PDA

View Full Version : Zoektocht naar een nieuwe gitaar.



The Unforgiven
26 juli 2010, 10:48
Sinds een aantal maanden bezit ik een Epiphone Les Paul, over deze gitaar ben ik wel tevreden, maar ik zoek naar iets met een wat snellere nek.

De muziek stijlen die ik speel zijn erg verschillend, naast dingen als MetallicA en Slayer speel ik ook muziek van Mark Knopfler en AC/DC.
Wat ik wil:
Active PUPs
Goede Hals


Wat ik niet wil:
Een Les Paul
Een Strat
Een Bolt-on Neck.

Verder is elke reactie welkom, mijn budget ligt rond de 700 euro.

Fender83
26 juli 2010, 10:50
Een Gibson SG special?

The Unforgiven
26 juli 2010, 11:10
Een Gibson SG special?

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar iets extremers, zoals een Flying V of een Explorer, maar ik wil liever ook niet zo'n standaard vorm.

almarvk
26 juli 2010, 11:34
Ga ´s kijken bij ESP/LTD.

Als je AC/DC wilt spelen en metal met actieve pups kan je beter twee gitaren halen.

LesPaul1612
26 juli 2010, 11:35
Hoeveel wil je uitgeven?

munkie
26 juli 2010, 11:39
Cort. Ibanez. Schecter. Dean. Michael Kelly. Je kan die EMG's/Blackouts ook zelf installeren natuurlijk. 2ehands markt in de gaten houden.

Mr. Dynamite
26 juli 2010, 11:48
Ik zou eens kijken bij Jackson, die hebben ook wel wat ruigere modellen.
Aktieve pups kun je overal wel in plempen dus dat is het probleem niet :)

SantaX
26 juli 2010, 11:50
N.a.v. een topic dat ik zelf deze week opende kreeg ik veel feedback van de leden hier. Ik wil alleen die opgedane kennis even doorgeven meer niet, universe777 (een lid hier) heeft een vrij extreme gitaar laten bouwen door Sjak Zwier. Geen idee wat je budget is, maar het zou een optie kunnen zijn als je een budget hebt van tussen de 1500-2000 euro. Verder zag ik wel dat er een flying V op marktplaats stond gisteren. Een andere bouwer waar ik op getipt werd is ook lid hier, ik ben nu even hard aan het denken naar dat merk omdat het mijn voorkeur niet had vanwege afwijkende/extreme body. Dat zullen de leden die langer hier izjn je vast kunnen vertellen. En hij kwam nog even langs in mijn topic, volgens mij zijn veel mensen daar ook aardig lovend over.

(en qua snelheid... wederom budget afhankelijk maar een JEM is niet bepaald een standaard model ook al heeft hij een tradionele vorm en die dingen spelen dan wel weer heel snel)

Thmz
26 juli 2010, 11:54
Ibanez Iceman? http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Ibanez-Iceman-ICT700-Black/art-GIT0012405-000
Ibanez Destroyer? http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Ibanez-DTT700-MGS-Metallic-Gray-Sunburst/art-GIT0015064-000
Ibanez Xiphos? http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Ibanez-XPT700XH-GSF-Green-Shadow-Flat/art-GIT0015063-000
Of een Ibanez RG?
(sorry, ik ben Ibanez-verslaafd :p)

Bij Jackson kan je ook kijken. Er zijn zoveel merken...

Ik zie hier trouwens al 2 keer de vraag staan wat zijn budget is, maar dat staat toch gewoon vanonder in de startpost? :dontgeti:

The Unforgiven
26 juli 2010, 11:54
Mijn budget is rond de 700 euro, laten bouwen is voor mij dus veel te duur, en zelf bouwen wordt het al helemaal niet.

Ik heb inderdaad al bij ESP/LTD gekeken, zitten een paar mooie gitaren tussen, maar ik vond ook de Ibanez Destroyer erg mooi.

Als jullie verder nog ideeën hebben zou dat geweldig zijn.

SantaX
26 juli 2010, 11:59
Mijn budget is rond de 700 euro, laten bouwen is voor mij dus veel te duur, en zelf bouwen wordt het al helemaal niet.

Ik heb inderdaad al bij ESP/LTD gekeken, zitten een paar mooie gitaren tussen, maar ik vond ook de Ibanez Destroyer erg mooi.

Als jullie verder nog ideeën hebben zou dat geweldig zijn.

Het is dat ik toevallig zelf nu de 2de hands markt goed in de gaten ben aan het houden in de valse hoop op een es-355 die in mijn budget past, maar op markplaats staat nu een ESP die ruim in je budget valt. Zonder trem, maar met het prijsverschil is volgens mij een floyd mogelijk. Zwart model, ik weet niet of ik links mag plaatsen dus dat doe ik niet. Maar het is in elk geval niet mijn advertentie ofzo dus in elk geval zelf goed opletten zeg maar ;)

Rooker
26 juli 2010, 12:06
BC Rich heeft wel hele rare modellen. En volgens mij ook wel een paar met active pickups. Heb er zelf nog nooit een aangeraakt..

