PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de Bogner barcelona



rupke
24 juli 2010, 07:23
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek nar een single channel Amp en heb al een tijdje een brunetti Singleman op het oog, maar nu zag ik dat er ook van bogner een single amp uit is. De Bogner Barcelona. Heeft iemand daar ervaring mee.

Ik heb nu zelf een bogner Alchemist en vind daarvan het clean al erg lekker en dat is dan de "budget amp) van bogner.

Ik ben benieuwd.

Gr. Rupke

stratestic
25 juli 2010, 12:52
Ik heb op youtube een paar filmpjes gezien van die nieuwe Bogner international lijn. Zijn inderdaad mooie kleine en vooral cleane versterkers!

Ikzelf vind de Mojado erg interessant omdat die 12 watt is en een switch heeft voor 4 watt. Lijkt mij daarom ideaal voor thuis.

Heb je er al één in het echt gezien?

Pepe
25 juli 2010, 13:11
Die Singleman snap ik nog niet helemaal. De opzet van een vintage single channel amp maar dan met het dunne attacky transparante geluid alsof het een clean kanaal is van een multiple channel amp.
Bogner staat ook niet bepaald bekend om een warm ronkend vintage geluid maar misschien is dat ook niet de opzet, is het alleen een budget versie van de dual en triple channels?

rupke
25 juli 2010, 21:56
Hoi,

Ik begrijp net van vd Haar dat de bogner Barcelona. Nog niet geproduceerd is. Maar hij is al wel getoond op de namm. Hij gaat informeren wanneer ze de barcelona aan hem gaan leveren. Ik begrijp van Pepe dat hij niet zo enthousiast s over de brunetti singleman. nu heb ik laatst iemand daarmee horen optreden en ik was erg weg van zijn sound. nu doet een goede PA ook we wat natuurlijk.

Ik ben op zoek naar ene echt warm een echt clean kanaal met wat headroom, vandaar da tik het ook zoek vanaf 30 watt. mijn overstuurde geluid haal ik uit pedalen. Zodra van de Haar ook de bogner Barcelona heeft kan ik hem vergelijken met de brunetti singelman die hij ook heeft staan. Dan wil ik er ook een brunetto mercury pedaal voor proberen en de blackstar HT dual.

Greetz Rupke

Pepe
26 juli 2010, 00:20
Nee, zo bedoel ik het niet, hij klinkt prima. Maar ik associeer single channels met vintage, de Fullerton/Liverpool connectie en de Supro's en Ampegs daar ergens tussen. warm, vol en harig. De Singleman klinkt modern in mijn oren, geen dikke omasoep.

marc_o
26 juli 2010, 01:23
Ben ook erg benieuwd naar die nieuwe bogners, maar dan een ander model.
Mocht je in de running zijn voor een dergelijke cleane en handige versterker, test dan zeer zeker een V-Empire Cream Duo. Die heeft, heel handig, ook nog 2 schakelbare mastervolumes, wat wel zo prettig is om je solomomenten te boosten.

De Mercuri-drive is een bijzonder goede keuze trouwens.

rupke
26 juli 2010, 08:10
@Pepe,

oh ok, nu snap ik het. Blijft uiteraar dook een kwestie van smaak. Ik heb zelf de alchemist en ook in het verleden de brunetti MAranello gehad en daar vond ik het cleane kanaal ook erg mooi van. een tijd geleden ook op de brunetti mercury gespeeld en die vond ik qua celan ook erg mooi en qua overdrive trouwens ook helemala mijn smaak, maar lag wel iets boven mijn budget.

@ Marc O,

nav bovenstaande dacht ik al sik nu naar een mooi vol warm clean kanaal zoek en ik sluit dan dat mercury pedaal er op aan dan kom ik hopelijk dicht bij het totaal pakket van de Brunetti mercury. Daarnaast he bik ook een boss GT-10 waa rik erg tevreden over ben. En het is natuurlijk allemaal makkelijk mee t enemen met optredens enzo. Ik zag laatst zoals ik al eerder zei die jongen die ook voor brunetti demo's doet (op you tube wat filmpjes gezien) met alleen de singleman combo spelen met wat pedalen ervoor en wat een monsterlijk groots geluid had hij zeg.

Greetz Rupke.