PDA

View Full Version : Eerste Klassieke gitaar



VanDiekum
24 juli 2010, 22:11
Beste Mensen,

Ik ben op zoek naar een goede klassieke gitaar ik heb er namelijk geen verstand van welke merken nou goed of niet goed zijn, mijn budget is max 300 euro weet ook niet echt waar ik vooral moet opletten bij wat voor soort hout er is of moet gebruikt wezen.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen .

Groeten en alvast bedankt Erwin

Cue Zephyr
24 juli 2010, 23:28
Alhambra 1C. Klinkt en speelt geweldig.

Muzieknono
25 juli 2010, 07:22
Met een alhambra kun je niet fout.
Mvgr. Dirk Jan :B

SantaX
25 juli 2010, 07:34
En als je iets minder wil uitgeven zou ik een Valencia CG195 voor de gein ook eens testen. Niet zo fraai als bovenstaande (terecht) aanbevolen gitaar, maar ik ben er in elk geval aangenaam door verrast.

Edit: denk dat ik net erachter kom waarom de mijne 2 jaar terug 240 euro's was en ze nu voor 99 staan... tegenwoordig is het bovenblad gelamineerd. Maar er is vast nog wel ergens eentje met ceder te vinden. Alleen, in dat geval weet ik dus niet of ik hem nog kan aanbevelen. Mijn excuses, maarja oppakken en eens een beetje spelen kan altijd natuurlijk.

ernieman
10 september 2010, 12:33
Hello,

Voor een vriend zijn dochtertje ben ik ook op zoek naar een klassieke gitaar. Maar het moet wel een 7/8e model zijn voor een meisje met kleine handen.
maximaal 500 euro, goedkoop mag ook maar dan wel wat kwaliteit (solid top en liefst palissander zijkanten, maar die mogen gerust gelamineerd zijn en als het even kan een ebben toets, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn).

Ik kwam zelf al bij de Alhambra 4P terecht.

Wie kent er nog wat goede merken die dergelijke gitaren aanbieden?

Bedankt voor de tips.

LaurentB
10 september 2010, 12:50
Prudencio Saez (http://www.guisama.com/NEW_en/index.html) maakt ze wel, en ik heb ook wel eens een leerling gehad met een 7/8 Strunal die ik helemaal niet slecht vond klinken.

humbucker
10 september 2010, 14:22