PDA

View Full Version : Blof - gitarist 'beste gitarist van Nederland'?



telecastermaster
1 mei 2003, 18:14
Ik zie net dat Pascal jacobse van Blof is uitgeroepen tot beste gitarist van nederland.
Nou heb heb ik 'm nooit horen spelen dus ik durf hier niet op te reageren. Iemand anders misschien?

http://www.sga.guitars.nl/nomi/index.html

Mithrandir
1 mei 2003, 18:20
Hij is het geworden doormiddel van stemmen, dat zegt wel weer genoeg dus. Hij is bij lange na niet de beste gitarist van Nederland.

Negative K3 fan
1 mei 2003, 18:21
dat lijstje slaat nergens op, gitarist van bzn als 5e gitarist van nederland terwijl marcel coenen en jan akkerman er niet eens tussenstaan. En de ritme gitarist van direct staat nog hoger dan de lead gitarist :S

vis
1 mei 2003, 18:38
niet echt een goed rijtje. ik keek nl bij de lijst van best supporting en daar stonden drie gasten van di-rect bij, nou lijkt het me toch dat een van die drie een bassist is en dus niet eens in aanmerking kan komen voor zo'n vermelding...

Antal
1 mei 2003, 19:26
Gaat dus weer helemaal nergens over...

Soulflyhigh
1 mei 2003, 19:34
Still Marvel Coenen...

Groetjes Soulflyhigh :smile:

Bouke
1 mei 2003, 19:53
Hey,

Pascal Jacobs is een goede gitarist, maar om 'm nou als beste te omschrijven... 'k weet niet hoor. En welk genre gaat het over? Vaag allemaal. Het is trouwens een erg goede zanger (mening), leuk bandje ook.

Bouke

Anders Destium
1 mei 2003, 20:01
Wees blij dat de gemiddelde Nederlander geen "échte" gitaristen kent! Niet dat ik de virtuozen hun aandacht misgun, integendeel: Liever fans die je muziek werkelijk waarderen dan een horde meelopers wiens smaak wordt bepaald door platenbazen...

Neals
1 mei 2003, 21:00
Die kerel van golden earring de beste van Nederland, diezelfde kerel die de 'Worst Solo Ever' op zijn naam heeft staan???

Enne, die ritmegitarist van di-rect speelt beter dan die lead-gitarist, das meer podiumopvulling en werd er toen ik ze zag steeds uitgefilterd.

Ibanez
1 mei 2003, 21:31
Op 2003-05-01 20:01, schreef Anders Destium:
Wees blij dat de gemiddelde Nederlander geen "échte" gitaristen kent! Niet dat ik de virtuozen hun aandacht misgun, integendeel: Liever fans die je muziek werkelijk waarderen dan een horde meelopers wiens smaak wordt bepaald door platenbazen...
Precies!

Luca P
1 mei 2003, 22:24
Pascal heeft een te gek geluid en een lekkere stijl waar ik me wel in kan vinden.
Die gitarist van vroeger die in Toontje lager zat vind ik ook goed. Maar hoe heet hij alweer...?

Neals
1 mei 2003, 22:26
IDd, zo slecht is blof nog niet eens, zou er geen CD van kopen, maar voor af en toe kan ik er best naar luisteren.... beter dan naar the cheeky girls.

Mithrandir
1 mei 2003, 22:43
Blof is zeker leuk om af en toe naar te luisteren en hij is ook zeker geen "slechte" gitarist, maar zeker ook niet DE beste van Nederland.

MAY
2 mei 2003, 20:35
ik denk dat Blof een van die bands is die ook onder de "echte muziekanten" gewardeerd word. De nummers zijn goed en doen af en toe best wel rockerig aan.
ik vind Pascal jackobsen (of zoiets) een uitstekende zanger, ook live. Als gitarist is het niks bijzonders, maar een band als blof heeft dat ook niet nodig. Zijn spel staat in dienst van het nummer, en daar is niks mis mee.

