PDA

View Full Version : HNGD: Saint Blues 61 South P90



jim__
25 juli 2010, 16:12
Heb deze al 2 weken, maar ben nog altijd in de HNGD roes ;). Maar omdat ik nu pas foto´s kon maken wilde ik hem niet eerder op het forum zetten, dus bij deze. Was eigenlijk aan het GASsen op een Les Paul met P90 (Gibson Les Paul Studio 50s tribute had ik in Duitsland al besteld, maar die ging niet door wegens leveringsproblemen). Telecasters vond ik altijd al wat hebben, maar de meeste waren het net niet. Totdat ik deze dus toevallig tegenkwam. Bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus m'n vriendin een nieuwe bas en ik deze. Een echte impulsaankoop dus, maar geen verkeerde dit keer :rockon:
http://lh4.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TExCgRmOeQI/AAAAAAAAAH0/p3X_YRLXnew/s640/DSC00027.jpg
http://lh5.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TExCl3s9JdI/AAAAAAAAAH4/aHDyMBSJ0NE/s640/DSC00026.jpg
http://lh6.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TExCqJk9axI/AAAAAAAAAH8/0_oWhetH8o4/s512/DSC00029.jpg
http://lh3.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TExCvxEXjJI/AAAAAAAAAIA/BhvJTiM1kRo/s640/DSC00025.jpg

Qua sound is het een telecaster met ballen, in de neckpositie heeft hij wat weg van een ES335. Heeft een stuk meer output dan een telecaster, en is daardoor nog iets veelzijdiger door handig met je volumepot om te gaan.

Hendriks
25 juli 2010, 16:17
Nice leuke gitaar , ik heb er ook 1 gehad , zijn ook goed afgewerkt.

rpl
25 juli 2010, 16:57
Een pracht gitaar deze Saint Blues :lovelove:

Mr. Dynamite
25 juli 2010, 17:42
Gefeliciteerd man! :)

k vind het maar een gedrocht :makeup:

Tupelo
25 juli 2010, 19:14
Maf ding.
Het heeft veel van de specs die ik ideaal vind in een gitaar, maar 't ziet er niet uit.
Liever een thinline met P90 in nekpositie.

Anderzijds, respect voor je afwijkende smaak. :ok:

jim__
25 juli 2010, 22:00
Maf ding.
Het heeft veel van de specs die ik ideaal vind in een gitaar, maar 't ziet er niet uit.
Liever een thinline met P90 in nekpositie.

Anderzijds, respect voor je afwijkende smaak. :ok:

haha die indruk had ik ook toen ik hem voor het eerst zag op internet, vond hem uit alle verhoudingen. de body en hals zijn vergelijkbaar qua grootte met een les paul, de hardware met een tele. toen ik hem alleen voor het eerst in het echie zag viel het me toch erg mee en vond ik hem wel cool. half uur later lag ie in m'n auto.... ;-)

vulvasonic
25 juli 2010, 23:40
Da's mooi voor je dat je de gitaar hebt gevonden die bij je past. En ik ben blij voor je. Dan kan ik nog zo hard roepen dat het model tot de lelijkste behoort die ik ooit heb gezien, maar jij moet er op spelen. En als dit het voor je doet, dan gun ik je alle speelplezier van de wereld. GEFELICITEERD!
:blast:

Portel
25 juli 2010, 23:42
Heel bijzonder! Maar ik vind hem wel heel mooi!
Alleen het stuk hout boven het fretboard had iets lager gemogen. Zodat het mooi aansluit met de slagplaat.

marc_o
25 juli 2010, 23:57
Toffe gitaar hoor.
Ik heb wel altijd het gevoel dat ie niet "af 'is qua vorm......maar wel lekker eigenwijs, zou 'm zeker ook spelen.

vulvasonic
26 juli 2010, 00:26
Toffe gitaar hoor.
Ik heb wel altijd het gevoel dat ie niet "af 'is qua vorm......maar wel lekker eigenwijs, zou 'm zeker ook spelen.

