PDA

View Full Version : Yamaha Pacifica 120



Ibanez16
25 juli 2010, 22:58
Ello...

Heb hier al eerder een topic geopend.. ik had wat hulp nodig over welke gitaar ik zou moeten kopen.. ik vond de Ibanez best wel vet maar...

Ik ben inmiddels nogal van gedachten veranderd en wil nu voor de Yamaha Pacifca 120 gaan.. deze: http://www.youtube.com/watch?v=XzSRcWiA324

Zijn best moeilijk te krijgen.. maar bij Musik Produktiv hebben ze nog.

Ik vind hem er fantastisch uitzien.. de body is bijna identiek aan de Manson gitaren van Matt Bellamy.

Pickups zijn iets minder heb ik gehoord.. maar wellicht vervang ik deze later wel voor Seymour Duncans..

Kan iemand mij er wat meer over vertellen?

Note: Het is mijn eerste gitaar.

Thanks :rockon:

snaarplukker
25 juli 2010, 23:29
Ik denk dat de Yamaha uit het filmpje een poepje duurder is dan die bij MusikProductiv staat.;)

Ibanez16
25 juli 2010, 23:44
Hmm misschien.

Aan die gitaar uit het filmpje zijn wel wat aanpassingen gedaan, dit staat op MuseWiki.org


The single cutaway Pacifica was one of Matthew Bellamy's main guitars during the pre and early Showbiz tours.

Modifications to Bellamy's Pacifica 120 included the installation of two DiMarzio humbucker pickups and the Roland GK2 Midi pickup system for use with the Roland VG8 pedal board.

The current whereabouts of this guitar are unknown.

Als je het dikgedrukte niet meetelt, is het geloof ik gewoon dezelfde gitaar :p

aaronstonebeat
25 juli 2010, 23:59
Ik heb verschillend Pacifica's in handen gehad (dan wel het strat h-s-s model). Allemaal hele prima gitaren. Klinkt goed, speelt goed, afwerking is goed.

Rooker
26 juli 2010, 00:25
Hmmmmmmmm,
Hier nog een grootte Matt fan:cheerup:
Lijkt me idd een leuke basis om een Manson project van te maken.
Je kan natuurlijk ook gewoon een echte kopen. 12000 eurie neertellen en dan nog 5 jaar wachten. Net als je dan op het punt staat met rockpensioen te gaan krijg je weer een nieuwe impuls:seriousf::seriousf:.....
Alleen maar voordelen hier











Oja de prijs:(

Nagramoth
26 juli 2010, 11:53
Pas nog een Pacifica voor een vriend/oud-collega afgesteld (was een 112, geen 120). Hij had er eentje voor een schijntje op de kop kunnen tikken bij een kringloopwinkel.

Was erg verrast door de bouw en goede bespeelbaarheid. Mocht ik er ooit nog eentje tegenkomen voor een dergelijk bedrag, dan zal ik geen moment aarzelen.

Ibanez16
26 juli 2010, 13:52
Ja, ik heb veel reviews gelezen en daar word gezegd dat je voor het geld ( rond de 200 euro ) geen betere beginnergitaar gaat vinden :ok:

Ik vind alleen dat Strat model (HSS) oerlelijk :p.. De 120 vind ik veel mooier maar die worden best lang niet meer gemaakt. Ze zijn nog wel te krijgen maar alleen via internetwinkels..

En @ Rooker.. ja een Manson projectje zou leuk zijn. Ik vind alleen de Bareknuckle Humbuckers wat teveel van het goede ( hoeveel zijn die.. 250 euro ofzo :( )

Misschien voor over een paar jaar :D

Plant
26 juli 2010, 17:26
Opmerkelijke Yamaha in die video.

Het Yamaha bloklettertype op de headstock doet vermoeden dat er een RGX-serie hals op zit (op Pacifica's staat nl. altijd "Pacifica" in een sierlijker lettertype). En in de RGX serie bestaat geen tele-model.

Ook te zien is dat er regelaars bij zijn geplaatst, een standaard Pacifica kent alleen mastervolume en mastertone.

Verder zijn het uitstekende gitaren, persoonlijk ken ik de Pacifica 112 en de 402S. Ik geloof dat van de tele's alleen nog de 1511MS (Mike Stern signature) te koop is.