Goede en leuke band, in elk geval een van mijn favorieten van Nederland. Ondanks dat ik geen cd etc. van ze heb.

wietse
2 mei 2003, 22:28
als pascal jacobse inderdaad de beste gitarist van nederland zou zijn dat ,zou dan niet veel goeds betekenen voor alle andere gitaristen die nederland kent.
het is gewoon een goede gitarist die functioneel speelt maar zeker niet de beste.
maar 1 pluspunt wees blij dat hij van direct niet gewonnen heeft dat was helemaal een lachertje geweest.

marc_o
3 mei 2003, 13:30
Onderschat Paskal maar niet, okee, hij speelt geen appergioreeksen en heeft een hekel aan doorsoleren om niks, hij gaat duidelijk voor het nummer en houdt zijn spel prachtig transparant. Daar ontbreekt het "ons" gitaristen vaak aan, we willen ons ding doen en dat moet goed hoorbaar zijn. Dat stadium is hij allang voorbij. En een goed geluid met veel speldynamiek en een indrukwekkende gitaarcollectie...

Anders Destium
3 mei 2003, 19:14
Met een indrukwekkende gitarencollectie speel je nog geen noot beter sprak de ervaringsdeskundige wijs...

marc_o
4 mei 2003, 21:21
zonder gitaar speel je echter helemaal geen noot :wink:

Electrical Storm
4 mei 2003, 21:46
Whaha ik weet zeker dat minstens de helft op dit forum beter is dan menigeen gitarist in dat lijstje (ik noem: beide 'clowns' van Di-rect, Dirk van der Horst, Marcel Holthuis)

Electrical Storm
4 mei 2003, 21:47
Oh mijn God en wat doet die idiote basgitarist van Di-rect nou weer tussen de beste ondersteundende gitairisten... :S

Neals
4 mei 2003, 22:50
Ach, das net zo grappig als iedereen die Jimi de beste gitarist ooit vind, maar geen van zijn nummers kent.

fenderfreak
5 mei 2003, 10:57
Er bestaat niet zoiets als 'de beste gitarist'. Ik niet, jij niet en die gast van Blöf ook niet. Doe je ding en zie maar waar het schip strand, play on motherf*****s!!!

Neals
5 mei 2003, 11:42
Op 2003-05-05 10:57, schreef fenderfreak:
Er bestaat niet zoiets als 'de beste gitarist'. Ik niet, jij niet


en bedankt motherF****r, je hebt weer de ilusie van een arme jongen kapot gemaakt :grin:

Kitaarhiero
5 mei 2003, 12:55
Als Pascal Jacobse door de SENA+bevolking als beste gitarist is uitgeroepen doe ik dit jaar ook mee aan de SGA's :razz:

marc_o
5 mei 2003, 23:22
fenderfreak heeft gelijk, hoe moet je dan meten wie het best is? Het gaat er voor mij om dat je over kunt brengen wat je wilt, als dat bergen appergio's zijn, is dat prima, is dat iets anders, net zo prima.
Vroeger was ik helemaal into de malmsteens, Vinnie Moores en Vai's op deze wereld. Tja, ze spelen fantastisch hoor, maar live kon alleen Vai me langer dan een uur boeien, omdat ie zo lekker veelzijdig is, maar op z'n eigen gebied vind ik David Gilmour echter weer beter, dus....t'is maar wat je goed vindt en wat voor waarde je eraan wilt hangen..

Kitaarhiero
6 mei 2003, 13:27
Zo'n verkiezing maakt het een wedstrijd, en tja, veel mensen denken dan gewoon in termen als Harder en sneller. Want daarop zijn ook veel (wedstrijd)sporten gebaseerd.

Op zich vind ik de pingels en fills van Jakobsen wel aan te horen. Al heeft het toch wat weg van Dire straits.

Harry
6 mei 2003, 13:43
dit is ook weer gewoon zo'n hitparade, wat mij betreft heeft het totaal geen waarde. Het gaat mij niet per se om de snelste gitarist, maar meer om muzikanten die hun instrument goed beheersen. Dus die van bzn mag er van mij bij staan, is gewoon een goeie gitarist (had ook voor bzn een carriere), en Rene Shuman is ook prima.
Maar bassisten horen in dit rijtje niet thuis denk ik, ook niet bij ondersteunende. En ook die gozer van krezip niet, die vind ik ook niet bijzonder, misschien komt dat nog.

belfrink
7 mei 2003, 21:40
Mee eens, Pascal Jacobse is zeker geen slechte gitarist maar er zijn VEEL betere in Nederland te vinden. Ik vind die gitarist van Anouk, Sita (met dat rasta kapsel) wel aardig goed. (ben z`n naam effe kwijt...)

schaap
8 mei 2003, 09:39
tss, beste gitarist is mike ferguson (alleen niemand kent hem nu omdat hij nog erg jong is en in niet superbekende bands speelt -->
m-90`s en detonation. maar die gozer is goeeeed :S.