Maar jij speelt zelf op een geparfumeerde drol met snaren de sterren van de hemel. Jij bent degene die de aandacht trekt van een met stomheid geslagen publiek, niet de gitaar. Jij hebt geen coole gitaar nodig om cool te zijn. :cooler:




Het klinkt als een geintje, maar ik meen het ook nog!

marc_o
26 juli 2010, 01:18
Maar jij speelt zelf op een geparfumeerde drol met snaren de sterren van de hemel. Jij bent degene die de aandacht trekt van een met stomheid geslagen publiek, niet de gitaar. Jij hebt geen coole gitaar nodig om cool te zijn. :cooler:




Het klinkt als een geintje, maar ik meen het ook nog!


Ik wilde nog iets schrijven, maarja....je hebt gewoon gelijk.
:soul:

barno
26 juli 2010, 01:38
Heel bijzonder! Maar ik vind hem wel heel mooi!
Alleen het stuk hout boven het fretboard had iets lager gemogen. Zodat het mooi aansluit met de slagplaat.

daar heb je als gitaarbouwer niet de keuze hoor: wordt bepaald door de hoogte van de brug... in dit geval een standaard tele brug, dus is net zo hoog als bij tele's en strats ;)

ik vind ze wel funny, die st blues. enige wat me wat vreemd overkomt is de slagplaat, waaraan je merkt hoe ze halstarrig de teleslagplaat op een LP bodyvorm hebben gewrongen :)

RobVDB
26 juli 2010, 11:12
Hoe bevalt de "coiltap" op het brug element je ?

Rob

Mitch
26 juli 2010, 15:23
Hoe bevalt de "coiltap" op het brug element je ?

Rob
huh :???:

Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar. Ik heb ze een tijdje terug ook zien staan en ik moet bekennen dat ik de vorm van de body dermate lelijk vond dat ik ze niet eens getest heb :dontgeti: Het doet me ontzettend aan de Nighthawk denken en die is niet voor niets hopeloos geflopt.
Moet me wel van het hart dat ik het zo op het eerste gezicht ontzettende 'bang for the buck' gitaren vind. Een een beetje eigenzinnigheid is natuurlijk wel prettig...

Hendriks
26 juli 2010, 16:04
huh :?

Ja hij heeft een coiltap op het brugelement.

Mitch
26 juli 2010, 16:05
Is het een gestapelde humbucker dan?

Hendriks
26 juli 2010, 16:42
De spoel word onderbroken door een switch , onderbroken is hij 25% minder "heet".

RobVDB
26 juli 2010, 19:02
Ja, ik vond het ook raar in het begin dat ze er de naam "coil tap" aangeven

Rob

RS-Rik
27 juli 2010, 01:37
Precies zo'n ding in mn klauwen gehad bij n kerel van wie n vriend ooit n gitaar kocht, echt lekker!!! goeie hals ook.

jim__
27 juli 2010, 09:55
Hoe bevalt de "coiltap" op het brug element je ?

Rob
Het werkt, maar zelf gebruik ik hem eigenlijk niet. Daar heb je immers een volumeknop voor. Wellicht dat ik hem ooit omzet naar de P90 pickup, zodat ik die ietwat kan temmen. Maar voorlopig laat ik het nog even zo, hij is al veelzijdig genoeg met alleen die 3 standen. Begreep voorheen nooit waarom telecaster-bezitters zo liepen te pochten over dat je een telecaster nagenoeg overal voor kunt gebruiken, maar inmiddels begrijp ik waarom ;)

jim__
27 juli 2010, 09:59
Precies zo'n ding in mn klauwen gehad bij n kerel van wie n vriend ooit n gitaar kocht, echt lekker!!! goeie hals ook.

Die hals was ook het eerste wat me opviel. Heb wel eens op een customshop strat in m'n handen gehad, maar deze komt qua afwerking akelig dicht in de buurt. Las later ergens dat alle St Blues gitaren standaard een 'fretjob' krijgen. Moet zeggen, hij is inderdaad onwijs laag af te stellen zonder fretbuzz of andere toestanden. Benden gaat ook echt fantastisch zonder sustain te verliezen.

De hals zit alleen nogal dik in de lak, wellicht dat ik hier nog wat aan ga doen met die zweethandjes van me :dontgeti:

Rooker
27 juli 2010, 23:59
Heb nog nooit gereageert maar heb de foto's al meerdere malen bekeken. Wat een apart ding. Hoe noem je dit? een LESTELELINE ofzo:chicken: Vind hem wel mooi eigenlijk.
In ieder geval gefeliciteert er mee:ok:

Wil niet zeuren hoor, maar kun je als je tijd hebt nog een keer een foto maken van de gehele gitaar?:soinnocent:

jim__
28 juli 2010, 12:40
Heb nog nooit gereageert maar heb de foto's al meerdere malen bekeken. Wat een apart ding. Hoe noem je dit? een LESTELELINE ofzo:chicken: Vind hem wel mooi eigenlijk.
In ieder geval gefeliciteert er mee:ok:

Wil niet zeuren hoor, maar kun je als je tijd hebt nog een keer een foto maken van de gehele gitaar?:soinnocent:
Voila, met vergelijkingsmateriaal. Foto is gemaakt met een telefoon, dus de kleuren zijn nogal flets. De les paul die je ziet is in het echt nog veel roder bijvoorbeeld.
http://lh6.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TFAIeuajBNI/AAAAAAAAAJI/3KPa15rF-j0/s512/DSC00043.jpg
http://lh3.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TFAGtqCA1aI/AAAAAAAAAIw/KBCq5XYz3h0/s640/DSC00041.jpg

Anderie
28 juli 2010, 13:52
Deze heb je duidelijk voor de sound gekocht :eek: manman wat een gedrocht!
maarmaar toch gefeliciteerd!

alex1959
28 juli 2010, 19:17
Gefeliciteerd met je nieuwe Saint Blues 61 South.
Ik heb diverse Saint Blues gitaren en moet toegeven dat ze er anders uitzien. Over smaak valt niet te twisten.
Sommige noemen het een gedrocht of een lelijk ding, ik noem het de TelePaul.
De vorm van deze gitaren is heel goed bedacht, DEZE GITAREN ZIJN TEMINSTE IN BALANS, en geen schouderpijn of vermoeidheid, dat kun je van vele modellen niet zeggen.
De kwaliteit is heel hoog, dat kun je van veel modellen niet zeggen.
Ze klinken ook nog goed en dat kan je zeker van veel modellen in deze prijsklasse niet zeggen.
Hiermee wil ik aangeven dat de heren die het een lelijke gitaar vinden of het anders noemen maar fijn op die andere merken moeten blijven spelen, ik weet wel beter.

Succes met je goede beslissing.

Luke-wannabe
28 juli 2010, 19:30
Pak aan maatschappij!

Toffe gitaren dit. Als ik later rijk ben koop ik er misschien eentje voor erbij.

Rooker
29 juli 2010, 00:18
Bedankt voor de (hele) foto :ok:
Ja.......... Ik vind hem toch niet lelijk hoor. Ik vind alleen de hals iets lang ten opzichte van de body maar verder ziet hij er echt prima uit. Ik ga even wat soundsamples op joeptjoep zoeken want ik wil er mee over horen....(had nog nooit van dit merk gehoord)

marco v
29 juli 2010, 00:23
Ik heb ze onlangs geprobeerd, puur uit nieuwsgierigheid want het uiterlijk hield me er eerst ver vandaan, maar dit zijn ongelofelijk goede players, prima sound en bespeelbaarheid.
Toch heeft het me er niet toe gezet er eentje aan te schaffen, weer vanwege het uiterlijk, want ook al is een lelijk wijf nog zo goed in bed, het is en blijft een lelijk wijf.
(ps die rode epi, die is lekker)
Desalniettemin, congrats.

