PDA

View Full Version : Nieuwe Marshall Zakk Wylde JCM800 in aantocht



AART
22 juli 2010, 12:23
http://iheartguitarblog.com/2010/06/news-new-marshall-zakk-wyldebls-marshall-stack.html

Het worden lelijke loeders. Cabs loaded met 200W EV's. Komen uit op 24 juli.

KoenStradlin
22 juli 2010, 12:26
ik vind die ijzere plaat achter de letters niet echt mooi
geef mij maar gewoon een zwart met goude Marshall;)

ThomasL
22 juli 2010, 12:29
Nu maar hopen dat 'ie beter klinkt als z'n vorige jcm800 signature...

interessander
22 juli 2010, 12:38
Toch knap hoe hij het voor elkaar krijgt om bijna alles lelijker te maken met zijn signature sausje he...

iWishmaster
22 juli 2010, 12:47
Ik vind de Kerry King signature erg lekker klinken, dus ben ook wel beniewd naar deze. Bijzonder mooi vind ik hem niet...

Jasper.
22 juli 2010, 13:04
Vind hem niet erg lelijk hoor. Vind de KK bijvoorbeeld lelijker. Lijkt wel vet zo met die grill(of hoe noem je dat?) ervoor.

marc_o
22 juli 2010, 13:32
Ach, het gaat uiteindelijk om de klank. Verder ben ik de interesse in Zakk wel een beetje verloren de afgelopen jaren.
Bijzonder talentvol, maar zijn vieze drinkende biker-houding vind ik zo langzamerhand wel weer leuk geweest, vermoeiende gast...en dat ie zelf die duim-flageoletten nog niet strontbeu is zeg, pfffff

HaroldA
22 juli 2010, 13:36
http://iheartguitarblog.com/2010/06/news-new-marshall-zakk-wyldebls-marshall-stack.html

Het worden lelijke loeders. Cabs loaded met 200W EV's. Komen uit op 24 juli.

Even een waarschuwing: (zal wel niks voorstellen)


Warning: Visiting this site may harm your computer!

The website at iheartguitarblog.com contains elements from the site blogio.net, which appears to host malware – software that can hurt your computer or otherwise operate without your consent. Just visiting a site that contains malware can infect your computer.

For detailed information about the problems with these elements, visit the Google Safe Browsing diagnostic page for blogio.net.

Jasper.
22 juli 2010, 14:27
Ach, het gaat uiteindelijk om de klank. Verder ben ik de interesse in Zakk wel een beetje verloren de afgelopen jaren.
Bijzonder talentvol, maar zijn vieze drinkende biker-houding vind ik zo langzamerhand wel weer leuk geweest, vermoeiende gast...en dat ie zelf die duim-flageoletten nog niet strontbeu is zeg, pfffff

+1, heb hem een klein tijdje heel erg vet gevonden, maar nu...

LaszloVersteeg
22 juli 2010, 14:41
Madcow had hier in 2008 'n heel goede beschrijving voor (zakk wylde's gitaarspel)



widdley widdley...WAH WAH WAH....widdley widdley.*divebomb*........chugga chugga...SQUEAL.......chugga chugga....WAH WAH WAH......... chuggah SqEeUaAaaLL!

thank you!! good night!!

:seriousf::seriousf:

Jan Buurman
22 juli 2010, 14:53
En toch vind ik het nog steeds lekker!
Op één of andere manier precies de agressieve scream die mij wat doet... (Sorry) ;)

Tankman
22 juli 2010, 15:13
Madcow had hier in 2008 'n heel goede beschrijving voor (zakk wylde's gitaarspel)




:seriousf::seriousf:

Knap...een dive bomb met een vaste brug...:soinnocent:

Madcow
22 juli 2010, 15:14
Ik weet niet of die comment ooit van mij is, zo ja dan sloeg het waarschijnlijk op de live versie van 'in this river' waar zakk op een gitaar speelt MET floyd rose.

