PDA

View Full Version : Uw mening graag



King_Nothing
1 mei 2003, 19:02
Hallo iedereen,

Ik heb 3 vragen:

1. Ik zit er al een tijd over te denken om een gitaar te gaan kopen en heb al een aantal vragen gesteld. Ik ga nu zo goed als zeker over een aantal weken een Ibanez AM73T, kopen (semi-acoustisch). DEit na een tip van een redelijk professionele gitarist. Hierbij wil ik op aanraden van dezelfde gitarist en buizenamp gaan kopen. Dit wordt waarschijnlijk een laney tf50.

Wat denken jullie daarvan. Is dit een goede keus?

2. Wat kost een koffer voor zo'n gitaar? (liefst orginele Ibanez) Kan nergens een prijs vinden.

3. Wat kost een kabel, want ik heb prijzen tot €120,- gezien en dat lijkt me toch wel erg veel. Ik begrijp wel dat een dikkere kabel beter is net als bij een stereo-installatie.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Josdevos
1 mei 2003, 19:11
Een TF50, Laney Tubefusion is wel geen lampenamp hé. Enkel preamp lampje, en gelijkaardige technologie als valvestate. Wel beter dan valvestates 1 & 2 vind ik.

Negative K3 fan
1 mei 2003, 19:39
voor een fatsoenlijke kabel hoef je echt geen 120€ neer te leggen, er is een kabel topic in diversen.

koffers zitten zo tussen de 50 en 200 euro.

King_Nothing
1 mei 2003, 19:42
Er is juist geen pre-amp lampje

kijk hier maar es
http://www.laney.co.uk/html/products/tubefusion/TF50.htm

Wilson
1 mei 2003, 19:45
ik heb een kabel van 4,5 meter, voor 15 euro.

vis
1 mei 2003, 20:20
als je echt goede kabels wil hebben moet je voor monstercable gaan, maar daar betaal je dan ook flink voor

Neals
1 mei 2003, 20:36
Monster Cables gebruik ik zelf ook, en ze gaan erstig lang mee, die low-budget kabels slechts 2 maanden

Josdevos
1 mei 2003, 20:55
Ai, dan zit dat enkel op hogere reeksen. Tja, maakt weinig uit. Maar wilde er gewoon even op wijzen dat Tubefusion geen lampenamps zijn.
Klotz kabels zijn ook niet slecht. 5 jaar garantie dacht ik zelfs.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-05-01 20:56 ]</font>

King_Nothing
1 mei 2003, 21:53
begrijp ik t goed als ik concludeer dat lampenamps = buizenamps?

Als je idd gelijk hebt, snap ik niet waarom die dingen tube fusion heten. Behoorlijk misleidend.

Maar weet je dan nog een goede lapen of buizen amp (zoals je t wilt opvatten) die t koop is voor max 300 euro.

Perwoonlijk denk ik namelijk geen of een tweede hands

hoofd
1 mei 2003, 21:55
Laney had volgens mij nog een paar kleine versterkers die wel buizen hebben en niet te duur zijn, zie je wel 's 2de hands voor 200 euro ofzo.

De LC15 is dat: http://www.laney.co.uk/html/products/valve/LC15.htm
Anders kan je kijken of je 2de hands een Fender Blues Junior kan vinden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-01 21:58 ]</font>

Neals
1 mei 2003, 22:16
Ach, vroeger was ik ook een buizenfetisj, maar werd schijtziek van het ge-etter met die lampen, sindsdien speel ik op een H&amp;K Attax 50 en ben afgezien van het ontbrekende vermogen er best wel over te spreken... Bakje ervoor, leuke gitaar derin en het klinkt goed.

Wilson
2 mei 2003, 00:28
wat ook een leuke amp is, is toevallig diegene die ik ook heb, is een fender champ 25 (of 12), transistor voorversterker, maar wel met buizenpoweramp. Met eindbuizen dus, en het fijne van eindbuizen is dat je ze kan oversturen. Persoonlijk vind ik overstuurde eindbuizen het beste klinken, beter dan een gewoon overdrive circuit. Ik gebruik dan ook bijna nooit mn overdrive channel, overstuurde eindbuizen klinken veel beter. Bij keesdee in amersfoort hebben ze nog zon champ 25 staan, 25 watt, 2e hands maar in nieuwstaat. weet niet precieze prijs.

King_Nothing
2 mei 2003, 19:50
die attax 50 is idd een gaff ding, maar wel boven mn budget. das namelijk 300 euro voor de amp en de attax 50 is al 500 dollar, maar toch bedankt voor de reactie.

Die fender kan ik niet meer vinden, maar die is al in combinatie met een poweramp. Ik neem aan dat die power amp (voorzo ver mn beperkte kennis reikt) appart is aangeschaft en die dingen zijn niet misselijk in prijs. dus is ook dat helaas geen optie.

maar wel gaaf dat ik meteen zoveel response krijg. Maakt t kiezen veel makkelijker. aangezien mn kennis 0 is net als mn kunne trouwens.

Wilson
2 mei 2003, 20:33
Op 2003-05-02 19:50, schreef King_Nothing:
die attax 50 is idd een gaff ding, maar wel boven mn budget. das namelijk 300 euro voor de amp en de attax 50 is al 500 dollar, maar toch bedankt voor de reactie.

Die fender kan ik niet meer vinden, maar die is al in combinatie met een poweramp. Ik neem aan dat die power amp (voorzo ver mn beperkte kennis reikt) appart is aangeschaft en die dingen zijn niet misselijk in prijs. dus is ook dat helaas geen optie.

maar wel gaaf dat ik meteen zoveel response krijg. Maakt t kiezen veel makkelijker. aangezien mn kennis 0 is net als mn kunne trouwens.


http://www.ampwares.com/ffg/champ_25.html

hier, dit is die fender, hij word niet meer gemaakt, waarschijnlijk kan je em daarom niet meer vinden. Ik weet niet precies wat je nou allemaal bedoelt met die poweramp enzo maar deze fender is gewoon een combo, oftewel alles in een, pre amp, power amp, speaker, je hebt alleen een kabel en een gitaar nodig. De mijne kostte 250 euro, maar dat kwam doordat de mijne niet meer origineel is (andere speaker, andere knop) en nogal 'hevig' gebruikt is, hijs beetje vies en oud dus, maar het geluid is zeer ok. diegene die nu nog bij kees dee staat is in nieuwstaat met de originele speaker, en is dus wat duurder, geloof iets van 400

King_Nothing
2 mei 2003, 20:48
ik dacht dat n poweramp altijd los gekocht wordt, maar zit dus gewoon in een combo.

maar hij ziet r wel goed uit.

iemand misschien ervaring met een marshall mg30cd?

lijkt me namelijk ook wel wat.