_E&feature=related)

het hele stukje over gear is ook geinig (http://www.youtube.com/watch?v=ll7rWiY5obI)

Vox zit ook niet stil komt een 2 wattertje:
http://www.voxamps.com/images/modernclassic/lilnighttrain/lg_LilNT_Front.jpg

RobVDB
3 september 2010, 13:02
Mischien is dit net gepost

maar AndertonsMusic heeft al een demo gepost van de HT1

ik zou het maar snel bekijken (kan goed zijn dat die video niet lang online blijft)

http://www.youtube.com/watch?v=enaYgJesWeM&feature=sub

Rob

guitarkid
3 september 2010, 13:03
Nee waarschijnlijk niet maar ja ik heb al een galm, beetje dubbel op dus.

Aha...! Je bedoelde dus eigenlijk: ik heb trapboxjes genoeg!
Maar: we hebben toch nooit genoeg? ;)

Gr. C.

refused199
3 september 2010, 13:14
http://www.youtube.com/watch?v=enaYgJesWeM&feature=sub


Ik word er niet warm van.. zij blijkbaar wel:seriousf:
Misschien eens testen als ik hem ergens tegen kom, maar hiervoor gaat mijn 5watt de deur niet direct uit, lijkt me meer van hetzelfde.

rufus
3 september 2010, 13:29
Tsja die zal ik toch ééns aan de tand voelen, voor de prijs van een boutique pedaaltje ...

tommus42
5 september 2010, 00:12
Die Vox met 2W uitgangsvermogen lijkt me idd een mooi ding. Ik vind blackstar eigenlijk een beetje passe, of zeg ik hier iets onvergevelijks:strat:

AART
5 september 2010, 00:31
Doe mij de Series One 200 maar ;)

muziekschuur
5 september 2010, 00:34
+1

&+1 voor de HT1H-R

caliban
5 september 2010, 13:21
Die Vox met 2W uitgangsvermogen lijkt me idd een mooi ding. Ik vind blackstar eigenlijk een beetje passe, of zeg ik hier iets onvergevelijks:strat:

Het bestaat nog helemaal niet lang, waarom dan wel passé?

Kim Wilson
5 september 2010, 14:03
Die Vox met 2W uitgangsvermogen lijkt me idd een mooi ding. Ik vind blackstar eigenlijk een beetje passe, of zeg ik hier iets onvergevelijks:strat:
Blackstar is de hype van nu. Nog een paar maand, dan is het wel passé. Nu nog niet.

Jasper.
5 september 2010, 14:06
Het is misschien wel handig, maar dit komt op mij weer echt over als een hebbeding. Iets GASverwekkends dat je na een tijdje niet veel meer gebruikt.

guitarkid
5 september 2010, 16:10
Blackstar is de hype van nu. Nog een paar maand, dan is het wel passé. Nu nog niet.

En dan over 25 jaar zoekt iedereen zich te pletter naar een "oude" Blackstar. Die van de "eerste series".....

Gr. C.

MarkS
5 september 2010, 20:12
Ongelooflijk....niemand heeft 'm getest en jullie weten al te vertellen dat een crunch-kanaal beter of gewenster zou zijn geweest......heb je er al eens over nagedacht dat de gainknop omlaag zou kunnen waardoor je vanzelf crunch krijgt? Wat een napraterij nu alweer...

Ik kocht een HT5 nadat ik een HT Dual heb gehad.
De laagste gain standjes op het lead kanaal was nog echt teveel vervorming vergeleken met het crunch kanaal van de HT Dual. Waarom zou de HT1 anders gevoiced zijn dan de HT5? Ik ga i.i.g. weer voor een HT Dual.

marc_o
5 september 2010, 20:55
Ik kocht een HT5 nadat ik een HT Dual heb gehad.
De laagste gain standjes op het lead kanaal was nog echt teveel vervorming vergeleken met het crunch kanaal van de HT Dual. Waarom zou de HT1 anders gevoiced zijn dan de HT5? Ik ga i.i.g. weer voor een HT Dual.


Dat kan prima zo zijn, maar nu spreek je uit ervaring. De opmerking waarop ik reageerde was een aanname en direct daarop wordt dat alweer als een waarheid opgepikt...napraterij dus. Wanneer je 'm bespeeld hebt en dan tot de conclusie komt dat er teveel gain op het kanaal zit wat niet lekker te regelen valt met de gainknop....is het een ander verhaal.

Kim Wilson
5 september 2010, 21:06
Wat moet ik me dan bij een high-gain kanaal voorstellen? Milde overdrive? Kom op Marc, ik ben niet gek.

marc_o
5 september 2010, 22:49
Wat moet ik me dan bij een high-gain kanaal voorstellen? Milde overdrive? Kom op Marc, ik ben niet gek.

Nou, vertel me dan maar eens even hoe het zit met deze specifieke versterker Hans...ik ben benieuwd wat voor informatie je hebt welke enigszins hout snijdt...

Kim Wilson
6 september 2010, 08:44
Blackstar fanboy, Marc?

Een naam is niet voor niks gekozen. High gain is high gain. Je koopt toch ook geen distortionpedaal als je een crunch zoekt?

Natuurlijk zou ik het zelf moeten horen, maar ik verwacht bij een high gain kanaal een distortion, en geen lichte overdrive. Gek hè? En, wat een verrassing, de ervaring van MarkS voldoet volledig aan mijn verwachtingen.

RoelSmoel
6 september 2010, 10:15
Er bestaat ook nog altijd een volumeknop oid., voor mij erg bruikbaar bij die Blackstar versterkers, reageren daar erg goed op.
Mijn HT20 is zelfs met de gain helemaal open nog clean te krijgen, en met de gain terug is ook nog niet echt vette distortion, gewoon een lekker crunch geluidje, het zal wel aan mij liggen, maar dit is wat ik ervaar.

marc_o
6 september 2010, 10:40
Blackstar fanboy, Marc?

Een naam is niet voor niks gekozen. High gain is high gain. Je koopt toch ook geen distortionpedaal als je een crunch zoekt?

Natuurlijk zou ik het zelf moeten horen, maar ik verwacht bij een high gain kanaal een distortion, en geen lichte overdrive. Gek hè? En, wat een verrassing, de ervaring van MarkS voldoet volledig aan mijn verwachtingen.

Ik ben zeker geen fanboy, het HT pedaal vind ik prachtig, voor de rest vind ik de versterkers onder de maat en overhyped.
Het gaat mij er ook niet om of er wel of geen high-gain kanaal opzit en of het goed werkt met de gainknop...het gaat mij erom dat vermoedens hier zo snel internetwaarheden worden zonder dat iemand 'm gehoord heeft. Nu kun je wel gelijk willen hebben, maar dat neemt niet weg dat je commentaar geeft zonder 'm ooit te hebben gehoord....en dat is jammer en verwarrend.
Voor de rest vind ik je nog even woest aantrekkelijk als voor deze kleine discussie hoor.

MarkS
6 september 2010, 11:28
Er bestaat ook nog altijd een volumeknop oid., voor mij erg bruikbaar bij die Blackstar versterkers, reageren daar erg goed op.
Mijn HT20 is zelfs met de gain helemaal open nog clean te krijgen, en met de gain terug is ook nog niet echt vette distortion, gewoon een lekker crunch geluidje, het zal wel aan mij liggen, maar dit is wat ik ervaar.

You think I didn't try that? Amp reageert idd wel goed op de volumeknop hoor.
Maar vond ik nog teveel gain. Lukte me niet met de volumepot van de gitaar. Kan ook aan de gitaar (pots/pups) liggen. Ik bedoel meer clean met een dikke rand/ouwe ACDC sound etc. Het "crunch standje" van de HT Dual bood mij juist een heel scala van clean tot crunch. Het clean volume op de HT5 opendraaien (zonder master!) om dat geluid te krijgen ging echt veel te hard voor thuis. Wellicht dat de HT1 daar beter geschikt voor is.

Kim Wilson
6 september 2010, 12:30
Ik ben zeker geen fanboy, het HT pedaal vind ik prachtig, voor de rest vind ik de versterkers onder de maat en overhyped.
Het gaat mij er ook niet om of er wel of geen high-gain kanaal opzit en of het goed werkt met de gainknop...het gaat mij erom dat vermoedens hier zo snel internetwaarheden worden zonder dat iemand 'm gehoord heeft. Nu kun je wel gelijk willen hebben, maar dat neemt niet weg dat je commentaar geeft zonder 'm ooit te hebben gehoord....en dat is jammer en verwarrend.
Voor de rest vind ik je nog even woest aantrekkelijk als voor deze kleine discussie hoor.
Ja, ik snap jou ook wel, maar high gain is high gain. Ik hoef ook geen distortionpedaal vooraf te horen om te begrijpen dat dat niet bedoeld is voor een bluesy randje. Snap je?

Enneh, ik ook nog steeds van jou hoor! :mmmm:

guitarkid
6 september 2010, 13:48
Voor de rest vind ik je nog even woest aantrekkelijk als voor deze kleine discussie hoor.



Enneh, ik ook nog steeds van jou hoor! :mmmm:

Zucht......! Wat mooi! :lovelove::)

OT: ik heb het o.a. HT-Dual pedaal en vind dat echt een killer, maar moet zeggen dat ik ook de HT-5C (heb hem niet meer, gebruikte hem te weinig en kreeg een aanbieding die ik niet kon weigeren) wel erg veelzijdig vond en zeker met mijn Telecaster kon ik alles voor elkaar krijgen met de volumepot.

Gr. C.

marco v
6 september 2010, 13:50
Geen link Guitarkid?:soinnocent:

guitarkid
6 september 2010, 14:05
Geen link Guitarkid?:soinnocent:

Mag niet van Levi...! ;) Hij had ook wel een punt!

Gr. C.

Edit: En van de moderatoren, want alle posts zijn daar weg...!
Eigenlijk wel zo verstandig!

RoelSmoel
6 september 2010, 14:10
Mag niet van Levi...! ;)

Gr. C.

Edit: En van de moderatoren, want alle posts zijn daar weg...!
Eigenlijk wel zo verstandig!

Huh? Heb ik wat gemist?

guitarkid
6 september 2010, 14:17
Huh? Heb ik wat gemist?

Yep, maar da's niet belangrijk! :seriousf:

Gr. C.

Rembull1980
8 september 2010, 09:57
Dat over dat Blackstar hype. Volgens mij is het gewoon goede marketing en een goed product op de markt brengen voor Metalheads. Die zijn er genoeg tegenwoordig ;)

Niet te duur, maar wel kwaliteit en naar wensen van.

Als je een Blackstar HT-5 wil voor metal, welk ander merk kan voor dat geld nou die specs/geluid als concurrentie aanbieden? Volgens mij is er niet veel wat een echte concurrent voor deze HT-5 is. Dat van die Vox... dat is geen amp voor Metalheads of wel?

guitarkid
8 september 2010, 11:06
Dat over dat Blackstar hype. Volgens mij is het gewoon goede marketing en een goed product op de markt brengen voor Metalheads. Die zijn er genoeg tegenwoordig ;)

Niet te duur, maar wel kwaliteit en naar wensen van.

Als je een Blackstar HT-5 wil voor metal, welk ander merk kan voor dat geld nou die specs/geluid als concurrentie aanbieden? Volgens mij is er niet veel wat een echte concurrent voor deze HT-5 is. Dat van die Vox... dat is geen amp voor Metalheads of wel?

Niet om het één of ander, maar die HT-5 is nou niet bepaald (alleen) voor metalheads. Integendeel, zou ik haast zeggen...

Gr. C.

MegaDrive
8 september 2010, 17:46
"Ik vind toch dattie wel erg hard gaat. Kan ik me Hotplate erop aansluiten?"

Paragon
8 september 2010, 20:26
Niet om het één of ander, maar die HT-5 is nou niet bepaald (alleen) voor metalheads. Integendeel, zou ik haast zeggen...

Gr. C.

+1 ik heb de ht40, maar speel er nauwelijks metal op :sssh:

Death2AllButMetal
26 september 2010, 15:17
Hoge kwaliteit demo van het combo:

http://www.youtube.com/watch?v=AJewAJuodl8

RoelSmoel
26 september 2010, 16:39
Nu achteraf bedenk ik me, eerst leuk als oefenversterker, daarna vond ik er geen fuck meer aan, en nu is het wel leuk om mee op te nemen, een goede interface heb ik, alleen krijg ik vaak niet "mijn" geluid uit PodFarm, en dat krijg ik wel uit mijn Blackstar.

Keuzes... Keuzes... Eerst maar eens een gitaar.

RS-Rik
27 september 2010, 22:15
De HT5 1x10 heb ik wel es gebruikt bij de repetitie, en die kan nipt meekomen met onze lompe drummert. Behoorlijk hard voor thuis dus.


Lekkerder dan een JCM 2000 of 900 imho, en zeker beter dan een Twin, die Blackstars. Jammer dat ze ook t nodige kosten. (maarja he daar betaal je ook voor).