Marc Oblivian
22 juli 2010, 15:15
Hij heeft toch een V met FR?

LaszloVersteeg
22 juli 2010, 15:16
Knap...een dive bomb met een vaste brug...:soinnocent:

Hij heeft 'n paar gitaren met floyd hoor, zo'n polka dot ding, en z'n SG/Flying V heeft er ook een volgens mij


Ik weet niet of die comment ooit van mij is, zo ja dan sloeg het waarschijnlijk op de live versie van 'in this river' waar zakk op een gitaar speelt MET floyd rose.

Nee joh, je was toen helemaal idolaat van hem:seriousf:

ThomasL
22 juli 2010, 16:08
Zakk was god in de Pride & Glory en Live & Loud era... Maar daarna... tja...

YannickH
22 juli 2010, 16:37
lelijkste marshalll die ik ooit heb gezien!

Chocola
22 juli 2010, 16:40
Geef mij maar silver Marshalls. Dit vind ik niet echt mooi. Specs zien er wel goed uit.

RoelSmoel
22 juli 2010, 18:11
Verschillende gitaren, een chorus, overdrive, wah, snaren en nu zelfs een versterker!? 't moet niet gekker worden..

YannickH
22 juli 2010, 18:35
Verschillende gitaren, een chorus, overdrive, wah, snaren en nu zelfs een versterker!? 't moet niet gekker worden..

vergeet zen emg pickups niet!
ik vind zack een hoer
maar hij is niet de enigste hoor(dave mustaine)

Riky
22 juli 2010, 18:38
@Roelsmoel: hij had al een signature versterker, maar nu dus weer een.

Ik vind Zakk ook een hoer.
Vroeger toen hij zichzelf was zonder baard was hij vet.
Nu is het een wannabe Hells Angel met een wahwah en vervelende parkinson techniek in z'n echter hand.

YannickH
22 juli 2010, 18:41
@Roelsmoel: hij had al een signature versterker, maar nu dus weer een.

Ik vind Zakk ook een hoer.
Vroeger toen hij zichzelf was zonder baard was hij vet.
Nu is het een wannabe Hells Angel met een wahwah en vervelende parkinson techniek in z'n echter hand.

vroeger waren ze bijna allemaal cooler!
nu hebben ze een te hoog ster imago vind ik.
en op alles moet een signature staan! volgens mij hebben ze zelfs ondergoed aan met hun signature op-.-"

universe777
22 juli 2010, 18:48
Op deze manier met hun endorsements en merch omgaan (Wylde maar o.a. ook Kerry King) is waarschijnlijk een grote aanvulling op de heren hun inkomen. Geef ze een ongelijk.

Exi
22 juli 2010, 18:55
Als we er nou voor kunnen zorgen dat er een internationale boycot op die amp komt, dan geven we wel een aardig signaal af:
Geen signatures meer voor die vent.
Marshall, verneuk de looks van je amps niet.

:sneaky:

YannickH
22 juli 2010, 19:38
Als we er nou voor kunnen zorgen dat er een internationale boycot op die amp komt, dan geven we wel een aardig signaal af:
Geen signatures meer voor die vent.
Marshall, verneuk de looks van je amps niet.

:sneaky:

sign me in!:D

LesPaul1612
22 juli 2010, 19:40
vergeet zen emg pickups niet!
ik vind zack een hoer
maar hij is niet de enigste hoor(dave mustaine)

deze meneert kan er anders ook wat van:
http://img12.imageshack.us/img12/9557/23669slash.jpg (http://img12.imageshack.us/i/23669slash.jpg/)



Hij kan overigens wel prachtig gitaarspelen

Maar ontopic; ik vind het bullshit dat een bijna dertig jaar oude versterkert nog weer een reissue moet krijgen. tis gewoon ongeveer hetzelfde ding met de naam van een wylde man erop. Marshall kan dit commerciële gedoe beter achter zich laten en gewoon toffe amps gaan maken(waar ze ook al mee bezig zijn: CLASS 5!)