Rooker
29 juli 2010, 01:02
Ik ben even wezen speuren op het net. Maar als ik de soundsamples en het commentaar zo hoor kan dit wel eens een hele serieuze kandidaat voor me worden. Ik heb namelijk al een gave strat waar ik echt 100% tevreden over ben maar ik zoek nog een multi player die niet op Mark Knofler, Guilmoure of ( gitarist van Police) lijkt maar die echt eigenzinnig is!!! Ik vind het een vett ding. Zag ook trouwens een hele zwarte langs komen met zwarte headstock en rosewood hals, die zou meer in mijn straat liggen.
Nu kan ik 2 dingen niet vinden:
De prijs ( laat me niet schrikken):makeup:
Waar koop je die verrekte dingen (of had je gewoon geluk)
Ps. Ook wat ze over het gewicht zeggen vind ik erg prettig. Want eerst wilde ik een Les Paul aanschaffen, maar na nader onderzoek weet ik niet of mijn vermoeide vgzzorg ruggetje die tijdens een gig van 3 uur kan blijven tillen.
Kortom graag veel meer info over deze axe?????

marco v
29 juli 2010, 01:10
Bijvoorbeeld:
http://www.muziekmetropool.nl/electrische-gitaren/snaar-instrumenten/index59.html?brand=St.%20Blues

of

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/st--blues/61-south-tsb-mn

alex1959
29 juli 2010, 07:44
volgens de importeur zijn ze op voorraad bij:
de Muziekwinkel Valkenswaard
Guitarking Boekel
Stockenhof Beek-ubbergen
Feedback Rotterdam/Eindhoven/Utrecht
JP Stingray Guitars Heerlen
Lets Play Music Eindhoven
American Guitar Store Enschede
Sacksioni Amsterdam
Waveworld Culemborg
Digitaarwilik Drunen
Paul Lender Guitarsystems
de Vocht guitarworkshop
Wessing Den Bosch
Digisales Zele (B)
Jacki Claes Genk (B)

Play-on with Saint Blues

Rooker
29 juli 2010, 18:39
volgens de importeur zijn ze op voorraad bij:
de Muziekwinkel Valkenswaard
Guitarking Boekel
Stockenhof Beek-ubbergen
Feedback Rotterdam/Eindhoven/Utrecht
JP Stingray Guitars Heerlen
Lets Play Music Eindhoven
American Guitar Store Enschede
Sacksioni Amsterdam
Waveworld Culemborg
Digitaarwilik Drunen
Paul Lender Guitarsystems
de Vocht guitarworkshop
Wessing Den Bosch
Digisales Zele (B)
Jacki Claes Genk (B)

Play-on with Saint Blues

Ik ga hem tzt zeker aan de tand voelen. Ik heb gekeken bij Muziek Metropool in culemborg omdat die ook de white Lightning verkopen, alleen wil ik hem dan in zwart:(. Kun je na een paar dagen stoeien iets vertellen over de bespeelbaarheid, muziekstijlen die je er mee kunt spelen en hoe hij het doet op high gain??

alex1959
29 juli 2010, 22:30
Ik heb een 61 South P90 en een Mississippi Bluesmaster met HB.
De White lightning heeft 3 P90 elementen, een leuk extraatje bij deze gitaar is dat hij een passieve overdrive heeft. Deze gitaar is een nieuwkomer van deze fabriek. Het is een hele veelzijdige gitaar met veel klank kleuren.
Alle Saint Blues gitaren kunnen High Gain aan maar elk model heeft zijn eigen karakter.
Dit moet je gaan beluiteren bij je dealer, Bij Wave world hebben ze meerdere modellen.
De meeste modellen staan volgens mij bij Lets Play in Eindhoven.
succes

Rooker
29 juli 2010, 22:45
Oh je hebt er al 2....
Bedankt voor je uitleg! Het wordt toch Culemborg denk ik. Woon in Ede dus Eindhoven is erg ver rijden.
Ik ga hem gewoon maar is proberen:ok:

marco v
30 juli 2010, 00:13
Bel ff met Leon of je hem in het zwart kan krijgen, lijkt me geen probleem.