De HT 5 overstuurt wel n beetje snel en n tikkie vettig/ zompig. Iets waar ik op de Ht20 (of was t de 40?) geen last van had. Volgens mij hebbie dat met de Ht 1 dan alleen nog maar sneller. Ik zou t alleen aan mensen adviseren die voornamelijk high gain spelen.

Misschien ga ik eens kijken of ik mn HT5 kan verkopen en n HT20 terugkopen ofzo. Sjongejonge dat is echt een heel lekker ding

Death2AllButMetal
28 september 2010, 22:50
Eigenlijk zijn 5 watt versterkers een loos compromis. Voor thuis gaan ze te hard en voor optreden gaan ze weer niet hard genoeg. Met een 1 watt versterker ga je weer zo'n 7 dB zachter, maar zit je cranked nog altijd op een 95 dB. De fabrikanten proberen low-watt versterkers natuurlijk zo lang mogelijk uit te melken. Je hoeft ook niet altijd cranked te spelen natuurlijk, maar is wel een vereiste voor mooie eindbuisoversturing.

Mitch
28 september 2010, 22:55
Wie heeft er ooit bepaald dat eindbuisoversturing de heilige graal is? Internet-napraat bullshit. Verder heb je compleet gelijk als een 1W amp eigenlijk al overkill is als -ie per se voluit moet, maar jongens... waarom toch. We hebben toch wel iets meer gekregen dan de 1959 en 1987 om ook lekker te kunnen scheuren op normale volume, kom op zeg.

Death2AllButMetal
28 september 2010, 23:04
Wie heeft er ooit bepaald dat eindbuisoversturing de heilige graal is? Internet-napraat bullshit. Verder heb je compleet gelijk als een 1W amp eigenlijk al overkill is als -ie per se voluit moet, maar jongens... waarom toch. We hebben toch wel iets meer gekregen dan de 1959 en 1987 om ook lekker te kunnen scheuren op normale volume, kom op zeg.

Hoe verklaar je dan het gebruik van hot plates on stage, ook voor versterkers die wel een master volume hebben?

Mitch
28 september 2010, 23:08
Oh, dus omdat iemand een hot plate gebruikt op het podium moet en zal eindbuisoversturing het beste zijn dat de elektrisch gitarist ooit is overkomen? Leuke manier van redeneren, zo win je veel discussies met mensen die die techniek niet kennen :seriousf:

Death2AllButMetal
28 september 2010, 23:29
Wat wil je daar mee zeggen? :seriousf:

MegaDrive
28 september 2010, 23:34
Volgens mij zegt Death2AllButMetal gewoon dat een lampeneindbak lekkerder klinkt als hij enigszins op zijn donder krijgt. En dat men hotplates gebruikt omdat een Blackstar Series One 200 fullstack op 70% naast je op het podium echt niet lachen is. Lijkt me geen reden om hier even inductief / deductief te gaan zitten uitleggen...

Death2AllButMetal
28 september 2010, 23:39
Volgens mij zegt Death2AllButMetal gewoon dat een lampeneindbak lekkerder klinkt als hij enigszins op zijn donder krijgt. En dat men hotplates gebruikt omdat een Blackstar Series One 200 fullstack op 70% naast je op het podium echt niet lachen is. Lijkt me geen reden om hier even inductief / deductief te gaan zitten uitleggen...

Ja, dat is precies wat ik bedoel. Wat overigens niet wegneemt dat een versterker ook zonder die oversturing lekker kan klinken. Ik probeer meer te zeggen dat als enkel op je slaapkamer speelt, 5 watt eigenlijk nog te hard is en 1 watt misschien ook wel als je ze vol open zet.

muziekschuur
29 september 2010, 10:32
De Blackstar HT5 is denk ik gewoon een fantastische aanbieding en een HT1 zal daar moeilijk overheen gaan....
Het eerste filmpje zie je Van halen distortion, dan Brian Setzer (Straycats) crunch en vervolgens Cleany blues op een Tele...
Yeah wat een spel...
http://www.youtube.com/watch?v=GbmrjqOjsAE

Een HT5 kan nog net lekker meekomen in je eerste band...
http://www.youtube.com/watch?v=FsO1-1TCchA&feature=related

EN VOOR THUIS ZIT ER EEN VOLUMEKNOP OP.

En s'avonds lekker via de POD of V-AMP met KOPTELEFOON!!!

Mitch
29 september 2010, 11:19
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Wat overigens niet wegneemt dat een versterker ook zonder die oversturing lekker kan klinken. Ik probeer meer te zeggen dat als enkel op je slaapkamer speelt, 5 watt eigenlijk nog te hard is en 1 watt misschien ook wel als je ze vol open zet.
En dat ben ik dan weer volledig met je eens. Voluit is ook 1W voor de meeste huizen/appartementen nog te veel. Maarrr.... het hoeft allemaal niet voluit. Dat is waarom ik reageerde op de "eindbuisoversturing"halleluja. Een buizenversterker gaat vaak een stuk lekkerder klinken als -ie minimaal 20% open staat, dat klopt als een bus. En bij een beetje meer gaat -ie nog lekkerder reageren, maar da's heel wat anders dan "voluit is het beste". Dat vind ik echt pure klets en het navolgen van de verhalen van studio opnames waar amps voluit staan of de grote podia uit eind jaren 60, begin 70 waar die dingen schandlaig ver konden worden opengetrokken.
Thuis zit ik met een 0,5W transistorversterkertje op ongeveer een derde om overlast te voorkomen en in de oefenruimte een 15W buizencombootje niet verder dan master op 11u, afhankelijk van de volume (gain)stand. Op een buitenpodium heb ik de master wel eens bijna voluit gehad met het volume laag en dat was eigenlijk te hard, maar dat was de rest van de band ook dus de gleuidsman kon niet boos worden :D

guitarkid
29 september 2010, 11:41
Eigenlijk zijn 5 watt versterkers een loos compromis. Voor thuis gaan ze te hard en voor optreden gaan ze weer niet hard genoeg.

Precies de reden dat ik de HT-5C weer heb weggedaan. D.w.z, hij was voor mij niet te hard voor thuis (daar kan ik gewoon mijn gang gaan in de studio) maar trok het toch niet bij de meeste optredens.
Verder hoor je in die YouTube-filmpjes HT-5 tops met twee of meer 12" speakers. Da's wel een verschil met de 10" in de HT-5C. Neemt niet weg dat ik het wel erg leuke versterkers blijf vinden....
Wat betreft het "eindbuizen-oversturing":ik merk wel verschil bij mijn Delta Blues tussen "zacht" en gewoon "lekker stevig". Meer ballen en lef, maar als ik 'm verder opendraai wordt het vooral harder en is het misschien puur het volume c.q. de adrenaline die er voor zorgt dat ik het (soms) als "nog lekkerder" ervaar.
N.B. het gaat hier dus wel om een amp met mastervolume. De AC30 van vroeger moest gewoon hard.... :seriousf: :rockon:

Gr. C.

driesp
29 september 2010, 13:03
begrijp eigenlijk niet hoe je nu kan optreden met een HT-5 zonder een mic ervoor, je komt toch NOOIT boven de drummer uit?

