PDA

View Full Version : Valvestate pro 120/120 icm GSP 1101



pol2711
22 juli 2010, 16:03
Beste gitaristen,

Na vele omzwermingen be ik terecht gekomen bij genoemde combi.
Mooi in een 19' ' draagtas en lekker makkelijk van thuis naar de oefenruimte en weer terug. En wat natuurlijk het belangrijkste is: een sound die mij bijzonder bevalt! Aangesloten op een V30 CAB en ben bijzonder tevreden. Op een ding na: clipping
Die Marshall heeft een clipindicator die icm met de GSP 1101 bijna continu brandt!! Thuis antuurlijk op zacht volume geen probleem maar in een bandsituatie heb ik daar toch wel een probleem mee.
Ik kan nl mijn volume van de GSP nooit hoger draaien dan 45%. Hoger = clipping. In de oefenruimte staat dus die gsp op 45% en de Marshall op 90% volume. het werkt wel maar het lijkt mij dat het anders moet kunnen.
Wil die GSP van 0 - naar 100% willen draaien zonder probleem daar ik die GSP binnen handberiek heb en die MArshall wat verder naar achteren staat. Maw wil die Marshall gewoon setten naar de omgeving en klaar. Rest van volume wil ik gewoon moeten kunnen regelen op een manier zoals ik heb omschreven: helemaal vrij zijn dus.
Heeft iemand een dergelijke situatie wel eens meegemaakt? Weet iemand raad? Of heeft iemand een idee? Dank daarvoor!

O ja: clippen is oversturen. Bij een buis moet dit juist maar bij een transistor eindversterker :listen:
Vreemd is wel dat als ie clipt ik sonisch geen verschrikkelijke dingen hoor

pol2711
23 juli 2010, 22:52
:o:o bump...niemand een idee?