PDA

View Full Version : Stemapparaatje kapot, nieuwe, maar dan floortuner



RoelSmoel
17 juli 2010, 21:56
Laatst een topic van mij dat op slot mocht, die ging bijna alleen maar over een booster (en de tuner bleef achter liggen), nu MOET ik zelfs een tuner hebben..
Tuner kapot, batterijtje is erin gaan lekken, en nu doet ie niets meer, vakantiecentjes, dus dat komt sowieso "goed" uit..
Ik heb een Boss TU3 gehad, puik dingetje, en een Planet Waves floortuner, niet zo tevreden over (ging ook vrij snel kapot).
Nu het volgende, ik ben dus aan het zoeken bij de Korg Pitchblack/DT10, Boss TU3 en de TC Electronic Polytune.
Ik neem aan dat mensen hier op het forum deze wel hebben, kunnen jullie hier jullie bevindingen over posten? Zijn er ook grote verschillen tussen deze tuners? Voordelen? (true bypass boeit me werkelijk niets)

Ik hoor ze graag!

Roel.

(veel mogelijkheden heb ik niet om ze te testen, het wordt dus een gokje internet..)

Dirk_Hendrik
17 juli 2010, 22:07
Uiteraard heb je eerst de zoekfunktie gebruikt alvorens je dit topicje aanmaakte??

Sjit Roel,
Er echt zijn draden volgeschreven met verhalen over stemapparaten. En dan kom je vragen om ervaringen. Koop eerst een handdoek en trek em achter je oren langs. :cheerup:

En daarna is de kool het sop niet waard. Maar da's mijn mening.

Jan Buurman
17 juli 2010, 22:09
Heb je de zoekfunctie gebruikt? Er is zeer veel over te vinden...

EDIT: D_H was mij voor...

Tankman
17 juli 2010, 23:53
Bespaar jezelf een hoop moeite en koop gewoon een Polytune. Ik zit al maanden achter de repr. van TC voor een Polytune om mijn Pitchblack ermee te vervangen... Ik heb er nooit behoefte aan gehad...tot ik hem een keer heb uitgetest en kort daarna moest optreden met mijn pitchblack. Toen had ik ineens gigantische behoefte aan de Polytune voor de snelle controle tussen 2 nummers door....drummers ook altijd die te snel af gaan tikken...;)

AoDf
18 juli 2010, 00:44
Ik heb sinds kort een Polytune aangeschaft. Ik zat erg te twijfelen tussen een Pitchblack en een Polytune. Op youtube staan enkele vergelijkingsfilmpjes tussen deze twee. Ze zitten ook een beetje in dezelfde prijsrange. Uiteindelijk maar voor de Polytune gekozen, het display leek mij een wat scherper als de Pitchblack. Het display van de Pitchblack vond ik er een beetje groezelig uitzien, de Polytune oogt wat frisser. De rode ledjes van de display van de Pitchblack lijken een beetje de naastgelegen "gebieden" ook te kleuren waardoor het minder scherp lijkt.

De Polytune heeft wel het "probleem" dat de lage E in poly-mode iets te laag wordt aangegeven, terwijl deze in single string mode wel zuiver is. Ik kan er wel mee leven, misschien wordt het ook gefixed in de toekomst.

De turbo-tuner wordt ook alom geprezen en zal ongetwijfeld erg goed zijn. Maar als ik de clipjes daarvan zie vind ik dat maar een vaag ding, met druk roterende ledjes enzo die stil moeten gaan staan. Niet echt duidelijk voor mij. Vind ook die zogenaamde snelheids-metingen met de turbo-tuner een beetje onzinnig. Opeens schijnt het erg cool te zijn dat de toon binnen een nano-seconde (i.p.v. een milli seconde) herkend wordt door je tuner. Niet echt boeiend voor mij dan.

Heynis
18 juli 2010, 01:02
Bespaar jezelf een hoop moeite en koop gewoon een Polytune. Ik zit al maanden achter de repr. van TC voor een Polytune om mijn Pitchblack ermee te vervangen... Ik heb er nooit behoefte aan gehad...tot ik hem een keer heb uitgetest en kort daarna moest optreden met mijn pitchblack. Toen had ik ineens gigantische behoefte aan de Polytune voor de snelle controle tussen 2 nummers door....drummers ook altijd die te snel af gaan tikken...;)Met m'n Polytune heb ik nou niet echt het idee dat ik sneller stem dan anders eigenlijk, maar goed, meer LED'jes is meer beter natuurlijk ;) .

TimS
18 juli 2010, 02:42
Een Pitchblack neemt minder ruimte in dan een DT10 :seriousf:

dml
18 juli 2010, 08:53
Een Pitchblack neemt minder ruimte in dan een DT10 :seriousf:

Daar gaan we weer..... :seriousf:

LesPas89
18 juli 2010, 12:10
Gewoon DT-10 kopen Roel. Handig, duidelijk en stabiel.

(Ik geloof trouwens totaal niet dat jouw huidge écht kapot is, ben ik de enige? :soinnocent:)

hezz
18 juli 2010, 12:15
Behalve het 'probleem' van de lage E ben ik erg content met m'n Polytune!

Tankman
18 juli 2010, 12:37
Met m'n Polytune heb ik nou niet echt het idee dat ik sneller stem dan anders eigenlijk, maar goed, meer LED'jes is meer beter natuurlijk ;) .

Ik zeg ook niet dat je sneller stemt, maar dat de controle wel sneller gaat. Mijn gitaat ontstemt haast niet tijdens een optreden, maar ik vind het wel prettig om het zo nu en dan even snel te checken. Met de Polytune gaat dit wel snel omdat alles tegelijk in beeld is.