Rooker
30 juli 2010, 13:03
Bel ff met Leon of je hem in het zwart kan krijgen, lijkt me geen probleem.

Ga ik zeker doen..
He, jij woont er vlakbij en je kent de man van de gitaarafdeling. Wat vind jij van de service daar?

Taff
30 juli 2010, 13:05
gefeliciteerd man, ziet er vet uit

marco v
30 juli 2010, 13:28
Ga ik zeker doen..
He, jij woont er vlakbij en je kent de man van de gitaarafdeling. Wat vind jij van de service daar?

Ik kom daar al een jaartje of 12. Eerst werkt Danny bij waveworld, die heeft later een vertegenwoordigersfunctie gekregen oid, bij hem was de service perfect. Leon werkt daar nu ook een jaartje of 10 en die is wat nonchalanter, maar ook hij doet net dat beetje extra. Hij laat je rustig kijken en komt niet na 10 minuten naar je toe, tenzij hij ziet dat je iets wilt vragen. Ik vind de service nog steeds 1 van de betere in Nederland en de koffie is er ook prima te zuipen. Prijzen zijn marktconform en soms wat lager. Ook krijg je er altijd wel iets extra´s bij. Ik heb daar denk ik een stuk of 6 Gibsons gekocht en wat buizenversterkers. Neem aan dat ik levenslange garantie heb daar.
Ik heb er gewoon erg goede ervaringen mee. Aanbod is de laatste jaren wat beperkter geworden, veel fender, weinig gibson(maar die zeiken veel te veel over omzet) Epiphone is er zo goed als uit(zelfde verhaal als gibson) en daarvoor in de plaats is nu tokai gekomen. Vroeger had je er de gibson wall of fame, veel custom shop achter glas en in de winkel...een snoepparadijs. Ze kregen toen een lading van 100 gibsons binnen, waarna ik in het magazijn de mooiste uit kon zoeken.

Rooker
30 juli 2010, 17:02
Ha, in die tijd ben ik er dan ook waarschijnlijk een paar keer geweesd. Maar helaas nog met een krantenwijkbudget waardoor ik er niet echt aan mijn trekken kwam. Behalve dan om te kijken;). Beneden hadden ze altijd van die imposante vleugels staan met bedragen als 750000 euro meen ik.
Ik ging toen naar huis met een 40 watt transistor ampje van Carsboro. Spijt soms dat ik hem heb ingerolen voor een wat zwaardere Behringer. Die ook wel best klinkt hoor.
Maar de laatste keer dat ik er was liepen er beneden wat illustere lui rond en hadden ze idd een heel bekrompen assortiment (gitaren dan he). Ik kreeg een beetje het seats en sofa's idee. En we weten allemaal hoe het daar gaat he:seriousf:. Maar op jou aanraden zal ik ze dan nog eens de kans geven. Al is het jammer dat ik hem dan niet naast een Les Paul studio kan houden ter vergelijk. Wat dat is eigenlijk wat ik even wil doen.:rockon:

marco v
31 juli 2010, 00:37
Er hangen nog wel een paar gibsons hoor, en ook is er nog iets overgebleven van de wall of fame.

