PDA

View Full Version : Pocket pod



Oshiri
25 juli 2010, 21:12
Ik heb laatst een Pocket pod van Line6 gekocht en probeer deze op mijn Ibanez Mimx30 amp aan te sluiten. Gewoon via de amp out van de pod, naar de line in van de amp. Maar ik krijg hier geen geluid uit.
Gezien ik een newb op het gebied ben doe ik vast iets fout. Kan iemand me een tip geven over wat ik misschien verkeerd doe?

Bedankt!

snaarplukker
25 juli 2010, 21:24
Ik denk dat je gitaar in de pocket pod moet en daar vandaan naar de input van je versterker waar je normaal je gitaar inplugt.

Oshiri
25 juli 2010, 21:30
ja, zover heb ik 't en alle volume op (ongeveer) max. maar d'r komt niets uit. :(

Iemand die hem zelf ook heeft die me een tip kan geven?

deefke666
25 juli 2010, 21:38
misschien stomme opmerking maar zitten er batterijen in of een adaptor.....????

grtz d

Oshiri
25 juli 2010, 21:44
Daar had ik idd wel aan gedacht ja :p Zit een adapter aan. Zat te denken, misschien moet er iets aan instellingen verzet worden op de pod of zit ik nu tever te denken en moet het gewoon werken als ik hem erin druk.

Exi
25 juli 2010, 22:03
Probeer het eerst met boxjes of een koptelefoon. Als je dan ook geen geluid krijgt dan ligt het aan de pod.
En misschien maar eens de handleiding erbij pakken.

Oshiri
25 juli 2010, 22:08
Met koptelefoon doet hij het perfect, daarom dacht ik al dat ik misschien iets aan instellingen moest veranderen oid. en regstreeks in de amp werkt natuurlijk ook. Alleen om een of andere manier als ik ze op elkaar doe werkt het niet. Met 2 kabels geprobeerd, regstreeks op amp werkt het, maar met pod erbij dus niet. Kabelsis probleem niet, stroom niet, geluid staat aan. Enige wat ik me kan voorstellen is dus een instelling ergens. Maar in de handleiding staat voor zover ik kan vinden niets over iets instellen om het te maken.

RoelSmoel
25 juli 2010, 22:26
Euhh.. Line in? Dat ding moet gewoon bij de gitaarinput de amp in hoor..

Oshiri
25 juli 2010, 22:34
ach sorry, Hij zit in de gitaar input, zonder dat er geluid uitkomt. Blijft zo wel weinig over wat het kan zijn lijkt het wel

RoelSmoel
25 juli 2010, 22:37
Met koptelefoon doet hij het perfect, daarom dacht ik al dat ik misschien iets aan instellingen moest veranderen oid. en regstreeks in de amp werkt natuurlijk ook.

Hier zeg je weer dat hij het wel doet:???:

Oshiri
25 juli 2010, 22:44
gitaar + pod + koptelefoon/boxen werkt
gitaar + amp werkt
Gitaar + pod + amp werkt niet

Hoop dat het zo logischer overkomt
Kabels ook vice versa geprobeerd wilde ook allemaal niet
Vandaar dus dat ik er weinig van snap, volgens mij moet het gewoon werken. Daarom vraag ik hier of iemand me iets van tips kan geven.

snaarplukker
25 juli 2010, 23:36
gitaar + pod + koptelefoon/boxen werkt
gitaar + amp werkt
Gitaar + pod + amp werkt niet
...Kabels ook vice versa geprobeerd wilde ook allemaal niet.
De kabel die tussen pod en amp zat maakt slecht contact of breuk in kabel?

Midwolda
25 juli 2010, 23:46
gitaar + pod + koptelefoon/boxen werkt
gitaar + amp werkt
Gitaar + pod + amp werkt niet
Dan kun je dus wel de koptelefoon out van de Pod aansluiten op de Line In van de amp.

rocker_71
26 juli 2010, 11:08
Heb je verschillende patches geprobeerd?
Staat het volume wel aan, zowel overall als van de preset?

Arvoitus
26 juli 2010, 13:04
Wat voor kabels gebruik je?

Oshiri
26 juli 2010, 17:34
Voor zover ik wist goede, ene had ik van winkel bij gitaar gekregen en de andere net nieuw gekocht in de winkel. Nu zit ik er (met een iets minder duffe) kop naar te kijken, en blijkt m'n nieuwe het bijna niet te doen. Zit zo te horen een kink in de kabel doet het dus half, en dan weer een tijdje niet.. Weer een mysterie opgelost.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en de fransen vervloeken voor hun klote kabels. :p
Dank allen!