PDA

View Full Version : ibanez x series flying v rr 150



lastunas
19 juli 2010, 00:25
Graag had ik graag wat meer info gehad over deze gitaren daar ik er niet veel over terug vind. Iemand die hierover meer weet , of er één heeft ? alle info is welkom. Thanx

Bram+
19 juli 2010, 08:28
Ibanez 'Rocket Roll' model, gemaakt van van ongeveer 1982 tot ongeveer 1984. Een van de meer 'voordelige' RR modellen, wat blijkt uit de basswood/birch bodywood combinatie, bolt-on maple neck en nader te definiëren tremolo unit. Een enkele humbucker (Vintage 2) in de brug, maar een simpele set-up hoeft geen excuus te zijn natuurlijk.

Kortom: qua specificaties niet de beste RR die je van ebay kan trekken (bij wijze van spreken) en je bent waarschijnlijk beter uit met een oude goede RG als het je om de prestaties gaat.

Desalniettemin een van de weinige 'flying V' modellen van Ibanez en daarom zeker uniek. Na een kleine serie van Rocket Rolls (waaronder dus deze RR150), hebben ze het alleen nog een keer geprobeerd met Jackson Randy Rhoads-achtige Proline modellen en recenter met V-Blades en aanverwanten. Ze vinden zichzelf toch beter op het gebied van superstrats.

lastunas
19 juli 2010, 13:43
En qua prijzen ?

Bram+
19 juli 2010, 15:06
Moeilijk te zeggen, in de eerste plaats omdat dit zeldzame maar waarschijnlijk toch niet super-gewilde gitaren zijn.

In de tweede plaats geef je wel erg weinig context. Wil je er eentje verkopen? Krijg je er een aangeboden tegen een bepaalde prijs? Wat zoek je eigenlijk in deze gitaar? Etc.

Of een prijs redelijk is, ligt een beetje aan je eigen eisen en wensen of aan die van de koper. Om het op mezelf te betrekken: ik ben niet vies van een Ibanez meer of minder, maar heb toch al een paar goede players, dus in plaats van mijn tientjes aan zo'n RR150 te besteden, wacht ik liever of spaar ik liever door totdat ik een mooiere/betere RR of iets soortgelijks tegenkom.

Bij veel meer dan 200 EUR zou ik het bijvoorbeeld sowieso niet doen.