PDA

View Full Version : Ook even voorstellen



Dik84
24 juli 2010, 17:19
Hallo!

Ook ik zal mij even voorstellen, ik heet Dik, ben 26, kom uit Rotterdam, en wil al heel lang gitaar (leren) spelen, maar het komt er steeds niet echt van....
Nu dit leuke forum gevonden waaruit ik hopelijk weer moed kan putten om het weer goed op te pakken en vol te houden. Probeer dit nu weer ongeveer 1,5 week. Ik probeer nu de beginnerscursus op guitar.about.com (mag ik dat hier vermelden?) te volgen, en ben al (jaja) bij les 1 :p

Ik heb een Antonio Martinez akoestische gitaar en een Phoenix electrische gitaar, met Kustom versterkertje.

Hebben jullie ideeën en tips van nummers die leuk en vrij gemakkelijk speelbaar zijn, en van sites die goede lesprogramma's aanbieden om wat op gang te komen en te leren? Uiteraard zal ik zelf ook even dit forum uitpluizen, want ik neem aan dat die vraag al heeel vaak gesteld is...!

Groeten,
Dik

SantaX
24 juli 2010, 19:48
heej Dik,

Ben zelf ook nieuw hier, maar mijn ervaringen zijn super tot dusver. Vriendelijke mensen en vooral veel kennis wat hier bij elkaar zit! Welke muziekrichting denk je uit? Denk dat die beginnerscursus helemaal geen slecht uitgangspunt is!

En makkelijk, ach je kunt nummers ook simpeler spelen natuurlijk. Het eerste wat bij me opkomt als je dadelijk aan akkoorden begint is bijvoorbeeld Everybody Hurts van REM. Het is niet supermakkelijk, maar je leert er een paar veelgebruikte akkoorden mee + je rechterhand (als je rechts bent) krijgt ook wat oefening.
Knocking on heavens door is ook een goede manier om een paar veel gebruikte akkoorden onder de knie te krijgen. Maar misschien hou je wel van een totaal andere soort muziek.

lindstrom
25 juli 2010, 12:15
welkom hier !

Chocola
25 juli 2010, 13:36
Wilkommen! :punk: