PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Vox VT15



mrweird
18 juli 2010, 21:06
Omdat m'n mesa enkel nog rare geluiden maakt en bij een ampdokter ligt, omdat ik al heeeeeeel lang vond dat ik nog een klein ampje d'r bij moest hebben voor spontane jam sessies in huiskamers ed, omdat ik last van GAS had, omdat ik nu geen versterker thuis zou hebben om te kunnen spelen (ja ik heb ook nog een akoestische gitaar, maar dat maakt ff niet uit toch?) Omdat ik een ampje d'r bij wilde hebben die me niet spontaan een hernia bezorgt, omdat eh... Enfin.

Ik heb een http://ampandguitar.com/shop/images/Vox%20VT%2015.jpg vox VT15 ampje d'r bij gekocht...

Gisteren dit ding zitten vergelijken met de kleinste orange, een Line6 van 99 euro maar deze wint het op een boel fronten. Oftewel ze hebben een lekker geluidje voor 't geld op huiskamer nivo.

mrweird
31 december 2012, 18:38
ff een oud topic van mezelf bumpen met een ervarings vraagje.. Ik ben nog steeds errug tevreden over dit ampje als huiskamer ampje. Maar zijn hier toevallig gitaarnetters die met zo'n Vox 15 watt ampje opgetreden hebben?? (wellicht met behulp van een PA)

't is namelijk zo'n makkelijk klein ding.. ;-)

witterwit
31 december 2012, 18:54
ik heb ook modelling amps van vox en ik ben ook heel tvreden; optreden doe ik niet, maar een vox vt 15 over een pa; ik weet niet of dat echt goed klinkt.

mrweird
31 december 2012, 19:01
maar een vox vt 15 over een pa; ik weet niet of dat echt goed klinkt.

Waarom denk je dat? Ik had in gedachten om gewoon een SM57 ervoor te hangen..

witterwit
31 december 2012, 19:15
bij een optreden denk ik ook aan een drumstel, basgitaar etc. hoe komt dan jouw geluid uit in de mix.

mrweird
31 december 2012, 19:25
bij een optreden denk ik ook aan een drumstel, basgitaar etc. hoe komt dan jouw geluid uit in de mix.
Uhmm Simpel? Multikabeltje naar de mengtafel met zang, gitaar, bas, toetsen, drumstel etc.. En dan een geluidsman die het volume en de nivo's onderleng netjes afregeld. En mezelf horen via monitor of 't VT15'je beetje richten naar mezelf zodat ik mezelf voldoende blijf horen?

Ik zat me meer af te vragen of zo'n VT15 voldoende volume heeft om hoorbaar te blijven boven een rustig drummende drummer. ZOnder PA. In een kroeg of zo..

witterwit
31 december 2012, 19:41
met een rustig drummende drummer zal moeilijk worden, als iemand op een cajun speelt moet het lukken.

grayfink
31 december 2012, 20:19
Dat gaat gewoon prima hoor. Been there, done that.

grayfink
31 december 2012, 20:43
O wacht even, zonder PA had ik net niet gelezen, ik denk dat je dan (veel) te kort komt.