RoelSmoel
22 juli 2010, 19:50
Hetfield is anders ook wel een diva.. Die heeft ook op al zijn spul rechten, ook die man to wolf inlay in een van zijn explorers, niemand mag het namaken, zelfs ESP niet, alleen voor hem..

Riky
22 juli 2010, 19:58
Hetfield is anders ook wel een diva.. Die heeft ook op al zijn spul rechten, ook die man to wolf inlay in een van zijn explorers, niemand mag het namaken, zelfs ESP niet, alleen voor hem..

dat vind ik nog wat anders dan er geld vragen voor spullen die ook bestaan zonder je naam er op + die vaker nog beter klinken ook.

Een keer een signatures prima, maar sommige gitaristen maken geen goede mzuiek meer en proberen zo nog rond te komen. Prima, maar ik vind het niks.

JeanPaul du Vinnie
22 juli 2010, 19:58
Ach, diep vanbinnen weten we allemaal dat we geen twee keer zouden nadenken als Marshall voor ons een signatureversterker zou ontwerpen, en ons er nog voor zou betalen ook. Bende heilige boontjes allemaal ;)

Verschillende gitaren, een chorus, overdrive, wah, snaren en nu zelfs een versterker!? 't moet niet gekker worden..
Ik vind een signatureversterker anders wel logischer dan pakweg signaturesnaren...

Jasper.
22 juli 2010, 20:23
Marshall, verneuk de looks van je amps niet.
:sneaky:

De rest van de amps van marshall blijven gewoon hetzelfde hoor.


Maar ontopic; ik vind het bullshit dat een bijna dertig jaar oude versterkert nog weer een reissue moet krijgen. tis gewoon ongeveer hetzelfde ding met de naam van een wylde man erop. Marshall kan dit commerciële gedoe beter achter zich laten en gewoon toffe amps gaan maken(waar ze ook al mee bezig zijn: CLASS 5!)

Waarom is dat onzin? Het is gewoon een goede amp.

Marshall zou de JCM800 gewoon origineel weer opnieuw moeten uitbrengen (dus geen signatures). Denk dat ze er een hoop van zouden verkopen.

LesPaul1612
22 juli 2010, 21:20
De rest van de amps van marshall blijven gewoon hetzelfde hoor.



Waarom is dat onzin? Het is gewoon een goede amp.

Marshall zou de JCM800 gewoon origineel weer opnieuw moeten uitbrengen (dus geen signatures). Denk dat ze er een hoop van zouden verkopen.

oude wijn in nieuwe zakken....daarom vind ik het nix:)

Solidkick
22 juli 2010, 21:33
Tof dat Marshall hem deze eer (en de bij behorende poen) nog een keer gunt.
Hm, 1919 anyone? Daarna aftoppen met een rondje P&G?
Count me in!

Thijssie
23 juli 2010, 08:31
Marshall zou de JCM800 gewoon origineel weer opnieuw moeten uitbrengen (dus geen signatures). Denk dat ze er een hoop van zouden verkopen.
Tssss....
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JCM800

Verder zijn Marshalls cool en is Zakk ook cool....

Jasper.
23 juli 2010, 11:14
Tssss....
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JCM800

Verder zijn Marshalls cool en is Zakk ook cool....

Is dit niet gewoon informatie over de oudere marshalls? Ze verkopen ze toch niet gewoon zo weer nieuw? Ben ik nog niet tegengekomen in een webwinkel oid.

HaroldA
23 juli 2010, 11:16
Is dit niet gewoon informatie over de oudere marshalls? Ze verkopen ze toch niet gewoon zo weer nieuw? Ben ik nog niet tegengekomen in een webwinkel oid.

Aiaiai...


Now it's back by populair demand

Engels was niet je sterkste vak?

