PDA

View Full Version : Bass Crybaby ombouwen tot GCB-95



Tankman
20 juli 2010, 17:29
Ik zit met een ideetje. Ik heb een Dunlop Original Crybaby. Ik ben erg tevreden met het geluid. Daarnaast heb je de Bass Crybaby die er gewoon vet uitziet en de auto-off functie heeft. Is het mogelijk om de het chasis van de Bass Crybaby te gebruiken met de electronica van de Original erin?

Zijn er anders andere manier om de auto-off functie te bouwen in mijn crybaby?

Ik weet dat de Crybaby 95q dit ingebouwd heeft, maar die heb ik bewust niet gekocht. De sound van de original ligt me gewoon beter.

Dirk_Hendrik
20 juli 2010, 17:38
nou moet ik zeggen dat het heel wat jaren geleden is dat ik een bass crybaby heb gezien maar volgens mij was het enige verschil met een gewone de ingangscondensator.

Is je basscrybaby gewoon of in SMD opgebouwd?

Tankman
20 juli 2010, 17:48
De Bass Crybaby heb ik nog niet binnen.

Heb je anders enig idee of ik dat auto-off in mijn GCB-95 kan bouwen? True-Bypass is trouwens ook geen verkeerd idee....en een LED....hm...

Zeg D_H. Kun je me anders meteen een offerte PM'en. :D

Dirk_Hendrik
20 juli 2010, 20:25
Auto off inbouwen. Nope. Dat wordt een vrij forse klus en dan is een bestaande wah met auto off modificeren echt veel gemakkelijker. Sterker nog, als je dat netjes en betrouwbaar doet krijg je een circuit met bijzonder veel gelijkenissen met een al bestaande wah met auto off.

TB en dergelijke.
De Dunlop wah's met auto off hebben een behoorlijk nette, lineaire, buffer die dus zowel qua frequentie als qua fasegedrag weinig tot niets met je signaal doen. Als je toch last hebt van tonesuk moet je eerder in de rest van je signaalketen gaan kijken dan de wah de schuld geven. Daarna moet je ook je eigen oren na laten meten trouwens ;) TB gaat je daar echt geen winst en eerder verlies opleveren.

Een led is een eitje. Da's een kwestie van een led met ledhouder, een (any) transistor en 2 weerstanden. Dat kan je eigen shoptech ook ;)

Tankman
20 juli 2010, 23:40
Ah...ok.

Over dat TB. Ik heb dus nu niet een Wah met auto off, maar de originele Crybaby met drukschakelaar. Verder heb ik alleen nog een Korg Pitchblack in mijn keten staan, een NS-2 en een MXR 10-band EQ in mijn effects loop...ennuh...dat was het.

Dus jouw tip is om de Bass Crybaby te modden en daar gewoon een normale crybaby van te maken oid.

Dirk_Hendrik
21 juli 2010, 08:03
Jep. Da's verreweg de simpelste en goedkoopste ingreep.

Tankman
21 juli 2010, 11:19
Ok cool. En mocht ik het laten doen, wat moet er dan precies gebeuren en wat zou het kosten. Of is het iets dat ik bijvoorbeeld jou zou kunnen laten doen?