PDA

View Full Version : Extra kanalen



grayfink
26 juli 2010, 11:56
Tegenwoordig neem ik regelmatig repetities op met mijn Toneport UX8 op mijn laptop aangesloten. Zang, bas, 2 x gitaar, toetsen en drums (overhead, snare en kick), dat klinkt dan ongeveer zo: http://www.youtube.com/watch?v=HAuZGrpi-Ck

Filmpje met mijn fototoestel gemaakt, en ja, we gaan nog wel eens fatsoenlijk uitlichten en wat betere clipjes opnemen.:soinnocent:

Nu zijn er bij de meeste nummers een tweede en derde stem, die kan ik dus niet opnemen omdat mijn UX8 vol zit. Nu vroeg ik mij af of je een goedkope tweede interface kunt aansluiten om die mee te nemen, bijvoorbeeld: http://www.thomann.de/nl/behringer_ucontrol_uca_202.htm
Ik werk met Reaper, maar volgens mij ondersteunt die niet meerdere apparaten. Zou je dan een ander recording programmaatje mee kunnen laten lopen en de twee extra sporen dan in Reaper er bij plakken/synchroniseren? Of kan dat handiger, kan het überhaupt wel?

Rinze
26 juli 2010, 12:32
Is de extra stemmen later opnemen niet een optie? Reaper trekt idd maar een opnameapparaat tegelijk, dacht ik.

bert k
26 juli 2010, 13:07
Wat ook kan is een klein extra mengpaneeltje gebruiken. Je kan dan een submix maken die je naar 1 of 2 kanalen van je interface stuurt. Nadeel is natuurlijk dat je achteraf de balans niet meer kan regelen.

vincent136
26 juli 2010, 15:53
Als de UX8 ADAT heeft kun je een pre-amp met ADAT kopen. Zo kun je het doorlussen.

Ik zie nu dat hij dat niet heeft, dus dan is een mixertje een optie. Overdubs is natuurlijk ook een optie..

Arvoitus
26 juli 2010, 18:01
De makkelijkste/beste/goedkoopste oplossing is uiteraard die extra vocals later opnemen.

Anders moet je eens kijken of je iets met de spdif aansluiting kan?

grayfink
26 juli 2010, 19:02
Naderhand opnemen kan makkelijk, maar ik wil dat graag in een keer doen. Met een extra mengpaneeltje kan natuurlijk ook. Ik denk er nog even over na. Tips blijven welkom, dank voor de input. :ok:

dennis_rhcp
26 juli 2010, 23:21
off topic, maar ik vind het goed klinken complimenten (alleen moet je nog even aan de kick sleutelen )

Arvoitus
26 juli 2010, 23:45
Naderhand opnemen kan makkelijk, maar ik wil dat graag in een keer doen. Met een extra mengpaneeltje kan natuurlijk ook. Ik denk er nog even over na. Tips blijven welkom, dank voor de input. :ok:
Zoals ik al zei: S/PDIF. Geeft je waarschijnlijk nog twee extra kanalen.

Bluze
29 juli 2010, 10:49
Nee, dat kan niet. Klaar. Volgend topic.

MaximVMH
30 juli 2010, 03:08
Als je op Mac OS werkt, kan je een 2e apparaat toevoegen door middel van de interfaces te verzamelen in een 'aggregated device'. Er zijn weinig interfaces die dit niet ondersteunen (vb. USB-interfaces van Tascam), maar voor je toneport kan je 't zelf al checken: aggregated device maken van ingebouwde geluidskaart en toneport.

Op Windows wordt het wat ingewikkelder, dan moet je ASIO4ALL gebruiken, maar niet op elk systeem en soms is het niet gesynct, maar zeker de moeite waard om te proberen. Probeer eens op voorhand met ingebouwde geluidskaart en Toneport UX8 tegelijk op te nemen.