PDA

View Full Version : Multi-effect gezocht



UnDefined
24 juli 2010, 11:34
Hey allemaal

Voor velen is de vakantieperiode een periode van het budget weer bij te vullen.
Inclusief mij. Daardoor gaan er weer vele mogelijkheden open voor wat nieuws in je gitaarsetup.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar wat multi-effecten omdat ik weet dat aparte pedalen een hoop tijd en geld kosten. En omdat het dan ook weer lastiger word(t) om alles mee te sleuren en eventueel iets te vervangen van plaats...

Ik zoek dus een multi-effect die vooral veel mogelijkheden biedt aan (modulated) delays, (lange) reverbs, chorussen, looper, tremolo, fuzz, overdrives en toch wel enkele redelijk klinkende distortions voor te gebruiken met de looper. (Een tuner zou ook wel handig zijn.)
En die ze allemaal apart kan in-/uitschakelen.
Ook zou er een chain van minstens 4 effecten moeten kunnen gemaakt worden.
En aan amp modulators heb ik niets!
Mijn budget bedraagt zo'n ± €500.
(Zit er geen footswitch bij dan zou in die prijsklasse ongeveer ook moeten voldoen inclusief footswitch.)

Het multi-effect is bedoeld om te gebruiken met m'n Gibson SG Special en London City Bulldog (100W tube) met de effects loop.

Zelf heb ik al zitten denken aan de volgende multi-effecten:
- Line 6 M13
- TC Electronic G-Major 2 (vind hier niet zoveel info over buiten deze review (http://www.musicplayers.com/reviews/guitars/2010/0310_TCelectronicGmajor2.php))

Kan iemand me er nog mee aanraden of zeggen welke jij verkiest?
En zeg niet: Ga testen in de winkel!
Want eerst wil ik een shootout maken zodat ik er niet teveel moet testen en dat ik een minder moeilijke keuze heb in de winkel.
Ik zou de pedalen graag goed testen voor de aankoop en als je 5/6 multi-effects moet gaan testen ben je toch wel een eindje bezig ;).

Mvg
Roderik

peter_heijnen
24 juli 2010, 12:22
Gmajor2 heeft geen drives/distortions.

What about een m9 plus losse drive?

UnDefined
24 juli 2010, 12:36
Gmajor2 heeft geen drives/distortions.

What about een m9 plus losse drive?

Dan kan ik niet genoeg effecten na mekaar plaatsen want ik zou de particle verb gebruiken + octoverb (voor de swells) + tremolo + delay
Dus vooral de modulations zijn belangrijk.
De distortions niet zo super want kan altijd nog de distortion van m'n amp gebruiken maar dan moet ik nog wat verzinnen voor hem in de loop te krijgen...
En overdrive is hetzelfde verhaal als hierboven.

tommus42
24 juli 2010, 12:53
Is de Digitch 1101 misschien wat? Heeft een redelijk klinkend drive gedeelte heb ik begrepen.

UnDefined
24 juli 2010, 13:03
Is de Digitch 1101 misschien wat? Heeft een redelijk klinkend drive gedeelte heb ik begrepen.

Ik heb het niet zo voor Digitech (toch de multi-effecten niet).
Heb verschillende modellen van hun series getest (RP70, RP90 en de RP500) en geen enkele van hen kon mij bekoren...
De amp-model sectie van het toestel zou ik al niet gebruiken en op youtube/google vind ik nergens een voorbeeld van het doeleinde waarvoor ik het zou gebruiken: ambient/post-rock/... (grote bakken reverb).

JER00N
24 juli 2010, 13:33
Een Boss GT-10 misschien? Heb je heel veel mogelijkheden qua plaatsing van effecten (de volgorde). Zit ook een tuner en looper op.

UnDefined
24 juli 2010, 15:26
Een Boss GT-10 misschien? Heb je heel veel mogelijkheden qua plaatsing van effecten (de volgorde). Zit ook een tuner en looper op.

Ik vind de effecten wat compressed lijken of ligt dat aan mij?

jules
25 juli 2010, 22:02
tja ik zou zeggen m13

ChazyChaz
26 juli 2010, 01:59
Ik zoek dus een multi-effect die vooral veel mogelijkheden biedt aan (modulated) delays, (lange) reverbs, chorussen, looper, tremolo, fuzz, overdrives en toch wel enkele redelijk klinkende distortions voor te gebruiken met de looper.

...

Het multi-effect is bedoeld om te gebruiken met m'n Gibson SG Special en London City Bulldog (100W tube) met de effects loop.

Ik weet niet of ik iets zeg wat je al weet en dat je er allang iets voor bedacht hebt (of misschien lees ik iets verkeerd..?),
maar distortions/overdrives/fuzz door de effectsloop lijkt me geen goed idee! Zou ik je in ieder geval niet aanraden.

