PDA

View Full Version : Klasse gitaar met ballen gezocht!



Mad mind
26 juli 2010, 15:56
Ik zou binnenkort mijn gitaar (Ibanez ARX500) mss willen verkopen omdat de hals niet echt mijn ding is en ik toch iets hevigere muziek wil spelen.
Daarom zou ik graag voor een nieuwe gitaar gaan zoeken.

Ik zou liefst een gitaar hebben met ballen zeg maar, maar die toch nog klasse uitstraalt. Ik kwam zelf bij de Gibson firebird. Nu zag ik wel dat er 2 verschillende in verkoop zijn: de firebird V en de firebird studio.
Maar ik weet niet goed wat het verschil is, want ik vind niets over die studio op de site van Gibson.

Ik speel veel verschillende stijlen van muziek: Bon Jovi, Foo Fighters, Guns 'n Roses, Queen, Black Sabbath, ACDC, maar ook wat 'softer'.

Daarom zou ik graag van jullie weten welke gitaar jullie in aanmerking zien komen, en dan eventuele bedenkingen bij die firebirds.
Ik ga normaal binnen 2 weken naar een gitaarwinkel testen, daarom weet ik nu graag welke ik zeker moet testen.

Alvast bedankt!

Mitch
26 juli 2010, 16:04
Ik weet niet of rickert zijn Firebird nog te koop heeft staan, maar dat is écht een goed ding. Tijdje terug zag ik 'm op martplaats.nl staan. Da's de reis vanuit België waard kan ik je zeggen.

lodi
26 juli 2010, 16:17
ee n ARX 500 verkopen, zonde, krijg je spijt van, deze zijn in Europa niet meer te krijgen, fantastische plank voor het geld trouwens.

Mad mind
26 juli 2010, 16:27
ee n ARX 500 verkopen, zonde, krijg je spijt van, deze zijn in Europa niet meer te krijgen, fantastische plank voor het geld trouwens.

Daarom dat ik ook aan het twijfelen ben om ze te verkopen. Het is een fantastische gitaar en prachtig. Maar ik vind de nek niet echt aangenaam, die is vrij dik en breed.

Ik weet ook dat die niet meer in Europa te krijgen zijn (voor de rest nog wel dan?). Mss stijgen die nog in waarde, dat weet ik niet.

Ik wil gewoon mijn opties wat afwegen. Ik weet ook niet voor hoeveel die zouden verkopen.

Remork1970
26 juli 2010, 17:00
mod-edit: slechte grap verwijderd. Graag ontopic blijven!

Weeble
26 juli 2010, 17:14
Persoonlijk vind ik een witte Les Paul Studio met goud hardware wel klasse hebben en het zal ook geschikt zijn voor je muziekstijlen

http://www.evisos.com.ar/images/advertisements/2009/01/02/gibson-les-paul-studio-alpine-white-guitar_39a4f9628_3.jpg

Mad mind
27 juli 2010, 13:37
Dat is inderdaad een knappe gitaar! En ik heb een zwak voor witte gitaren. ( maar ik ben niet de enige blijkbaar :mmmm:).

Andere voorstellen zijn nog steeds welkom. :p

Pepe
27 juli 2010, 13:52
Als "heavy" de richting wordt dan is een firebird met zijn mini humbuckers niet de meest voor de hand liggende keuze?
Kwa uitstraling gaat er weinig boven een rode firebird 7 met gouden hardware, da's waar. Niet de budget studio versie, da's dan weer vlees noch vis.

Maar als je voor origineel, power en uitstraling gaat dan is een Gretsch Powerjet de joker uit de mouw.

Mad mind
27 juli 2010, 14:03
Als "heavy" de richting wordt dan is een firebird met zijn mini humbuckers niet de meest voor de hand liggende keuze?
Kwa uitstraling gaat er weinig boven een rode firebird 7 met gouden hardware, da's waar. Niet de budget studio versie, da's dan weer vlees noch vis.

Maar als je voor origineel, power en uitstraling gaat dan is een Gretsch Powerjet de joker uit de mouw.

Echt "heavy" is niet de bedoeling, maar het moet toch wel kunnen.
En bij mijn weten speelt/speelde Dave Grohl van 'The Foo Fighters' toch ook soms op een Gibson Firebird Studio en ook de gitarist van Lynyrd Skynyrd (naam ontglipt me even) speelt/speelde op een firebird.

Maar mss heb je wel gelijk op dat vlak.
Die Gretch is inderdaad een gitaar die power en uitstraling heeft.
Ik heb deze nog niet getest, maar al wel enkele anderen. En die lagen mij niet zo om eerlijk te zijn. Maar als ik hem zie hangen zal ik hem zeker eens testen.

Pepe
27 juli 2010, 14:09
Ja, je hebt gelijk wat Grohl betreft, ik herinner me nog een foto van een tour setup waar hij een stuk of 6 exacte dezelfde firebird studio's in een rek had staan.

Maar ik snap het, Foo Fighter's heavy en klasse.
Dan is de keuze groot maar het zijn klassieke modellen:Firebird, Powerjet en Dan Armstrong Plexi... dat werk.

Mad mind
27 juli 2010, 14:23
Dat is inderdaad de combinatie die ik bedoel.
Die plexi gitaar kan misschien wel goed klinken, maar ik vind het er toch maar raar uitzien. Call me old fashioned, maar ik blijf liever bij de houte gitaren. :D

HaroldA
27 juli 2010, 14:26
Ja, je hebt gelijk wat Grohl betreft, ik herinner me nog een foto van een tour setup waar hij een stuk of 6 exacte dezelfde firebird studio's in een rek had staan.