RoelSmoel
29 september 2010, 17:41
Wat een onzin zeg... Zelfs 20 watt gaat niet te hard voor thuis, en ik hoef het niet eens ver open te draaien om het lekker te laten klinken:)

guitarkid
29 september 2010, 18:01
begrijp eigenlijk niet hoe je nu kan optreden met een HT-5 zonder een mic ervoor, je komt toch NOOIT boven de drummer uit?

Vergis je niet! Repeteren met de HT-5C ging prima... Zeker met een drummer die zichzelf als "muzikant" ziet en weet wat dynamiek betekent !!!
Zoals al vaker hier gemeld: 5 watt buizen wil echt wel hard.

Gr. C.

marc_o
30 september 2010, 10:48
Vergis je niet! Repeteren met de HT-5C ging prima... Zeker met een drummer die zichzelf als "muzikant" ziet en weet wat dynamiek betekent !!!
Zoals al vaker hier gemeld: 5 watt buizen wil echt wel hard.

Gr. C.


Ligt natuurlijk helemaal aan de soort band waarin je speelt. Er zullen een hoop bands zijn waar je er net aan mee uit de voeten komt, maar zet 'm naast de DW custom van onze drummer met een beuk waar je achterlijk van wordt en er blijft helemaal niks van over. Het is maar wat je verwacht en hoe je wil dat je band in z'n totaal klinkt.

guitarkid
30 september 2010, 11:05
Ligt natuurlijk helemaal aan de soort band waarin je speelt. Er zullen een hoop bands zijn waar je er net aan mee uit de voeten komt, maar zet 'm naast de DW custom van onze drummer met een beuk waar je achterlijk van wordt en er blijft helemaal niks van over. Het is maar wat je verwacht en hoe je wil dat je band in z'n totaal klinkt.

Hallo Marc.

Ik wordt, ben ik bang, niet heel erg vrolijk van drummers met "een beuk waar je achterlijk van wordt"... ;) Hoe goed hij misschien ook is.
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk; het hangt af van het type band. In mijn geval ging het overigens ook wel om een op zich stevig klinkende band, maar dat "stevige" zit 'm niet alleen in het volume.

Gr. C.

marc_o
30 september 2010, 12:51
Hallo Marc.

Ik wordt, ben ik bang, niet heel erg vrolijk van drummers met "een beuk waar je achterlijk van wordt"... ;) Hoe goed hij misschien ook is.
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk; het hangt af van het type band. In mijn geval ging het overigens ook wel om een op zich stevig klinkende band, maar dat "stevige" zit 'm niet alleen in het volume.

Gr. C.


Nou, dat sloeg op het drumstel, het ligt er maar aan welke setting je op dat moment hebt. Hij heeft er een stuk of 5 en voor een ander soort muziek neemt ie een lichter klinkende set mee.
Kijk, wanneer je in een zware band speelt met nummers a la Fear Factory en Tool, dan heb je wel een beuk nodig. Je redt het dan niet met 5 watt.

Luke-wannabe
30 september 2010, 12:57
Dankjewel Marc_O

marc_o
30 september 2010, 13:16
Dankjewel Marc_O


Geen dank, maareh.....voor wat?

guitarkid
30 september 2010, 13:59
Nou, dat sloeg op het drumstel, het ligt er maar aan welke setting je op dat moment hebt. Hij heeft er een stuk of 5 en voor een ander soort muziek neemt ie een lichter klinkende set mee.
Kijk, wanneer je in een zware band speelt met nummers a la Fear Factory en Tool, dan heb je wel een beuk nodig. Je redt het dan niet met 5 watt.

Bij het teruglezen snapte ik inderdaad pas dat de "beuk" in de kit zat. :makeup:
Wel handig, een drummer met een set voor iedere stijl. Dat moesten er meer doen....!!!
Dan kon je als gitarist net iets vaker met een HT5 op pad. :)

Gr. C.

Mr. Dynamite
30 september 2010, 14:44
Hij is niet eens bedoeld om deathmetal mee te gaan beuken in band situatie.
En volgens mij vinden mensen die deze stylen spelen het helemaal niet fijn als de versterker op max staat ivm feedback.

Dus, koop gewoon een 100 watt beest hiervoor, punt.

Ik denk dat het wel voor thuis kan, maar als je in een gehorig rijtjes huis woont dan moet je het niet eens overwegen. Dan ben je beter af met een koptelefoon of 10 watt transistor :)

Luke-wannabe
30 september 2010, 16:36
Geen dank, maareh.....voor wat?
Dat gelul van 'je bent geen muzikale drummer als je hard slaat' verdedigen. Ik dacht even dat ik de enige was die er zo over dacht!

G.G.
30 september 2010, 20:37
Leuke discussie iedere keer weer: is 5 watt te hard voor thuis, hard genoeg voor een band, kan ik een 5 watter kopen voor thuisgebruik, maar ook in een band etc....

Mijn mening voor de beste sound: voor thuis een klein versterker en voor het podium een grote.

Je grote versterker thuis gebruiken of je kleine versterker op het podium: het kan, maar het blijft een compromis.

Gelukkig ben ik nu zo oud dat ik al geen gevoel van schaamte meer heb. Mij is in het verleden (16 jaar geleden) het volgende overkomen. Ik was 18 jaar en wilde een Marshall halfstack. Waarom? twee van mijn vrienden hadden er eentje. Zij speelden in en band, en ik niet. Vervolgens zat ik thuis op mijn kamer met en 50 Watt Marshall JMP en een 4x12 kast van Peavey. Werkelijk een schitterende versterker, maar...... het was mijn grootste miskoop ooit. Dat ding klonk waanzinnig..... maar ik heb van dát geluid maar 1x 5 minuten kunnen genieten om te voorkomen dat de politie oor de deur zou staan.

Nu zoveel jaren later heb ik voor thuis gebruik het liefst een zo klein mogelijk versterkertje (5 watt buizen) is eigenlijk al overkill. Wil je thuis een lekker scheurgeluid, ga dan voor de kleinste versterker of een moddeling of transistorversterker.

Die Marshall had ik met gevoel en imago gekocht. Ik zou een 5 watter verafschuwd hebben. Dat was kinder spul. Groot is beter..... Mijn verstand had misschien een adere versterker gekozen.

Na mijn hele verhaal hierboven weet ik ineens niet meer op welke post ik aanhaak in dit topic.... Zal de leeftijd wel zijn.

driesp
30 september 2010, 20:49
Maarja, zijn die kleine versterkers nu zo geweldig, s'avonds spelen is soms al te luid gewoon uitversterkt voor sommige.

Koop je gewoon één goede amp, voor repetities en optredens, en werk thuis met Guitar rig of dergelijke.

Kim Wilson
30 september 2010, 20:53
Als ik op huiskamerniveau speel, komt het onversterkte geluid van mijn gitaar er al overheen. Dus speel ik thuis maar gewoon onversterkt, ik neem niet eens meer de moeite om het spul aan te zetten. Net zo mooi ook.

G.G.
30 september 2010, 20:56
Maarja, zijn die kleine versterkers nu zo geweldig, s'avonds spelen is soms al te luid gewoon uitversterkt voor sommige.

Koop je gewoon één goede amp, voor repetities en optredens, en werk thuis met Guitar rig of dergelijke.

Grappig, heb een toneport GX ofzo, maar die ligt werkloos in de la. Wat een drama... werd nog het meest gebruikt als stemapparaat.

driesp
1 oktober 2010, 00:34
Heb al vanalles gehad. Nu de footcontroller van NI met guitar rig 4. Vervult al m'n wensen thuis. Krijg je tenminste een overzichtelijke bediening met een sound die héél erg goed is.

jim__
1 oktober 2010, 09:59
De Vox amplug blijft ook erg leuk, ipod en oordopjes eraan koppelen en gaan met die banaan. Reageert ook goed op m'n pedaaltjes, dus kan thuis gewoon m'n pedaaltjes erbij gebruiken en dit desnoods uitversterken.
Geluid vind ik ook nog erg acceptabel (heb de AC30), en heb zo meteen een opwarmversterkertje voor optredens. Mocht er iets misgaan gebruik ik hem ook als backupamp voor noodgevallen, door hem aan een DI-box te hangen en zo naar de mixer te sturen. Blijft dan ook leuk klinken. Maar ben toch blij dat ik tot nu toe nog geen problemen met m'n combo heb gehad :cheerup:

guitarkid
1 oktober 2010, 10:07
Dat gelul van 'je bent geen muzikale drummer als je hard slaat' verdedigen. Ik dacht even dat ik de enige was die er zo over dacht!

Hey Luke.

Dank voor het feit dat je mijn "ik hou niet van drummers die alleen maar beuken" als gelul afdoet.... ;)
Even ter nuancering:ik houd wel van beukende drummers, maar alleen als dat nodig is. En als je dan met een kleine amp in een kleine ruimte speelt is het fijn dat je een drummer hebt (of bassist of wat dan ook) die dat snapt. Maar ja.... (diepe zucht..... :) :) :) )
En ik geloof dat Marc dat min of meer ook wel vindt en dat hij in die zin jou niet "verdedigt". Hij had het n.l. over een "beukend drumstel" en niet over de drummer. Iets wat ik overigens eerst ook dacht, hoor.
Alvast een goed weekend!

Gr. C.

PS Je weet toch wel hoe die mensen heten die altijd in de buurt van muzikanten rondhangen?

Drummers...!!! :seriousf:
Maar ik ben blij dat ze er zijn !!

smullie
1 oktober 2010, 10:32
Ik vind het altijd grappig om te horen dat een 5W lampenversterker te luid is voor thuis, terwijl ik het pas te luid vind worden als ik de 6W van mijn VHT Special 6 combo helemaal open draai... Op de 3W stand is vol open nog redelijk luid, maar daarvoor heb je een volumeknop he. Als je op lager volume wil spelen met veel overdrive heb je zowiezo een pedaaltje (of ingebouwd effect) nodig.
Een echt goede slaapkamerversterker, die je kan gebruiken in de kamer naast de kinderkamer, dat is een versterker met hoofdtelefoonuitgang. (of een pod of andere effectencomputer)

Mijn 6W VHT is in mijn oren ongeveer even luid als mijn Marshall MG50DFX als dat een aanduiding kan zijn... Die draai je niet vaak even open, maar je kan het wel eens als je er eens een momentje nood aan hebt... :supercool:

Luke-wannabe
1 oktober 2010, 14:16
Hey Luke.

Dank voor het feit dat je mijn "ik hou niet van drummers die alleen maar beuken" als gelul afdoet.... ;)
Even ter nuancering:ik houd wel van beukende drummers, maar alleen als dat nodig is. En als je dan met een kleine amp in een kleine ruimte speelt is het fijn dat je een drummer hebt (of bassist of wat dan ook) die dat snapt. Maar ja.... (diepe zucht..... :) :) :) )
En ik geloof dat Marc dat min of meer ook wel vindt en dat hij in die zin jou niet "verdedigt". Hij had het n.l. over een "beukend drumstel" en niet over de drummer. Iets wat ik overigens eerst ook dacht, hoor.
Alvast een goed weekend!

Gr. C.

PS Je weet toch wel hoe die mensen heten die altijd in de buurt van muzikanten rondhangen?

Drummers...!!! :seriousf:
Maar ik ben blij dat ze er zijn !!

Hee C. Natuurlijk is het alleen interessant om te beuken als dat nodig is. Da's waar. Maar je liet het zo doorschemeren als in 'drummers die hard slaan zijn bij voorbaat al slecht'. En dat is iets waar ik erg over val.
Verder vind ik die drummers grappen altijd erg flauw.

marc_o
1 oktober 2010, 14:55
Hee C. Natuurlijk is het alleen interessant om te beuken als dat nodig is. Da's waar. Maar je liet het zo doorschemeren als in 'drummers die hard slaan zijn bij voorbaat al slecht'. En dat is iets waar ik erg over val.
Verder vind ik die drummers grappen altijd erg flauw.



Behalve deze:
Wat is een lul met 3 poten? Drumkruk.


:ok:

rpl
1 oktober 2010, 15:01
Eigenlijk zijn 5 watt versterkers een loos compromis. Voor thuis gaan ze te hard en voor optreden gaan ze weer niet hard genoeg. Met een 1 watt versterker ga je weer zo'n 7 dB zachter, maar zit je cranked nog altijd op een 95 dB. De fabrikanten proberen low-watt versterkers natuurlijk zo lang mogelijk uit te melken. Je hoeft ook niet altijd cranked te spelen natuurlijk, maar is wel een vereiste voor mooie eindbuisoversturing.