RS-Rik
31 juli 2010, 01:16
Brute LP met bigsby heb je ook... GAS GAS MOTHERFUCKING GAS

jim__
31 juli 2010, 11:06
Ga ik zeker doen..
He, jij woont er vlakbij en je kent de man van de gitaarafdeling. Wat vind jij van de service daar?
Ik heb hem ook uit Culemborg vandaan, ging er netjes (koffie is inderdaad prima) en over de prijs zijn we mooi uitgekomen in combinatie met de bas die m'n vriendin daar kocht (Ibanez SR505).

Hij was zelf ook erg te spreken over de St Blues gitaren. Hij gaf daar ook al een demo van die digitech vocalist livepedaal icm een akoestisch gitaar, die gast kan nog zingen ook. Al met al prima geregeld, ga ik vaker terugkomen.

thomas_lc
31 juli 2010, 13:36
Ik kom daar al een jaartje of 12. Eerst werkt Danny bij waveworld, die heeft later een vertegenwoordigersfunctie gekregen oid, bij hem was de service perfect. Leon werkt daar nu ook een jaartje of 10 en die is wat nonchalanter, maar ook hij doet net dat beetje extra. Hij laat je rustig kijken en komt niet na 10 minuten naar je toe, tenzij hij ziet dat je iets wilt vragen. Ik vind de service nog steeds 1 van de betere in Nederland en de koffie is er ook prima te zuipen. Prijzen zijn marktconform en soms wat lager. Ook krijg je er altijd wel iets extra´s bij. Ik heb daar denk ik een stuk of 6 Gibsons gekocht en wat buizenversterkers. Neem aan dat ik levenslange garantie heb daar.
Ik heb er gewoon erg goede ervaringen mee. Aanbod is de laatste jaren wat beperkter geworden, veel fender, weinig gibson(maar die zeiken veel te veel over omzet) Epiphone is er zo goed als uit(zelfde verhaal als gibson) en daarvoor in de plaats is nu tokai gekomen. Vroeger had je er de gibson wall of fame, veel custom shop achter glas en in de winkel...een snoepparadijs. Ze kregen toen een lading van 100 gibsons binnen, waarna ik in het magazijn de mooiste uit kon zoeken.

Deels mee eens,deels ook niet.
Ik kom zelf ook uit leerdam en heb daar ook al een stuk of 5 gitaren gekocht.
Onlangs een fender classic player gekocht daar ,Waarvan de brug keer op keer stuk is en die kerel blijft beweren dat er niks mee aan de hand.
Ook staat er op de site dat het er leegverkoop is wat dus gewoon een scam is omdat de enige gitaren die daar met prijs verlaagt zijn de b gitaren van Floyd rose zijn die ze niet kwijt kunnen, erg verwarrend

marco v
31 juli 2010, 13:55
Ik weet niet hoe het zit met die uitverkoop(zie alleen de vleugels in de crisisverkoop, bij de rest staat enkel een symbooltje van uitverkoop), maar als je een defekt instrument hebt, dan heb je gewoon garantie.
Maar als hij zegt dat er niks mis mee is, en de brug is keer op keer stuk, dan heb je hem zeker al een paar keer laten repareren? Ik begrijp dat gedeelte niet helemaal.

thomas_lc
31 juli 2010, 15:31
Nouja m'n brugzadels van de b en e snaren springen keer op keer los als ik de trem gebruik t is nu zo erg dat de snaren over heel de hals buzzen

marco v
31 juli 2010, 15:34
En je hebt hem al een paar keer laten repareren in Culemborg?
Of heb je het zelf gemaakt?
Lijkt mij gewoon een gevalletje garantie waar ze echt niet omheen kunnen en zullen gaan.

thomas_lc
31 juli 2010, 18:48
Tsjah heb niks zelf er aan zitten kloten , ga me er niet aan wagen

marco v
31 juli 2010, 19:01
Dus je hebt hem niet zelf gerepareerd, wie wel dan als hij telkens weer kapot gaat?
Als hij na reparatie in culemborg stuk blijft gaan, terug naar de dealer met dat ding.