Duhsjaak
26 juli 2010, 19:26
Hi
Heb al langere tijd zo'n heerlijke Yammie tele. Als je geen top klasse ding zoekt maar een heerlijk probleemloos speelgitaartje doe dan eens deze inplaats van de obligate F en G gitaren.
Kosten relatief weinig en je kunt dus zonder hoofdbrekens er lekker andere pups in schroeven zonder dat t je aan je hart gaat.
In de mijne zitten steen oude HiLo's van Gretsch.
Zeer de moeite waard deze gitaartjes, die bij gebrek aan porem een beetje ondergewaardeerd zijn als je t mij vraagt.
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak

MarkV
26 juli 2010, 19:46
Yamaha Pacifica lijn bestaat al vele jaren en heeft de reputatie (ik had er eentje 20 jaar geleden en die was ook echt prima) goede gitaren te zijn met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Altijd een aanrader voor een beginner.

Ibanez16
28 juli 2010, 23:05
Ty for the reacties :)

Nu zei ik al..hij is alleen via internet te krijgen.

Nu vertrouw ik dit niet helemaal.. straks krijg ik een gitaar waar het een en ander niet aan klopt.. ( scheve hals, een fret die uitsteekt) dat soort dingen.. of zeg ik nu iets geks? :p

Hebben mensen ervaringen met online bestellen? Zoja.. komt het vaak voor dat je bovenstaande dingen tegenkomt?

nickofzo
28 juli 2010, 23:26
Nu vertrouw ik dit niet helemaal.. straks krijg ik een gitaar waar het een en ander niet aan klopt.. ( scheve hals, een fret die uitsteekt) dat soort dingen.. of zeg ik nu iets geks? :p


ik heb geen ervaring met online een gitaar bestellen ..maar heb wel een mening..

ik vind persoonlijk dat ik eerst de gitaar in handen gehad moet hebben om hem te kunnen kopen.. hoe duur of goedkoop hij nou is..
geen enkele gitaar is hetzelfde... ookal moeten ze voor dezelfde doorgaan..

misschien ben ik wel een beetje een mierenneuker daarom, maar ik hoor bij jou ook enige twijfel.. en twijfel is nee.

Rooker
28 juli 2010, 23:54
Met die nuanse dat je volgens mij bij Musik Produktiv als bij Music Store binnen 30 dagen een gitaar weer terug kunt sturen mocht hij niet bevallen. Van veel medeforummers heb ik begrepen dat dit bij die zaken prima werkt. Het is alleen iets meer werk. Maarja als zij de enige zijn die het model nog hebben... En het kan natuurlijk ook zo zijn dat je in een keer een goeie krijgt. Yamaha is in instrumenten wereld natuurlijk wel een heel degelijk merk. Of het nu om fluiten, drumstellen, piano's of gitaren gaat. Je kunt het gaan avonturen en misschien blijf je zitten met een hele bak plezier...

Ibanez16
29 juli 2010, 00:45
Hmm.. oke bedankt. Ik ga nog even bekijken hoe ik dat ga aanpakken..

Ik had nog een vraagje. Ik speel graag prog.rock en hardrock ( Muse, System of a Down, dat soort muziek)

Dit maakt de 2 humbuckers bij de gitaar ook ideaal.


Maar ik hou ook erg van beetje Blues georienteerde muziek

Dit bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=zckB-5TooMw

Of dit : http://www.youtube.com/watch?v=e_hED3zkRZ4

Mijn vraag is nu, kan je met de humbucker ook een beetje dit soort muziek krijgen, of krijg kun je daarvoor beter een single coil gebruiken?

:punk:

nickofzo
29 juli 2010, 00:54
lekker met hums;)

Buzzel
29 juli 2010, 15:33
hey,

ik heb zelf een Yamaha pacifica 112 gehad. En ik ben zelf niet bepaald weg van de Yamaha pacifica serie. Mijn gitaar was al naar een half jaar krom en hij speelde niet geweldig.
Er is bij goedkope gitaren altijd een beetje geluk nodig soms speelt ie fijn soms niet.
dus je zou kunnen overwegen om als eerste gitaar een 2de handse te halen dan kun je vaak een wat beter kwaliteit gitaar voor het zelfde geld halen en heb je er meer plezier van.

jze
29 juli 2010, 22:48
Met de yamaha pacifica 120 heb ik eigenlijk alleen goede ervaringen. De elementen zijn denk ik inderdaad het zwakke punt van de gitaar, maar hij doet precies waar ie voor gemaakt is, waarbij mij vooral de lekkere hals opvalt. Ik heb er zelf bij de brug een super distortion in gezet.

Ik zou zeggen, probeer een tweedehandsje te vinden. Nog goedkoper en de bespeelbaarheid zal toch nog dik in orde zijn!

Ibanez16
30 juli 2010, 00:18
Yep ik wil ook later de pickups vervangen denk ik.

Dit kun je zelf doen, weet ik, maar ik vind die handleidingen op internet niet heel duidelijk. En ik ben bang dat ik straks wat verkeerd doe dan zit ik helemaal met een probleem.

Hoeveel kost het om het te laten doen bij een gitaarwinkel/technicus?