PDA

View Full Version : Blackstar ht-40



kingtoadster
24 juli 2010, 21:28
Hey,

Ik ben binnenkort van plan een nieuwe versterker te kopen .
Nu had ik mijn oog laten vallen op een blackstar ht-40(reeds getest en goed bevonden).
Maar nu twijfelde ik eraan of deze versterker wel veelzijdig genoeg was en of er nog goede alternatieve in deze prijsklasse zijn (500-600euro).
En zou deze ook volstaan in vermogen om op te treden voor een klein publiek?(50 man).
Heeft iemand ervaringen met deze versterker?

Groepen die ik voornamelijk speel zijn:muse,paramore,triggerfinger,runnaways,beatles , jimmy eat world,nirvana,greenday,rise against...

Alvast bedankt.:ok:

Thyrif
24 juli 2010, 21:35
Hij zal het wel houden in een bar hoor, en als het groter moet, wordt het meestal al lang uitversterkt. Mijn 20 wattertje kon ik nog niet eens half open trekken tijdens een jamsessie vandaag.
Veelzijdig is ie wel, maar met de footswitch heb je maar keuze tussen twee sounds aan je voeten natuurlijk, maar je kunt er vast een clean op vinden die bij je past, en een crunch, als je dan een pedaaltje voor de lead gebruikt ben je opzich snel klaar natuurlijk.

Het enige alternatieven wat ik zo kan bedenken wat ook luid genoeg is in die price range zijn marshall MA, JCA 20 en een voxje, maar ik mis er vast een hoop. Licht er ook een beetje aan wat je speelt natuurlijk.

Succes met de zoektocht!

RoelSmoel
24 juli 2010, 21:38
Zou in principe goed zijn.. Mijn HT20 head kan ik ook maar een beetje open zetten (1x12 speakercab), wil ik niet te hard gaan bij een jamsessie.

Ijselrobo 07
24 juli 2010, 21:39
Hey,,

40 watt buizen is echt genoeg voor 50 man,
ik heb gitaristen in de melkweg gezien, met versterkers van 40 watt buizen, en dat klonk redelijk hard in de zaal..
dus over het volume hoef je echt niet bang te zijn,
Verder vindt ik de blackstars goede en veelzijdige versterkers.

Grtz.

mario88
24 juli 2010, 22:14
40 watt heb je wel genoeg aan volgens mij. Bij het buurt centrum hier in nabij staan 2 fenders va 40 watt om te jammen, beide staan ze vaak maar op 2 of 3 of zo en dat alleen als er een drummer is die hard slaat.
En in de melk weg heb ik er eentje gezien met een tiny terror ;] maja daar wordt toch alles uitversterkt.