PDA

View Full Version : Brommende Marshall valvestate



wim59
20 juli 2010, 01:22
Hallo mensen, een probleempje met mijn valvestate 8240. Soms begint hij in het lead chanal keihard te brommen. Het stopt en begint willekeurig. Er is recentelijk een nieuw buisje in gezet. Iemand enig idee??

Toaster
20 juli 2010, 20:07
naar de reparateur van de winkel brengen. Het is een transistor versterker. Kan dus van alles zijn. (voordat je dat gevonden hebt)

In de winkel meten ze dat ding helemaal na.

cluseau
20 juli 2010, 21:52
Het is een transistor versterker. .

:crazyhappy: maar met een buisje !!

@wim59 Kijk eens naar je send en return jack. Prik er maar een paar keer een kabel in. De contacten in de jack willen nog al eens zorgen voor oscilleer verschijnsel. Als dit effect heeft dan de contacten reinigen.

Frans.

Chuck_S.
20 juli 2010, 22:45
Misschien heb je hetzelfde als ik ooit had met mijn valvestate namelijk dat de voedings elco's 'versleten' zijn, ik heb de mijne vervangen en nooit meer ergens last van gehad. Je zou zeggen dat ie dan altijd zou moeten brommen maar dat was bij mij niet het geval. Hoe het zat met clean/lead kanaal weet ik niet meer precies maar ik weet wel dat de brom er niet altijd was. Ik heb toendertijd geluidsopnames gemaakt om de brom aan Frans (hulde!) te laten horen dus als je er wat aan hebt zou ik ze eens kunnen zoeken.

Succes ermee!