Dat valt best mee, ook op lagere volume vind ik mijn '57 Champ lekker klinken :speed:

guitarkid
1 oktober 2010, 15:08
Hee C. Natuurlijk is het alleen interessant om te beuken als dat nodig is. Da's waar. Maar je liet het zo doorschemeren als in 'drummers die hard slaan zijn bij voorbaat al slecht'. En dat is iets waar ik erg over val.
Verder vind ik die drummers grappen altijd erg flauw.

hallo Luke.

Was niet mijn bedoeling om dat te suggereren en dat vind ik ook niet per definitie, hoor!
Je bent toch niet eigenlijk drummer, he? ;)

@Marc: ik vind 'm wel leuk! :)

Gr. C.

Luke-wannabe
1 oktober 2010, 15:52
@ Marc: Ja die vind ik dus wel leuk :D
@ Guitarkid: Okee dan :). Ik speel misschien een klein beetje drums :D

Mitch
1 oktober 2010, 15:59
Het ene jaar staan we in een kroeg waar door problemen met de buurt het volume écht wat zachter moet. Helaas houdt dat in dat de drummer zachter dan normaal moet spelen. Hij vindt dat niet fijn, de rest van de band ook niet, maar we passen ons aan en de eigenaar is later hartstikke blij met onze inschikkelijkheid. Volgende jaar, andere drummer (strakker, beter in de stijl passend etc. etc.) die zich niet wil aanpassen omdat -ie vindt dat dit gewoon moet kunnen en de cafébaas anders maar geen band moet inhuren. Tja, wie is dan de beste drummer en wie is het beste bandlid?
Overigens was de eigenaar ook na het tweede optreden nog blij ;)

En 5W buizenversterkers zijn gewoon een modegril. Waait vanzelf wel weer over.

marc_o
1 oktober 2010, 16:15
Word ook wel een beetje kriegel van de café's zo af en toe.
Feitelijk zou het ideaal zijn wanneer je een GOED electronisch drumstel hebt, dan kan alles mooi worden aangepast aan het gewenste volume.
In onze oefenstudio staat er eentje en voor de rest is iedereen direct ingeplugd, ikzelf via een Koch pedaltone of een Blackstar HT-dual, beide prima voor zulke doeleinden...je kunt op huiskamerniveau optreden als het moet.

Mitch
1 oktober 2010, 16:35
Ik ben zelf echt gek op de sound en druk van een akoestisch drumstel, kan niet anders zeggen. Heerlijk, die BOEMMMmmm bij de floortoms.
Het enige optreden dat we ooit gedaan hebben met een elektronisch drumstel was op een geïmproviseerd podium met minimale oppervlakte (lees: boot) tijdens een gondelvaart waar de monitoring nauwelijks geregeld was en de isntallatie ook onvoldoende was om het geluid écht lekker de buitenlucht in te slingeren. Heel raar om dan, terwijl ik bijna op zijn lip stond, achterom te kijken naar de drummer en dan niks te voelen qua luchtverplaatsing :D

Nielsje
1 oktober 2010, 16:39
ik ben anders dol op de electrokit van onze drummer!
Mijn oortjes zijn al helemaal fan van het zachte rikketikgedoel wat je nog hoort. De meeste herrie maakt 'ie bij het aftikken voor 'n nummer :D

Maar, voor onze muziek werkt het echt geweldig!
Ik moet er niet aan denken om harde rock te spelen met zo'n kit. Dan mis je inderdaad het rauwe geweld.

marc_o
1 oktober 2010, 16:43
Nou, dat ligt wel even aan je setup, er zijn echt heel goede electronische drumstellen....met een beetje geluidsman word je daar wel blij van. Knappe kerel die een drumstel zo goed kan laten klinken met mic's.

Nielsje
1 oktober 2010, 16:45
Dat is wel zo, onze drummer heeft z'n kit vooraf al helemaal ingeregeld. Op het mengpaneel is het nog klein beetje tweaken met hoog/mid/laag en volume, maar niets meer dat eeuwig durende gerammel op toms enzo.

I like.
Oh, en je hebt geen vrachtwagen meer nodig om alles te verplaatsen :)

guitarkid
1 oktober 2010, 17:57
@ Guitarkid: Okee dan :). Ik speel misschien een klein beetje drums :D

Ahaaaaa...!!!!!!! :)

Wat betreft een electronische kit: 't is net sex met een opblaaspop.
Ja...., euh, niet dat ik dat ooit gedaan heb hoor!!! :seriousf:

Gr. C.

RoelSmoel
7 oktober 2010, 18:14
December komen ze in de Benelux.

Death2AllButMetal
7 oktober 2010, 23:37
En bij onze oosterburen in November! :blast:

Het combo kost 239 euro
De head kost 219 euro

aldus Thomann

Luke-wannabe
7 oktober 2010, 23:48
Nou, dat ligt wel even aan je setup, er zijn echt heel goede electronische drumstellen....met een beetje geluidsman word je daar wel blij van. Knappe kerel die een drumstel zo goed kan laten klinken met mic's.
Da's dan weer wél zo. Zelfde als al je studiodrums aandikken met samples er onder.

Kakihara
9 oktober 2010, 18:46
Ik heb de HT-1R zopas op een lokaal muziekbeursje eventjes (een kwartier, niet echt lang) aan de tand kunnen voelen, op een Lag Imperator model met EMG's.

De twee kanalen delen knoppen voor Gain, Volume, EQ (ISF) en Reverb.
In het begin was ik er niet echt wild van, ik vond het allemaal wat 'netjes', te afgelikt, al vond ik het wel een redelijk volwassen geluid hebben, voor zo'n klein opdondertje met een 8" speaker. Dan maar wat met de knopjes spelen: ISF is leuk om mee te spelen en is erg handig op dit dwergversterkertje. Verder ben ik overgegaan tot mijn favo standje bij kleine buizenampjes : versterkervolume op max, in dit geval ook gain op max, en gitaarvolume flink teruggedraaid. Op het cleane kanaal leverde dit een helder, maar wat dun klinkend clean op. Gitaarvolume beetje bij beetje bijgedraaid en voorwaar, het ding kwam tot leven en met het volume helemaal opengedraaid, kwam er een mooie, warme (yep, da's mogelijk met EMG's, zo blijkt :D) crunch uit het kleine speakertje. Daarna, met alles open, geschakeld naar het vuile kanaal : prachtige, rijke distortion, maar naar mijn mening niet geschikt om deathmetal of metalcore te oefenen thuis, ideaal voor de wat lichtere vormen van heavy metal en gouwe ouwe bluesrock. Echt 'vuil' werd de HT1 overigens niet, het bleef altijd wel een netjes, wat afgelikt klinkend versterker.
Het 'totaalvolume' is m.i. netjes geschikt voor thuis, helemaal open misschien net ietsjes te hard om eventuele andere huisgenoten niet te storen, maar de buren gaan gelukkig zijn :)

pinchaholic
12 oktober 2010, 20:54
Blackstar HT1 Combo With Reverb Preview (HT-1)

http://www.youtube.com/watch?v=UEj7HKSMXI0&feature=related


Zoe-hoet! :supercool:

pinchaholic
25 oktober 2010, 22:31
...Ik heb om van het zeurende GAS af te zijn zojuist een HT1 head besteld bij Thomann.:soinnocent:

Mijn eerste buizenversterker(tje), snif wat een mooie maandag. Nog een paar weekjes de tijd om een mooi cabje te kopen. Iemand nog aanraders/tips? 2x12? 4x12?

Steven Otto
25 oktober 2010, 22:37
Harley Benton 2x12 vintage...

pinchaholic
27 oktober 2010, 21:50
Harley Benton 2x12 vintage...


Deze dus. http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm

Voor de goede orde: dit houdt in dat ik met de HT-1 Head (speaker output (8 ohm) een stereogeluid kan krijgen over dit 2x12 cabinet. Toch?

Just to be sure.

Thanks!

RoelSmoel
27 oktober 2010, 21:52
Deze dus. http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm

Voor de goede orde: dit houdt in dat ik met de HT-1 Head (speaker output (8 ohm) een stereogeluid kan krijgen over dit 2x12 cabinet. Toch?

Just to be sure.

Thanks!

Dan zul je er 2 moeten bestellen en over die 2 tegelijk moeten spelen (correct me if I'm wrong)
Maar je kunt 'm gewoon op de 8 ohm ingang aansluiten, dat 16 ohm gebeuren zit weer anders..

pinchaholic
27 oktober 2010, 21:59
Dan zul je er 2 moeten bestellen en over die 2 tegelijk moeten spelen (correct me if I'm wrong)
Maar je kunt 'm gewoon op de 8 ohm ingang aansluiten, dat 16 ohm gebeuren zit weer anders..


Voor alle duidelijkheid het is de bedoeling dat met het aansluiten van de HT-1 Head beide speakers van het cabinet hun werk doen.

Kim Wilson
27 oktober 2010, 22:03
Voor alle duidelijkheid het is de bedoeling dat met het aansluiten van de HT-1 Head beide speakers van het cabinet hun werk doen.
Dat zal wel lukken, maar dat wordt dan nog geen stereo. Hetzelfde geluid over twee speakers is nog steeds mono. Maar als je een kabel tussen de 8 ohm uitgang van je top en de 8 ohm ingang van je cab hangt en de cab op Mono zet, geven beide speakers (weliswaar hetzelfde) geluid.

RoelSmoel
30 oktober 2010, 00:17
http://www.youtube.com/watch?v=kNuxnekeeWo

Leuk filmpje.

RoelSmoel
31 oktober 2010, 21:16
Hmpf.
Naast mijn maandelijks aflossingsbedrag heb ik nog geld over om te spenderen/sparen aan/voor andere dingen. Nu heb ik er een bloedhekel aan als ik mijn versterker 's morgens of 's avonds niet kan gebruiken omdat ik dan ruzie krijg met de buren.
Nu vond ik het een leuk idee om er een versterkertje naast te kopen, een Engl Gigmaster met die powersoak, een Blackstar HT5 combo of een Blackstar HT1 combo. Zo'n Egnater Rebel 20 is ook erg leuk.
Iemand die mij uit kan leggen wat het meest praktische is in mijn situatie? De Gigmaster en HT5 hebben dezelfde speaker, alleen vind ik de Gigmaster helderder klinken. De HT1 is nog even afwachten of hij in het assortiment van de gitaarzaak komt. En die Egnater vind ik wel leuk.
Nu moeten jullie het niet zien als weer een of andere GAS-aanval:D (hoewel ik wel last heb van GAS, maar niet in die mate dat ik er spul voor weg wil doen ofzo).
Ik zie wel. Het meest verstandige is natuurlijk testen, testen en nog eens testen.

Verder wil ik mijn HT20 sowieso houden voor bandrepetities en optredens.

Steven Otto
31 oktober 2010, 21:22
Emulated output van je HT-20.

Koop een deftige koptelefoon en bespaar een hoop geld. Voor de keren 's ochtends hoef je echt niet een nieuwe versterker.

G.G.
31 oktober 2010, 21:24
Nu heb ik er een bloedhekel aan als ik mijn versterker 's morgens of 's avonds niet kan gebruiken omdat ik dan ruzie krijg met de buren.

Ik weet niet hoever de hutjes in Limboland uit elkaar staan, maar zelfs met mijn 5 watter kan ik prima ruzie krijgen met de buren. Alles wat je wilt laten oversturen gaat te hard. Clean doet mijn 3 watter het redelijk op laag volume.

Wat dacht je van een Toneport op je floptop?

RoelSmoel
31 oktober 2010, 21:29
Ik weet niet hoever de hutjes in Limboland uit elkaar staan, maar zelfs met mijn 5 watter kan ik prima ruzie krijgen met de buren. Alles wat je wilt laten oversturen gaat te hard. Clean doet mijn 3 watter het redelijk op laag volume.

Wat dacht je van een Toneport op je floptop?

Ik heb al een Pod Studio, een UX1. Vind ik niets aan, eerlijk gezegd. Allemaal nét niet geluiden, naar mijn mening.
Nu zit het zo.. De buurman zit depressief thuis, en gisteren begonnen er weer deuren te vliegen toen ik gitaar aan het spelen was. Buiten dat mijn ouders het 's avonds ook niet altijd fijn vinden als ik de versterker wat verder open heb staan. Dan leek een versterker met iets powersoak-achtigs wel handig, of gewoon een laag wattage amp.

RoelSmoel
31 oktober 2010, 21:30
Emulated output van je HT-20.

Koop een deftige koptelefoon en bespaar een hoop geld. Voor de keren 's ochtends hoef je echt niet een nieuwe versterker.

Die heeft geen emulated output, enkel een direct-out.