Jasper.
23 juli 2010, 11:19
Aiaiai...



Engels was niet je sterkste vak?

Ik las het ook net, had er eerst overheen gelezen. Maar zijn ze dan al lang uit?

HaroldA
23 juli 2010, 11:23
Ik las het ook net, had er eerst overheen gelezen. Maar zijn ze dan al lang uit?

Of het waar is weet ik niet, maar dit is wat de Internets mij erover wisten te vertellen:


In 1975, Marshall released the original model 2203 head which produced 100 watts RMS from four EL34 output tubes. Later in 1981, Marshall introduced the JCM800 series version of the 2203, and redesigned the looks, adding the large Marshall logo and grille cloth over the front baffle. The electronics, however, remained unchanged. In 2002, Marshall re-released this great amp for 21st century guitarists.

Chroxy
23 juli 2010, 11:36
in tegenstelling tot de oude, originele 2203/2204's, heeft deze nieuwe reissue wel een effectsloop.. Intern is hij dus wel aangepast

caliban
23 juli 2010, 12:44
in tegenstelling tot de oude, originele 2203/2204's, heeft deze nieuwe reissue wel een effectsloop.. Intern is hij dus wel aangepast

Begrijp ik niet waarom ze dat gedaan hebben. Buizenextremisten gaan trouwens nooit tevreden zijn met deze fx loop, gezien hij solidstate buffert..

HaroldA
23 juli 2010, 12:45
Begrijp ik niet waarom ze dat gedaan hebben. Buizenextremisten gaan trouwens nooit tevreden zijn met deze fx loop, gezien hij solidstate buffert..

Hij is wel 'true bypass'?

iWishmaster
23 juli 2010, 13:18
Hij is wel 'true bypass'?

Volgens Marshall wel, maar ik heb nog geen schema gevonden van de amp ...

Ivis
23 juli 2010, 15:03
wel een goede combinatie: een kutmerk brengt een signature versie van een kutgitarist uit :D

HaroldA
23 juli 2010, 15:04
wel een goede combinatie: een kutmerk brengt een signature versie van een kutgitarist uit :D

Jij maakt vrienden. :stop:

YannickH
23 juli 2010, 15:16
wel een goede combinatie: een kutmerk brengt een signature versie van een kutgitarist uit :D

marshall een kutmerk?
doe normaal gek!

JTB
23 juli 2010, 15:46
realxed een mega niet te tillen 1960 met EV's. Instant Hernia. Het is ook wel een lillijkerd die stack.

LaszloVersteeg
24 juli 2010, 12:49
wel een goede combinatie: een kutmerk brengt een signature versie van een kutgitarist uit :D

Welkom op het forum:stop:

Arvoitus
24 juli 2010, 15:43
Wat een zeikers hier toch allemaal ...

Vergeet niet dat muzikanten zoals Zakk Wylde (en meer) al sinds hun tienerjaren bezig zijn met muziek. Ze zijn vaak met hun werk/school gestopt om zich compleet te focussen op muziek.
Muziek is hun leven, en ze leven daadwerkelijk van muziek.

Ik denk dat als je al jaren bezig bent om een professioneel muzikant te worden dat je dan heel blij bent als je voor het eerst een gitaar of versterker krijgt die speciaal voor jou gemaakt is met jouw naam erop.

Neemt niet weg dat ik een tweede signature versterker (en het zoveelste endorsement) voor Zakk Wylde ook een beetje overdreven vindt.

interessander
24 juli 2010, 16:06
Wat een zeikers hier toch allemaal ...

Vergeet niet dat muzikanten zoals Zakk Wylde (en meer) al sinds hun tienerjaren bezig zijn met muziek. Ze zijn vaak met hun werk/school gestopt om zich compleet te focussen op muziek.
Muziek is hun leven, en ze leven daadwerkelijk van muziek.

