PDA

View Full Version : Zijn dit echte Dimarzio's ?



Justinschut
22 juli 2010, 17:27
Ik heb een setje pickups gekregen van mn broer, die hij uit een gebruikte Hondo Les Paul heeft gehaald en ik vroeg me af of iemand weet welk type het is. Zien er uit als normale humbuckers, voorop staat niets en achterop staat "Dimarzio pickups" en "Made in U.S.A."

Iemand een idee welk type Dimarzio's dit zijn (als het echte Dimarzio's zijn ?) Zit ook een interessant soort metalen spinsel om het draad dat er uit komt..

http://img820.imageshack.us/img820/391/img0159fp.jpg

http://img687.imageshack.us/img687/8136/img0160gk.jpg

http://img682.imageshack.us/img682/1917/img0161y.jpg

wietse
22 juli 2010, 17:58
dat zijn echte dimarzio's, hondo gebruikte ze destijds, type geen idee hangt een beetje van de leeftijd van de gitaar af.
vaak waren het superdistortions.

ellisvertellis
22 juli 2010, 18:07
Prima pickups hoor, ik heb ze ook in mn Hondo zitten.

Riky
22 juli 2010, 18:09
Zit ook een interessant soort metalen spinsel om het draad dat er uit komt..


vrij normaal hoor;)

wietse
22 juli 2010, 20:55
vrij normaal hoor;)
yep, dat noemt men een mantel en die moet je aan de massa solderen.

Justinschut
22 juli 2010, 21:50
oh dat kan wel, ik vervang nooit pickups :P Nog nooit gezien op foto's voor zover ik me kan herinneren..

Mn broer heeft ze er uit gehaald omdat hij ze niet goed vond klinken, maar toen wist ie nog niet dat het Dimarzio's waren dus hij had zoiets van ik wil een cheap upgrade dus had ie er mighty might pickups in laten zetten maar dat was geloof ik al helemaal nix..

ben wel benieuwd wat het is, wel cool dat het in ieder geval echte zijn.. Even kijken of ik er wat mee ga doen, of heeft iemand hier interesse ?

Dirk_Hendrik
22 juli 2010, 22:06
, of heeft iemand hier interesse ?

In een paar pups uit een oude gare pruthondo die toen al nergens naar klonken?:crazyhappy:

(En nee voor de vintagegeilers. Hondo's zijn niet ineens toch best aardig omdat ze ouder worden. Hondo's waren,zijn en blijven goedkope prut).

Hendriks
22 juli 2010, 22:23
In een paar pups uit een oude gare pruthondo die toen al nergens naar klonken?:crazyhappy:

(En nee voor de vintagegeilers. Hondo's zijn niet ineens toch best aardig omdat ze ouder worden. Hondo's waren,zijn en blijven goedkope prut).

Toen prut , nu prut , alhoewel sommige mensen denken dat het net als met wijn is.
Wat een ergenis was dat , eventjes een Hondo gehad ,ook met dezelfde pu's , bijna gestopt met spelen.

Madcow
22 juli 2010, 23:10
Ik had laatst een hondo 2 in me handen en die was best fijn! Ik zou hemzelf niet kopen maar hij doet wat hij moet doen.

marc_o
22 juli 2010, 23:28
Toen prut , nu prut , alhoewel sommige mensen denken dat het net als met wijn is.
Wat een ergenis was dat , eventjes een Hondo gehad ,ook met dezelfde pu's , bijna gestopt met spelen.


Nou, dat wijnverhaal is ten dele waar....na een fles of 3 hoor je nog wel dat het prut is, maar dan geefje er niet meer om...

;)

RUIS
22 juli 2010, 23:34
Met smerige wijn bereik je die derde fles nooit. Alleen met gitaarspelen ben je zo stom om stug door te zetten.

Zelf heb ik ook zo'n setje DiMarzio's uit een Hondo. De rest van die gitaar heb ik op schier miraculeuze wijze ingeruild, die elementen zitten nu in een andere gitaar.