Grohl heeft ook een RD ;)

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/davegrohlRDartist.jpg

Mad mind
27 juli 2010, 14:41
Heeft hij nu zijn pedaal op zijn gitaar hangen? :D

nickofzo
27 juli 2010, 16:13
maar opzich (heb de rd nog niet gehoort) maar lijkt mij ook wel een overweging om te proberen,
is toch een beetje firebird

interessander
27 juli 2010, 16:18
Dat is inderdaad de combinatie die ik bedoel.
Die plexi gitaar kan misschien wel goed klinken, maar ik vind het er toch maar raar uitzien. Call me old fashioned, maar ik blijf liever bij de houte gitaren. :D

Ik heb ooit een band live gezien met een dan armstrong plexi gitaar en die sounds staat me altijd nog bij, superhelder en duidelijk, ook met high gain.

Ik vind de firebird ook een erg mooie gitaar maar heb geen ervaring met de mini humbuckers, hoe verhouden die zich tot normale humbuckers eigenlijk?

HaroldA
27 juli 2010, 16:20
Ik vind de firebird ook een erg mooie gitaar maar heb geen ervaring met de mini humbuckers, hoe verhouden die zich tot normale humbuckers eigenlijk?

Dunner en iets saaier maar wel lekker vintage gevoiced. (Gibson LP Deluxe met mini's)

Mad mind
27 juli 2010, 18:01
Ik weet het niet, die RD lijkt me meer een 'firebird wannabee'. (En dat bedoel ik niet negatief).
Dan zou ik eerder voor een echt firebird gaan precies.

Pepe
27 juli 2010, 21:40
Grohl heeft blijkbaar een voorliefde voor de klassieke off beats en er valt een hoop voor te zeggen. De RD past daar goed in maar of ie jou past is een ander verhaal. Ik kon maar niet aan mijn Firebird wennen, een kampvuur C akkoord zit 5 meter verder dan gewoonlijk, geen smijt gitaartje zoals een strat.

Een japanse Zemaitis, een Trussart of een koll. Niet de goedkoopste maar echte klasse kost natuurlijk wat.

Mad mind
27 juli 2010, 21:57
Trussart zijn inderdaad toffe gitaren, maar met een tof prijskaartje. €4000+ is toch niet echt binnen het budget. :D

Mad mind
30 juli 2010, 12:23
Ik was nog eens aan het rondkijken naar welke gitaren/pickups veel aankunnen. Ik kwam telkens bij de EMG's. Daarom ben ik ook eens gaan zoeken naar een gitaar die deze bevat.

Wat zijn jullie bedenkingen ivm de LTD EC 1000 VB? (EMG 60 en EMB 81)
Zou ongeveer evenveel kosten als een Gibson Les Paul Studio, maar
zou van betere kwaliteit zijn (?).

Voor de klasse uitstraling zit ik iig al wel goed! :p

http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/Solids/ESP-LTD/esp-ec-1000-black_m.jpg

iWishmaster
30 juli 2010, 12:35
Persoonlijk vind ik EMG's te kil voor de muziek die je noemt. Ook erg veel output en daarom clean niet echt lekker.

Probeer eens een semi-hollow, bijvoorbeeld een ES-335! Zien er klasse uit en hebben zeker ballen genoeg voor de muziek die je noemt.

Mad mind
30 juli 2010, 13:53
Persoonlijk vind ik EMG's te kil voor de muziek die je noemt. Ook erg veel output en daarom clean niet echt lekker.

Probeer eens een semi-hollow, bijvoorbeeld een ES-335! Zien er klasse uit en hebben zeker ballen genoeg voor de muziek die je noemt.

Goed, maar een ES-335 is weer een prijsklasse hoger! Ik zou het liefst rond de €1000 zitten. (ongeveer toch)

iWishmaster
30 juli 2010, 14:05
Goed, maar een ES-335 is weer een prijsklasse hoger! Ik zou het liefst rond de €1000 zitten. (ongeveer toch)

Gibson wel, maar er zijn alternatieven hoor. De Epiphone Elitist serie zijn echt topgitaren bijvoorbeeld, evenals oude Japanse kopiën als Ibanez en Yamaha (jaren 70-80). Epiphone Sheraton vind ik ook erg goed en zitten ruim binnen je budget.

J.B.
30 juli 2010, 16:46
Epiphone Riviera Nick Valensi signature. Niet omwille van de heer Valensi, maar hij klinkt ongelooflijk lekker met P94's. Moet je wel van oranje houden natuurlijk.
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/k-gakki/cabinet/eg2/epi_g/epi_valensi_na_2.jpg

Jan Buurman
30 juli 2010, 16:58
Drie pagina's en nóg is deze niet voorbij gekomen?!?!?!?!


http://img248.imageshack.us/i/062330211275306934974.jpg/

http://img248.imageshack.us/img248/7919/062330211275306934974.jpg

GITAAR MET BALLEN!
.

Mad mind
30 juli 2010, 17:11
Epiphone is wel goed en wel. Maar volgens mij is er voor €1000 veel meer gitaar te kopen dan maar (no offense) een Epiphone.

En dat is inderdaad een gitaar met ballen. ;)
Maar daar gaan ze bij ons thuis niet echt met lachen denk ik! :D

apekop
30 juli 2010, 17:12
wat een klotegitaar die Wangcaster!


Heeft hij nu zijn pedaal op zijn gitaar hangen? :D
zo lijkt het wel...ziet er wel grappig uit eigenlijk. Is wel een oplossing tegen neckdive natuurlijk. En ook handig zo'n pedaal bij de hand.