Kitaarhiero
8 mei 2003, 20:00
Is het een Nederlander?

Neals
9 mei 2003, 00:18
Op 2003-05-07 21:40, schreef belfrink:
Mee eens, Pascal Jacobse is zeker geen slechte gitarist maar er zijn VEEL betere in Nederland te vinden. Ik vind die gitarist van Anouk, Sita (met dat rasta kapsel) wel aardig goed. (ben z`n naam effe kwijt...)

Is dat niet leendert haaksma??? die speelt best wel aardig jah..

Neals
9 mei 2003, 00:18
Ow jah, de beste gitarist van Nederlandse bodem is al lang en breed geimigreerd...

Storm
9 mei 2003, 22:22
Och, ze hebben de titel weer eens verkeerd gekozen met 'Beste'. Als ze nou gewoon ' Populairste' gebruiken....
Zelfde zie je ook altijd bij TMF awards met beste Rock act oid, staat er ook weer zo'n band die alleen populiar is bij MAVO-3 meisjes.

Wicked Willy
15 mei 2003, 00:09
Ik geloof dat Paskal Jacobsen was uitgeroepen in de categorie beste professionele gitarist....dus iemand die veel in de spotlight staat en goed gitaar kan spelen.....beetje verkeerde titel dus. Rob Winter (van Borsato) heeft de titel beste ondersteunende gitarist gekregen. Dat zou je dus kunnen zien als prijs voor beste sessiegitarist.......leendert is ook een sessiegitarist en dus niet alleen van Anouk.

Trouwens Pascal is een goede functionele gitarist met een mooi gitaargeluid......maar goed das mijn mening. SENA moet maar eens een andere titel geven in die categorie ipv beste professionele gitarist.

Harry
15 mei 2003, 09:52
Op 2003-05-09 00:18, schreef Neals:
Ow jah, de beste gitarist van Nederlandse bodem is al lang en breed geimigreerd...


nee hoor, volgens mij woont ie nog steeds gewoon in de buurt van Beverwijk. Hij is alleen niet zo actief meer.

SYMPHONY
15 mei 2003, 10:46
Hmm beste gitaristen???
boeie, gewoon lekker spelen is veel belangrijker imo.
Dat gezeik altijd bl@@t

Wicked Willy
15 mei 2003, 15:40
Eddie Van Halen.....ja das toch eigelijk wel de beste gitarist die Nederland heeft voort gebracht....hij heeft ut iig het verst geschopt en de gitaarwereld lekker op zun kop gezet.
Verder:

-Jan Akkerman (wat een eikel van een vent, maar hij kan wel spelen)

-Lex Bolderdijk

-Leendert Haaksma

-Jesse Van Ruller (of is het Huller)

-Raymond.....(van de Urban Dance Squad)

-David Hollestelle (Herman Brood)

-Danny Lademacher (is volgens mij trouwens een Belg)

-Eelco Gellink

Harry
15 mei 2003, 15:58
Op 2003-05-15 15:40, schreef Wicked Willy:
.....

-Raymond.....(van de Urban Dance Squad)



:lol: het is die andere van Barneveld, Rene

John P
15 mei 2003, 21:06
Paskal speelt erg smaakvol en laat altijd de song in de hoofdrol; dat hoor je nog wel eens anders! Van die gitaristen, die topsport maken van gitaarspelen! Meestal erg patserig en smakeloos.

John P
15 mei 2003, 21:06
Paskal speelt erg smaakvol en laat altijd de song in de hoofdrol; dat hoor je nog wel eens anders! Van die gitaristen, die topsport maken van gitaarspelen! Meestal erg patserig en smakeloos.

John P
15 mei 2003, 21:07
Paskal speelt erg smaakvol en laat altijd de song in de hoofdrol; dat hoor je nog wel eens anders! Van die gitaristen, die topsport maken van gitaarspelen! Meestal erg patserig en smakeloos.

John P
15 mei 2003, 21:09
Snap ook niet waarom dit er nou 3x staat!

Anders Destium
16 mei 2003, 12:54
Marcel Coenen schiet mij het snelst te binnen als we het over snelle Nederlandse gitaristen hebben...

Wicked Willy
16 mei 2003, 13:29
Maar snel wil niet zeggen goed...dus....

MAY
16 mei 2003, 13:40
Ik vind dat Marcel Coenen snelheid goed kan combineren met melodie, en verschillende stijlen. Er zijn maar weinig snelle en technische gitaristen die een goede middenweg vinden tuusen snelheid, melodie en wat langzamere passages. Ik vind wel dat gitaristen als Coenen en Petrucci in deze rij horen.

Maar dat snelhied niet altijd goed is kan ik idd beamen, in snelheid zit vaak weining gevoel of melodie.

mart
18 mei 2003, 21:50
Pascal is een goede gitarist/musicus.
Natuurlijk niet de beste, wel voor TMF publiek misschien. De beste bestaat ook niet,
maar hele goede en invloedrijke gitaristen hebben we zeker in Nederland!
b.v. Akkerman, Sacksioni, echter ik mis een heel belangrijke: Andy Thielman, zijn naam wordt nooit genoemd, hij was in de jaren 60 een vertegenwoordiger van de indo-rock. De echte muzikanten kennen hem allemaal, met RESPECT!

Kitaarhiero
19 mei 2003, 19:18
Inderdaad. Tielman is een van de meest onderschatte muzikanten uit Nederland.

Maar hij zat vooral in Duitsland slagers te zingen met z'n broertjes, dus daar hadden wij Nederlanders niet zoveel aan.

In het begin van de Indorock was "the Tielman Brothers" wel een waardevolle groep met toffe rocknummers, maar toen begonnen ze aan de slagers...

Wicked Willy
20 mei 2003, 11:58
The Tielman Brothers zijn ook verantwoordelijk voor de introductie van de Les Paul in Europa...ook niet onverdienstelijk te noemen.

Kitaarhiero
20 mei 2003, 12:16
Ik dacht dat ze Fender gitaren gebruikten....

Wicked Willy
20 mei 2003, 12:21
Misschien later maar begin jaren 50 speelden ze op Les Pauls....hoe ik dat weet, ooit eens een docu gezien over 100 Les Paul...op de VPRO, bij Loladamusica.

geertenno
20 mei 2003, 15:28
Ik heb een artikel over The Tielman Brothers, eerst hadden ze Les Pauls maar die ruilden ze om in Fenders omdat die lichter waren om mee te gooien...

Mitch
27 mei 2003, 22:29
:metal:

Pascal is wel erg goed, maar zo'n titel is inderdaad flut.
Zoals al gezegd: waar hij in uitblinkt is het verfraaien van een liedje, solootje waar nodig, niet te veel poespas en inmiddels een behoorlijk herkenbare sound ! Ligt ook aan de rest van de band natuurlijk, maar zijn eigen geluid is inmiddels vrij specifiek geworden en da's top !

Neals
27 mei 2003, 23:55
Paskal heeft die sound wat net het nadruk legt op wat er in de tekst staat.

marc_o
1 augustus 2003, 14:09
In de nieuwe gitarist staat een interview met Paskal over deze titel, waar hij zelf natuurlijk het hardst om heeft gelachen. Lees het stuk goed door en je komt nog een bekende van dit forum tegen....haha

Polytheme Pam
1 augustus 2003, 15:22
In het begin van de Indorock was "the Tielman Brothers" wel een waardevolle groep met toffe rocknummers

De legende wil dat toen de Thielman Brothers begin jaren `60 in Hamburg speelden , de toen nog piepjonge en totaal onbekende Beatles (met name John Lennon) het ritmische gitaarspel van Andy heeft gejat...

