PDA

View Full Version : Vox vt100



mvdelden
22 juli 2010, 17:19
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, en mijn oog is gevallen op de vox vt100. Heeft er iemand ervaring met een vox vt100. Ik ga dan vooral voor het cleane geluid. Al bedankt voor de antwoorden.

Exi
22 juli 2010, 18:04
Hmmm voor ~450 Euro is denk ik iets veel leukers te koop dan een opgevoerde oefenamp.
Waar ga je de amp voor gebruiken? (thuis, oefenhok, optredens)
En wat vind jij een goed voorbeeld van een lekkere clean sound?

crapton
22 juli 2010, 19:34
Ik heb er een tijd geleden even over gespeeld in een winkel en ik vond m best goed klinken voor een modeling bak. Flink hard, vol geluid. Distortion klonk helemaal niet slecht. Bediening vond ik niet geweldig, typisch Vox.

Dus niet te snel afschrijven. Een groot nadeel vond ik dat ie erg zwaar was voor een transistoramp bij 30 kg.

Bij Musicstore kan je nu de Bugera 6262 combo scoren voor 285 €!!! Een volle buizen 120 W combo voor 285 €!! Heb er zelf een gehad, wat betrouwbaarheidsproblemen. Maar deze prijs... En dat ding klinkt erg goed.

UnDefined
22 juli 2010, 19:41
Ik heb er een tijd geleden even over gespeeld in een winkel en ik vond m best goed klinken voor een modeling bak. Flink hard, vol geluid. Distortion klonk helemaal niet slecht. Bediening vond ik niet geweldig, typisch Vox.

Dus niet te snel afschrijven. Een groot nadeel vond ik dat ie erg zwaar was voor een transistoramp bij 30 kg.

Bij Musicstore kan je nu de Bugera 6262 combo scoren voor 285 €!!! Een volle buizen 120 W combo voor 285 €!! Heb er zelf een gehad, wat betrouwbaarheidsproblemen. Maar deze prijs... En dat ding klinkt erg goed.

Clean raad je toch geen scheurbak aan?!
Een Bugera V55 is dan weer wat beters voor een goede clean...
Of een Fender combo zoals een Blues Deville.

crapton
22 juli 2010, 21:51
De 6262 heeft 120 W en 6L6 eindtrap, enorme headroom. Met bv een GT8 en de 4cm heb je perfect en hard en mooi clean. Mijn ervaring dan.

Via clean channel gaat ook wel, heb ik minder ervaring mee.

Ik wil maar zeggen er zijn meer opties voor vergelijkbare prijs. Distortion van de 6262 isheel goed, definitie blijft goed.

mvdelden
23 juli 2010, 08:24
Ik maak gebruik van een effectenbak van boss gt8.
Daarmee kan ik al aardig wat geluiden uitkrijgen.
De versterker die ik zoek is voor optredens en natuurlijk oefenen.
Muziek die we met de band maken is een mix van joy division, cure, en wat rock invloeden zoals Anathema.
Link (http://www.youtube.com/watch?v=hufDvxaxJeY)
Hier is iets wat ik heb gevonden over de versterker, maar ja zoals die kerel speelt klinkt elke versterker goed.
Maar wat ik mij ook afvraag is betaal je dan niet voor de effecten op zo`n kast terwijl ik die eigenlijk al in mijn gt8 heb zitten.

crapton
23 juli 2010, 20:53
Als je al een GT8 hebt dan zijn alle effecten op de VT100 dubbel.

Je akn die 6262 combo kiezen voor 285 €, gebruik de 4 cable method (cm) en een cleane pre-amp uit de GT8 dus zonder 6262 voortrap (gewoon niet in de loop zetten) en je hebt perfect clean.

Distortion kan je dan via het crunch kanaal of lead kanaal via de loop schakelen.

Je moet wel een kleien fan achterop die 6262 combo zetten ander wordt ie erg warm.

Geluid vond ik erg goed, wel nogal zwaar 30 kg. Musicstore heeft 30 dagen omruil + 3 jaar garantie.

Maar kijk anders gerust verder, er is meer op de markt...

Jasper.
23 juli 2010, 21:59
Ik maak gebruik van een effectenbak van boss gt8.
Daarmee kan ik al aardig wat geluiden uitkrijgen.
De versterker die ik zoek is voor optredens en natuurlijk oefenen.
Muziek die we met de band maken is een mix van joy division, cure, en wat rock invloeden zoals Anathema.
Link (http://www.youtube.com/watch?v=hufDvxaxJeY)
Hier is iets wat ik heb gevonden over de versterker, maar ja zoals die kerel speelt klinkt elke versterker goed.
Maar wat ik mij ook afvraag is betaal je dan niet voor de effecten op zo`n kast terwijl ik die eigenlijk al in mijn gt8 heb zitten.

Ja, eigenlijk een beetje overbodig qua effecten. En volgens mij reageren pedalen ook niet zo heel erg goed op modeling amps. Misschien een niet al te duur buizenbakje? (tweedehands?)