PDA

View Full Version : Welke versterker moet ik kopen?



Jurri1
18 juli 2010, 20:06
Hallo ik ben Jurriaan en ik speel nu sinds een jaar basgitaar. Ik heb nu een Squier Affinity Precision bas en een Fender Rumble 15 versterker, die kreeg ik samen in een beginnerspakket.

Nu wil ik een beetje een grotere versterker kopen die ik naast voor thuis ook voor bandrepetities en af en toe voor kleine optredens kan gebruiken. Mijn genre is rock en mijn budget is 200 tot 300 euro. Nu had ik er al een paar op het oog, welke hiervan moet ik volgens jullie nemen of weten jullie een betere?

Degene die ik op het oog had zijn : Ashdown Mag 200, Marshall "Bass State" B150, WARWICK SWEET 15.3, ASHDOWN T15-250S en de HARLEY BENTON HBW-150.

Dus, wat vinden jullie?

Troy
19 juli 2010, 09:38
hey jurriaan,

het standaard antwoord op die vraag is: ga naar de winkel en test ze. Harley Benton is niet meteen een merk dat vertrouwen inboezemt. De rest lijkt me wel ok. Je kan ook eens naar peavey versterkers kijken. Hou er wel rekening mee dat 200 à 300 euro héél weinig is voor een basversterker. Misschien eerst eens kijken naar 2dehands spullen. De meeste basversterkers zijn zo robuust gebouwd dat je er niet veel mis mee kan doen. Die gaan meestal voor +- de helft van de oorspronkelijke waarde.

Wabbie
19 juli 2010, 11:40
Oeh, 200 tot 300 euro wordt aan de krappe kant als je het nieuw wilt hebben. Hou er ook rekening mee dat je toch al snel 200 Watt aan vermogen nodig hebt om een beetje lekker te kunnen optreden met een band.

Goede tweedehands tip is om een oud Trace Elliot combo te scoren. Je kunt voor rond de 300 euro wel een 150 tot 200 Watt TE combo scoren waar je nog vele jaartjes plezier van gaat hebben. Trace Elliot bouwt z'n spullen ook oerdegelijk dus dat zal niet snel stuk gaan.

Verder heeft Ashdown leuk spul voor niet al teveel geld, en ik geloof dat Markbass tegenwoordig ook best betaalbare combo's heeft.