Het is een legende, maar als je naar de vroege Beatles-opnames luistert zou het wel eens waar kunnen zijn...

geertenno
1 augustus 2003, 15:26
In de nieuwe gitarist staat een interview met Paskal over deze titel, waar hij zelf natuurlijk het hardst om heeft gelachen. Lees het stuk goed door en je komt nog een bekende van dit forum tegen....haha

Ik heb dat blad niet gelezen maar wie is dat dan?
Marcel Coenen zit toch ook op dit forum?

marc_o
1 augustus 2003, 15:31
Je moet het wel lezen natuurlijk.....

pepper
5 augustus 2003, 12:28
als het over "beste gitarist" gaat word er ook altijd alleen maar naar pop/rock gekeken. dus ook in die zin blijft het beperkt, die jongens van het rosenberg trio kunnen ook aardig rommelen om maar eens een voorbeeldje te noemen.

greetz pepper

Harry
5 augustus 2003, 12:36
In het begin van de Indorock was "the Tielman Brothers" wel een waardevolle groep met toffe rocknummers

De legende wil dat toen de Thielman Brothers begin jaren `60 in Hamburg speelden , de toen nog piepjonge en totaal onbekende Beatles (met name John Lennon) het ritmische gitaarspel van Andy heeft gejat...

Het is een legende, maar als je naar de vroege Beatles-opnames luistert zou het wel eens waar kunnen zijn...

volgens mij is het nog sterker; de Beatles hadden nog nooit van rock 'n roll gehoord, totdat ze de Tielman Brothers zagen spelen, voor die tijd waren ze een braaf skiffle-bandje.

Luca P
5 augustus 2003, 14:04
volgens mij is het nog sterker; de Beatles hadden nog nooit van rock 'n roll gehoord, totdat ze de Tielman Brothers zagen spelen, voor die tijd waren ze een braaf skiffle-bandje

Nou, nou dat lijkt me wel erg sterk. :razz:
Ik bedoel, ze hadden naturlijk wel platen gehoord van Fats Domino, Elvis en Cochran enz....

Harry
5 augustus 2003, 14:37
volgens mij is het nog sterker; de Beatles hadden nog nooit van rock 'n roll gehoord, totdat ze de Tielman Brothers zagen spelen, voor die tijd waren ze een braaf skiffle-bandje

Nou, nou dat lijkt me wel erg sterk. :razz:
Ik bedoel, ze hadden naturlijk wel platen gehoord van Fats Domino, Elvis en Cochran enz....

om maar even off topic te blijven :) , feit is dat de Beatles enorm geinspireerd waren door de Tielman Brothers, die bekender en populairder waren dan de Beatles. En bovendien zijn ze uit Engeland vertrokken als skiffle-band, en teruggekeerd als rock 'n rollband.
De Tielman brothers hebben de rock 'n roll mee naar Europa gebracht.
Maar aan de andere kant; ik was er niet bij, heb er alleen over gelezen. :)

Luca P
5 augustus 2003, 17:58
Laten we het aan Andy vragen.
Of zit ie nog in Australië?

pepper
6 augustus 2003, 13:47
ff wat feiten op een rijtje (voor we helemaal ontsporen)
de Beatles gingen NIET als skiffle groep naar duitsland, de Beatles waren al lang en breed over op de rock en roll in 1960.skiffle groep waren ze in 57 toen ze nog "the quarrymen" heetten en alleen John Lennon van de latere leden in het bandje zat.
de tielman brothers gingen in 1959 wel naar duitsland, maar ze kwamen niet in hamburg terecht maar in Manheim, nl in de Sputnik club, de Beatles kwamen in '60 pas in Hamburg (in oa de Kaiserkeller) en aangezien ze blut waren,aan het spelen waren,en te jong waren. is de kans heel erg klein dat ze de tielman brothers in het echt hebben gezien.
alle respect voor de tielman brothers hoor, maar laten we wel op aarde blijven :)

greetz pepper

Harry
6 augustus 2003, 14:23
ff wat feiten op een rijtje (voor we helemaal ontsporen)
de Beatles gingen NIET als skiffle groep naar duitsland, de Beatles waren al lang en breed over op de rock en roll in 1960.skiffle groep waren ze in 57 toen ze nog "the quarrymen" heetten en alleen John Lennon van de latere leden in het bandje zat.
de tielman brothers gingen in 1959 wel naar duitsland, maar ze kwamen niet in hamburg terecht maar in Manheim, nl in de Sputnik club, de Beatles kwamen in '60 pas in Hamburg (in oa de Kaiserkeller) en aangezien ze blut waren,aan het spelen waren,en te jong waren. is de kans heel erg klein dat ze de tielman brothers in het echt hebben gezien.
alle respect voor de tielman brothers hoor, maar laten we wel op aarde blijven :)

greetz pepper

heet jij Andy? nou dan!! :-D

maar bedankt voor de info. Het blijkt dus dat er verschillende bronnen zijn die elkaar tegenspreken. Ik heb ook even gezocht op internet en op verschillende internationale sites wordt vermeld dat de Beatles bij de Tielman Brothers gingen kijken.

