PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Bogner Alchemist 112



fret1979
22 juli 2010, 09:59
Jawel, vandaag is het een Happy New Amp Day. Mijn Bogner Alchemist 112 is zojuist bezorgd. Ik was in eerste instantie bang dat ie te weinig scheur zou hebben, maar dat valt helemaal niet tegen!

Dus: ik ga rocken! (en werken :( )

Liquid_Metal
22 juli 2010, 10:15
Vet, gefeliciteerd! Ik heb er laatst op een gespeeld en ik vond de clean erg gaaf. Van de scheur was ik verre van onder de indruk maar gelukkig staat ie jou niet tegen. Gefeliciteerd dus!

fret1979
22 juli 2010, 10:43
Vet, gefeliciteerd! Ik heb er laatst op een gespeeld en ik vond de clean erg gaaf. Van de scheur was ik verre van onder de indruk maar gelukkig staat ie jou niet tegen. Gefeliciteerd dus!

Ik had eerst ook niets met de scheur, als hij niet lekker staat afgesteld klinkt hij als een natte krant. Maar als je hem goed afstelt, beukt hij de nokken van het dak... vind ik...

KoenStradlin
22 juli 2010, 12:22
Bogner Alchemist:lovelove:

Fender83
22 juli 2010, 14:40
Vet ding inderdaad; zitten best hoop mogelijkheden op idd zoals gescheiden EQ. Hoe heb je hem afgesteld dan dat de scheur wel lekker klinkt?

Ibanez666
22 juli 2010, 14:46
Ik was in eerste instantie bang dat ie te weinig scheur zou hebben, maar dat valt helemaal niet tegen!



Waarom bestel je een amp waarvan je niet zeker weet of de scheur je wel gaat bevallen?

fret1979
22 juli 2010, 16:55
Vet ding inderdaad; zitten best hoop mogelijkheden op idd zoals gescheiden EQ. Hoe heb je hem afgesteld dan dat de scheur wel lekker klinkt?

het voornaamste zit 'm in de elementen. ik had de gewoonte om alles met mijn halspickup te doen (een IBZ/DiMarzio). Dan gaat hij erg dozig klinken. Maar met powerchords over mijn brugpickup is dat hele verschijnsel weg. Mijn neckpickup doet het trouwens fantastisch voor riffjes over deze bogner...

Ik dacht dat eerst het probleem in de boost-functie zat, maar dat bleek dus niet zo te zijn.

fret1979
22 juli 2010, 16:57
Waarom bestel je een amp waarvan je niet zeker weet of de scheur je wel gaat bevallen?

goeie ;-) het antwoord is samples: ik heb een aantal samples gehoord waarbij hij soms heel dozig klinkt, en soms perfect. Van de 'goede' samples wist ik wat voor pickups er gebruikt werden. Dus dat durfde ik aan. Blij toe ;-)

rupke
23 juli 2010, 11:50
Hoi,

Gefeliciteerd. Ik heb sinds kort de head versie van de alchemist. ik ben er zeer tevreden over. Clean was ik gelijk weg van. het overstuurde kanaal is inderdaad goe zoeken naar de goede sound. Wat ik merk is dat ie op laag volume niet to zijn recht komt en de oversturing niet goed klinkt. zodra je op repetite (is ook optreed) volume komt dan gaat ie echt leven. schitterend. Enige nadelen van deze amp is de XLR aansluiting van de footswitch (dit ondervind ik nu, omdat ik het idee had de kanalen te schakelen met een g-major of iets dergelijks en de effectloop is parallel ipv mijn voorkeur voor een seriele effectloop.

Groetjes Rupke

Ibanez666
23 juli 2010, 13:56
goeie ;-) het antwoord is samples: ik heb een aantal samples gehoord waarbij hij soms heel dozig klinkt, en soms perfect. Van de 'goede' samples wist ik wat voor pickups er gebruikt werden. Dus dat durfde ik aan. Blij toe ;-)

Ik koop zelf ook vaak op gevoel, ben blij voor je dat het goed uitpakte! :)