Steven Otto
31 oktober 2010, 21:37
Ik heb al een Pod Studio, een UX1. Vind ik niets aan, eerlijk gezegd. Allemaal nét niet geluiden, naar mijn mening.
Nu zit het zo.. De buurman zit depressief thuis, en gisteren begonnen er weer deuren te vliegen toen ik gitaar aan het spelen was. Buiten dat mijn ouders het 's avonds ook niet altijd fijn vinden als ik de versterker wat verder open heb staan. Dan leek een versterker met iets powersoak-achtigs wel handig, of gewoon een laag wattage amp.

Je kan ook je versterker wat lager zetten.

RoelSmoel
31 oktober 2010, 21:50
Je kan ook je versterker wat lager zetten.

Logisch, maar dan is het nog te hard (volgens de buren), jep, best wel lastige mensen ja.

Steven Otto
31 oktober 2010, 21:55
Dat is ook gek. Mijn ht5 heeft geen master volume en ik kan hem op fluister-sterkte zetten. Ik dacht dat je een 20 watter met een extra mastervolume wel stil krijgt :)

RoelSmoel
31 oktober 2010, 21:57
Dat is ook gek. Mijn ht5 heeft geen master volume en ik kan hem op fluister-sterkte zetten.

Het betreft een HT20. Is moeilijk op fluistersterkte te zetten, vind ik zelf.

Wabbie
31 oktober 2010, 21:57
Tja, dat is natuurlijk het eeuwige dilemma van de gitarist he. Ik heb voor voor nachtelijke capriolen ook een UX2 staan voor aan mijn Macbook Pro. Mogen dan wel net niet geluiden zijn in vergelijking met mijn Koch en mijn Kitty Hawk, maar ik vermaak me er prima mee.
Soms moet je gewoon concessies doen. Trouwens, je versterker klinkt ook anders als je met een powersoak/koptelefoon gaat spelen 's avonds. Ik denk dat het het best is als je gewoon leert te werken met de opties die je nu al hebt, want die zijn best goed!

RoelSmoel
31 oktober 2010, 21:58
Tja, dat is natuurlijk het eeuwige dilemma van de gitarist he. Ik heb voor voor nachtelijke capriolen ook een UX2 staan voor aan mijn Macbook Pro. Mogen dan wel net niet geluiden zijn in vergelijking met mijn Koch en mijn Kitty Hawk, maar ik vermaak me er prima mee.
Soms moet je gewoon concessies doen. Trouwens, je versterker klinkt ook anders als je met een powersoak/koptelefoon gaat spelen 's avonds. Ik denk dat het het best is als je gewoon leert te werken met de opties die je nu al hebt, want die zijn best goed!

Ik ben momenteel ook meer dan dik tevreden met het spul wat ik heb. Ik heb die UX1 toen gekocht om mee op te kunnen nemen. Wat ik nu niet echt een prioriteit vind. En de geluiden die erin zitten vind ik niet echt geweldig.

Wabbie
31 oktober 2010, 22:04
Die geluiden zijn niet geweldig, maar goed genoeg om 's avonds te spelen joh! Een koptelefoon zorgt toch ook al voor een ander geluidsbeeld dan een speakercabinet.

Exi
31 oktober 2010, 22:33
Roel, Misschien kun je eens Amplitube 3 proberen (http://www.ikmultimedia.com/amplitube/download/). Dat klinkt toch wel heel lekker moet ik zeggen.

JazzBass
3 november 2010, 12:47
Het betreft een HT20. Is moeilijk op fluistersterkte te zetten, vind ik zelf.

Datzelfde probleem hem ik ook met de mijne. Het is of veel te zacht om fatsoenlijk mee te kunnen spelen, of het gaat te hard om ruzie te vermijden.

pinchaholic
5 november 2010, 09:37
Harley Benton 2x12 vintage...

...Ook maar meteen besteld bij onze oosterburen.

Als de HT-1 en cabinet binnen zijn volgt een uitgebreide review.

Stay tuned!:supercool:

Swampash
5 november 2010, 17:05
http://www.youtube.com/watch?v=AtDaqJssqoA

De Lil' nighttrain van Vox klinkt ook erg lekker....

pinchaholic
21 november 2010, 15:53
...Ik heb om van het zeurende GAS af te zijn zojuist een HT1 head besteld bij Thomann.:soinnocent:

Mijn eerste buizenversterker(tje), snif wat een mooie maandag. Nog een paar weekjes de tijd om een mooi cabje te kopen. Iemand nog aanraders/tips? 2x12? 4x12?


Aw, snap! Thomann gaat er langer over doen.
Waarschijnlijke levering op 10.12.2010.

Nog even geduld dus.

pinchaholic
5 december 2010, 16:51
Net een sms binnengekregen, de HT-1 is onderweg. Wham Bam, thank you m'am! :dance: Harley Benton 2x12 vintage van de week al binnengekregen, ziet er netjes uit.

Wordt mijn eerste (buizen) head + cab combi. Om niet te hoeven wachten als ie binnen is: welke kabels heb ik nodig om em aan te sluiten?

Deze?:

http://www.sonoramuziek.nl/contents/media/fl223.jpg

Alvast bedankt!

Steven Otto
5 december 2010, 16:57
Bij mijn ht5 zat al een prima kabel. Het zou me niet verbazen als bij de HT1 ook gewoon speakerkabel zit.

guitarkid
5 december 2010, 17:04
Net een sms binnengekregen, de HT-1 is onderweg. Wham Bam, thank you m'am! :dance: Harley Benton 2x12 vintage van de week al binnengekregen, ziet er netjes uit.

Wordt mijn eerste (buizen) head + cab combi. Om niet te hoeven wachten als ie binnen is: welke kabels heb ik nodig om em aan te sluiten?

Deze?:

http://www.sonoramuziek.nl/contents/media/fl223.jpg

Alvast bedankt!

Neeeeee !!!! Dit is een (stereo) instrumentkabel. Je kunt er ook geen gewoon gitaarsnoer tussen doen. Je moet n.l. een speciale speakerkabel hebben! Jack-jack, dat wel, maar met twee veel dikkere aders.
Anders bij de muziekwinkel langs en uitleggen wat je hebt (buizentop en cab) en zoekt (speakerkabel van ong. een meter of zo!)
Vergis je niet, want het is echt belangrijk dat je de juiste kabel er tussen hebt zitten!

Gr. C.

RoelSmoel
5 december 2010, 17:11
En denk eraan.. In die speakercab zitten 2 inputs, maar je hoeft er maar 1 te gebruiken!

RoelSmoel
17 december 2010, 19:08
Is ie trouwens al binnen? Ben wel benieuwd.

pinchaholic
30 december 2010, 11:49
Is ie trouwens al binnen? Ben wel benieuwd.


Yep. Review met foto's in "Moderne Versterkers"