Kan je verder niet echt advies geven trouwens, sorry! Dit viel me gewoon even op aan je post.

Succes!

UnDefined
26 juli 2010, 08:54
Ik weet niet of ik iets zeg wat je al weet en dat je er allang iets voor bedacht hebt (of misschien lees ik iets verkeerd..?),
maar distortions/overdrives/fuzz door de effectsloop lijkt me geen goed idee! Zou ik je in ieder geval niet aanraden.

Kan je verder niet echt advies geven trouwens, sorry! Dit viel me gewoon even op aan je post.

Succes!

4-kabel methode ;)

Lex81
26 juli 2010, 10:49
Ik zoek dus een multi-effect die vooral veel mogelijkheden biedt aan (modulated) delays, (lange) reverbs, chorussen, looper, tremolo, fuzz, overdrives en toch wel enkele redelijk klinkende distortions voor te gebruiken met de looper. (Een tuner zou ook wel handig zijn.)
En die ze allemaal apart kan in-/uitschakelen.
Ook zou er een chain van minstens 4 effecten moeten kunnen gemaakt worden.
En aan amp modulators heb ik niets!
Mijn budget bedraagt zo'n ± €500.
(Zit er geen footswitch bij dan zou in die prijsklasse ongeveer ook moeten voldoen inclusief footswitch.)


Ik heb zelf een GMajor2. De TC zou ik verkiezen boven de Line6, omdat ik de Line6 minder mooi vind klinken (lees: plastic klank/neppig)
Alleen de TC GMajor heeft geen overdrives. Daarom misschien de TC Nova sytem (http://www.youtube.com/watch?v=j66j6f8UT8U)?
Er is ook iets dat erop lijkt van digitech (rp1000) (http://www.youtube.com/watch?v=OYlVayitAXg&feature=related). Toch vind ik de TC meer naturelklinken

ACSlater
26 juli 2010, 20:12
Ik heb zelf een GMajor2. De TC zou ik verkiezen boven de Line6, omdat ik de Line6 minder mooi vind klinken (lees: plastic klank/neppig)
Alleen de TC GMajor heeft geen overdrives. Daarom misschien de TC Nova sytem (http://www.youtube.com/watch?v=j66j6f8UT8U)?
Er is ook iets dat erop lijkt van digitech (rp1000) (http://www.youtube.com/watch?v=OYlVayitAXg&feature=related). Toch vind ik de TC meer naturelklinken

Ik heb een korte tijd een G-major gehad. Goeie geluiden maar dat apparaat legt het toch af tegen de M13. De delays zijn fantastisch en ook de combinatie gebruiksgemak/ mogelijkheden is onovertroffen. Vergeet ook niet dat je nog een midi-floorcontroller moet hebben voor zoiets als een G-major. Dat is vaak de te grote Behringer of je bent een hoop meer geld kwijt.

RoelSmoel
26 juli 2010, 20:21
En een Nova System van TC?

Edit: zie net dat hij daar boven is geplaatst..

Erik70
26 juli 2010, 21:03
Ik heb het niet zo voor Digitech (toch de multi-effecten niet).
Heb verschillende modellen van hun series getest (RP70, RP90 en de RP500) en geen enkele van hen kon mij bekoren...
De amp-model sectie van het toestel zou ik al niet gebruiken en op youtube/google vind ik nergens een voorbeeld van het doeleinde waarvoor ik het zou gebruiken: ambient/post-rock/... (grote bakken reverb).

Die RP series van digitech vind ik idd ook niet zo geweldig, maar wat dacht je van deze?? http://link.marktplaats.nl/359611204

UnDefined
27 juli 2010, 11:21
Ik heb een korte tijd een G-major gehad. Goeie geluiden maar dat apparaat legt het toch af tegen de M13. De delays zijn fantastisch en ook de combinatie gebruiksgemak/ mogelijkheden is onovertroffen. Vergeet ook niet dat je nog een midi-floorcontroller moet hebben voor zoiets als een G-major. Dat is vaak de te grote Behringer of je bent een hoop meer geld kwijt.

De te grote Behringer valt best wel mee qua grootte vind ik. Maar ik heb gehoord dat het niet mogelijk zou zijn de FCB1010 samen met de G-Major 2 in stompbox mode te gebruiken... Klopt dit?


Die RP series van digitech vind ik idd ook niet zo geweldig, maar wat dacht je van deze?? http://link.marktplaats.nl/359611204
Ik ga geen 3,5/4 uur rijden hoor ;).
Maar (verbeter me als ik fout zit) klopt het niet dat over deze rackunit veel positief commentaar te vinden is op het internet?