Ik denk dat als je al jaren bezig bent om een professioneel muzikant te worden dat je dan heel blij bent als je voor het eerst een gitaar of versterker krijgt die speciaal voor jou gemaakt is met jouw naam erop.

Neemt niet weg dat ik een tweede signature versterker (en het zoveelste endorsement) voor Zakk Wylde ook een beetje overdreven vindt.

En Marshall leeft van het verkopen van versterkers, daarom worden er signature versies gemaakt, niet alleen maar om Zakk te plezieren....

Arvoitus
24 juli 2010, 16:24
En Marshall leeft van het verkopen van versterkers, daarom worden er signature versies gemaakt, niet alleen maar om Zakk te plezieren....
Uiteraard. Marshall wil winst maken en Zakk Wylde wil zichzelf promoten en leuke spulletjes hebben. Win-win situatie.

Je kunt Zakk een "hoer" of "sell-out" noemen, maar ik denk dat iedereen hetzelfde doet als je in zijn schoenen staat.

LesPaul1612
24 juli 2010, 16:40
Iedereen zou hetzelfde doen als Zakk, maar Marshall is gewoon geld aan het vangen hoor. Ze doen dit heus niet omdat ze Zakk een aardige vent vinden, ze willen gewoon meer centen beuren:)

Neemt niet weg dat Marshall een bruut merk is en de JCM800 een van de bruutste versterkerts in versterkerwereld is en Zakk Wylde echt een topgitarist is:blast:

ThomasL
24 juli 2010, 17:03
En zover ik weet staan die signature versterkers enkel en alleen op het podium voor de looks... Buiten het zicht van het publiek staan een aantal racks met gemodificeerde 'echte' 800's...

Jasper.
24 juli 2010, 18:10
Wat een zeikers hier toch allemaal ...

Vergeet niet dat muzikanten zoals Zakk Wylde (en meer) al sinds hun tienerjaren bezig zijn met muziek. Ze zijn vaak met hun werk/school gestopt om zich compleet te focussen op muziek.
Muziek is hun leven, en ze leven daadwerkelijk van muziek. Muziek is in dit geval ook vervangbaar door alcohol :seriousf:

Ik denk dat als je al jaren bezig bent om een professioneel muzikant te worden dat je dan heel blij bent als je voor het eerst een gitaar of versterker krijgt die speciaal voor jou gemaakt is met jouw naam erop.

Neemt niet weg dat ik een tweede signature versterker (en het zoveelste endorsement) voor Zakk Wylde ook een beetje overdreven vindt.

10tekens.....

Michael AE
24 juli 2010, 18:36
En zover ik weet staan die signature versterkers enkel en alleen op het podium voor de looks... Buiten het zicht van het publiek staan een aantal racks met gemodificeerde 'echte' 800's...

Hmmm, ik weet het niet hoor. Dat is weer zo'n "internet-waarheid" die je overal leest, maar waarvan niemand ooit echt bewijs heeft geleverd. Het zal gerust gebeuren, (neem Status Quo als voorbeeld) maar het is vaak genoeg beweerd zonder dat het waar was. (Steve Vai met zijn Legacy's bijvoorbeeld.)

SloeGin
24 juli 2010, 18:46
Ik snap niet dat mensen dit kopen.
Waarom nog (dure) lampenversterkers kopen vandaag de dag wanneer je Axe-Fx en Eleven Rack hebt :p :blast:
Heb je betere sound, veelzijdiger + veel compacter ... maarja dat is dan weer een andere discussie :D:D

Tankman
24 juli 2010, 18:49
Omdat die even duur of duurder is dan de meeste buizenbakjes...en omdat echte buizenbakjes nog altijd leuker zijn dan een digitale unit. Hoe goed Fractal ook mag zijn...ik hoef (nu nog) geen digitale shit. Misschien ooit in de toekomst, maar grote versterkers zijn gewoon leuker.