RoelSmoel
18 juli 2010, 12:48
Gewoon DT-10 kopen Roel. Handig, duidelijk en stabiel.

(Ik geloof trouwens totaal niet dat jouw huidge écht kapot is, ben ik de enige? :soinnocent:)

Hij is dus wél kapot.

hezz
18 juli 2010, 12:48
Ik zeg ook niet dat je sneller stemt, maar dat de controle wel sneller gaat. Mijn gitaat ontstemt haast niet tijdens een optreden, maar ik vind het wel prettig om het zo nu en dan even snel te checken. Met de Polytune gaat dit wel snel omdat alles tegelijk in beeld is.

Precies, stemmen voor aanvang gaat natuurlijk net zo snel als met andere tuners. Het is het tussendoor stemmen waar je snel even kan aanslaan en bij-tunen.

LesPas89
18 juli 2010, 13:24
Hij is dus wél kapot.
Oké, dan geloof ik je maar op je woord. Ik geloofde het niet omdat het me opvalt dat je constant, altijd zoekende bent. Je hebt nu een geweldige stack en een prima gitaar met EMG's. Nu las ik ergens dat je weer nieuwe snaren moest proberen waar wat problemen mee zijn. En nu is ineens je stemaparaat kapot door een lekkende batterij. Snap je mijn argwaan, Roel?

Maar goed, voor ongeveer €90 heb je een Korg DT-10. Prima aparaat.

RoelSmoel
18 juli 2010, 13:27
Oké, dan geloof ik je maar op je woord. Ik geloofde het niet omdat het me opvalt dat je constant, altijd zoekende bent. Je hebt nu een geweldige stack en een prima gitaar met EMG's. Nu las ik ergens dat je weer nieuwe snaren moest proberen waar wat problemen mee zijn. En nu is ineens je stemaparaat kapot door een lekkende batterij. Snap je mijn argwaan, Roel?

Maar goed, voor ongeveer €90 heb je een Korg DT-10. Prima aparaat.

Snap ik best. Je leest zo te merken ook mee op Gitaar.net?:soinnocent:

tomdiedom
18 juli 2010, 13:28
wat! 90 e voor een dt-10, das absurd. Sowieso nieuw voor 2 tientjes minder te krijgen en ik zou nu vooral marktplaats in de gaten houden, omdat iedereen zn tuners de deur uit doet voor de nieuwe "hype".

RoelSmoel
18 juli 2010, 13:29
wat! 90 e voor een dt-10, das absurd. Sowieso nieuw voor 2 tientjes minder te krijgen en ik zou nu vooral marktplaats in de gaten houden, omdat iedereen zn tuners de deur uit doet voor de nieuwe "hype".

Hype.. Die Polytune.. Hele volksstammen hier hebben hem, maar wat er zo speciaal aan is? Je kunt ermee stemmen, ahfijn..

Tankman
18 juli 2010, 14:01
Nee...je kunt al je snaren in 1 keer in beeld krijgen om zo meteen te zien welke snaren bijgestemd moeten worden. Heel handig tijdens optredens. Hoef je niet iedere snaar een voor een te controleren. Daarnaast heeft hij een licht sensor en zal de brightness van de ledjes zich aanpassen aan de omgeving hierhoor. Hij heeft ook nog eens een USB-aansluiting voor eventuele software updates. Hij is erg nauwkeurig en kost niet meer dan een TU-2 of 3 of een Pitchblack of DT-10 (toen ze nog nieuwe waren, inmiddels voor minder te krijgen). Doe het nou in 1 keer goed en neem een Polytune.

Riky
22 juli 2010, 20:13
[QUOTE=Tankman;2424119.... Doe het nou in 1 keer goed en neem een Polytune.[/QUOTE]

precies en wees een keer zuinig op je spul!!!

Jochem92
22 juli 2010, 20:25
Ik heb zelf een Korg Pitchblack en hij bevalt me prima!
Hij is (redelijk) snel en je kan duidelijk aflezen of je er naast zit of niet.
Ik heb hem helaas nog niet op het podium kunnen gebruiken dus daar kan ik niets over zeggen.

GRz.
Jochem

RoelSmoel
22 juli 2010, 20:47
Ik heb inmiddels een stemapparaatje gekocht.. Simpel chromatisch ding van een tientje, doet het ook net zo goed:)

Tankman
22 juli 2010, 23:59
Ik heb zelf een Korg Pitchblack en hij bevalt me prima!
Hij is (redelijk) snel en je kan duidelijk aflezen of je er naast zit of niet.
Ik heb hem helaas nog niet op het podium kunnen gebruiken dus daar kan ik niets over zeggen.

GRz.
Jochem

Ik heb mijn Pitchblack inmiddels een aantal keer op het podium gebruikt. Hij is wel duidelijk qua belichting etc, maar hij is me te traag voor de snelle controle tussen 2 nummers. Ik heb de Polytune vaak in de winkel gebruikt en ik kan niet wachten tot er een op mijn plank staat...

Tja...toen ik de PB kocht bestond de Polytune nog lang niet....jammer...

Mitch
23 juli 2010, 00:13
..
Nu het volgende, ik ben dus aan het zoeken bij de Korg Pitchblack/DT10, Boss TU3 en de TC Electronic Polytune.Ik neem aan dat mensen hier op het forum deze wel hebben, kunnen jullie hier jullie bevindingen over posten? Zijn er ook grote verschillen tussen deze tuners? Voordelen? (true bypass boeit me werkelijk niets)



Ik heb inmiddels een stemapparaatje gekocht.. Simpel chromatisch ding van een tientje, doet het ook net zo goed:)

En daar durf je een smilie achter te zetten?
Groot hangslot.