PDA

View Full Version : Erik van de Haar meningen graag!!!



Geert Teekens
1 mei 2003, 22:11
Hoi, ik heb mijn oog laten vallen op een Erik van de Haar handgebouwde gitaar. Het is een mahonie Teleachtig model met set neck, Tune-O-Matic bridge, 1 humbucker en 1 P90. Hebben jullie ervaringen met gitaren van Erik? Ik ben heel benieuwd. Er is weinig over te vinden.

niels5150
2 mei 2003, 10:31
hoi,

Erik van der Haar is absoluut een goede bouwer! Hij gebruikt fantastisch hout, en vraagt niet te veel geld voor zijn gitaren. Leendert Haaksma (anouk) speelt bijvoorbeeld op zijn gitaren, en die heeft altijd een supersound. Dit is echt veel beter dan alle fabriekszooi! Ik heb ook een strat bij hem besteld, en hij is over een paar maanden klaar!!! yes!!!

ieme
2 mei 2003, 10:46
Ik heb op leendert zn witte strat gespeeld, 62 pu's dr in, voelt super klinkt super is super, die custom 7 string is ook wel erg mooi!

fred dons
2 mei 2003, 14:30
ik heb 6 van de haargitaren dus je kunt wel
zeggen dat ik een liefhebber ben.
de tele die je bedoelt hangt toch bij de string? dat is een hele lichte mahonie body (hij lijk hol maar is het niet)en een topgitaar

Geert Teekens
2 mei 2003, 19:01
Dat is inderdaad de Tele die bij de String hangt. Ik ga morgen kijken.

Ik heb altijd gedacht "Hoe zwaarder het gout, hoe beter de sound" maar is dit wel waar. Als die Erik echt te gek hout gebruikt lijkt het me sterk. Ik hou ook niet zo van het gevoel van een lichte gitaar om je nek.

Maarja, ik heb gespaard met een Epiphone Les Paul in gedachten en ik denk dat dit voor ongeveer hetzelfde geld toch wel vele malen beter is!

Moonchild
2 mei 2003, 20:20
Een Haar gitaar voor 500 euro?
dacht t niet

Geert Teekens
2 mei 2003, 22:14
Ik ook niet.

ieme
2 mei 2003, 22:58
en ik... ik ook niet! een mooie strat kost zo'n 1300 euro bij Erik. das zo een(die witte) als die leendert haaksma op speeld bij anouk

Moonchild
2 mei 2003, 23:18
Misschien dat je met een of ander heel standaard model onder de 1000 euro komt bij hem

Geert Teekens
4 mei 2003, 14:28
Nou, het is toch mooi wel zo. Ik ben gisteren bij de String geweest en de Haar gitaar is de mijne. Hij klinkt echt geweldig!!! Prachtige klank van de hals P90, echt geweldig warm clean met een prachtig lange sustain. Ook met vervorming klinkt alles geweldig. En dit alles voor een luttele 500 euro!!! Ik heb geluk gehad!

Dirtypool
4 mei 2003, 20:33
Jezus!

ieme
5 mei 2003, 10:51
FOTO'S PLEASE!

Mitch
5 mei 2003, 13:22
Interessante combi trouwens, P90 en humbucker. Ik had daar al eens over zitten fantaseren :smile:
Het P90 bij de hals van mijn Godin LG is het ultieme warme geluid, maar met de Seymour Duncan Custom in mijn Epi LP is mijn favoriete lead-sound te creëren....

Zou er jaloers van worden !

Geert Teekens
5 mei 2003, 14:32
Het is een fantastische combinatie. Lekkere warme dikke sound bij de hals, en een bijtende prachtdistortion bij de brug. Er zit een dikke vette hals op en hij klinkt heel erg dik. Ik zou graag een foto laten zien, maar hoe doe ik dit? Moet ik hem dan eerst op een internetsite zetten en dan een hyperlink opschrijven of zo?

Geert Teekens
5 mei 2003, 20:17
Het is gelukt hoor. Ik heb een plaatje online staan.

Kijk en kwijl....

http://Bluefish_NL.tripod.com/Eric_van_de_Haar_Tele.jpg

Geert Teekens
5 mei 2003, 20:18
Tripod wil geloof ik niet dat je van buiten af kun plaatjes bekijkt. Als hij het plaatje niet laat zien moet je de URL even kopieren en bovenin je browser plakken. Dan doet ie het zeker!

Mitch
5 mei 2003, 20:34
Wat ben jij een eikel zeg, gadverdamme :grin:

#$% KWIJL $#@

srv-man
5 mei 2003, 20:53
Nou gefeliciteerd hoor! Da´s echt een hele mooie gitaar voor weinig.

ieme
5 mei 2003, 23:18
€500??
slik, das echt top voor dat geld! goeie deal man! toppie!!!

john.3001
6 mei 2003, 09:16
mazzelaar...

*molt toetsenbord uit jaloezie*

john.3001
6 mei 2003, 09:16
gjahkhaxcjbn,ZFk kdhbaftihjabkc

ieme
6 mei 2003, 09:44
mooie gitaar voor weinig?? super gitaar voor niets!

Geert Teekens
6 mei 2003, 16:36
Nou dankjewel hoor jongens. Ik ben er zelf ook heel blij mee. Dank voor alle felicitaties, vooral voor de heerlijke woorden van Seymour Paul...

Mitch
6 mei 2003, 22:27
Je bedoelt dat het mij een gouden combinatie lijkt, die P90 en hb of dat van "eikel, gadverdamme "
:wink:

Geert Teekens
6 mei 2003, 22:39
Dat van dat eikel, gadverdamme. Ik moest er hard om lachen.

Maar het is waar, het is een prachtige combinatie. Van een wildwoeste dikke scheur naar een zo goed als jazzgitaarsoundje met een klikje van de switch. Het combineert heel goed, ook qua output levels. Het tussenstandje is ook heel erg mooi en onbekend. Hoor je niet vaak natuurlijk.

Ik zit nu nog een beetje te spelen met de actie. Ik hou van een best hoge actie en heb een grondige hekel aan meeratelende frets als je hard speelt. Dit verwoest je sound. Nu heb ik hem zo hoog gezet dat de frets niet meer meeratelen, maar dat is wel erg hoog. Ik vraag me af of er misschien een draai aan de halspen gegeven moet worden of misschien een fret bijgevlakt. Toen ik hem kocht zaten er erg dunne snaren op en nu heb ik er 011 op gezet, misschien dat dat er ook mee te maken heeft.

Het klinkt wel erger dan het is hoor, een beetje miereneuken. Maar met zo'n gitaar en zo'n sound wil ik wel even wat moeite doen zodat ie helemaal perfect is. Misschien moet ik hem maar even laten afstellen door een vakman.

Groeten van Geert

Mitch
6 mei 2003, 22:47
Zeker laten doen ! Als de hals evt. beetje bijgesteld is kan de brug misschien mweer een slagje lager, elementen evt. tikkie bijstellen, kam wat bijwerken....
Zo staat mijn LG ook effe verwend te worden. Misschien meteen effe vragen of -ie er een humbuckertje in rot :grin: