PDA

View Full Version : Metal pick-ups voor Dean V



Marc Oblivian
22 juli 2010, 14:34
Ik speel (ondere andere) in een deathmetalband met een Dean USA V. Zie om een impressie van de muziek te krijgen www.myspace.com/repulsiveslaughter
De versterker die ik gebruik is een Engl Powerball en die doet wat hij moet doen.
Wat ik merk is dat ik toch wat mis in de sound. Het gaat met name om wat felheid/attack. Ik vind het nu wat te dof/zompig klinken. Het is geen echte modderbrij, maar het mag allemaal gewoon wat scherper (zonder schel te worden) en feller klinken.
Zat dus te denken om misschien wat andere PU's te proberen.
Er zit nu Dimarzio Superdistortion in. Ik vind deze PU's ook wat te snel feedbacken in vergelijking met de Sd elementen (JB en 59) in mijn Les Paul.

Heeft er iemand ervaringen met of suggesties voor een stel goede PU's voor deze muziekstijl in een flying V? Het moeten wel passieve PU's zijn, want ik heb geen zin in geklooi met montage en batterijen.

Ok, shoot!

universe777
22 juli 2010, 14:39
Vind je die Super Distortion buiten de dofheid verder wel qua karakter goed? Dan zou je de Super 2 eens kunnen proberen. Iets minder donker en wat feller.

interessander
22 juli 2010, 14:48
In mijn oude Dean V had ik een Dimarzio Evolution, stukje strakker dan een Superdistortion en meer dan genoeg attack zonder te fel te worden. Anders zou je ook eens uit kunnen kijken naar de D-activators bijvoorbeeld.

Marc Oblivian
22 juli 2010, 15:22
@Universe: tja, wel aardig hoor. Vind ze eigenlijk meer geschikt voor (hard)rock. Voor de rest niet echt te klagen hoor. Alleen dat snelle feedbacken irriteert me wel....
Ik zal eens checken bij de Evolutions. D-Activators zijn toch super high output?
Het hoeven trouwens geen Dimarzios te zijn hoor........

Kakihara
22 juli 2010, 15:29
Dean en metal ... Hoort maar één soort pickups bij : Wilde (Bill Lawrence) L-500

Marc Oblivian
22 juli 2010, 15:32
Wel eens van gehoord ja. Geen ervaring mee. Wat is de klankkleur daarvan? Genoeg attack en bite? Ik ben nml niet zozeer op zoek naar vette bassen oid.

Kakihara
22 juli 2010, 15:46
Attack en bite met bakken, een beetje mid-scooped.
Voorbeeldgeluidjes : hiero (http://www.netmusicians.org/?search=L500)
Bekendste gebruikers zijn wellicht Diamond Darrel en Nuno B.

Enige nadeel : het kan een tijdje duren vooraleer je ze thuisgestuurd krijgt en het zijn geen lookers ...

interessander
22 juli 2010, 15:52
Voor attack en bite maar dan met juist veel mid kun je de PAF PRO ook overwegen, niet super high gain maar heel veel definitie voor snel riff werk.

universe777
22 juli 2010, 16:00
Voor attack en bite maar dan met juist veel mid kun je de PAF PRO ook overwegen, niet super high gain maar heel veel definitie voor snel riff werk.

+1! Heb er een in mijn ironbird en in mijn V zijn heel fijn.