PDA

View Full Version : Haperende Humbucker



Jochem92
22 juli 2010, 16:48
Heey,

Ik heb sinds kort last van een haperend element.
Ik heb een Epiphone Les Paul Studio met de standaard humbuckers die erin zitten.
Alleen sinds kort werkt mijn halselement niet meer naar behoren.
Hij geeft soms nog goed signaal maar vaak is echt zacht, haperend of helemaal niks.

Weet iemand misschien wat dit is en of ik er zelf iets aan kan doen of dat ik hem moet laten repareren?

Het is misschien wel handig om te zeggen dat ik zelf bijna alleen over m'n brugelement speel en maar af en toe over m'n halselement of over beiden.

Ik hoop dat jullie er iets op weten!

Grz.
Jochem

LesPaul1612
22 juli 2010, 16:51
Hmmm, misschien een los contactje? loop je bedrading maar even langs, waarschijnlijk zal er wel iets losgeschoten zijn.

Ik denk niet dat ie kapot is, anders deed je halsbucker helemaal niets meer;)

Jochem92
22 juli 2010, 16:53
Nee dat denk ik ook niet nee.
Maar ik dacht zelf ook wel dat er een draadje of contactje niet helemaal meer goed zou zitten.
Zou het ook kunnen dat m'n switch niet goed contact meer maakt?

Buzzel
22 juli 2010, 17:15
je kunt proberen om alle elektronica (niet de elementen!) schoon te maken met contact spray misschien dat die omdat hij vies is geen goed contact meer kan maken

LesPaul1612
22 juli 2010, 17:29
Nee dat denk ik ook niet nee.
Maar ik dacht zelf ook wel dat er een draadje of contactje niet helemaal meer goed zou zitten.
Zou het ook kunnen dat m'n switch niet goed contact meer maakt?

Zou kunnen jah, in dat geval even wat contactspray onderop de switch;)

Jochem92
22 juli 2010, 20:20
Oke, en dat contactspray zou ik kunnen kopen in een gemiddelde muziekwinkel? Of moet ik dan naar een electronicazaak gaan?

Mesjoggah
22 juli 2010, 20:44
Als je die gitaar pas hebt en in een winkel gekocht dan even teruggaan, anders idd even alles nalopen, ik heb wel begrepen dat de switch bij Epi's niet heel erg goed is, wordt het geluid beter als je aan de switch morrelt?

Jochem92
22 juli 2010, 20:49
Ik heb hem nu iets van 3,5 jaar denk ik..
En ja vaak wel.. Je hoort hem ook "kraken" als ik hem switch

LesPaul1612
22 juli 2010, 21:22
dan moet je switch denk ik vervangen worden....

kost niet zo duur hoor: http://www.thomann.de/nl/mpa_toggleswitch.htm

Jochem92
23 juli 2010, 19:59
Zo'n switch is inderdaad niet duur.
Maar ik heb hem vandaag even opengeschroefd en de contactjes een beetje aangeduwd. Daarna heb ik weer een uurtje gespeeld en toen heeft niet vervelend gedaan. De kraak is zo goed als weg als ik hem switch en hij maakt goed contact. Geen volumeverschil meer ook.
Ik ben bang dat dit niet een echte oplossing is maar zo kan ik er tenminste weer een beetje op spelen;)
Hardstikke bedankt voor de tips allemaal!:)