pepper
6 augustus 2003, 15:10
heet jij Andy? nou dan!! :-D

nee ik heet pepper, Sgt pepper, ik zou het ook moeten weten dan he :D

maar ik lees idd nogal wat verschillende verhalen uit deze periode,en het enigste wat vanuit het beatles kamp hierover gezecht "zou" zijn is dat harrison in een interview in rolling stone magazine het heeft over "andy the indo man" maar wat de waarde van de tb voor de kevertjes was? niet zo groot lijkt me anders werd er wel vaker door 1 van de ex kevertjes gezegt dat de tielman bros een voorbeeld waren oid (ze noemen zoveel namen die dat wel waren nl) en daar er best wel weinig tielmannetjes en beatletjes over zijn word het steeds moeilijker om het te achterhalen.
wel vreem trouwens al die verschillende verhalen over die tijd

greetz pepper (hoe komt deze discussie in vredesnaam in een topic over blof terecht btw, dat is wel erg veel eer voor die zeeuwen)

Harry
6 augustus 2003, 15:25
heet jij Andy? nou dan!! :-D

nee ik heet pepper, Sgt pepper, ik zou het ook moeten weten dan he :D

maar ik lees idd nogal wat verschillende verhalen uit deze periode,en het enigste wat vanuit het beatles kamp hierover gezecht "zou" zijn is dat harrison in een interview in rolling stone magazine het heeft over "andy the indo man" maar wat de waarde van de tb voor de kevertjes was? niet zo groot lijkt me anders werd er wel vaker door 1 van de ex kevertjes gezegt dat de tielman bros een voorbeeld waren oid (ze noemen zoveel namen die dat wel waren nl) en daar er best wel weinig tielmannetjes en beatletjes over zijn word het steeds moeilijker om het te achterhalen.
wel vreem trouwens al die verschillende verhalen over die tijd

greetz pepper (hoe komt deze discussie in vredesnaam in een topic over blof terecht btw, dat is wel erg veel eer voor die zeeuwen)


tja, als ik in een discussie terecht kom, wil die nog wel eens ontsporen :-D


(en ik doe het niet expres)

Luca P
6 augustus 2003, 16:05
greetz pepper (hoe komt deze discussie in vredesnaam in een topic over blof terecht btw

Och alle muziek van nu, dus ook van Blof begint bij de Beatles dus... :lol:

Hebben ze elkaar nu wel of niet ontmoet?
Vraag het toch aan Andy of Paul zelf.
Alhoewel, Paul is al een jaar of 35 dood of niet? Of wel? :???:

Kitaarhiero
6 augustus 2003, 20:25
Welke Paul? Paul McCartney?

Dommerd... dat is een van de 2 nog levende beatles!!!

marc_o
6 augustus 2003, 22:02
overigens betwijfel ik of de heren van Blof de Beatles al eens hebben ontmoet...

pepper
6 augustus 2003, 23:23
Welke Paul? Paul McCartney?

Dommerd... dat is een van de 2 nog levende beatles!!!
dat is niet Paul, maar ene Billy Shears of zoiets

Luca P
6 augustus 2003, 23:31
Haha, ik heb de hele legende nog op tape/cd staan. Van de radio opgenomen.
Ik denk dat Kitaarhiero het verhaal nog niet kent. :razz:

Check this out:
http://home.quicknet.nl/mw/prive/boslibos/mcc%201.htm

of

http://www.rareexception.com/Garden/Beatles/Paul.php

Harry
7 augustus 2003, 10:05
Paul is inderdaad ooit vervangen door een dubbelganger, het bewijs is te vinden in diverse teksten en foto's. :lol: :lol:

(ik heb jouw links niet aangeklikt, Luca, maar daar staat dit waarschijnlijk in)

Luca P
7 augustus 2003, 12:17
Tja het blijft de vraag, he?

Als het waar is is iedereen nu al dus een jaartje of 35 fan van ene William Campell.