TimoSomers
26 juli 2010, 12:07
Ik denk dat de 34 1/2 van 'the alternative guitar company 'een perfecte gitaar voor jou is!
Snelste nek die ik ooit bespeeld heb, megadikke sound, aparte vorm en enorm veelzijdig.

Ik ben endorser van deze gitaren, hier een demofilmpje : http://www.youtube.com/watch?v=WQ8G4oqPaRU

Hij kost, jawel: 700 euro.

SantaX
26 juli 2010, 12:13
Ik denk dat de 34 1/2 van 'the alternative guitar company 'een perfecte gitaar voor jou is!
Snelste nek die ik ooit bespeeld heb, megadikke sound, aparte vorm en enorm veelzijdig.

Ik ben endorser van deze gitaren, hier een demofilmpje : http://www.youtube.com/watch?v=WQ8G4oqPaRU

Hij kost, jawel: 700 euro.

Heej ik zag jou gisteren ook reageren met die gitaar en dat je endorser was en dat filmpje... Wel snel in prijs gezakt, was gisteren nog 800 :soinnocent:

TimoSomers
26 juli 2010, 12:33
Ja, toevallig :D.
Ik vind het een van de beste gitaren in deze prijsklasse dus vandaar dat ik hem wel eens aanraad.
Er zijn overigens meerdere versies, ook van 700 euro.

SantaX
26 juli 2010, 12:35
Ja, toevallig :D.
Ik vind het een van de beste gitaren in deze prijsklasse dus vandaar dat ik hem wel eens aanraad.
Er zijn overigens meerdere versies, ook van 700 euro.

Ah ok, mijn fout dan ;) Maar wilde even een andere gitarist beschermen. Viel me gewoon op, zou hetzelfde voor jou doen. No hard feelings hoop ik :makeup:

The Unforgiven
28 juli 2010, 19:58
Na enige tijd zoeken heb ik de volgende gitaren gevonden, namelijk:

De ESP/LTD EX-360
http://images6.thomann.de/pics/bdb/247850/2678515_800.jpg

De Jackson DK-2
http://a1.images6.thomann.de/pics/prod/236477.jpg

De Gibson Flying V Faded
http://a2.images6.thomann.de/pics/bdb/153688/1369529_800.jpg

Heeft een van jullie ervaring met een van deze gitaren?

Rooker
29 juli 2010, 00:07
Nee absoluut niet,,,,,,, maar 200% de Jackson!!! Ziet er rete cool uit. Al nam ik hem in zwart. Alleen die Floyd. Waarschijnlijk een super uitvinding. Maar ik heb iemand wel eens zien pielen. Je moet een halve kerngeleerde zijn. Ook moet je nog een gitaar hebben want drop d doe je niet even tijdens een gig..:punk:

The Unforgiven
29 juli 2010, 00:48
Ik vind hem juist in het wit een stuk mooier, het probleem is dat ik die gitaar nergens kan testen, aangezien ze hem bijna nergens hebben, en ik wil toch echt de gitaar hebben vastgehouden voordat ik hem koop.

Thmz
29 juli 2010, 21:47
De Gibson is denk ik niet wat je zoekt. Je wou niets Les Paul achtig die Gibson heeft denk ik een redelijk sterke Les Paul feel. De jackson heb ik getest. Was niet echt m'n ding. Ook vond ik de trem minder goed dan de Ibanez'zen (maar dat is persoonlijk). de ESP ken ik niet.

The Unforgiven
1 augustus 2010, 21:37
Iemand anders nog een (on)nuttige toevoeging?
Ik ga binnenkort deze 3 gitaartjes even testen, als iemand anders nog iets weet hoor ik het graag.

Rooker
2 augustus 2010, 00:04
Iemand anders nog een (on)nuttige toevoeging?
Ik ga binnenkort deze 3 gitaartjes even testen, als iemand anders nog iets weet hoor ik het graag.

Ja...uhhhhhhhhh. Misschien de Ibanez RG2550? Vind hem zelf errug gaaf! Maar vraag me af of je er uberhoubt wel clean op kunt spelen. IMO een mooiere headstock als de jackson, Lekkerdere pups en een betere floid. Wel bold-on maar dat is die Jackson ook.
De Ibanez FR1300nogwat, op fr vind je hem wel. Heel mooi ding. Op youtube lijkt ie alles te kunnen van tele naar les paul en van country naar shred. Alleen geen trem. Heeft iets weg van Matt zijn gitaar.

Hee het hoefte niet zinnig te zijn he! Zij je zelf;)

TimoSomers
2 augustus 2010, 00:07
Mijn filmpje nog gechecked?
Ik zou hem zeker overwegen.

Mesjoggah
2 augustus 2010, 07:09
LTD M-300 valt mooi in je budget, heeft een neck through constructie, twee EMG's, een floyd, heeft een lekkere snelle hals en heeft dankzij de mahonie body een uitstekende sustain.