PDA

View Full Version : Eigen werk, nieuwe poging #4 alweer



veno
22 juli 2010, 20:56
Een nieuwe poging.

Ik ben bezig geweest met mijn gitaar geluid, hopelijk is het verbeterd.

http://www.youtube.com/watch?v=X4tnSaz3gQk

Een redelijk eenvoudig nummer, maar het is meer een test

Meningen zijn altijd welkom

pasqual
22 juli 2010, 21:42
jouw timing is echt voor verbetering vatbaar: zelfs bij vrij simpele begeleiding zit je er ritmisch regelmatig naast. verder vind ik je gitaarsound echt niet goed, zowel begeleiding als solo. qua compositie vind ik je ideeën wel aardig maar door het k*tgeluid ben ik er al vrij snel klaar mee. werk eens aan je sound en timing, dan ben je al een flink stuk op weg.

groeten Pasqual.

TimoSomers
22 juli 2010, 22:03
Ik vind je composities zeker niet slecht, luistert erg lekker weg!
Je solo geluid blijft echter verschrikkelijk! Veel te zoemerig (als in een bij) en too much high en gain.
Ik vind je slaggeluid veel aangenamer, miss kun je die een beetje tweaken tot sologeluid?
Nogmaals, het nummer opzich vind ik gaaf!

Steven Otto
23 juli 2010, 13:23
Mijn tips:
laat de GT6 voor wat het is en gebruik je Cube 20x voor opnames. Let op de hoeveelheid gain voor zowel lead en ritme partijen. Voor ritme opnames gebruik ik bijna de helft minder gain van wat ik normaal gebruik als ik oefen. Tijdens het opnemen lijkt het alsof het absurd weinig is, maar tijdens het mixen begrijp je het. Voor de lead; minder treble!
En ohja, zorg ervoor dat het signaal uit je cube niet overstuurt. Zet het volume zo zacht mogelijk zodat je zeker weet dat hij niet clipt in je DAW.

MichaelSS
24 juli 2010, 22:17
Het is niet de overdrive hoor die te hard/hoog staat.

Je geeft veels te veel input waardoor het geluid overstuurd.
Zoals bovenstaande post: zet je input een (heel) stuk zachter.

Verder vind ik dat space-geluidje in het begin veels-te-hard.

Muzikaal gezien is het nog niet geweldig, maar dat kan het product van een slecht geluid en een slechte opname zijn (timing etc.). Je bends zijn 9/10 keer niet goed, je speelt niet op gevoel; moet je is proberen.

Zeker niet slecht, maar kan een heel stuk beter!

/EDIT. Hoe durf je dit te posten, als je ook dit hebt:
http://www.youtube.com/watch?v=liDeZE56qY4&feature=related

Dan had je mijn bovenstaande kritiek/commentaar niet, of in mindere mate, gehad..

veno
27 juli 2010, 12:35
Nog bedankt voor de reacties, ik heb er zeker wat aan gehad.

Afgelopen zondag ben ik bezig geweest om het geluid te verbeteren, en ik denk dat ik het eindelijk een beetje onder controle heb.

Niet de gain en treble waren een probleem (deze zijn gewoon via knoppen te regelen op mijn GT6 en stonden niet bijzonder hoog), maar wat dieper in de parameters zit een optie voor 'Bright' en 'Presence'. Deze heb ik uitgezet en flink terug gedraaid (Precense stond op 90!), dit gaf al direct een hele verbetering.

Voor de rest heb ik vooral opties uitgezet of in ieder geval het level ervan terug gezet, hierdoor klinkt het een stuk natuurlijker en doordat hierdoor het volume minder hoog is heb ik ook minder problemen met het volume met opnemen.

Tja...., timing is idd een probleem, als excuus gebruik het volgende: Ik neem op met een koptelefoon, hierdoor hoor ik het ritme wel, maar voel ik het niet. Maar het blijft een probleem.
Ik zal meer letten op mijn bends

Nogmaals bedankt voor de tips!

Steven Otto
27 juli 2010, 13:44
Ik ben er benieuwd naar!

Thewisbone
30 juli 2010, 14:08
Chill muziekje kan je zo in een videogame of film zetten;)