PDA

View Full Version : Wat is duur ....



Prodigal Frog
2 mei 2003, 09:53
Eindelijk eens goede berichten over betaalbare maar toch goed klinkende gitaren, Cort, Crafter, Alhambra .... inderdaad allemaal zeer goede prijs kwaliteit verhoudeing en hier kan nu over geschreven worden zonder al dat gezeik van "Taylor Rulez" everything else sucks, je kent dat wel. Daar met name is dit forum voor bedoeld om elkaar te informeren over betaalbare maar verrasend goed klinkende gitaren, en d'r zijn er veel in de markt. Ik heb zelf wel een Taylor ben daarvan onder de indruk maar als je erover nadenkt is dat wel ongelooflijk veel geld voor een gitaar, en aangezien ik mijn brood er niet hoef te verdienen ...... Net zoals op de El. Gitaar forum dreigt hier toch enig snobisme in te sluipen, en dat zou jammer zijn .... dus lekker forumpje zo en lang leve de Cort's Crafter, Seagull's, simon & Patricks ... en maar ervaringen blijven uitwisselen ....

Dirk_Hendrik
2 mei 2003, 10:53
Is het echt zo duur??

Ga eens kijken wat andere instrumenten kostten als je een beetje kwaliteit wilt. Violen en Cello's enzo (en vergeet de strijkstokwaarde niet).

Dan zijn wij gitaristen extreem verwend met onze goedkope instrumenten!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2003-05-02 10:53 ]</font>

ReinoutV
2 mei 2003, 11:31
Inderdaad, Cort's zijn wereldgitaren, ik heb er zelf 3 van (NTL20F, CL-1500 en LCS-1), naast bijv. een Blade RH-4 en een Fender American Telecaster. Je noemde ook Seagull in dit rijtje. Wat vind iedereen van deze gitaren, en dan vooral de S6 serie?

Kjiratsiekoedel
2 mei 2003, 13:13
Ach, instrumenten zijn er in vele soorten en maten.

Mijn ene broertje bespeelt één accordeon t.w.v. €2500, maar zijn eerste was veel minder waard. Mijn andere broertje één keyboard t.w.v. €350 zijn eerste is nu ook veel goedkoper.

En ik bespeel drie gitaren+zooi t.w.v. €1200, maar mijn eerste western was ook niet echt duur. Mijn verzameling is zelfs nog maar bescheiden.

En we hebben ook een IKEA blokfluit van €2, maar die zullen ook wel duurder te krijgen zijn.

Gitaren zijn dan misschien wel per stuk goekoper, maar vaak blijft het niet bij één.

larik
2 mei 2003, 15:14
mijn eerste gitaar, nu 4maanden oud ofzo was 310 euro, en me koffer 80 euro.
mischien welveel geld, maar kan beter iets duurder kopen dan dat je met rommel zit.

telecastermaster
2 mei 2003, 16:10
Net zoals op de El. Gitaar forum dreigt hier toch enig snobisme in te sluipen, en dat zou jammer zijn ....

Zeg Frog, wat bedoel je hier precies mee?

Stringkiller
2 mei 2003, 16:22
Ha! Ik heb twee gitaren, een steelstring, Cort earth 100 van 250 euro en een Aria (spaanse) van 35 nederlandse guldens op de rommelmarkt om mee te oefenen. Die Cort is mijn trots, maar zo langzamerhand begin ik ook het geluid van een gitaar met ceder bovenblad te waarderen, dus wie weet in de toekomst....toch die Seagull of Simon &amp; Patrick?
Het hoeft niet veel te kosten om enorm veel plezier te hebben.