Kitaarhiero
7 augustus 2003, 12:50
ach ja, die mythe ken ik.

maar veel mensen kennen hem niet.

marc_o
7 augustus 2003, 21:27
is natuurlijk totale bullshit, heel die vervanging, er waren allerlij "belangrijke" aanwijzingen, zoals de blote voeten van Paul op de Abbey Road hoes en al die ellende.....
En als je vroeger platen achterstevoren draaide hoorde je de duivel, dus dan weten we gelijk waar de hel is........in de studio......kut...ik heb ook een studio in de tuin....brr



dit topic ging toch over Blof?

marc_o
7 augustus 2003, 21:28
is natuurlijk totale bullshit, heel die vervanging, er waren allerlij "belangrijke" aanwijzingen, zoals de blote voeten van Paul op de Abbey Road hoes en al die ellende.....
En als je vroeger platen achterstevoren draaide hoorde je de duivel, dus dan weten we gelijk waar de hel is........in de studio......kut...ik heb ook een studio in de tuin....brr



dit topic ging toch over Blof?

Bouke
15 augustus 2003, 20:54
In de nieuwe gitarist staat een interview met Paskal over deze titel, waar hij zelf natuurlijk het hardst om heeft gelachen. Lees het stuk goed door en je komt nog een bekende van dit forum tegen....haha

:-D Ik zag je naam ook al in de nieuwe cd staan...

Bouke

marc_o
16 augustus 2003, 11:21
hee, er is er 1 wakker.....(op de vorige ook hoor)

Bouke
16 augustus 2003, 20:32
Hey Marc,

Wat is je relatie tot de Bloffers? Ik vin ze steeds beter worden, die dvd bij het nieuwe album is erg goed. Ik had het live op tv gezien en was erg blij dat ik die show nu vaker kan zien. Dansen aan zee is erg goed daar, alles eigenlijk. Toen was toch net die nieuwe drummer erbij? Fanatiek baasje, leuk om te zien (drummen dan hè :D). e waardering voor hunnie muziek stijgt per cd...

Bouke

marc_o
17 augustus 2003, 10:59
Met 1 ervan deel ik een huis en leen spullen uit als ze opnemen, zo is een groot deel van blauwe Ruis met mijn Engl opgenomen en de hoofd-tour-gitaar heb ik "ontworpen" qua sound en looks, bij Sjak laten bouwen en kado gegeven.
Voor de rest zijn het vooral vrienden, ik werk er niet mee ofzo.

Mitch
25 augustus 2003, 13:47
Je bedoelt die met de P90's ?
Leuk om te horen dat Blauwe Ruis voornl. op ENGL is ingespeeld :) hij gebruikt toch altijd Koch op het podium ?

Doe ze de hartelijke groeten, ik vind ze geweldig ! :D

marc_o
25 augustus 2003, 18:45
Blauwe ruis is Koch Multitone 50 watt, Engl souvereign, soms apart en soms tegelijk. Wel meer de Koch dan de Engl hoor. Hier en daar een Marshallcombo (900) H&K triamp en wat pedalen.
Omarm is Koch classictone op alle nummers.
Live is het inderdaad Koch Multitonecombo, daar schiet de classictone wat tekort.
Die tele is te gek, ik heb 'm zelf ook....je blaast er zowat alles mee weg.

Mitch
25 augustus 2003, 19:32
OOOOOOOOoooooooooo, nou lees ik het: de marcocaster..... :o


Vanaf vandaag is marc mijn held van het forum

http://burns.thefinaldimension.org/ups/DeNiro/dimebag.gif

marc_o
26 augustus 2003, 00:09
Vond het zelf wel een leuke naam voor een gitaar, haha.
Korina body en seymour Duncan vintage bij de hals en een custom bij de brug, de p-90's natuurlijk.
Je wil niet weten hoe hard dat gaat, heb voor de rest allemaal humbucker gitaren, maar niet 1 zo vet als de tele.




hoe kom je trouwens aan mijn pasfoto?

Mitch
26 augustus 2003, 18:50
In mijn Godin LG zitten de SD P90 Custom in beide posities, hèhè !
Ik begrijp dus wat je bedoelt :)
Vintage bij de hals kan ik inkomen, die Custom is bijna té vet daar, tegen het zware aan zal ik maar zeggen.