Michael AE
24 juli 2010, 19:09
Ik snap niet dat mensen dit kopen.
Waarom nog (dure) lampenversterkers kopen vandaag de dag wanneer je Axe-Fx en Eleven Rack hebt :p :blast:
Heb je betere sound, veelzijdiger + veel compacter ... maarja dat is dan weer een andere discussie :D:D

Betere sound? Pardon?

De sound van een op vol volume blazende top over een 4x12 krijg je niet uit een AxeFX. Misschien in de studio, maar de meeste mensen hier (die in een bandje spelen) staan op relatief kleine podia en in kroegjes met aftandse P.A.-tjes te spelen. Dan heb je vrij weinig aan een AxeFX.

Dirk_Hendrik
24 juli 2010, 19:25
Ach, diep vanbinnen weten we allemaal dat we geen twee keer zouden nadenken als Marshall voor ons een signatureversterker zou ontwerpen, en ons er nog voor zou betalen ook. Bende heilige boontjes allemaal ;)


Zou me bevreemden. Dat betekent dat de Marshall ontwerpjongens naar het gesticht kunnen omdat ze iets hebben moeten doen dat ze totaal en nog nooit gedaan hebben....

En de eerste goed klinkende Marshall ontwikkeld zou worden.

Met alle respect JP, ik heb nog nooit een goed geluid op een aanvaardbaar volume uit een Marshall gekregen. En zou toch echt voor het aanbod bedanken. Zoals ik ook voor elke LP zou bedanken. Het is m'n ding niet en dat gaat het ook niet worden.

Rock Bottom
24 juli 2010, 19:42
Altijd mooi als het podium vol moet staan met full stacks:

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/119836170.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1279994267&Signature=DaLtcErAOzSPLo6jm4CIiTbMrGc%3D

Ijselrobo 07
24 juli 2010, 19:51
Altijd mooi als het podium vol moet staan met full stacks:

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/119836170.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1279994267&Signature=DaLtcErAOzSPLo6jm4CIiTbMrGc%3D

haha, dat is voor de mensen die liever hun geld uitgeven aan hout en een redelijke versterker, dan de mensen die liever met iets kleiner maar toch iets beters aankomen... :blast:

Maar het ziet toch indrukwekkend uit (toch??) :soinnocent:

marc_o
24 juli 2010, 20:10
Ik snap niet dat mensen dit kopen.
Waarom nog (dure) lampenversterkers kopen vandaag de dag wanneer je Axe-Fx en Eleven Rack hebt :p :blast:
Heb je betere sound, veelzijdiger + veel compacter ... maarja dat is dan weer een andere discussie :D:D



Ach, het is maar wat je gewend bent.
Tuurlijk zijn dat handige en vooral ook lichtere speledingetjes, maar zet 'm gerust naast m'n bogner XTC classic en kom dan nog maar eens aan met je verhaal dat jouw Elevenspul "beter" klinkt.


Voor een aantal andere versterkers zou je gelijk kunnen hebben, het is maar wat je referentiekader is.

Ik sluit overigens niet uit dat ik het ooit in m'n coverbandje ga gebruiken, maar beter dan m'n versterker? nee, nog niet.

ThomasL
24 juli 2010, 22:11
Hmmm, ik weet het niet hoor. Dat is weer zo'n "internet-waarheid" die je overal leest, maar waarvan niemand ooit echt bewijs heeft geleverd. Het zal gerust gebeuren, (neem Status Quo als voorbeeld) maar het is vaak genoeg beweerd zonder dat het waar was. (Steve Vai met zijn Legacy's bijvoorbeeld.)

Stond er eigenlijk zelf bij in 013 paar jaar geleden... Van de 4 4x12's die er achter hem staan gebruikt hij er ook maar 2... En hij is volgens mij naar Marshall toe verplicht om zijn sig's op het podium te zetten, zodat iedereen denkt dat 'ie ze ook daadwerkelijk gebruikt... Daarom heeft 'ie ook een sponsordeal...