PDA

View Full Version : dringend gitaarbouwer gezocht



svengibson
22 juli 2010, 14:03
ik zoek dringend iemand in de buurt van goedereede die mijn pickup-covers kan vervangen en mijn 2 nieuwe pickups kan plaatsen, weet iemand een zaak of persoon in de buurt?

YannickH
22 juli 2010, 14:13
een gewone gitaarboer kan dat...
daar heb je echt geen gitaarbouwer voor nodig hoor

svengibson
22 juli 2010, 14:17
waar ka ik die vinden dan?

YannickH
22 juli 2010, 14:18
een gewone gitaarwinkel...

EuroCinema
22 juli 2010, 14:22
Hilversum dichtbij genoeg?
http://www.stijlvorm.nl/ is vaste adres van onze band.

svengibson
22 juli 2010, 14:26
@eurocinema: bedankt maar ik dacht meer aan max 10 km en hilversum is 2 uur rijden, gitaarwinkel kan ook maar waar kan ik die dan in de buurt van mij (ouddorp) vinden?

Tankman
22 juli 2010, 14:29
Google is uw vriend:

Dichtsbijzijnde die ik kan vinden en die doen reparaties etc..

Eekman Muziek‎unstarred
Singelkade 90
3241DH Middelharnis

snaarplukker
22 juli 2010, 14:59
Pickupcovers maken toch deel uit van de pickups? Dus pickups slopen en de spoelen vervangen, potwaxen en weer monteren?
Ik weet niet of een gewone gitaarboer dat kan.;)

McVenco
22 juli 2010, 18:42
Pickupcovers maken toch deel uit van de pickups? Dus pickups slopen en de spoelen vervangen, potwaxen en weer monteren?

Welnee, als er echt covers op zitten zijn dat meestal gewoon losse kapjes... Als je bij bijvoorbeeld een Strat (de meesten tenminste) de pickups uit de slagplaat schroeft heb je meteen twee onderdelen in je handen: pickupcover en het element zelf.

Gearjunkie
22 juli 2010, 18:55
ik zoek dringend iemand in de buurt van goedereede die mijn pickup-covers kan vervangen en mijn 2 nieuwe pickups kan plaatsen, weet iemand een zaak of persoon in de buurt?

Handig als je vermeldt wat jouw buurt zo'n beetje is.
Welke gitaar gaat het om?

EuroCinema
22 juli 2010, 19:41
@eurocinema: bedankt maar ik dacht meer aan max 10 km en hilversum is 2 uur rijden, gitaarwinkel kan ook maar waar kan ik die dan in de buurt van mij (ouddorp) vinden?

Oeps, ik dacht om de 1 of andere reden dat Goedereeden nabij Amersfoort was!

svengibson
22 juli 2010, 19:42
ik bevind mij nu in de plaats ouddorp en de gitaar waar ik het over heb is een sg
ik heb 2 humbuckers besteld 1 heeft een gouden cover de andere een nickel, heb een losse gouden cover erbij besteld en die moet op de humbucker met de nickel cover.

snaarplukker
22 juli 2010, 22:12
Welnee, als er echt covers op zitten zijn dat meestal gewoon losse kapjes... Als je bij bijvoorbeeld een Strat (de meesten tenminste) de pickups uit de slagplaat schroeft heb je meteen twee onderdelen in je handen: pickupcover en het element zelf.
Uit zijn nickname kon ik opmaken dat het niet om Fender SC-pickups ging.;)

McVenco
22 juli 2010, 23:23
Uit zijn nickname kon ik opmaken dat het niet om Fender SC-pickups ging.;)

Ik haalde enkel een voorbeeld aan. Kapjes op Gibson humbuckers zitten net zo los/vast als kapjes op Fender single coils. Het is maar net wat je het eerste te binnen schiet :D

lcvanderhelm
22 juli 2010, 23:28
Dat is niet waar.Bij een Gibson,zit het kapje vastgesoldeerd.De soldeertin kan je het beste met een [stanley]mes doorsnijden.