PDA

View Full Version : Flinke feedback problemen......



RoelSmoel
20 juli 2010, 21:09
Feedback, ik dacht dus, ik speel met teveel gain, zelfs met heel weinig gain geeft de versterker (Blackstar HT20) feedback, dan denk ik, draai me eens om; hetzelfde probleem, gitaar eens achter de versterker gehouden (waar dus geen feedback zou kunnen voorkomen), nog steeds, zelfs met iets voor de elementen heb ik er last van..

In welke hoek moet ik dan zoeken? Garantie ivm kapotte versterker, of gewoon een noise gate (liever niet), het moet in elk geval zo min mogelijk kosten, liever helemaal niets..

humbucker
20 juli 2010, 21:16
microfonische pickups?

RoelSmoel
20 juli 2010, 21:17
microfonische pickups?

Lijkt me sterk, heb ik op andere versterkers geen last van.

Ijselrobo 07
20 juli 2010, 21:51
heb je misschien een apparaat ergens in de buurt staan wat kan storen?
ik heb op mijn kamer een PA versterker staan, en aan mijn pc hangt een audio apparaat (dient als geluidskaart/mengpaneel input/output naar andere audio apparaten)
En als ik mijn mijn gitaar te kort bij deze apparaten sta, komt er ook een enorm geruis uit de versterker.

RoelSmoel
20 juli 2010, 21:53
Nee, heb ik niet.

big dooley
20 juli 2010, 22:12
roel, wat gebeurt er als je feedback krijgt en op dat moment draai je de volumeknop van de gitaar dicht?

als je dan nog steeds feedback hebt, is er waarschijnlijk een buis microfonisch geworden

RoelSmoel
20 juli 2010, 22:13
roel, wat gebeurt er als je feedback krijgt en op dat moment draai je de volumeknop van de gitaar dicht?

als je dan nog steeds feedback hebt, is er waarschijnlijk een buis microfonisch geworden

Dat heb ik dan nog. Hoe wordt een buisje microfonisch?

pasqual
20 juli 2010, 22:16
Dat heb ik dan nog. Hoe wordt een buisje microfonisch?

als ze nieuw zijn: domme pech, gewoon ff nieuwe in laten zetten onder garantie. daar zullen ze niet van wakker liggen.

als ze oud zijn: ouderdom ( slijtage ).

groeten Pasqual.

big dooley
20 juli 2010, 22:16
ok feedback blijft, ook al draai je het volume van de gitaar dicht... das een microfonische buis
met name preamp buizen kunnen microfonisch worden... door losraken van interne elementen, die mee gaan trillen met je geluid, wordt een buis microfonisch... lijkt me in dit geval een garantiekwestie...

eindbuizen worden niet zo gauw microfonisch, alleen de EL84 heeft er wel eens last van

cluseau
20 juli 2010, 23:57
Buisje zou kunnen maar acht de kans daarop niet zo groot. Je hebt er ook maar één, wel makkelijk uitproberen dus. Ik denk meer in de richting van een defect in je preamp voeding, stabilisator, onderbroken of capacitief arme elko etc. Als je nog garantie hebt, terug ermee. Geen garantie dan een tech opzoeken want hiervoor moet hij toch echt even aan de monitor.

Frans.

stikel
21 juli 2010, 00:17
Laat me eens raden. Je wilt wat anders :D

groet Jan

RoelSmoel
21 juli 2010, 08:05
Laat me eens raden. Je wilt wat anders :D

groet Jan

Jammer dan, nee.

Sanderltd
21 juli 2010, 09:26
Anders die nieuwe 6505+ combo eens uitproberen? Schijnt dat er daar veel minder problemen mee zijn. :soinnocent: :D

LesPas89
21 juli 2010, 12:19
Laat me eens raden. Je wilt wat anders :D

groet Jan
LOL, dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik de topictitel las. Roel heeft wel erg veel pech met z'n spullen hè.

Maar serieus Roel, ga nu niet te lang op het forum hangen, maar ga gelijk terug naar de winkel. Dit moet niet kunnen. Die bak is nog geen week in je bezit, volgens mij.

Tankman
21 juli 2010, 12:44
Als het weer aan de versterker ligt moet die winkel eens ff of zelf voorzichter zijn of even met hun koerierdienst een hartig woordje spreken. Dit heb ik zelf nog nooitmeegemaakt....of jij bent gewoon niet voorzichtig met je gear...kan natuurlijk ook...

kidrock
21 juli 2010, 14:53
Typisch geval van domme pech! Feedback is leuk, maar niet als die blijft fluiten met de gitaar volume dicht. Ik zeg terug met dat ding.

big dooley
22 juli 2010, 00:52
met buizen kan alles gebeuren... heb het zelf ook gehad... en ik ben niet bepaald onvoorzichtig met mijn spullen

Jasper.
22 juli 2010, 09:45
Jij hebt ook altijd wat met je versterkers niet? :D
Hoop dat we hierna geen topic van jou meer zien, want dat betekent dat je amp het goed doet :ok:

RoelSmoel
22 juli 2010, 11:06
HT20 gaat terug naar AB Music waar hij vandaan komt (leverancier), buizen verwisselen maakt het alleen maar erger, geen microfonische buizen dus....
Heb op het moment hier een Blackstar HT5 te leen.

big dooley
22 juli 2010, 16:05
HT20 gaat terug naar AB Music waar hij vandaan komt (leverancier), buizen verwisselen maakt het alleen maar erger, geen microfonische buizen dus....
Heb op het moment hier een Blackstar HT5 te leen.


waren alle buizen vervangen of alleen de preamp buizen?

Tankman
22 juli 2010, 16:15
BWAHAHA! Hoe hilarisch dat je na al dat gedoe en gezeik nu (ook al is het tijdelijk) weer vast zit met een HT-5...:seriousf:

Fireburst
22 juli 2010, 16:18
De cirkel is rond : de HT5 is je lotsbestemming.

RoelSmoel
22 juli 2010, 16:38
waren alle buizen vervangen of alleen de preamp buizen?

Alle buizen.

Jasper.
22 juli 2010, 17:23
Hoelang duurt het nu voor je hem weer hebt?

big dooley
22 juli 2010, 17:45
dan ik ben erg benieuwd wat de oorzaak was...

Exi
22 juli 2010, 18:01
Als het weer aan de versterker ligt moet die winkel eens ff of zelf voorzichter zijn of even met hun koerierdienst een hartig woordje spreken. Dit heb ik zelf nog nooitmeegemaakt....of jij bent gewoon niet voorzichtig met je gear...kan natuurlijk ook...
Inderdaad, dit is ineens wel heel veel pech.

RoelSmoel
22 juli 2010, 18:03
Hoelang duurt het nu voor je hem weer hebt?

Zal ongeveer 3 weken duren.


dan ik ben erg benieuwd wat de oorzaak was...

Waarschijnlijk verkeerde biasing, weet het niet zeker, kom er vanzelf wel achter als hij terug is.


Inderdaad, dit is ineens wel heel veel pech.

Of ik moet nu net een paar keer de verkeerde hebben gehad.

Tankman
22 juli 2010, 23:50
Of ik moet nu net een paar keer de verkeerde hebben gehad.

Dan ben je wel een hele grote pechvogel, Roel. Ik werk iets meer dan een jaar in een muziekzaak en het is me in die tussentijd maar 2 keer overkomen dat er wat defectief arriveert met de vracht en dat waren allebei gitaartjes van 150 euro waarvan de nek naar de klote was. (Afkloppen)

Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe die lui bij die winkel van je met hun spul omgaan. Wij doen ook zaken met AB Music en wij krijgen toch wel hele nette verpakkingen van ze zonder defectieve apparaten.

Ik weet ook niet hoe jij met je spullen omgaat, maar ik mag toch wel aannemen dat jij gewoon netjes met je spul omgaat...

Dus ben reuzebenieuwd waar het probleem nou precies zit. Als het nou om een paar keer een Blackstar ging bijvoorbeeld, geen punt. Maar Peavey en Blackstar komen van 2 heel verschillende leveranciers dus daar zal het niet liggen.

RoelSmoel
23 juli 2010, 00:05
Dan ben je wel een hele grote pechvogel, Roel. Ik werk iets meer dan een jaar in een muziekzaak en het is me in die tussentijd maar 2 keer overkomen dat er wat defectief arriveert met de vracht en dat waren allebei gitaartjes van 150 euro waarvan de nek naar de klote was. (Afkloppen)

Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe die lui bij die winkel van je met hun spul omgaan. Wij doen ook zaken met AB Music en wij krijgen toch wel hele nette verpakkingen van ze zonder defectieve apparaten.

Ik weet ook niet hoe jij met je spullen omgaat, maar ik mag toch wel aannemen dat jij gewoon netjes met je spul omgaat...

Dus ben reuzebenieuwd waar het probleem nou precies zit. Als het nou om een paar keer een Blackstar ging bijvoorbeeld, geen punt. Maar Peavey en Blackstar komen van 2 heel verschillende leveranciers dus daar zal het niet liggen.

Nou, de levering van de HT60 Stage is ook niet echt vlekkeloos gegaan, verschillende hoeken waren flink beschadigd. Die dozen van de 6505+ waren ook niet echt zonder schade.. Dus ik denk dat het te wijten valt aan de koerierdiensten, DHL, UPS etc... Ik had trouwens ook de eerste defecte Blackstar sinds het uitkomen van de HT5 (bij de zaak waar ik kom).
Ik weet ook dat ze daar altijd netjes met alles omgaan, dus dat zal het probleem ook niet zijn.

Het belangrijkste is in elk geval dat mijn versterker gemaakt wordt:)

Jasper.
23 juli 2010, 00:15
En dan maar hopen dat die dan wel goed is. Wel erg lullig. Heb je net een nieuwe versterker en dan gaat ie weer kapot. Moet je ook nog weer drie weken wachten :dontgeti:

Tankman
23 juli 2010, 00:16
Ze hadden een nieuwe mee moeten geven. ALs hij na een paar maanden kapot ging..goed, dan had hij ter reparatie gestuurd moeten worden. Maar zo kort na de aankoop zou ik het niet meer vertrouwen. Maar goed...jouw feestje...

RoelSmoel
23 juli 2010, 00:24
Ze hadden een nieuwe mee moeten geven. ALs hij na een paar maanden kapot ging..goed, dan had hij ter reparatie gestuurd moeten worden. Maar zo kort na de aankoop zou ik het niet meer vertrouwen. Maar goed...jouw feestje...

Hadden helaas geen nieuwe HT20 head meer op voorraad in de zaak.

Tankman
23 juli 2010, 00:33
Een nieuwe bestellen en de oude terugsturen is zo gepiept...kleine moeite...

Exi
23 juli 2010, 12:39
Ben ik het mee eens. Ik zou ook een nieuwe HT-20 geëist hebben als klant.
Het geeft sowieso geen lekker gevoel dat je op een nieuwe amp speelt die nog een aantal jaartjes mee moet gaan die al eerder een defect vertoonde wat gerepareerd is.
Krijg er gewoon rillingen van:dontgeti:

RoelSmoel
1 augustus 2010, 19:29
En nu maar hopen dat die Belgen er vaart achter zetten...... 9 augustus ben ik 5 dagen weg, en ik hoop dus dat hij dan niet klaar is:dontgeti:

RoelSmoel
5 augustus 2010, 14:21
Update..

Mijn versterker is vanuit AB Music meteen doorgegaan naar Frankrijk, en zij zijn dus sinds begin deze week op vakantie, en komen pas de 16de terug, dus mijn status van de versterker is niet op te vragen..
Argh..

Soms zit het mee, soms zit het tegen:makeup:

Jasper.
5 augustus 2010, 14:28
Update..

Mijn versterker is vanuit AB Music meteen doorgegaan naar Frankrijk, en zij zijn dus sinds begin deze week op vakantie, en komen pas de 16de terug, dus mijn status van de versterker is niet op te vragen..
Argh..

Soms zit het mee, soms zit het tegen:makeup:

Behalve bij Roelsmoel. Bij hem zit het altijd tegen.

Balen man. Maar hij komt nu in ieder geval niet aan tijdens dat je weg bent.

RoelSmoel
5 augustus 2010, 14:37
Behalve bij Roelsmoel. Bij hem zit het altijd tegen.

Balen man. Maar hij komt nu in ieder geval niet aan tijdens dat je weg bent.

Jup, maar misschien wel als ik in Italië ben:makeup:
Heb ik weer.. Maar goed, ik ga kijken of ze me dadelijk wat anders mee kunnen geven:)

Tankman
5 augustus 2010, 14:44
Wat is het probleem. Als je op vakantie bent kun je er toch niet op spelen en als hij tijdens je vakantie bij de winkel terug is zullen ze hem heus niet verkopen en wel even voor je bewaren. Het enige wat jij moet doen is even contact opnamen met die winkel om te laten weten dat je op vakantie bent zodat ze je niet voor niks gaan bellen.

Je maakt het jezelf steeds onnodig moeilijk.

RoelSmoel
18 augustus 2010, 22:19
Joehoe, er zijn nog 2 weken achteraan geplakt krijg ik vandaag te horen.. Denk ik blij te zijn met mijn nieuwe amp, en de vakantie lekker spelend door te komen, not..
:makeup:

Ferraririk
18 augustus 2010, 22:28
youve just got f'd in the a man:dontgeti:

macwilliams
18 augustus 2010, 22:32
Joehoe, er zijn nog 2 weken achteraan geplakt krijg ik vandaag te horen.. Denk ik blij te zijn met mijn nieuwe amp, en de vakantie lekker spelend door te komen, not..
:makeup:

Leedvermaak,meestal grappig. Maar dit soort dingen suckt big time.
Ik hoop dat het vlot gaat straks en het vervoer een beetje voorzichtiger gebeurd.

RoelSmoel
18 augustus 2010, 22:48
Leedvermaak,meestal grappig. Maar dit soort dingen suckt big time.
Ik hoop dat het vlot gaat straks en het vervoer een beetje voorzichtiger gebeurd.

Nou.. Ik heb 'm altijd heel netjes vervoerd, ik zet wel mijn twijfels bij de koeriersdienst want de hoeken van de HT60 combo zijn ook ingedeukt:???:

We zien wel..

RoelSmoel
7 september 2010, 18:03
Vandaag stond een heel leuk pakketje op mij te wachten bij de gitaarzaak, mon amplifier!
Helemaal naar Frankrijk geweest, daar hebben ze hem open gehad, noppes! Hij had niets.. Ik getest, het was inderdaad al veel minder, zou ik komende week weer problemen krijgen, krijg ik gewoon een nieuwe.

Mag van mij nog een week open blijven, dan mag er een slotje op.

Jasper.
7 september 2010, 19:05
Yeeey, je hebt hem eindelijk! Nu kun je weer blazen!

macwilliams
7 september 2010, 19:27
Toch wel vreemd dat hij het nu minder doet dan voorheen.
Maar je hebt hem weer terug, hopen dat het niet weer hoeft.

RoelSmoel
7 september 2010, 20:20
Toch wel vreemd dat hij het nu minder doet dan voorheen.
Maar je hebt hem weer terug, hopen dat het niet weer hoeft.

Inderdaad, niet hopen dat het weer moet, zou het wel zo zijn krijg ik gewoon een nieuwe.

Jasper.
7 september 2010, 20:21
Inderdaad, niet hopen dat het weer moet, zou het wel zo zijn krijg ik gewoon een nieuwe.

Misschien te hopen dat het juist wel zo moet, dan weet je zeker dat het een goede is. Als hij nu net na de garantietermijn weer hetzelfde doet ben je ook mooi klaar.

RoelSmoel
7 september 2010, 20:24
Misschien te hopen dat het juist wel zo moet, dan weet je zeker dat het een goede is. Als hij nu net na de garantietermijn weer hetzelfde doet ben je ook mooi klaar.

Binnen korte tijd is de afspraak, zou ik hem nu aanzetten en het begint weer, kan ik morgen bellen, wordt morgen een nieuwe besteld.

RoelSmoel
7 september 2010, 21:44
Heb een paar uur geleden nog wat gespeeld, en net de versterker een uur aan laten staan, maar hij doet het dus echt niet meer, in de zin van, hij geeft geen feedback, dus zou hij het toch weer doen?
Tevens ging de input stroever, de kabel ging er niet zo makkelijk in, zouden ze hem toch open hebben gehad? Het is me nog altijd een compleet raadsel..

RoelSmoel
8 september 2010, 19:04
Eh awel.. Het probleem komt weer terug, distortionkanaal klinkt nu ook erg dof, wat voorheen niet was.
Dus ik krijg een nieuwe:soinnocent:

rpl
8 september 2010, 19:10
Of toch voor de HT40 gaan :D

allochthomas
8 september 2010, 19:34
Eh awel.. Het probleem komt weer terug, distortionkanaal klinkt nu ook erg dof, wat voorheen niet was.
Dus ik krijg een nieuwe:soinnocent:
Soms vraag ik me het af of het niet gewoon allemaal tussen je oren zit:soinnocent:

RoelSmoel
8 september 2010, 19:47
Of toch voor de HT40 gaan :D

Mijn HT20 voldoet meer dan genoeg:)


Soms vraag ik me het af of het niet gewoon allemaal tussen je oren zit:soinnocent:

Tja..

Fireburst
8 september 2010, 20:09
Wat ik een beetje vreemd vind : met al je, bij momenten lichtjes overdreven :soinnocent:, enthousiasme voor Blackstar moet je toch beseffen dat deze saga niet echt goede reclame voor je favoriete merk is ?

Ik hoop voor jou dat je met de (alweer) nieuwe meer geluk hebt.

Gearjunkie
9 september 2010, 08:40
En Roelsmoel kennende denk ik dat een Koch of Mesa juist erg bij hem past ipv een budget-Marhall!

RoelSmoel
9 september 2010, 18:39
En Roelsmoel kennende denk ik dat een Koch of Mesa juist erg bij hem past ipv een budget-Marhall!

Waarom steeds de vergelijking met Marshall? Het enige wat Blackstar te maken heeft met Marshall, is dat een paar medewerkers ook bij Marshall hebben gewerkt.
Ik vind Blackstar echt geen Marshall, eerder een opgevoerde Marshall, met een goede clean.

Steven Otto
9 september 2010, 19:43
En met de ISF kan je een leuke Mesa IIC benadering halen....

Emielio
21 januari 2014, 15:37
Ik zit zelf ook met een probleempje, en volgens mij ligt het niet aan m'n versterker. Wanneer het volume hoog is, weet ik dat de kans op feedback een stuk hoger is, maar het is bij mij wel heel erg.

Mijn Peavey Butcher 100 watt top heeft een uitgebreide beurt gekregen, en er zitten allemaal verse JJ-buisjes in, blijft dus de enige optie dat het óf aan mijn gitaar, óf aan de ongeaarde verlengbakjes ligt waar we doorgaans gebruik van maken.

We spelen V8 Rock, en de gain op mijn versterker staat altijd minstens op de helft. Het enige wat ik verder nog gebruik is een delaypedaaltje, maar ook zonder dit pedaal treden de feedbackproblemen op.

Het is het ergst wanneer ik op de neck-pickup speel, en toch is dat raar, want ik heb alles binnenin mijn gitaar laten isoleren en de elementen zijn niet microfonisch. Ik heb de pickups al verlaagd, maar dat helpt ook niet echt. De enige opties die overblijven zijn dat het aan mijn Graphtech topkam en zadels ligt, of aan de nieuwe stopbar achter mijn bridge.. of aan de snaren (Ernie Ball Skinny Top/Heavy bottom). Zou het misschien een idee zijn om eens pure nickelsnaren te gebruiken? Volgens mij heeft het magnetische veld daar íets minder grip op, zodat de feedback misschien ook eens afneemt.. Of is het verstandig om de elementen juist iets omhoog te schroeven, aangezien de snaren een vrijere beweegruimte hebben naarmate ze hoger boven de pickups zitten? Door die ruimte te verkleinen, heb je misschien kans dat de feedback minder wordt, vermoed ik zo.. of zit ik dan helemaal fout?

Alvast bedankt!

the sure thing
21 januari 2014, 15:45
Wat voor gitaar heb je? En heb je het probleem overal: in oefenruimte en/of op de buhne?

Emielio
21 januari 2014, 16:35
Gibson Les Paul Standard 2008 met een DiMarzio Norton bridge en een Air Classic neck pickup. Probleem doet zich overal voor, zowel in de oefenruimte als on stage ;) Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat ik het probleem ook bij mijn Peavey Delta Blues 115 heb, een 30 watt combo'tje, dus het is eigenlijk wel zeker dat het aan de gitaar ligt.