PDA

View Full Version : Peavey Classic 30 combo ohm / externe cabinet



ackm
21 juli 2010, 00:27
Ok ik heb een vraagje over de Peavey Classic 30 combo.
Hoe zit dit met het aansluiten van mijn 2x12 8 ohm mono of 4/16 ohm stereo cab?

Op de Peavey zit een extension cab output maar volgens mij is de amp 16 ohm. Kan iemand me uitleggen of de amp kan gebruiken met mijn cab? Moet ik dan de interne speaker uitschakelen en hoe kan dat? (Gewoon kabel unpluggen of zittie gesoldeerd aan de amp??)

tommus42
21 juli 2010, 09:16
Kan me niet voorstellen dat ie alleen een 16 ohm uitgang heeft. Als dat zo is kun je er wel een 8 ohm cabinet op aansluiten, hij zal vast niet stuk gaan, maar de aanpassing is dan niet optimaal.

Boekel Amps
21 juli 2010, 11:02
Aangezien er niet veel reactie komt heb ik het even voor je opgezocht.

Hij mag 16 of 8 ohm hebben. Hij schakelt over naar 8 ohm als je de extrenal speaker jack gebruikt. je kan er dan een 16 ohm speaker bij hangen om dat samen 8 ohm te laten worden aangezien de interne speaker niet uit gaat als je er een cabinet aan hangt.

Je hebt de keuze er 1 speaker van de 2x12 bij te hangen, of je maakt het zo dat je de orginele speaker los kan halen en dan de volledige 2x12 er op hangen.

Succes

Bing17
21 juli 2010, 22:32
Ik heb een classic 50. Bij mij zitten de speakers aangesloten met een jack aan de onderkant van de versterker zelf. Daar zit ook een keuze schakelaar voor 6 of 18 ohm.

Boekel Amps
22 juli 2010, 11:19
Klopt, De laatste classic 50 versie heeft gewoon 2 uitgangen waarvan eentje 8 ohm en eentje 16 ohm is.
Helaas is dat bij de classic 30 combo anders. Dit is overigens wel te veranderen.