PDA

View Full Version : Gitaartech. Hans Pluut



RedBuell
22 juli 2010, 12:47
IK heb een tijdje geleden mijn LTD EC 1000 door Hans PLuut laten afstellen. Dit heeft hij geweldig gedaan, een goeie lage actie en speelt daardoor geweldig soepel zelfs met dikke beefy slinky's. Hij heeft oa de zadeltjes afgeslepen zodat hij per snaar de hoogte ten opzichte van het fretboard kon afstellen.
Later heeft hij mijn Ibanez RG 770 ff snel tussendoor een kleine afstel beurt gegeven omdat ik vlak voor een optreden zat en de snaren huizen hoog en super strak stonden, die snelle afstelbeurt was beter dan menig afstelbeurt waar mijn RG meer dan een week voor bij een gitaarshop heeft gelegen.

Nu heb ik 15 aug. een optreden staan en nu moet ik ivm een gitaarwissel tijdens het optreden mijn LTD gebruiken, hij heeft echter een paar dooie puntjes en er gaan dunnere snaren op omdat hij destijds was afgesteld met beefy slinky's in drop C en nu wil ik powerslinky's (11-48) of daddario exl 116 (11-52) in Eb.

Ik probeer Hans Pluut al een paar weken te bereiken maar er wordt niet opgenomen. IK heb een nummer, weet alleen niet of ik die zo hier kan plaatsen, dus dat doe ik ook niet. Als iemand zijn nummer heeft laat het even weten, dan PM ik het nummer dat ik van hem heb wel even om te zien of ik het juiste nummer heb.

Eventueel een goed alternatief is ook welkom in of in de buurt van Amsterdam.

Ik heb meerdere winkels geprobeerd waaronder Soundplaza die de actie gewoonweg niet laag genoeg kreeg en die van Dirk Witte waar mijn RG 770 3 weken heeft gelegen en alleen een set nieuwe snaren kreeg. Ik breng hem dus niet zomaar naar een winkel om de hoek.

Thyrif
22 juli 2010, 13:33
Zomaar kans dat ie met vakantie is toch?

Marc Oblivian
22 juli 2010, 14:08
Misschien anders Piet Visser in Egmond aan Zee? Ook erg goed.

ton36
22 juli 2010, 19:51
tis een eindje uit de buurt maar peter van gitaar werk zal je ala minuut wel willen helpen, weet niet of dat een alternatief voor je is, tis nl in spanga, vlak bij wolvega (friesland), je zou hem eens kunnen bellen.......
(weet niet of ik hier zomaar een tel.nummer neer mag zetten dus ff googlen op gitaarwerk) kan nooit geen kwaad denk ik

the sure thing
22 juli 2010, 20:34
Hans Pluut is gewoon een van de besten van NL, Europa. Ooit mijn originele Gibson Explorer uit 1976 voor een herfret gebracht en dat was fenomenaal gedaan.

barno
22 juli 2010, 20:56
Hans Pluut is gewoon een van de besten van NL, Europa. Ooit mijn originele Gibson Explorer uit 1976 voor een herfret gebracht en dat was fenomenaal gedaan.

dat zal wel hoor, maar hier zul je nog 20 anderen net hetzelfde horen zeggen over hun vintage gitaar en een andere bouwer. "de beste", dat kan je natuurlijk alleen maar weten als je ervaringen hebt met ze allemaal. Er zijn best wel wat vakmannen hoor (not me, btw, ik bouw voor de fun :)

Chris Winsemius
22 juli 2010, 21:23
De moeder van Hans is behoorlijk ziek en Hans steekt veel tijd daar in. Daardoor is hij af en toe, iig. ook de laatste tijd lastig bereikbaar.

Goeie vent en goed werk!

Rooker
22 juli 2010, 21:27
Misschien anders Piet Visser in Egmond aan Zee? Ook erg goed.

Is dat die man van "Het uur vd wolf"? Tenminste die kwam ook uit Egmond.:chicken:

Dirk_Hendrik
22 juli 2010, 22:08
De moeder van Hans is behoorlijk ziek en Hans steekt veel tijd daar in. Daardoor is hij af en toe, iig. ook de laatste tijd lastig bereikbaar.

Goeie vent en goed werk!


Yes! Info op basis van kennis en feiten. Bedankt Chris!:ok:

the sure thing
22 juli 2010, 22:09
dat zal wel hoor, maar hier zul je nog 20 anderen net hetzelfde horen zeggen over hun vintage gitaar en een andere bouwer. "de beste", dat kan je natuurlijk alleen maar weten als je ervaringen hebt met ze allemaal. Er zijn best wel wat vakmannen hoor (not me, btw, ik bouw voor de fun :)Dat mag je uiteraard vinden, maar gezien zijn staat van dienst en referenties en het feit dat hij geen internet-site heeft, zet ik veel geld op een goede titel.

Chris Winsemius
22 juli 2010, 22:11
dat zal wel hoor, maar hier zul je nog 20 anderen net hetzelfde horen zeggen over hun vintage gitaar en een andere bouwer. "de beste", dat kan je natuurlijk alleen maar weten als je ervaringen hebt met ze allemaal. Er zijn best wel wat vakmannen hoor (not me, btw, ik bouw voor de fun :)

Ken zelf een aantal bouwers en het werk van nog meer bouwers....
Hans Pluut vind ik te gek qua refrets (eigen eravring) en afstelwerk (ook eigen ervaring) en ik weet dat hij veel vintage gitaren serviced waaronder 'n '60 LP Std. en tig pre CBS Strats.

Bij Piet Visser wil ik ook 'n keer wat giyaarwerk brengen; ken wat werk aan gitaren van klanten van mij door hem.

Mienmachine
8 september 2010, 16:18
Betreft Hans Pluut, heb je nog contact gekregen?

(Ik zoek ook een tech die wat gitaren perfect kan afstellen, omgeving Rotterdam)

stratestic
9 september 2010, 11:22
Hans zit toch in Amsterdam?

Voor een gitaartech in de omgeving van Rotterdam kan ik De Gier gitaarbouw in Schiedam zeker aanraden. Aardige kerel en prima service.