PDA

View Full Version : Thank you for the music - Voor de nieuwkomers



aaronstonebeat
24 juli 2010, 02:57
Ik vind dit een vreemd hoekje van het forum. Sinds enige tijd neus ik hier wel eens rond en ik heb voor een paar mensen nummers uitgezocht. Het begint me op te vallen dat de verzoekers hier veelal (bijna) totale nieuwelingen zijn op het forum en dat ze in het merendeel van de gevallen kennelijk alleen even komen aanwippen om een tab te scoren die niet op het internet te vinden is. Velen komen niet verder dan één of enkele posts; en ik voor mij heb in die gevallen (tot dusver) nooit enige feedback mogen ontvangen over de moeite die ik heb gedaan. Niet dat ik daar nu onder gebukt ga maar als ik in hun schoenen stond, zou een bedankje (of op z'n minst commentaar) mijnerzijds er zeer zeker vanaf kunnen.
De enige reactie die ik tot dusver heb gekregen was van oude rot Geert ('76) en die had de oorspronkelijke vraag niet gesteld :D

Derhalve daag ik alle novieten uit: schrijf mij een tab (akkoord-sequentie volstaat) van Abba - Thank you for the music (http://www.youtube.com/watch?v=MfM9gQkfwyg). Ik heb er tot dusver één via google gevonden en die klopt niet.
Ieder die reageert, krijgt een reactie terug en wie het goed heeft, krijgt van mij een pluim op zijn of haar hoed :cheerup:

EDIT:

En volgens mij is het Nederlandse woord 'tabulatuur' ;)

hendrix2
24 juli 2010, 20:41
mocht ik even tijd hebben wil ik er wel voor gaan. Ik speel dit nummer met een vereniging.
Het is echter niet eerlijk want ik heb de partituur staan ;)

Het is inderdaad een vreemd hoekje van het forum. Maar de meeste mensen hebben gewoon de tijd niet om degelijk iets uit te zoeken voor iemand anders. Vroeger maakte ik wel eens tabs en ik ben wel trots dat er ten minste 1 nog goed circuleerd op het internet, maar nu kan ik daar ook veel te weinig tijd voor vinden.

aaronstonebeat
24 juli 2010, 20:54
Hey hendrix2,

Ik had dat nummer in eerste instantie alleen gekozen omdat de titel mooi bij mijn verhaaltje past. Maar toen ik het weer even beluisterde: nondedju, wat konden die gasten stukken muziek in elkaar zetten!
Lijkt me een fikse uidaging voor de beginnende transcribent.

Akuma
12 augustus 2010, 14:50
Vanaf 1 minuut even gauw;
E - G - A
Hoewel ik het niet op gehoor deed :soinnocent: ik keek naar de grepen van de gitariste en nam maar aan dat ze in standaardstemming speelde :D