PDA

View Full Version : EMG 85x op 18v



RedBuell
20 juli 2010, 17:28
Na lang wikken en wegen heb ik er voor gekozen een 85x in de brug van mijn LTD EC1000 te prikken, hij vervangt de EMG 81 die er normaal in zit.

Ik heb de 18v mod erop zitten , nu staat er in de gebruiksaanwijzing onder IMportant intallation notes:


1) Only one 9Volt battery is requiered to power the pick ups and any accesories such as SPC, RPC,
EXG, AB, PA-2 and Pi-2.
Use an Alkaline battery for longest life.

Bij de specificaties staat: Max supply (Volts DC) 27

Ik vraag me nu af of ik de EMG 85X er gewoon in kan zetten en op 18v kan laten lopen, volgens de specs kan hij 27v aan maar er wordt ook vermeld dat er maar 1 batterij nodig is.....

Steven Otto
20 juli 2010, 17:31
Kan gewoon hoor. Het is precies zoals je zegt. 1 batterij is genoeg, maar 3 is het maximum.

Sanderltd
21 juli 2010, 20:13
Of het natuurlijk ook zo'n voordeel oplevert als bij de normale emg's, is nog maar de vraag? :)

RedBuell
22 juli 2010, 13:29
Hij zit er in. Ik heb nog een Ibanez RG 770 met een 85 in de brug waar ik de EMG 85x in de brug van de LTD mee vergeleken heb en de X heeft idd iets minder output, de Ibanez klinkt iets meer metal dan mijn LTD met de 85x, zelfs met dunnere snaren want de Ibbie heeft een regular slinky setje en de LTD Beefy slinky's.

Waarschijnlijk ga ik de X in de RG zetten en de normale 85 in de LTD omdat ik met de RG wat meer allround speel.