PDA

View Full Version : is het wat of gouw weer vergeten??



zenabi
2 mei 2003, 09:31
Ik heb maar weinig tijd om gitaar te spelen:(
De momenten die ik heb ,kan ik lang niet altijd boven spelen ( kleine slaapt dan net )
En om elke avond de versterker naar beneden te slepen is mij te veel werk (liever gelijk spelen ) Nu zag ik dat er van die mini versterkers zijn
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3400067&sid=!06082002&quelle=voll text

is dit wat om te oefenen ??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zenabi op 2003-05-02 09:33 ]</font>

Mithrandir
2 mei 2003, 09:40
Hmmm, wat de prijs betreft kan je je er iig geen buil aan vallen. Ik vraag me af wat de geluidskwaliteit is van zo'n versterkertje, maar verwacht er niet teveel van. Maar als het puur is om alleen te oefenen en toch een beetje de feel van een echte versterker te hebben dan lijkt het me prima.

Oefenen kan natuurlijk ook prima onversterkt als je echt geen herrie wilt maken, dan hoor je tenminste wat je echt speelt. Ook een pod oid in combinatie met een koptelefoon is natuurlijk een optie, heb je iig een redelijk fatsoenlijk tot goed geluid, alleen dat word wat duurder.

zenabi
2 mei 2003, 09:46
Ook een pod oid in combinatie met een koptelefoon is natuurlijk een optie, heb je iig een redelijk fatsoenlijk tot goed geluid, alleen dat word wat duurder.
[/quote]

Dit ken ik niet ,wat moet ik mij daar bij voorstellen en waar is zoiets te koop ??
(lijkt mij ook een goede oplossing )

Mithrandir
2 mei 2003, 09:51
een Pod is een amp-modeler, oftewel een groot stuk metaal (of plastic) dat tracht bekende versterkers na te doen en daar meestal best goed in slaagt (mits je ze niet gaat vergelijken naast de originele modelen).

zie http://www.line6.com

en zie ook de randapparatuur sectie op dit forum voor ellenlange discussies over de Pod, Pod2, Pod pro, PodXt, Vamp, Vamp2, J-station, Adrenalinn etc....

&lt;edit>
ik ben bang dat ik iemand zijn GAS heb aangewakkerd :grin:

plastic verandert in metaal omdat lupoluco zo'n zeikerd is.
&lt;/edit>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-02 09:57 ]</font>

lupoloco
2 mei 2003, 09:55
Op 2003-05-02 09:51, schreef Mithrandir:
een Pod is een amp-modeler, oftewel een groot stuk plastic dat tracht bekende versterkers na te doen en daar meestal best goed in slaagt (mits je ze niet gaat vergelijken naast de originele modelen).

zie http://www.line6.com

en zie ook de randapparatuur sectie op dit forum voor ellenlange discussies over de Pod, Pod2, Pod pro, PodXt, Vamp, Vamp2, J-station, Adrenalinn etc....

&lt;edit>
ik ben bang dat ik iemand zijn GAS heb aangewakkerd :grin:
&lt;/edit>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-02 09:52 ]</font>

pod is puur metaal, geen crappy plastic zoals bij de v-amp

kokeleko
2 mei 2003, 09:55
Bij jouw in de buurt zit Sound House ( Hoogeveen) die heeft vast wel zoiets.

zenabi
2 mei 2003, 10:03
Op 2003-05-02 09:55, schreef kokeleko:
Bij jouw in de buurt zit Sound House ( Hoogeveen) die heeft vast wel zoiets.


Klopt ga morgen gelijk heen
(was toch van plan om ook even te gaan kijken naar een akoestische gitaar )

kokeleko
2 mei 2003, 10:07
Veel koop plezier :smile:

Dirk_Hendrik
2 mei 2003, 10:50
Ik vind 45 euro voor een crappy plastic verstekertje ter grootte van een aansteker behoorlijk veel geld. Zeker al omdat dit soort meuk (net als die mini marshalls) niet klinkt. Gooi dan gewoon 45 euro op straat en maak een ander blij.

zenabi
2 mei 2003, 10:52
Wat betreft die modelers :
moeten die niet via de gewone versterker ?
en wat kun je er méé behalve versterkt spelen
(ik ben een leek op dit gebied )
Het is namelijk aanzienlijk duurder dan zo'n mini-amp

zenabi
2 mei 2003, 11:05
Op 2003-05-02 10:50, schreef Dirk_Hendrik:
Ik vind 45 euro voor een crappy plastic verstekertje ter grootte van een aansteker behoorlijk veel geld. Zeker al omdat dit soort meuk (net als die mini marshalls) niet klinkt. Gooi dan gewoon 45 euro op straat en maak een ander blij.


Zo'n VERSTEKERTJE is er ook al voor 29 euro
en ik vroeg toch ook of het wat was .
Maar jij hebt dus zo'n ding geprobeerd /gehoordt en vindt het dus niet iets ??

MegaDrive
2 mei 2003, 11:11
Mijn broer kreeg laatst zo'n piepklein Marshall stackje kado. Is best grappig en met zijn Boss GT6 ervoor klonk hij best aardig :grin: maar ik denk dat je er, net als mijn broer, snel op uitgekeken bent. Wat dat betreft is een POD idd een goede optie.

[offtopic] Ik heb nog een Roland Cube 15 versterkertje in de aanbieding. Zijn al veel goede dingen over gezegd in dit forum, dus als je geïnteresseerd bent kun je me mailen. Hij heeft ook een koptelefoon uitgang voor (heel) stil oefenen.

kokeleko
2 mei 2003, 11:11
Zou niet te veel van zo'n mini ampje verwachten, en zo een modeling ding kun je ook op je hifi/headphone/amp etc aansluiten, en klinkt echt stukken beter, plus er zitten wat effecten op, dus alles ineen. Gewoon proberen en zelf bepalen , wat jij wil.

PeArLjAm
2 mei 2003, 11:18
Ik heb zon rood mini marshalltje die daaronder staat op die pagina. Is denk ik wel ongeveer vergelijkbaar met dt vox ding. Het klinkt niet super nee, een normale versterker klinkt beter maar het is leuk om af en toe eens voor de fun op te spelen, en het overdrive kanaal klinkt best grappig voor zon klein ding. Ik heb hem bij een winkel in duitsland gekocht voor 35 euro..

marc_o
2 mei 2003, 12:01
T'is een grappig dingetje, ik heb 'm jaaaaren geleden gekregen toen ik lid werd van Gitarist, maar het is meer iets van....grappig, er komt geluid uit, dan dat je er daadwerkelijk iets mee kunt, ik zou gewoon een heel klein crate of marshall versterkertje kopen van 15 of 20 watt, daar heb je veel meer aan...

Janneman
2 mei 2003, 13:33
Ik heb zelf laatst een V-amp 2 gekocht voor 120 euro. Klinkt over mijn gewone audio versterker echt perfect (voor een oefenversterker) en op elk gewenst volume. Gaat ook goed met koptelefoon maar vind ik zelf iets minder.
Ben je voor 120 euro in ieder geval in een keer klaar.