En ja, die pasfoto.... goeie gok natuurlijk :D

Thumbs up for Pascal en laat 'm niet te veel schreeuwen. Ondanks de heerlijke brul wil ik wel dat -ie langer meegaat dan vandaag :P

marc_o
26 augustus 2003, 21:03
Custom in beide posities??? Kolere, wat zal die tekeer gaan, lijkt mij iets teveel van het goede.
Ik zal het doorgeven van het schreeuwen hoor, haha, denk dat ie zelf ook nog wat platen wil maken :wink:
Wat voor versterker gebruik jij dan? (om die customs in toom te houden?)

Mitch
26 augustus 2003, 22:49
Rivera R55 op de LOW input :D
Mijn LGX met Tetrads is in de High input precies even hard 8-)

Wat ik wel merk met het lieve monstertje is dat -ie op het overdrivekanaal van om het even welke versterker meer output geeft dan om het even welke gitaar. Very cool ! Alleen als ik switch van gitaar moet ik altijd het overdrive kanaal een tikje geven. Less cool...


En ja, dat schreeuwen: met de discman op de oren heb ik tijdens de terugvlucht wel weer met tranen in mijn ogen gezeten bij zo'n uithaal als in "De mooiste verliezers" (jongens, jullie lezen dit privé topic niet meer hè ?), maar ik merk wel dat vergeleken met optredens ten tijde van Boven hij makkelijker zong dan nu en ik bedoel: Robert Plant ben ik ook al kwijt, begrijp je :D

marc_o
27 augustus 2003, 11:55
Rivera's zijn erg mooi ja, heb ooit de Knuckleheadstack gehad (oud model, 100 watt) had 'm niet weg moeten doen, heb mijn tele er nooit over gehoord. Denk er sterk over weer 1 te kopen, maar dan de nieuwe of de Fandango-combo.
Dat van die volume en gain aanpassingen heb ik ook, de enige oplossing is er nog 1 bij te laten maken...

Persoonlijk vind ik dat ie veel beter is gaan zingen trouwens, de stem is wel zwaarder geworden, maar dat heeft ook met de leeftijd te maken natuurlijk, toen was ie iets van 24.

jeroenmoore
1 september 2003, 16:42
Ik denk dat ze zich vergist hebben in de beste zanger misschien, maar zeker niet de beste gitarist, volgens mij is dat nu Leonardo Amuendo, en Stochelo Rosenberg van het Rosenbergn Trio

marc_o
2 september 2003, 16:28
Tja, het is dan ook een publieksprijs, en hoe moet je meten dat iemand de beste gitarist is? Aantal toonladders, snelheid, akkoorden? Is allemaal relatief en weinig zeggend m.i.

collin hoeve
6 september 2003, 18:54
niet echt een goed rijtje. ik keek nl bij de lijst van best supporting en daar stonden drie gasten van di-rect bij, nou lijkt het me toch dat een van die drie een bassist is en dus niet eens in aanmerking kan komen voor zo'n vermelding...

eum nou ik was bij de uitreiking van de prijzen bij de SENA guitar awards en bij de amateurs is ook een bassist 2e geworden... maar ik ben met je eens dat het eigenlijk te debiel voor worden is

btw pascal jacobsen is trouwens wel een goeie gitarist, zeker met zingen en spelen tegelijk... EN hij maakt van zijn zwakke techniek een positief iets namelijk zijn apparte stijl ;P

mzzls
Collin

Plop
8 september 2003, 16:53
Blof vink het beste Nederlands-talige bandje....

Kitaarhiero
9 september 2003, 11:12
niet echt een goed rijtje. ik keek nl bij de lijst van best supporting en daar stonden drie gasten van di-rect bij, nou lijkt het me toch dat een van die drie een bassist is en dus niet eens in aanmerking kan komen voor zo'n vermelding...

eum nou ik was bij de uitreiking van de prijzen bij de SENA guitar awards en bij de amateurs is ook een bassist 2e geworden... maar ik ben met je eens dat het eigenlijk te debiel voor worden is



Een Basgitaar is ook een gitaar.

marc_o
9 september 2003, 12:24
He!!! niet vloeken he?
We weten allemaal dat een bassist een gefrusteerde gitarist is! :wink: