PDA

View Full Version : marshall dsl 100, fender blues deville of een vox ac 30



B-stone
17 juli 2010, 21:47
de tijd is aangebroken: de overstap naar buizen, alleen welke versterker zou het best zijn om (vooral) thuis te spelen maar toch ook geweldig op het podium klinkt. heel lang was ik in de veronderstelling dat ik een dsl 100 ging kopen: pure marshall sound. maar na een gesprek in een muziekwinkel met een verkoper (met me ouders erbij) raadde hij een 100 wat buizen head toch ten zeerste af (daar ging me marshall).

nou is de vraag: welke andere buizen versterker (combo?) is mooi voor thuis maar ziet er tijdens een optreden tot lekker uit? of kan een marshall toch wel gewoon thuis? Het allerliefste heb ik natuurlijk gewoon een stack maar combo kan eventueel ook.

ik hoor graag van jullie,

groetjes Bram

Eko
17 juli 2010, 22:51
Bram,
De amps die je noemt verschillen als dag en nacht van elkaar. Een 100 watt Marshall of een 30 watt Vox is echt heel erg anders. Alleen al de verschillen in circuit en buizen zijn aanmerkelijk.
Zolang je nog niet echt een podium op stapt ( en ook dan nog ) is 100 watt pure onzin. Er is geen kroeg waar je dit in kunt open zetten. De hoeveelheid geluid die je daar uit weet te krijgen staat gelijk aan een startende F-16. Op lage volumes klinkt zo`n ding als een natte krant vergeleken met hoge volumes. Thuis zul je er niet veel aan hebben.
Tegen het idee dat het wel tof staat op je kamer zo`n 4 x 12 met een head kan niemand op praten. Dat mag je zelf bepalen.
Probeer in winkels eerst eens uit wat je nu eigenlijk wilt hebben. Neem je eigen gitaar mee en test tot je het zat bent en je keuze hebt bepaald. Zoek je scheur of alleen maar een randje. Enkelkanaals of met 3. Voor 300,- of voor 3000,-? Een speaker ( 10 /12 of 15 inch). twee of vier. Combo of head en cabinet......

jannest
17 juli 2010, 22:54
ligt er helemaal aan hoe je woont
heb meegemaakt dat een 15 watt transistor ampje al te veel was

big dooley
17 juli 2010, 23:32
hou in de gaten, dat een verdubbeling van vermogen geen verdubbeling van volume betekent...
om een verdubbeling van volume te verkrijgen, heb je 10-maal zoveel vermogen nodig...
in die geest is een 100 watt versterker dus 2x zo hard als een 10 watt versterker

dat je een DSL100 vol open moet draaien om er fatsoenlijk geluid eruit te halen is puur onzin... de eindtrap blijft wel langer clean, wat voor mensen die vooral met boostpedalen en voorversterkeroversturing werken ideaal is... mensen die willen werken met eindtrapoversturing (waarbij het onmogelijk is om een clean geluid te krijgen) zijn dan beter af met 30 watt bijvoorbeeld

het verschil tussen bijvoorbeeld 50 watt en 100 watt voluit open is 3 dB... das net zoveel als het verschil tussen een celestion G12T75 en een G12H greenback of vintage 30 met 1 watt vermogen op een afstand van 1 meter!!!
zet dus een vintage 30 in een combo met 50 watt en dat kreng zal net zo hard, zoniet harder gaan, dan een 100-watter met een G12-T75

speakerkeuzes maken in dat opzicht veel meer uit qua puur volume dan het vermogen van je versterker
vermogen is nodig om de eindtrap clean te houden indien gewenst...
een mooi voorbeeld zijn de heren van AC/DC... waar angus voornamelijk 50 watters gebruikt met G12M greenbacks die voluit staan, heeft malcolm een 100-watter op vintage 30's die op volume gelijk is aan angus... omdat de 100-watter meer vermogen over heeft (headroom) klinkt malcolm over het algemeen veel cleaner

Rutger Molenberghs
18 juli 2010, 10:04
De drie versterkers die je opnoemt, zijn allen even (on)handelbaar thuis. Ze gaan allemaal verschrikkelijk hard en de Fender heeft een verschrikkelijke volumeregeling. Laatst nog geprobeerd daar een huiskamervolume uit te halen, maar dat was voor mij onmogelijk. :(

Maar dat neemt niet weg dat een 100w Marshall perfect kan voor thuis. Ikzelf gebruik een JVM410h in huis... (neen, ik speel niet op stadionvolume hier)
Hier staat ook nog een 10w versterkertje en dat vind ik veel bruikbaarder voor thuis. Maar dat heeft vooral te maken met het vrij ongevoelige 10" luidsprekertje (94db) van dat ding. Over mijn 2x12 met V30's gaat hij ook al snel te hard.

Blijft natuurlijk nog dat het drie volledig verschillende versterkers zijn, met bijgevolg een heel ander geluid. Laat je dus vooral leiden door het geluid dat je zoekt en niet door het aantal watt. Op een podium staan ze alle drie hun mannetje.

Ijselrobo 07
18 juli 2010, 10:13
Hey,,

Misschien moet je eens kijken naar de volgende Marshall's:
- Class A 5 Watt Combo (http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=29)
- Handwired 1974x 18 Watt combo (http://www.marshallamps.com/product.asp?productId=4)

Het lijken mij twee versterkers waar je toch lekker mee kunt spelen en op het podium mee kan staan!

Grtz. From Ijselrobo 07

Trecion
18 juli 2010, 12:49
misschien een stomme vraag, maar welke muziekstijlen speel je?

ik heb zelf ook al een DSL100 met 4x12 op me slaapkamer en ik ben hartstikke blij dat ik zeer tolerante ouders en buren heb :)

volume staat op 1 en krijg er zeer fatsoenlijk geluid uit. krijg nu bijna een perfect Enter Sandman geluid om maar eens een voorbeeld te geven. Wel is het aan te raden om ipv een 4x12 een beter 2x12 te nemen.


Als de DSL100 je droom amp is dan zou ik daar zeker voor gaan. ik wist zeker dat ik er spijt van ging krijgen als ik geen dsl nam omdat dit gewoon momenteel voor mij de beste amp is die ook betaalbaar is.

TimS
18 juli 2010, 13:36
Hey,,

Misschien moet je eens kijken naar de volgende Marshall's:
- Class A 5 Watt Combo (http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=29)
- Handwired 1974x 18 Watt combo (http://www.marshallamps.com/product.asp?productId=4)

Het lijken mij twee versterkers waar je toch lekker mee kunt spelen en op het podium mee kan staan!

Grtz. From Ijselrobo 07
Die Class A hou je niet clean op podium volume, de 1974x waarschijnlijk ook niet...

B-stone
18 juli 2010, 18:57
Bram,
De amps die je noemt verschillen als dag en nacht van elkaar. Een 100 watt Marshall of een 30 watt Vox is echt heel erg anders. Alleen al de verschillen in circuit en buizen zijn aanmerkelijk.
Zolang je nog niet echt een podium op stapt ( en ook dan nog ) is 100 watt pure onzin. Er is geen kroeg waar je dit in kunt open zetten. De hoeveelheid geluid die je daar uit weet te krijgen staat gelijk aan een startende F-16. Op lage volumes klinkt zo`n ding als een natte krant vergeleken met hoge volumes. Thuis zul je er niet veel aan hebben.
Tegen het idee dat het wel tof staat op je kamer zo`n 4 x 12 met een head kan niemand op praten. Dat mag je zelf bepalen.
Probeer in winkels eerst eens uit wat je nu eigenlijk wilt hebben. Neem je eigen gitaar mee en test tot je het zat bent en je keuze hebt bepaald. Zoek je scheur of alleen maar een randje. Enkelkanaals of met 3. Voor 300,- of voor 3000,-? Een speaker ( 10 /12 of 15 inch). twee of vier. Combo of head en cabinet......

ik zoek eigenlijk alles: ik wil het liefst een versterker hebben waar ik alles uit kan halen wat ik nu ook uit me cube kan halen: een mooie cleane sound, lekkere rock crunch, maar op zijn tijd ook wel wat metal sounds.

volgens wikipedia is de dsl100 ook de veelzijdigste marshall (afgezien van de jvms) want ik wil maar 1 rij met knoppen :)

B-stone
18 juli 2010, 19:05
ligt er helemaal aan hoe je woont
heb meegemaakt dat een 15 watt transistor ampje al te veel was

wij wonen zeg maar in een huis wat tussen een villa en een vrijstaandhuis inligt (niet qua ligging maar qua grootte). ik speel dan voornamelijk in de garage die om is gebouwd tot ''speelkamer''. het terras van de buren ligt op 2 meter afstand van het ''speelkamer raam'': dus op zomerdagen als de buren buiten zitten kan ik niet effe lekker hard me versterker aanzetten, alhoewel de buurman mij wel 's morgens al wakker maakt om 9 uur half 10 met een van zijn tuingereedschappen (badblazers enz.) oowja ze hebben het tuinstel ook 2 meter meer onze kant op gezet (echt tussen ons en hun huis in): (''of ik dat toch zo mooi gitaar speel????'' :seriousf:) me versterker staat niet op ''drum vollume'' zeg maar dus ze boffen nog maar dat ik geen drummer geworden ben. voor de garage deur is trouwens een houten muur gemaakt zodat er achter de garagedeur nog plaats is voor fietsen. me vader en moeder zijn aan het overwegen omdaar zeg maar zon gordijnen voor te hangen voor het geluid. niet dat ze er erg veel last van hebben of zo maar me moeder had van een vriendin (die een studio thuis aan het bouwen is) gehoord dat die stof niet bepaald duur was.

B-stone
18 juli 2010, 19:11
dat je een DSL100 vol open moet draaien om er fatsoenlijk geluid eruit te halen is puur onzin... de eindtrap blijft wel langer clean, wat voor mensen die vooral met boostpedalen en voorversterkeroversturing werken ideaal is... mensen die willen werken met eindtrapoversturing (waarbij het onmogelijk is om een clean geluid te krijgen) zijn dan beter af met 30 watt bijvoorbeeld

speakerkeuzes maken in dat opzicht veel meer uit qua puur volume dan het vermogen van je versterker
vermogen is nodig om de eindtrap clean te houden indien gewenst...
een mooi voorbeeld zijn de heren van AC/DC... waar angus voornamelijk 50 watters gebruikt met G12M greenbacks die voluit staan, heeft malcolm een 100-watter op vintage 30's die op volume gelijk is aan angus... omdat de 100-watter meer vermogen over heeft (headroom) klinkt malcolm over het algemeen veel cleaner

dus voor mensen met pedaaltjes is een 30 watter beter? en voor mensen die gewoon de distorsion op de versterker gebruiken is een 100 watter ook goed?

want ik heb het liefst zo min mogelijk pedaaltjes. (alleen me wah en evt een fuzz pedaal)

over de speakers moet ik nog maar een heel goed na gaan denken. ik wil het wel een beetje betaalbaar houden aangezien die dingen binnen no time al 500 euro zowat zijn afgeschreven (1960a cabinet). ik koop daarom me versterker spul het liefst op marktplaats. (of is een nieuwe buizen versterker toch echt veel beter.)

B-stone
18 juli 2010, 19:15
De drie versterkers die je opnoemt, zijn allen even (on)handelbaar thuis. Ze gaan allemaal verschrikkelijk hard en de Fender heeft een verschrikkelijke volumeregeling. Laatst nog geprobeerd daar een huiskamervolume uit te halen, maar dat was voor mij onmogelijk. :(

Maar dat neemt niet weg dat een 100w Marshall perfect kan voor thuis. Ikzelf gebruik een JVM410h in huis... (neen, ik speel niet op stadionvolume hier)
Hier staat ook nog een 10w versterkertje en dat vind ik veel bruikbaarder voor thuis. Maar dat heeft vooral te maken met het vrij ongevoelige 10" luidsprekertje (94db) van dat ding. Over mijn 2x12 met V30's gaat hij ook al snel te hard.

Blijft natuurlijk nog dat het drie volledig verschillende versterkers zijn, met bijgevolg een heel ander geluid. Laat je dus vooral leiden door het geluid dat je zoekt en niet door het aantal watt. Op een podium staan ze alle drie hun mannetje.

ik zelf denk dat ik qua sound meer een marshall man ben dan en niet echt vox of fender (te dunne overdrive). ik kan natuurlijk me cube gewoon als normaal gebruiken en me marshall (hard) als het kan thuis en de rest v/d tijd dus op lager volume spelen van me marshall of cube(op me cube speel ik gemiddeld net iets minder hard dan dat boven een drumstel uitkomt.)

B-stone
18 juli 2010, 19:19
Hey,,

Misschien moet je eens kijken naar de volgende Marshall's:
- Class A 5 Watt Combo (http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=29)
- Handwired 1974x 18 Watt combo (http://www.marshallamps.com/product.asp?productId=4)

Het lijken mij twee versterkers waar je toch lekker mee kunt spelen en op het podium mee kan staan!

Grtz. From Ijselrobo 07

ja dat zijn leuke versterkertjes met de nadruk op versterkerTJES ik was laasts weer in een muziek winkel om me gitaar op te halen (ik kreeg het probleem zelf neit opgelost: me pu en me pot was blijkbaar kapot en de bekabeling was gewoon Kwalitatie Uitermate Teleurstellend: echt gewoon elastiek) en daar heb ik ook eens even naar zo'n soort marshall zitten te kijken maar die zijn net wat groter als me cube. en ik wil toch echt een GROTE amp (ik ben zelf 1,90 dus.....) een kleine versterker op het podium ziet er bij mij niet uit.

B-stone
18 juli 2010, 19:25
misschien een stomme vraag, maar welke muziekstijlen speel je?

ik heb zelf ook al een DSL100 met 4x12 op me slaapkamer en ik ben hartstikke blij dat ik zeer tolerante ouders en buren heb :)

volume staat op 1 en krijg er zeer fatsoenlijk geluid uit. krijg nu bijna een perfect Enter Sandman geluid om maar eens een voorbeeld te geven. Wel is het aan te raden om ipv een 4x12 een beter 2x12 te nemen.


Als de DSL100 je droom amp is dan zou ik daar zeker voor gaan. ik wist zeker dat ik er spijt van ging krijgen als ik geen dsl nam omdat dit gewoon momenteel voor mij de beste amp is die ook betaalbaar is.

datzelfde geld voor mij: 2ehands zijn ze te krijgen voor een leuk prijsje en dus voor nu denk ik ook de beste amp voor het geld: ze zijn qua sound toch ook heel universeel: en daarmee bedoel ik dat je er blues op kan spelen maar dat er zeker ook een lekkere ac/dc sound uit te halen en op z'n tijd ook een mooie sabbath of metallica sound: (kill 'em all is toch ook op een jcm 800 gespeeld? zo'n geluid is toch ook uit deze versterker te halen?)
want het liefst wil ik een (marshall) stack (half stack dan;)) waar echt alles uit te halen is: mijn muziek stijl kan namelijk ook wel weer per week verschillen (natuurlijk niet van hardcore naar metal of zo maar wel van rhcp naar black sabbath of zo).

Trecion
18 juli 2010, 19:30
je kan wel niet Clean - Crunch - high gain

Clean en crunch delen namelijk hetzelfde kanaal. maar dat is eventueel op te lossen met een overdrive pedaal of je moet het tweede kanaal instellen naar een lichte distortion in hoeverre dit mogelijk is

B-stone
18 juli 2010, 20:10
je kan wel niet Clean - Crunch - high gain

Clean en crunch delen namelijk hetzelfde kanaal. maar dat is eventueel op te lossen met een overdrive pedaal of je moet het tweede kanaal instellen naar een lichte distortion in hoeverre dit mogelijk is

weet ik maar je kunt dat ook met een mod oplossen.
vind jij dat een heel groot nadeel? nee toch?

big dooley
19 juli 2010, 18:00
dus voor mensen met pedaaltjes is een 30 watter beter? en voor mensen die gewoon de distorsion op de versterker gebruiken is een 100 watter ook goed?

want ik heb het liefst zo min mogelijk pedaaltjes. (alleen me wah en evt een fuzz pedaal)

over de speakers moet ik nog maar een heel goed na gaan denken. ik wil het wel een beetje betaalbaar houden aangezien die dingen binnen no time al 500 euro zowat zijn afgeschreven (1960a cabinet). ik koop daarom me versterker spul het liefst op marktplaats. (of is een nieuwe buizen versterker toch echt veel beter.)

niet helemaal... voor echte high gain wil je de eindtrap clean houden... neem als voorbeeld de 2203KK... in principe is dit model gebaseerd op een JVM, maar dan met een simpel uitgevoerde preamp, bestaande uit 3 gain-stages en een schakelbare en regelbare EQ-boost plus een noisegate

de 2203KK wordt aangestuurd door KT88's, deze buizen kunnen in de juiste omstandigheden 50 watt per stuk leveren... echter in de 2203KK zitten ze in een versterker die bedoeld is voor de EL34, die uiteraard 25 watt per stuk zijn
het biascircuit is hierop aangepast, zodat de KT88's 25 watt per stuk te verduren krijgen... dit heeft tot gevolg, dat de eindtrap bijna niet in oversturing te krijgen is, ook al zet je hem nog zo hard... alle oversturing komt dus uit de voorversterker en de EQ-boost (wat eigenlijk werkt als een overdrive-pedaal)
zou je met zo'n achterlijke hoeveelheid oversturende voorversterking combineren met eindtrapoversturing, wordt het geluid simpelweg modder... ongedefinieerd, zompig en hoge mate van compressie... de dynamiek is er totaal uit, zelfs de EQ op de versterker heeft weinig tot geen invloed meer, omdat er oversturing optreedt NA de EQ

waarom is eindtrapoversturing voor sommigen wenselijk?
omdat het hier gaat om een mindere mate van oversturing... malcolm young is hier weer een goed voorbeeld van... slaat hij zachtjes aan, is het geheel clean, graaft ie echt in zijn snaren, komt er een ontiegelijk lekker vet randje aan zijn geluid... eindtrapoversturing geeft een heerlijk romig karakter, maar is absoluut geen high gain... zou je dat wel doen, gebeurt er wat ik al eerder beschreef een zompige bende...
en niet geheel onbelangrijk, je hebt totaal geen clean meer... de meeste gitaristen die zo spelen, lossen dit op, door de volumeknop van hun gitaar te gebruiken als gain... de marshall vintage modern is bijvoorbeeld speciaal hiervoor ontworpen...

voor kanaal-gitaristen met een marshall-voorkeur zoals jou (want daar zijn we inmiddels wel achter ;)),zijn er de DSL, TSL en natuurlijk de JVM...

de JVM is wel het summum, voor wat optie's betreft... ik heb zelf een 4 kanaals en zonder tussenkomst van pedalen, haal ik er alles uit... van amy mcdonald tot aan cannibal corpse en alles wat je daartussenin kan vinden...
clean, clean met een randje, crunch, overdrive, leadsound tot aan snoeiharde metal, het is allemaal mogelijk, zonder consessie's te doen

hiervoor had ik de DSL... fantastisch apparaat, maar qua opties wel een stuk minder divers op zichzelf (wat voor velen dan weer als voordeel geld)
voor snoeiharde metal, is een overdrivekanaal met pedaaltje wel wenselijk, de "shared EQ" van de DSL is wat me nog het meeste tegen stond... clean was te vet en overdrive was te mager, als je de EQ als een compromis instelde... deep switch was leuk, maar eigenlijk teveel van het goede naar mijn smaak, met als gevolg, dat de basspot helemaal naar 0 werd gedraaid, wat het overdrive kanaal nog magerder maakte uiteraard...
meestal gebruikte ik het cleane kanaal in combinatie met pedalen... erg jammer, want de scheur die uit het apparaat zelf komt, is erg lekker te noemen met een goede instelling
de DSL is nog steeds waanzinnig populair... en met een reden... ik heb er in die 10 jaar ontzettend veel plezier van gehad en ik hoop dat de JVM dat ook gaat doen... voorlopig wel

tja en dan de speakers... ik heb zelf jaren met T75's gedaan (op 2 1936kasten) en ik kan je zeggen, ze werken en zijn lekker makkelijk te krijgen, maar ik ben er wel inmiddels achter, dat er heel wat leukre speakers zijn... inmiddels heb ik 2 T75's vervangen voor de G12H30 70th anni's en dat klinkt toch een stuk anders... lekker veel laag-mids en flink wat meer articulatie
de andere T75's gaan vervangen worden voor vintage 30's ik ben erg benieuwd wat deze G12H30 / V30 combo me gaat opleveren... kan alleen maar vooruit gaan, lijkt me

voor blues en AC/DC (angus young met name) lijken G12M greenbacks of G12H30's me het beste... voor echt hardrock zou ik meer richting de vintage 30 gaan denken (slash, malcolm young, dave mustaine) ik speel beiden, dus wil ik beiden combineren..

als ik me een beetje in jou moet verplaatsen, lijkt mij een DSL50 of JVM205H een mooie versterker in combinatie met een 4x12 met greenbacks of G12H30's

voor een idee wat een speaker voor karakter heeft, is dit een heel mooi filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI&feature=related

arjanb01
19 juli 2010, 21:38
ik zoek eigenlijk alles: ik wil het liefst een versterker hebben waar ik alles uit kan halen wat ik nu ook uit me cube kan halen: een mooie cleane sound, lekkere rock crunch, maar op zijn tijd ook wel wat metal sounds.

volgens wikipedia is de dsl100 ook de veelzijdigste marshall (afgezien van de jvms) want ik wil maar 1 rij met knoppen :)

Ik zeg Engl Screamer, 50 watt, mooi clean en lekkere drive kanalen. Staan er overigens genoeg op marktplaats ook andere modellen.

Trecion
19 juli 2010, 21:58
weet ik maar je kunt dat ook met een mod oplossen.
vind jij dat een heel groot nadeel? nee toch?

ik heb der geen probleem mee, maar ik gebruik ook weinig crunch en anders boost ik wel met een pedaaltje.

B-stone
19 juli 2010, 22:26
niet helemaal... voor echte high gain wil je de eindtrap clean houden... neem als voorbeeld de 2203KK... in principe is dit model gebaseerd op een JVM, maar dan met een simpel uitgevoerde preamp, bestaande uit 3 gain-stages en een schakelbare en regelbare EQ-boost plus een noisegate

de 2203KK wordt aangestuurd door KT88's, deze buizen kunnen in de juiste omstandigheden 50 watt per stuk leveren... echter in de 2203KK zitten ze in een versterker die bedoeld is voor de EL34, die uiteraard 25 watt per stuk zijn
het biascircuit is hierop aangepast, zodat de KT88's 25 watt per stuk te verduren krijgen... dit heeft tot gevolg, dat de eindtrap bijna niet in oversturing te krijgen is, ook al zet je hem nog zo hard... alle oversturing komt dus uit de voorversterker en de EQ-boost (wat eigenlijk werkt als een overdrive-pedaal)
zou je met zo'n achterlijke hoeveelheid oversturende voorversterking combineren met eindtrapoversturing, wordt het geluid simpelweg modder... ongedefinieerd, zompig en hoge mate van compressie... de dynamiek is er totaal uit, zelfs de EQ op de versterker heeft weinig tot geen invloed meer, omdat er oversturing optreedt NA de EQ

waarom is eindtrapoversturing voor sommigen wenselijk?
omdat het hier gaat om een mindere mate van oversturing... malcolm young is hier weer een goed voorbeeld van... slaat hij zachtjes aan, is het geheel clean, graaft ie echt in zijn snaren, komt er een ontiegelijk lekker vet randje aan zijn geluid... eindtrapoversturing geeft een heerlijk romig karakter, maar is absoluut geen high gain... zou je dat wel doen, gebeurt er wat ik al eerder beschreef een zompige bende...
en niet geheel onbelangrijk, je hebt totaal geen clean meer... de meeste gitaristen die zo spelen, lossen dit op, door de volumeknop van hun gitaar te gebruiken als gain... de marshall vintage modern is bijvoorbeeld speciaal hiervoor ontworpen...

voor kanaal-gitaristen met een marshall-voorkeur zoals jou (want daar zijn we inmiddels wel achter ;)),zijn er de DSL, TSL en natuurlijk de JVM...

de JVM is wel het summum, voor wat optie's betreft... ik heb zelf een 4 kanaals en zonder tussenkomst van pedalen, haal ik er alles uit... van amy mcdonald tot aan cannibal corpse en alles wat je daartussenin kan vinden...
clean, clean met een randje, crunch, overdrive, leadsound tot aan snoeiharde metal, het is allemaal mogelijk, zonder consessie's te doen

hiervoor had ik de DSL... fantastisch apparaat, maar qua opties wel een stuk minder divers op zichzelf (wat voor velen dan weer als voordeel geld)
voor snoeiharde metal, is een overdrivekanaal met pedaaltje wel wenselijk, de "shared EQ" van de DSL is wat me nog het meeste tegen stond... clean was te vet en overdrive was te mager, als je de EQ als een compromis instelde... deep switch was leuk, maar eigenlijk teveel van het goede naar mijn smaak, met als gevolg, dat de basspot helemaal naar 0 werd gedraaid, wat het overdrive kanaal nog magerder maakte uiteraard...
meestal gebruikte ik het cleane kanaal in combinatie met pedalen... erg jammer, want de scheur die uit het apparaat zelf komt, is erg lekker te noemen met een goede instelling
de DSL is nog steeds waanzinnig populair... en met een reden... ik heb er in die 10 jaar ontzettend veel plezier van gehad en ik hoop dat de JVM dat ook gaat doen... voorlopig wel

tja en dan de speakers... ik heb zelf jaren met T75's gedaan (op 2 1936kasten) en ik kan je zeggen, ze werken en zijn lekker makkelijk te krijgen, maar ik ben er wel inmiddels achter, dat er heel wat leukre speakers zijn... inmiddels heb ik 2 T75's vervangen voor de G12H30 70th anni's en dat klinkt toch een stuk anders... lekker veel laag-mids en flink wat meer articulatie
de andere T75's gaan vervangen worden voor vintage 30's ik ben erg benieuwd wat deze G12H30 / V30 combo me gaat opleveren... kan alleen maar vooruit gaan, lijkt me

voor blues en AC/DC (angus young met name) lijken G12M greenbacks of G12H30's me het beste... voor echt hardrock zou ik meer richting de vintage 30 gaan denken (slash, malcolm young, dave mustaine) ik speel beiden, dus wil ik beiden combineren..

als ik me een beetje in jou moet verplaatsen, lijkt mij een DSL50 of JVM205H een mooie versterker in combinatie met een 4x12 met greenbacks of G12H30's

voor een idee wat een speaker voor karakter heeft, is dit een heel mooi filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI&feature=related

bedankt voor je reactie maar is een dls100 met 2 buizen ipv 4 buizen in de eindtrap (50 watt) niet het zelfde als een dsl50?

ik heb btw nog steeds een optie voor een dsl100 op marktplaats voor 525 euro en in de buurt. ik ''mag'' hem zaterdag opgaan halen van me ouders ''ze staan er niet achter'' maar het is mijn geld dus kunnen ze me niet tegen houden: en als ze die smile dalijk op me gezicht zien zijn hun ook weer blij.
En mijn 16e verjaardag kan niet beter......

jcm 800's zijn neits voor mij? niet te universeel genoeg he??

B-stone
19 juli 2010, 22:33
Ik zeg Engl Screamer, 50 watt, mooi clean en lekkere drive kanalen. Staan er overigens genoeg op marktplaats ook andere modellen.

engels zijn wel ruig maar toch: marshall spreekt toch nog wel het meest tot de verbeelding:)

B-stone
19 juli 2010, 22:34
zijn er trouwens ook ''plexi achtige'' sound uit een dsl100 te halen?
ik zag vanavond een gitarist van de lokale guitarshop spelen op 2 plexi achtige marshalls jtm45 volgens mij.

big dooley
19 juli 2010, 23:40
bedankt voor je reactie maar is een dls100 met 2 buizen ipv 4 buizen in de eindtrap (50 watt) niet het zelfde als een dsl50?

ik heb btw nog steeds een optie voor een dsl100 op marktplaats voor 525 euro en in de buurt. ik ''mag'' hem zaterdag opgaan halen van me ouders ''ze staan er niet achter'' maar het is mijn geld dus kunnen ze me niet tegen houden: en als ze die smile dalijk op me gezicht zien zijn hun ook weer blij.
En mijn 16e verjaardag kan niet beter......

jcm 800's zijn neits voor mij? niet te universeel genoeg he??

al denken veel mensen van wel, het is niet absoluut hetzelfde... de 50 en 100 watters hebben elk hun eigen voedingstrafo and uitgangstrafo... haal je bij een DSL100 2 eindbuizen eruit, dan gaat de anodespanning en gloeispanning omhoog..., nou hoeft dat bij de stroom die we hier krijgen (230Vac officieel, maar meestal krijg je thuis nog steeds "maar" 220Vac) niet zo'n probleem te zijn
is ff een heel technisch verhaal, maar een 100 watter met 2 buizen getrokken, blijft iets langer clean, dan een normale 50 watter... mocht de inkomende spanning echter 230Vac worden, dan kan het gebeuren dat de spanning op het rooster in de buis dermate hoog wordt, dat deze over zijn specificatie komt (450Vdc bij de meeste EL34's, de SED winged C's kunnen tot 500Vdc) in dat geval is een variac of een spanningsregelaar aan te bevelen... bovendien kloppen de impedantie's niet meer en moet je een 16-ohm cab aansluiten op een 8ohm uitgang
al met al een berg gedoe voor (gaan we weer) 3dB verschil... gewoon op 4 poten laten lopen zo'n ding...

525,- is een heel nette prijs voor een DSL100... ik kreeg er anderhalf jaar geleden 650,- voor... check wel of alles goed werkt, of er geen rare plopgeluiden uitkomen en of alle buizen werken... dat het binnenste opgloeit zegt nog niks... als je in een vrij donkere kamer je buizen bekijkt, terwijl je in "play-mode" staat, is het een goed teken als je een blauwe gloed in het glas van de buis ziet, wat iets feller oplicht, als je een akkoord aanslaat op vrij stevig volume... zie je er maar 2 oplichten op deze manier, is de kans groot dat de andere 2 overleden zijn... ik heb dit zelf gehad en je merkt het echt bijna niet tijdens het spelen... nou moet ik zeggen dat een retube niet echt duur hoeft te zijn... voor rond de 100 euro zijn alle buizen vervangen en bij de DSL is het onzettend makkelijk om zelf de bias in te stellen... het chassis hoeft in principe niet uit de omkasting gehaald te worden... iets wat bij de JVM wel zo is...

JCM800's zijn niet echt universeel, de modellen met de meeste "diversiteit" in hun geluid zijn de 2205 en de 2210... deze hebben 2 schakelbare kanalen (waarvan de EQ apart in te stellen is trouwens, integendeel tot de DSL)...
er zijn echter maar weinig marshalls die zo tot de verbeelding spreken als een enkelkanaals JCM800...


zijn er trouwens ook ''plexi achtige'' sound uit een dsl100 te halen?
ik zag vanavond een gitarist van de lokale guitarshop spelen op 2 plexi achtige marshalls jtm45 volgens mij.

plexi geluid wil zeggen, dat je geen mastervolume hebt... dus zet de mastervolume op 10 en regel het volume met de gainknop... als je die dan op het cleane kanaal zo ver opendraait, dat je oversturing krijgt, praat je over eindtrapoversturing, wat typerend is voor een plexi.... let wel... zulke volume's rukken je kop eraf en je buizen slijten snel
JTM45 gebruikte 5881 of KT66 buizen en die hebben een heel ander karakter dan de bekende EL34... ikzelf werk met KT77's in mijn JVM... die zitten er een beetje tussen in... de KT77 is direct uitwisselbaar met een EL34 in de meeste versterkers

big dooley
19 juli 2010, 23:46
wach ff... je bent pas bijna 16 en 1.90m lang?????????
waar gaan we toch naartoe...

nog ff een kleine waarschuwing... een buizenversterker is minder vergevingsgezind op spelersfouten... iets wat een transistorbak met veel oversturing wat meer kan verbloemen... je wordt er dus ook nog eens een beter gitarist door ;)

B-stone
20 juli 2010, 09:51
wach ff... je bent pas bijna 16 en 1.90m lang?????????
waar gaan we toch naartoe...

nog ff een kleine waarschuwing... een buizenversterker is minder vergevingsgezind op spelersfouten... iets wat een transistorbak met veel oversturing wat meer kan verbloemen... je wordt er dus ook nog eens een beter gitarist door ;)

ik ben al zowat uitgegroeid hoor xD

maar ik speel bij me gitaarleraar (in de studio) ook altijd op buizenversterkers, ik heb daar nooit echt problemen mee dat ik echt fouten hoor.

big dooley
20 juli 2010, 13:19
ja dat scheelt al...
waar speel je dan voornamelijk over?

B-stone
20 juli 2010, 14:04
ja dat scheelt al...
waar speel je dan voornamelijk over?

eigenlijk altijd over een fender supersonic

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/93384/Fender-SuperSonic-112-Blonde-Oxblood.jpg

maar ook wel eens over een mesa boogie nog iets...

http://www.derringers.com.au/img_products/lge/f50.jpg

en ook wel eens over een line 6

http://www.onstage.metallus.it/FotoProdotto/2255.jpg

en volgens mij ook wel eens over een engl (langer geleden) zoiets... met een 2x12 cabinetje

http://www.theacademyofsound.co.uk/lg_images/ENGL_Ritchie_Blackmore_Signature__Amp_Head_E650.jp g

B-stone
20 juli 2010, 14:08
ja dat scheelt al...
waar speel je dan voornamelijk over?

wat scheelt er btw, dat ik al uitgegroeit ben of dat ik wel eens over een valve amp heb gespeelt???

wat zou ik trouwens voor een cabinet kopen dan? of gewoon eerste de amp kopen en daarna dan een keer voor een cabinet gaan kijken?

Trecion
20 juli 2010, 14:21
samen als je nog geen cab hebt. dan zou ik eerst een head kieze die ej het beste ligt en dan verschillende cabs met die head teste

B-stone
20 juli 2010, 16:00
samen als je nog geen cab hebt. dan zou ik eerst een head kieze die ej het beste ligt en dan verschillende cabs met die head teste

dus eerst een dsl100 kopen en dan voor cabs zoeken? :P

iWishmaster
20 juli 2010, 16:24
Naar de winkel, met je gitaar en alles testen dat binnen je budget valt. Alles wat je tot nu toe over versterkers, merken, types, buizen etc weet zo snel mogelijk VERGETEN. Negeer ook alle advies van verkopers van winkels als Feedback volledig. Sluit de hele winkel aan totdat de verkopers er gek van worden en je naar buiten trappen. Ga vervolgens naar de volgende winkel en herhaal dit proces tot je een geschikte versterker binnen je budget hebt gevonden.

Vervolgens leer je dat er zoiets is als GAS en herhaal je dit proces min of meer gedwongen de rest van je gitaarcarrière.

Trecion
20 juli 2010, 16:43
sowieso koop je niete erst een cab om vervolgens een goed klinkende ehad te vinden.

je koopt eerst de head die jij het best vindt klinken en vervolgens ga je op zoek naar een cab die voor jou het beste de head aanvult.

Fireburst
20 juli 2010, 18:29
dus eerst een dsl100 kopen en dan voor cabs zoeken? :P

Zonder cab ga je niet veel plezier beleven aan je DSL...:cooler:

Samen dus, of voor de head gaan en er (2ehands) een allemans-vriend-cabinet bij zoeken bv HB of Framus 2x12 voor ondertussen, en dan verder sparen.

B-stone
20 juli 2010, 22:43
Naar de winkel, met je gitaar en alles testen dat binnen je budget valt. Alles wat je tot nu toe over versterkers, merken, types, buizen etc weet zo snel mogelijk VERGETEN. Negeer ook alle advies van verkopers van winkels als Feedback volledig. Sluit de hele winkel aan totdat de verkopers er gek van worden en je naar buiten trappen. Ga vervolgens naar de volgende winkel en herhaal dit proces tot je een geschikte versterker binnen je budget hebt gevonden.

Vervolgens leer je dat er zoiets is als GAS en herhaal je dit proces min of meer gedwongen de rest van je gitaarcarrière.

dat gas het ik al op een marshall maar goed, ik ben van mening dat die dsl100 echt de beste versterker in me budget is. en ik wil hem op marktplaats kopen omdat die dan wel in em budget valt (die dingen schrijven zo ontiegelijk veel af)

B-stone
20 juli 2010, 22:44
Zonder cab ga je niet veel plezier beleven aan je DSL...:cooler:

Samen dus, of voor de head gaan en er (2ehands) een allemans-vriend-cabinet bij zoeken bv HB of Framus 2x12 voor ondertussen, en dan verder sparen.

of meteen een oude afgeragde 1960a cabinet xD

B-stone
20 juli 2010, 23:02
is zoiets wat?

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/361916283-marshall-9200-cabinet.html?return=eJw1jcsOgjAURP%2BFBJbQFghY0hjw L9xVWkPDoze0RNT4795G2Z2TmclITvnbcNI4zmjNI6fl2g%2FN 4D3wLBst6CWd5Tp6mKT0Ll2m7FdJYYDzPgmaKCe8jfOWxnkHGw JBmNDaitWIyiCGDI7MI7wMaufuyh1T%2F4%2Fn0Fu2Wa%2BmD% 2B0dlZGaFGWwJ1pek1PB0MYHWi9vZtG47qwLVywB2ARJwDrfW6 VFearo5Ro1ny%2Bvz0a3&df=1&fta=eNotkU1yIyEMhe%2FCwmugAYEor7KfA8zGJX466UrbTZl2 0kkqdx%2FAs%2FuQnvSERAj4U9Eie9zXywetlfmKQkpkx3oWp1 TP%2B4bClwdyvwoEaX1a0JfS3zt%2BL8XXOdUu2VvoWvD2uOb7 Ev16oOSWK%2B3XL5wsd0r690%2BMFJZb3v1WF5SnUh5nfipb3e OW8lk7EC9%2F%2BwgKWaHXzPzSWleckC1pzCadQSY0SFAAhxBZ ujnTIfREk05zAxeD4WEAKS4HWGH4ACBhB5iUY4dgU8gDIDxTYQ rSPMEJ3cCKRFn1iNX6KQaRqWtAkVZd46ZsgusgDcBwlzrZYSFm TWMMHmegJ8QAvfNMMaYOkYSbBmjnejkkE1S3MLPUpldZEpq6Bb R%2F5jGYsyB7Z2vSLLrY6uyGGNRsshnHbLvbt0KpXtZ8e93f%2 Bk6nlnDIrnRc%2BprbZtOItbvTJ%2FN%2F%2FuMH84Qcf35%2F %2FwFamKHe&fta_ind=18&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

jaja marktplaats heet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange links

JohnLord
21 juli 2010, 00:10
Het is wel wat, maar je doet je DSL tekort. Probeer dan een 1936 te vinden, is ook optisch een stuk fraaier.

big dooley
21 juli 2010, 00:18
wat scheelt er btw, dat ik al uitgegroeit ben of dat ik wel eens over een valve amp heb gespeelt???

wat zou ik trouwens voor een cabinet kopen dan? of gewoon eerste de amp kopen en daarna dan een keer voor een cabinet gaan kijken?

nee ik bedoel dat je al over buizenversterkers gespeeld hebt... en niet de misselijkste ook... of je uitgegroeid bent moet je nog maar afwachten :D

wat cabinets betreft, dat ligt eraan wat je wilt... een 4x12 is het summum qua geluid, maar ik vind die krengen veel te onhandig... speel zelf over een paartje 2x12" kasten van marshall


is zoiets wat?

http://muziek.marktplaats.nl/verster...1#photoGallery

jaja marktplaats heet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange links

die zou ik niet nemen... heb ik er 2 van gehad... is te klein om je top fatsoenlijk op te zetten en de diepte valt ook tegen, wat het laag niet ten goede komt... ze zijn wel lekker licht met 19kg
als je 2x12 van marshall wil hebben is een 1936 kast het beste voor een DSL 100... daar heb ik er nu 2 van, die ik op elkaar zet... dus toch een 4x12 hahaha... ze zijn trouwens 25kg per stuk... de mijne zijn nu iets zwaarder, omdat ik de T75's verwisseld heb voor een combinatie van G12H30's / vintage 30's

er staat een 1936 te koop op MP, maar ik vind de (vaste) prijs te hoog... ik kocht de mijne voor 250,-

als je het niet zo nauw neemt qua merk is een harley benton G212 wel een goed idee... 135 euro bij thomann en 200 euro voor eentje met vintage 30's heb er zelf eentje tweedehands gekocht (ging mij om de vintage 30-speakers) en ik moet zeggen, dat het cabinet zeer degelijk is gebouwd... zeker voor die prijs.... niks geen MDF, alles is multiplex... de tegenwoordige marshall cabs, kunnen daar een punt aan zuigen (helaas)...
alleen de bekleding is niet echt roadworthy te noemen... de speakers zijn frontloaded... of dat wel of niet goed is lijkt mij persoonlijk

B-stone
23 juli 2010, 10:33
nee ik bedoel dat je al over buizenversterkers gespeeld hebt... en niet de misselijkste ook... of je uitgegroeid bent moet je nog maar afwachten :D

wat cabinets betreft, dat ligt eraan wat je wilt... een 4x12 is het summum qua geluid, maar ik vind die krengen veel te onhandig... speel zelf over een paartje 2x12" kasten van marshall



die zou ik niet nemen... heb ik er 2 van gehad... is te klein om je top fatsoenlijk op te zetten en de diepte valt ook tegen, wat het laag niet ten goede komt... ze zijn wel lekker licht met 19kg
als je 2x12 van marshall wil hebben is een 1936 kast het beste voor een DSL 100... daar heb ik er nu 2 van, die ik op elkaar zet... dus toch een 4x12 hahaha... ze zijn trouwens 25kg per stuk... de mijne zijn nu iets zwaarder, omdat ik de T75's verwisseld heb voor een combinatie van G12H30's / vintage 30's

er staat een 1936 te koop op MP, maar ik vind de (vaste) prijs te hoog... ik kocht de mijne voor 250,-

als je het niet zo nauw neemt qua merk is een harley benton G212 wel een goed idee... 135 euro bij thomann en 200 euro voor eentje met vintage 30's heb er zelf eentje tweedehands gekocht (ging mij om de vintage 30-speakers) en ik moet zeggen, dat het cabinet zeer degelijk is gebouwd... zeker voor die prijs.... niks geen MDF, alles is multiplex... de tegenwoordige marshall cabs, kunnen daar een punt aan zuigen (helaas)...
alleen de bekleding is niet echt roadworthy te noemen... de speakers zijn frontloaded... of dat wel of niet goed is lijkt mij persoonlijk

maar is een 4x12 wat voor in huis denk je of moet je daar echt 2x12 voor hebben? en wat is eigenlijk front loaded? en zou die harley benton dus beter que geluid zijn dat zo'n 1936 cab? en harley benton heeft btw ook 4x12 cabs
is die harley van 200 echt een stuk beter als die van 135?

Trecion
23 juli 2010, 11:16
4x12 is te doen maar dan gaat je volume knop niet voorbij 1

B-stone
23 juli 2010, 12:18
4x12 is te doen maar dan gaat je volume knop niet voorbij 1

2x12 dus :P

Trecion
23 juli 2010, 12:19
:P ik ben zelf ook aan het twijfele om men 4x12 weg te doen en een orange 2x12 te halen omdat het geluid dan beter tot zen recht kan komen.

zjanke
23 juli 2010, 13:09
2x12 dus :P
En dan gaat ie niet voorbij 1,1. Een 4x12 klinkt voller, heeft een mooiere bas, maar het volume halveert echt niet als je maar 2 speakers gebruikt...

Trecion
23 juli 2010, 13:16
De bas is ook het, in mijn geval, het grootste probleem waardoor men amp niet harder kan.

B-stone
23 juli 2010, 14:16
ik weet zeker dat ik een dsl100 wil kopen omdat het volgens de marshall site volgens gitaarbladen De marshall was ofzo

en volgens wikipedia:

Marshall currently produces a wide range of amps with the distinctive looks and sound of the Marshall valve amp. The longest running "current" model is the JCM2000 range, which is split into the two channel and three channel series, known as the Dual and Triple Super Leads respectively. These amps are a continuation of the JCM800 and 900 series, although the controversial diode clipping circuit used in the later 800 and 900 amps has been removed in favour of additional valve gain stages. Although lumped together as JCM2000 models the DSL and the TSL have different circuits and are more distantly related than the model range suggests. The DSL is a solid extension of the JCM800 series with several sound enhancements and is perfect as an all-round workhorse for many genres of music. The TSL came with similar functions but was targeted at more modern grunge or nu-metal genres.

de verkoper had er btw nu stukken aan: de lampen waren kapot en de galm .
gelukkig heb ik die kosten er dan niet meer aan. ik hoop dat de prijs het zelfde blijft.

nu is alleen de vraag nog: welk cabinet??????
4x12 (bv een afgeragde 1960 cab) of een 1936 2x12
of een ander goedkoop cab merk. (suggesties zijn welkom en natuurlijk ook de antwoorden op de vraag: 2x12 of 4x12 :P) denk erwel aan dat het ook mogelijk meot zijn om er thuis op te spelen

B-stone
23 juli 2010, 14:19
de dsl100 is btw ook een van de beste to the point amps he?

Trecion
23 juli 2010, 14:55
welkes tijlen wil je er mee gaan spelen? als je death metal wilt gaan spelen raad ik je een andere amp aan of je moet al met pedalen gaan werken.

Fireburst
23 juli 2010, 15:20
de dsl100 is btw ook een van de beste to the point amps he?

WTF bedoel je hier nu mee ? :???:
Ik denk dat je wat té veel leest (reviews e.d.) en dat je enkele dingen door elkaar gaat halen, bv point-to-point wat de Marshall dus niet is maar dat terzijde.
Een versterker kies je met je oren en niet via HC of de wikipedia...:stop:


nu is alleen de vraag nog: welk cabinet??????
4x12 (bv een afgeragde 1960 cab) of een 1936 2x12
of een ander goedkoop cab merk. (suggesties zijn welkom en natuurlijk ook de antwoorden op de vraag: 2x12 of 4x12 :P) denk erwel aan dat het ook mogelijk meot zijn om er thuis op te spelen

Een DSL100 met 2x12 gaat hard zat, je zal thuis met een fluwelen pootje aan de volumeregeling moeten draaien. Best bang-for-the-buck blijven m.i. de HB 2x12 V30 cabs. Een Framus CB212 is iets duurder maar kan dan weer 1/3 open en zal waarschijnlijk iets betere kwaliteit zijn.


is die harley van 200 echt een stuk beter als die van 135?
Ze hebben andere speakers, die van 200 dus met V30. Beter? Is een smaakkwestie, je kan evengoed die van 135 upgraden met een andere speaker die je meer ligt bv GT12-65 of greenbacks of zo.

Mr Orange
23 juli 2010, 15:28
ik heb een dsl 100 en 1960a
de top is geweldig , speel er deathmetal op , maar thrashmetal , rock , clean alles kan er op. de dsl is niet de beste op een specifiek gebied maar wel erg goed op alle gebieden.
Goedkope speakers op een top head is zonde , maar een 1960 voor thuis is overdreven. 2 x 12 is prima.

die dsl kan je rustig kopen , speakers moet je even over nadenken maar ook qua vervoer is een 2 x 12 practischer

B-stone
23 juli 2010, 15:51
WTF bedoel je hier nu mee ? :???:
Ik denk dat je wat té veel leest (reviews e.d.) en dat je enkele dingen door elkaar gaat halen, bv point-to-point wat de Marshall dus niet is maar dat terzijde.
Een versterker kies je met je oren en niet via HC of de wikipedia...:stop:



Een DSL100 met 2x12 gaat hard zat, je zal thuis met een fluwelen pootje aan de volumeregeling moeten draaien. Best bang-for-the-buck blijven m.i. de HB 2x12 V30 cabs. Een Framus CB212 is iets duurder maar kan dan weer 1/3 open en zal waarschijnlijk iets betere kwaliteit zijn.


Ze hebben andere speakers, die van 200 dus met V30. Beter? Is een smaakkwestie, je kan evengoed die van 135 upgraden met een andere speaker die je meer ligt bv GT12-65 of greenbacks of zo.

ik denk afentoe dat ik beter engels kan dan dat ik daadwerkelijk kan denk ik maar to the point bedoel ik geen toeters en bellen enzo. dus geen onodige knoppen zoals die ma serie van marshall bijvoorbeeld. die dsl100 heeft 1 eq en voor de rest per kanaal reveb en volume volgensmij.

btw ik ben dus van plan om een 2e hands marshall te kopen omdat ik vind dat die dingen veeeeeeeeeeeeeel teveel afschrijven. maar voor een 2e handsprijs durf ik het wel aan: en als het niets is (wat ik uiteraard niet verwacht) kan ik hem toch altijd weer van de hand doen(wat denk ik niet nodig is). en als ik niet op andere marshalls speel weet ik ook neit wat ik mis: ik denk namelijk als ik 1x op een plexi speel dat ik niets anders meer wil dus van die dingen blijf ik maar af xD. een engl of zo zal ook best goed kunnen zijn maar ik ben (hoe zou ik het noemen) nogal merken geil: en een marshall spreekt toch best wel tot de verbeelding (vooral als er dalijk een volledige stack komt :seriousf: hahaha... nee grapje)

Best bang-for-the-buck blijven m.i. de HB 2x12 V30 cabs. --> wtf bedoel je daar mee?

en kan iemand mij wel een verandering van sound beschrijven tussen die van 200 euries en 135?

vriendelijk bedankt alvast :)

B-stone
23 juli 2010, 15:59
welkes tijlen wil je er mee gaan spelen? als je death metal wilt gaan spelen raad ik je een andere amp aan of je moet al met pedalen gaan werken.

ik speel werkelijk alles :) (moeilijk he om dat iets te kiezen? xD).
ik ben BIJNA 16 en ik moet me werkelijke stijl nog ontwikkelen: nu heb ik buien van clean (rhcp) tot metal (metallica). cannibal corpse of zo zo'n bands luister ik niet naar dat vind ik net weer wat te overdreven. maar voor de rest ben ik helemaal gek van de sounds die ik uit me roland cube krijg maar toch een cube is het net niet: geen buizen, moddeling (is toch een beetje voor doetjes die zelf geen goede sound kunnen mixen toch?) tenminste zo heet dat toch modeling amp als er meerdere versterkers inzitten?

ik speel btw het meeste rock, maar surf is ook tering vet, ik luister nu weer steeds minder naar de red hot chili peppers en weer steeds meer naar (me oude lievelings band) MetallicA

movo.
23 juli 2010, 16:28
ik speel werkelijk alles :) (moeilijk he om dat iets te kiezen? xD).
ik ben BIJNA 16 en ik moet me werkelijke stijl nog ontwikkelen: nu heb ik buien van clean (rhcp) tot metal (metallica). cannibal corpse of zo zo'n bands luister ik niet naar dat vind ik net weer wat te overdreven. maar voor de rest ben ik helemaal gek van de sounds die ik uit me roland cube krijg maar toch een cube is het net niet: geen buizen, moddeling (is toch een beetje voor doetjes die zelf geen goede sound kunnen mixen toch?) tenminste zo heet dat toch modeling amp als er meerdere versterkers inzitten?

ik speel btw het meeste rock, maar surf is ook tering vet, ik luister nu weer steeds minder naar de red hot chili peppers en weer steeds meer naar (me oude lievelings band) MetallicA

Ik zeg DSL100. :)

B-stone
23 juli 2010, 16:44
Ik zeg DSL100. :)

jij snapt het ;)

Trecion
23 juli 2010, 16:47
je krijgt er een heerlijke metallica sound uit :P

B-stone
23 juli 2010, 16:50
je krijgt er een heerlijke metallica sound uit :P

als ik in een simpele bui ben ook ac/dc xD?

big dooley
23 juli 2010, 17:03
die harley benton cabinetjes durf ik gewoon zeer degelijk te noemen...
en voor 135 of 200 euro kan je er geen buil aan vallen...
ik weet niet welke speakers er in de 135 euro versie zitten... ik zou zelf voor de V30-variant gaan van 200 euro... bevallen de speakers je niet, raak je ze met gemak kwijt... vintage 30's van 16 ohm gaan als warme broodjes over de toonbank bij marktplaats...

ik ben redelijk lang aan het zoeken geweest, totdat ik uitendelijk een HB cabinet tegenkwam, waar deze speakers inzaten... wilde het cabinet eerst verkopen met mijn oude T75's erin, maar ik gebruik hem nu als extension cabinet voor mijn valvestate combo... de vintage 30's zitten nu in mijn 1936 cabinetjes, gecombineerd met G12H30 speakers

Fireburst
23 juli 2010, 17:15
Best bang-for-the-buck blijven m.i. de HB 2x12 V30 cabs. --> wtf bedoel je daar mee?


HB is Harley Benton (zie Thomann.de). Voor de rest : wat Big Dooley zegt dus...;)

2eHands is zeker aan te raden, zo'n DSL100 wordt regelmatig aangeboden dus dan kan je nog kiezen ook.
AC/DC moet zeker lukken, maar easy met de gain. :rockon:

B-stone
23 juli 2010, 18:37
HB is Harley Benton (zie Thomann.de). Voor de rest : wat Big Dooley zegt dus...;)

2eHands is zeker aan te raden, zo'n DSL100 wordt regelmatig aangeboden dus dan kan je nog kiezen ook.
AC/DC moet zeker lukken, maar easy met de gain. :rockon:

ja ik heb al contact met een vent die redelijk in de buurt woont. ik zou hem dit weekend op gaan halen: alleen nu heeft hij er stukken aan en ligt de amp bij de reperateur.

B-stone
23 juli 2010, 18:43
wat betekend front loaded? want iemand zij laatst dat die hb fornt loaded waren xD

Fireburst
23 juli 2010, 18:50
Front loaded = de speakers zijn er langs voor ingezet. De achterkant zal dus hermetisch afgesloten zijn, wil je ze vervangen moet je voorzichtig de speakergrill eraf halen en ze er langs voor uit halen.

Rear loaded = spreekt dan voor zich. Hier kan je de achterwand er af halen en de speakers er van binnenuit uithalen.

Trecion
23 juli 2010, 19:15
Als je aan de grens van belgie woont of niet beroerd bent om te reizen staan er op 2dehands.be ook een aantal DSL voor ongeveer 5 a 600 en dan zijn die niet kapot gweest

B-stone
23 juli 2010, 19:45
Als je aan de grens van belgie woont of niet beroerd bent om te reizen staan er op 2dehands.be ook een aantal DSL voor ongeveer 5 a 600 en dan zijn die niet kapot gweest

ja ik heb net effe gekeken maar ik had een afspraak met de verkoper dat ik hem voor 525 mocht komen ophalen. ja hij is nu dan wel ''kapot'' maar hij word wel gerepareed met garantie en ik weet dan tenminste dat ik die problemen/kosten niet meer heb. of de verkoper moet deze kosten in de prijs bijtellen :mad: . en heeft niet elke buizen amp wel eens bij de reperateur gelegen?

B-stone
23 juli 2010, 19:48
Front loaded = de speakers zijn er langs voor ingezet. De achterkant zal dus hermetisch afgesloten zijn, wil je ze vervangen moet je voorzichtig de speakergrill eraf halen en ze er langs voor uit halen.

Rear loaded = spreekt dan voor zich. Hier kan je de achterwand er af halen en de speakers er van binnenuit uithalen.

is een rearloaded dan ook vaak een amp met een open achterkant? die toch vaak ongedefinieerder klinken?

in dat geval zoek ik echt een front loaded

B-stone
23 juli 2010, 19:55
bij thomann heb je btw ook voor 195 euro ook een 4x12. maar laat ik maar voor de 2x12 gaan. en een bugera btw (das toch behringer) kost ook maar 195 (ik heb wel eens gehoort dat behringer niets is)

B-stone
23 juli 2010, 20:00
dit moet iemand me effe uitleggen:
afmetinge hb: 520 x 742 x 300mm
afmetingen dsl100: 748 x 297 x 214.

de head is dus een halve cm breder als het cabinet????? (ik kijk dan gewoon naar de 748 en de 742)

B-stone
23 juli 2010, 20:10
thomann ligt trouwens in hamburg of zo het (te ver om te rijden toch).
ik had al gekeken en de versendkosten naar nederland zijn 8 euro.
alleen kon ik niets vinden over de leverings tijd.

Trecion
23 juli 2010, 20:12
ja ik heb net effe gekeken maar ik had een afspraak met de verkoper dat ik hem voor 525 mocht komen ophalen. ja hij is nu dan wel ''kapot'' maar hij word wel gerepareed met garantie en ik weet dan tenminste dat ik die problemen/kosten niet meer heb. of de verkoper moet deze kosten in de prijs bijtellen :mad: . en heeft niet elke buizen amp wel eens bij de reperateur gelegen?

de laatste paar die ik destijds zag waren nog geen jaar oud. Marshall is nou ook niet bepaald het merk dat snel kapot gaat.

Koeloe
23 juli 2010, 20:12
Als je met creditcard betaald 1-2 werkdagen na bestelling.
Met telebankieren 4-5 meestal.

B-stone
23 juli 2010, 22:08
Als je met creditcard betaald 1-2 werkdagen na bestelling.
Met telebankieren 4-5 meestal.

laat het nu net weekend zijn :P

B-stone
23 juli 2010, 22:10
de laatste paar die ik destijds zag waren nog geen jaar oud. Marshall is nou ook niet bepaald het merk dat snel kapot gaat.

is dat een rede waarom ik die amp niet zo moeten kopen als hij er voor de rest gewoon netjes uitziet: in andere woorden denk je dat er lomp me om is gegaan?

big dooley
24 juli 2010, 08:22
is dat een rede waarom ik die amp niet zo moeten kopen als hij er voor de rest gewoon netjes uitziet: in andere woorden denk je dat er lomp me om is gegaan?

nah, ik denk niet dat iemand zorgeloos met zo'n versterker omgaat.. wat wel vaak per vergissing fout gaat is impedantie mismatch, of zelfs spelen op een versterker, waarop de cab niet is aangesloten... zoiets vinden de buizen niet fijn, waardoor ze kunnen kortsluiten... kortsluitende buizen kunnen weer funest zijn voor de uitgangstrafo, en dan wordt het een duur verhaal
ik heb deze fout zelf ook een paar keer gemaakt, maar een versterker kan wel iets hebben wat dat betreft... bovendien wordt de trafo beveiligd door de HT-zekering

voor wat buizen zelf betreft, bij veel gebruik slijten ze sneller... 2 tot 3 jaar voor een eindbuis is nog vrij goed te noemen.. preampbuizen gaan wat langer mee... sommigen verwisselen hun buizen elk jaar, anderen hebben hun buizen er al 10 jaar inzitten... het is wat dat betreft net zoals met snaren

B-stone
24 juli 2010, 12:15
volgens de verkoper (waarvan ik de amp wilde kopen) zijn nu niet alleen de buizen en de galm kapot maar ook de eindtrap(kan dit????) alleen die eindtrap kost hem al 125 euro's dus zegt hij dat hij genoodzaakt is om de amp uit de verkoop te halen (het was ook te mooi om waar te zijn).

dus nu toch maar voor een belgische amp gaan (of een gitaar, wat me een minder goede oplossing lijkt omdat ik qua amp alleen een cube heb en qua gitaar sta ik best goed: ik heb 1 elekrische les paul: echt een top gitaar is een oude japanner volgens mij net zo goed als de huidige standards (of ik heb gewoon op prut strandards gespeeld).

ja een telecaster (of strat) of een gretsch is dus misschien nog een mogelijkheid maar toch: ik voel meer voor een amp.

dus nu nog maar doorzoeken voor een dsl100 ik hoop dat ik er misschien vandaag nog een kan gaan ophalen omdat morgen mijn 16e verjaardag (super sweet 16) feest is. as woensdag ben ik pas echt 16.

maarja ik zoek nog wel effen door.

B-stone
24 juli 2010, 12:27
die belgische dsl100's zijn veel te duur. en op marktplaats staan er geen meer:
geduld hebben dus.....

big dooley
24 juli 2010, 15:03
met eindtrap zal hij wel de trafo bedoelen...

hoewel er geen DSL's zijn te vinden op dit moment,is dit is een erg lekkere versterker, die ik zeker ook zou aanraden:

http://link.marktplaats.nl/358887891

hier de manual:
http://marshallamps.com/downloads/files/30th%20Anniv.%20hbk.pdf

de mogelijkheden met deze versterker zijn ontzettend uitgebreid, terwijl bediening toch ontzettend simpel is... de enige versterker die hierbovenuit steekt qua opties is de JVM 410H... de 6100 30th anniversary is net als de DSL ontzettend populair in de states... probleem is, dat ze niet makkelijk te krijgen zijn... de DSL daarentegen zal de tweedehandsmarkt overspoelen, wat de versterker ook in waarde zal laten dalen... de 6100 zal alleen maar meer waard worden

Trecion
24 juli 2010, 15:25
een DSL vindt je ook niet vaak voor €500


mja ik mag niet klagen, had de mijne nieuw voor €750.


edit: misschien is een BLackstar HT-20 wat voor je. kheb ergens gelezen dat james (hetfield) de HT serie ook nog wel eens wil gebruiken bij repetities

B-stone
24 juli 2010, 22:39
met eindtrap zal hij wel de trafo bedoelen...

hoewel er geen DSL's zijn te vinden op dit moment,is dit is een erg lekkere versterker, die ik zeker ook zou aanraden:

http://link.marktplaats.nl/358887891

hier de manual:
http://marshallamps.com/downloads/files/30th%20Anniv.%20hbk.pdf

de mogelijkheden met deze versterker zijn ontzettend uitgebreid, terwijl bediening toch ontzettend simpel is... de enige versterker die hierbovenuit steekt qua opties is de JVM 410H... de 6100 30th anniversary is net als de DSL ontzettend populair in de states... probleem is, dat ze niet makkelijk te krijgen zijn... de DSL daarentegen zal de tweedehandsmarkt overspoelen, wat de versterker ook in waarde zal laten dalen... de 6100 zal alleen maar meer waard worden

hij is minder mooi, maar wel dan weer het overwegen waard xD ik slaap er effe een nachtje over :P

RoelSmoel
24 juli 2010, 23:04
een DSL vindt je ook niet vaak voor €500


mja ik mag niet klagen, had de mijne nieuw voor €750.


edit: misschien is een BLackstar HT-20 wat voor je. kheb ergens gelezen dat james (hetfield) de HT serie ook nog wel eens wil gebruiken bij repetities

Wat Hetfield betreft, hij doet dat:) De HT5 stack gebruikt hij vaker, weet niet hoe het met de nieuwere HT-Venues zit..

TimS
24 juli 2010, 23:29
Die 6100 is volgens mij wel een stukje duurder dan een DSL. Ook verschrikkelijk zwaar ;)

big dooley
25 juli 2010, 09:43
bieden vanaf 600 euro... zwaar? nou en?

B-stone
25 juli 2010, 10:42
dit zij iemand op een ander forum:

6100LM:
Is een heel goede versterker, ik zou zeggen de beste van het stel. Nadruk ligt volgens mij toch wel meer op de lagere/klassiekere gain. Daarom minder geschikt voor jou bandje, aldus mij.

JVM410:
Natuurlijk bekent om zijn 12 'kanalen'. Is ook zeker heel handig voor een coverbandje, maar ik heb altijd het 'net-niet' idee bij deze amp. Niet dat hij slecht klinkt hoor.

DSL100:
Dit lijkt mij voor jou de meest geschikte van het stel. Heb zelf een hele poos over zo'n amp gespeeld. Voor mijn coverbandje met een Gibson klonk het heel overtuigend en gewoonweg heerlijk. Ook met een USA Strat kon ik mij er zeer goed mee vermaken. Classic Clapton all the way! Nadeeltje is toch wel de magere schakelmogelijkheden.

TSL100:
Een wat uitgebreidere versie van de DSL, waar de DSL sommige schakelingen laat liggen, pakt de TSL ze op. Kwaliteit van de sound vind ik dan persoonlijk wel doodser dan de DSL.

(JCM800): Staat tussen haakjes omdat hij voor jou eigenlijk toch al afvalt. Maar qua sounds toch wel geschikt voor wat jij van plan bent. Misschien kun je iets bedenken waardoor de amp wat flexibeler wordt?

(ging niet over mij hoor maar over een andere vent)

B-stone
25 juli 2010, 10:45
zijn er btw ook nog bekede gitaristen die deze amp gebruiken?
want bij de dsl100 kun je zeggen dat richie sambora die amp nog voor zijn laatste europe tour heeft gebruikt (volgens marshallforum)

big dooley
25 juli 2010, 12:08
zijn er btw ook nog bekede gitaristen die deze amp gebruiken?
want bij de dsl100 kun je zeggen dat richie sambora die amp nog voor zijn laatste europe tour heeft gebruikt (volgens marshallforum)

yep, joe satriani voordat hij zijn JSX had (tegenwoordig speelt hij over een JVM) adrian smith van iron maiden gebruikt ze ook...
een medegitarist van een vorige band had de comboversie, en ik moet zeggen, dat alle kanalen erg bruikbaar waren... met de DSL had ik alleen of clean en overdrive of alleen crunch en overdrive, waarbij de switch van clean naar crunch niet handig was, omdat er ontiegelijk veel volumeverschil tussen die beide modes zit... en die shared EQ vond ik niet handig... op het cleane kanaal was er teveel laag aanwezig, wat ik bij het overdrive kanaal juist tekort kwam... dus een compromis tussen de twee was nooit bevredigend

dit waren voor mij de belangrijkste redenen om over te stappen naar de JVM410H... dus wat dat betreft is dat ene 30th anniversary combootje daar zeker van invloed op geweest...
let wel... de 6100 heeft verreweg de meeste buizen in een marshall gitaartop zitten: 7X ecc83 en 4x 5881, 6L6 of EL34... dat komt omdat bepaalde buizen voor een bepaald kanaal worden gebruikt... waarbij elk kanaal een apart signaalpad neemt...
in het geval van de DSL/TSL en de JVM, worden de stages van een buis simpelweg in en uitgeschakeld dmv bypassen...

ik mag dan een vooroordeel hebben, maar ik heb de DSL zelf 10 jaar gehad en als ik moet kiezen tussen een 6100 en een DSL is het voor mij duidelijk genoeg... de 6100 spreekt ook meer tot de verbeelding, niet in de laatste plaats omdat ze veel zeldzamer zijn

big dooley
25 juli 2010, 12:18
minpuntje 6100... geen reverb...

dat de JVM het net niet zou zijn, is onzin... als er een moderne marshall dicht bij de JCM800 staat is deze het wel... er zijn echter wat tweaks nodig, om het beste eruit te halen... omwille van betrouwbaarheid bijvoorbeeld, zijn ze die dingen heel koud af gaan stellen, integendeel tot de DSL (wat toen ook nog al eens problemen gaf in het verleden)

B-stone
25 juli 2010, 12:29
oke ik ben om, ik had dat volume verschil niet verwacht: waarom kom je daar nu pas mee ;). het is inderdaad f*cking vet dat je een ''zeldzame amp hebt(helemaal als die uit 94 komt--> mijn geboortje jaar). en het is idd kut dat je niet tussen clean en crunch kan schakelen. maar zijn die buizen bij de 6100LM moeilijk te biassen of te vervangen, want je zij dat dat juist heel makkelijk ging bij de dls100? zijn die kanalen bij de 6100 wel allemaal met een pedaal te switchen? wat is beter die veel buizen v/d 6100 of dat ''bypassen''?
en is het een amp die ''elke'' sound kan maken of elke sound juist net niet maar die wel heel dicht bij de sounds komt?
ik denk dat ik voor die 6100 ga dan :) en sowieso ook voor deze amp geld: mocht het niets zijn dat kun je ze altijd weer voor zo'n prijs weg doen denk ik toch?

alleen nog effe kijken wanneer we naar de amp kunnen gaan kijken (naar utrecht kunnen rijden)

B-stone
25 juli 2010, 12:42
en die reverb kun je toch zo oplossen met een pedaaltje (2e hands voor 40 euro of zo een BOSS?)

B-stone
25 juli 2010, 12:44
en is zo'n 6100 niet meer een metal amp? want op youtube zie je veel metal demo's. want als ik echt een stijl meot aanwijzen die ik vooral speel is het classic rock/ van die sound houd ik

big dooley
25 juli 2010, 12:59
het gemak van de DSL/TSL met bias instellen was, dat je alleen maar het rooster aan de achterkant weg hoefde te halen, om bij de stelpotjes te kunnen en de kathodestroom af te lezen in millivolts op de testpunten...
het gevaar hiermee was, dat mensen hun versterker gingen afstellen, zonder dat ze ook maar wisten wat de interne voltages waren... iets wat je simpelweg nodig hebt, om de versterker goed af te stellen

bij de 6100 zal het complete chassis uit de kast gehaald moeten worden en heb je geen testpunten, dus moet je meer metingen verrichten en calculeren... er zijn mensen, die de anodestroom direct meten, door hun multimeter ampere's te laten aflezen... maar ik ben geen voorstander, om zulke acties toe te laten passen door leken... de multimeter wordt in zulke settings een "dead short" en een verkeerde aanraking kan resulteren in een doodschok of een gefrituurde trafo...

met dat volumeverschil van de DSL in het cleane kanaal is tussen de modes was ik ff vergeten... je hebt in totaal 4 modes, verdeeld over 2 kanalen
het cleane (groene) kanaal heeft 2 modes: clean en crunch, het volumeverschil tussen deze 2 is aanzienlijk, maar met een mod teniet te doen...
dan heb je nog het rode kanaal wat bestaat uit OD1 en OD2... de een heeft meer oversturing dan de ander, maar hier is geen volumeverschil... de verschillende modes zijn NIET schakelbaar met footswitch, maar dat wist je waarschijnlijk al... de 6100 heeft verschillende modes op het crunch-kanaal, maar deze zijn ook niet schakelbaar... alleen de 3 kanalen zijn te schakelen

lees de manual maar eens goed, de 6100 heeft nog meer opties, die van pas kunnen komen

big dooley
25 juli 2010, 13:04
de 6100 kan alles... dat ie veel voor metal wordt gebruikt is eigenlijk het gevolg dat ie vrij veel oversturing kan leveren...
bij de JVM is dat nog erger... het echte "metalkanaal" is OD2, terwijl er talloze klassieke geluiden uit te krijgen zijn... zeker op crunch en clean gebied...

B-stone
25 juli 2010, 13:20
volgens de 6100 ad:

Low volume compensation: ook op lage volume de volle buizenklank.
Midi: via midi kan je selecteren welk kanaal je wil gebruiken voor elke midipatch.
FX loop: kan zowel serie als paralel en zelfs simultaan.
Pentode/ Triode: geef t een ander geluidsspectrum.
XLR: voor hoge kwaliteit recs of rechtstreeks het mengpaneel in, volume is regelbaar.
Damping control: wijze van signaalsturing naar de speakers is schakelbaar maar kan ook automatisch.
Power selection: maakt het mogelijk van 100 watt naar 50 watt te schakelen, dit geeft de mogelijkheid door te spelen wanneer een buis het begeeft.

dus dat is allemaal wel zeer ruig.

het enigste wat me nog niet heeft overtuigd is; het uiterlijk--> het uiterlijk v/d dsl100 is mooier (maar van de jcm800 is weer mooier dan de dsl100) die 6100 heeft zo'n grote control pannel (dat goude ding :) ) en die ''witte bies" is bij de 6100 goud das wel ruig

big dooley
25 juli 2010, 13:24
ach, de JVM wordt wel gezien als de lelijkste marshall allertijden (alhoewel die nieuwe zakk wylde signature hem blijkbaar naar de kroon steekt)

maakt mij allemaal niet uit, als het maar doet waar ie goed in is...

B-stone
25 juli 2010, 13:59
ach ja, ik vind de jvm helemaal nog niet zo lelijk. die valve state of hoe hete die dinge (die gebogen head dinge) vind ik de lelijkste marshalls.
het liefst wil ik wel gewoon 1 rij knoppen en dat heeft die 6100.
ik heb nog effe bij itunes gekeken voor de meest bluisterde nummers maar daar werd ik ook niet echt heel veel wijzer door: in de top 50 vooral rock nummers daarna alles eigenlijk (geen hiphop of trance of hardcore of zo hoor, ben maar niet bang mensen :P). wat wel opvalt is dat er nu veel rhcp in staat :soinnocent:

Mufftin
26 juli 2010, 11:39
ja dat zijn leuke versterkertjes met de nadruk op versterkerTJES ik was laasts weer in een muziek winkel om me gitaar op te halen (ik kreeg het probleem zelf neit opgelost: me pu en me pot was blijkbaar kapot en de bekabeling was gewoon Kwalitatie Uitermate Teleurstellend: echt gewoon elastiek) en daar heb ik ook eens even naar zo'n soort marshall zitten te kijken maar die zijn net wat groter als me cube. en ik wil toch echt een GROTE amp (ik ben zelf 1,90 dus.....) een kleine versterker op het podium ziet er bij mij niet uit.

Eigenlijk wil je alleen een versterker kopen voor de looks? aangezien je het over hij mag niet te klein zijn, knoppen mogen niet op 1 rij???
De versterker moet je kiezen op de klank niet op de looks, kleine versterkers kunnen net zo goed klinken als die grote bakken!

Trecion
26 juli 2010, 11:50
Als ik eerlijk ben, denk ik dat wat de TS ook koopt hij waarschijnlijk na een korte tijd ontevreden is.

Zijn smaak is nog niet ontwikkeld en echt getest heeft hij ook niet.

IMHO; het beste wat je nu kan doen is naar een muziekzaak gaan en zo veel mogelijk verschillende versterkers testen. Marshall, Fender, Epiphone, Blackstar, Orange, Heads, Combos, Low Watt, High Watt. echt allerlei soorten.

B-stone
26 juli 2010, 13:44
Eigenlijk wil je alleen een versterker kopen voor de looks? aangezien je het over hij mag niet te klein zijn, knoppen mogen niet op 1 rij???
De versterker moet je kiezen op de klank niet op de looks, kleine versterkers kunnen net zo goed klinken als die grote bakken!

tuurlijk niet: de sound is het belangrijkste maar natuurlijk spelen looks ook mee

B-stone
26 juli 2010, 13:45
Als ik eerlijk ben, denk ik dat wat de TS ook koopt hij waarschijnlijk na een korte tijd ontevreden is.

Zijn smaak is nog niet ontwikkeld en echt getest heeft hij ook niet.

IMHO; het beste wat je nu kan doen is naar een muziekzaak gaan en zo veel mogelijk verschillende versterkers testen. Marshall, Fender, Epiphone, Blackstar, Orange, Heads, Combos, Low Watt, High Watt. echt allerlei soorten.

wth is ts??????? en welke muziek winkel heeft zoveel verschillende amps??? ik denk dat je pas naar 40 jaar gitaar spelen je ultieme amp kan vinden.

B-stone
26 juli 2010, 13:49
en zijn die 2e hands amps niet voor zo'n prijs dat ; stel voor ik ga ervan uit dat een bep amp de ideale amp voor mij is, en ik besluit die te kopen 2e hands en over een half jaar kom ik er toch achter dat die amp toch niet is wat ik zoek: dan raak je die dinge toch allemaal weer voor dezelfde prijs kwijt zowat? want alle dsl100 op mp kostte rond de 600 euro. het enigste verlies wat ik verwacht te maken zijn de buizen die waarschijnlijk wel aan vervangen toe zullen zijn als je zo'n ding 2e hands koopt. maarja dat neem ik dan maar voor lief

B-stone
26 juli 2010, 13:56
Als ik eerlijk ben, denk ik dat wat de TS ook koopt hij waarschijnlijk na een korte tijd ontevreden is.

Zijn smaak is nog niet ontwikkeld en echt getest heeft hij ook niet.

IMHO; het beste wat je nu kan doen is naar een muziekzaak gaan en zo veel mogelijk verschillende versterkers testen. Marshall, Fender, Epiphone, Blackstar, Orange, Heads, Combos, Low Watt, High Watt. echt allerlei soorten.

oke ik geef toe dat is misschien wel de beste oplossing maar: marshall is het gewoon voor mij: spreekt heel erg tot de verbeelding.
fender kan ik bv een black sabbath op spelen wat ik toch wel af en toe zou willen (wel mooiste cleane sounds toch?)
epiphone: .......... ja toch het goedkopere merk van gibson
Blackstar: vet maar toch denk ik dat die dinge te veel afschrijven.
orange: ziet er niet uit naar mijn mening
hook: vet maar volgens mij best duur (en nederlands)
koch: minder vet maar ook nederlands
mesa boogie: nee dat is het toch ook net niet: ik heb wel eens op messa boogies gespeeld en toch ook niet echt mijn sound
engl: te metal

dus ik ben er eigenlijk toch wel uit dat het een marshall moet zijn: en het liefst een stack.

en ik wilde nog wat zeggen maar dat ben ik nu kwijt: het komt nog wel....

big dooley
26 juli 2010, 14:01
de eerste gitarist die voor de volle 100% tevreden is moet nog geboren worden :)

maar inderdaad, een beetje versterkers uittesten kan nooit geen kwaad... en is ontzettend leuk om te doen ook nog...

Mr Orange
26 juli 2010, 14:04
Gewoon marshall dsl 100 kopen en genieten

Mr. Dynamite
26 juli 2010, 14:13
Gewoon marshall dsl 100 kopen en genieten

I'll second that :)

B-stone
26 juli 2010, 14:31
de eerste gitarist die voor de volle 100% tevreden is moet nog geboren worden :)

maar inderdaad, een beetje versterkers uittesten kan nooit geen kwaad... en is ontzettend leuk om te doen ook nog...

klopt: me vader zegt altijd: de weg naar het kopen is nog leuker dan het kopen zelf.

maar ik vind het zo K.U.T om dan met lege handen daar weg nadat ik daar 2 uur hb liggen te spelen omdat ik toch zeker weet dat ik iets 2e hands wil kopen(nieuw kom ik nooit financieel over het verlies uit)

en idd. ik las gister een stuk op gn over een lp custom. en daar kwam een goede zin in voor: ''een gitaar voor het leven betekend voor een gitarist een gitaar voor zeker een paar maanden" haha

B-stone
26 juli 2010, 14:38
Gewoon marshall dsl 100 kopen en genieten

maar ik hoorde van... big dooley? dat het volume verschil tussen clean en crunch erg verschilde. en dan met die shared eq is dat wel een beetje kut.

maar voor de rest.. laat ik eens wat marshalls opnoemen :)
jcm 800 volgens mij ook een goede amp voor mij... (alleen kan ik daar alles
mee wat ik wil?
jcm 900 te metal toch?
jcm 2000 dsl 100 ''perfect'' maar niet mogelijk om op zelfde volume van clean
naar crunch te gaan.
tsl 100 ook metal toch?
6100 volgens mij is dit nu de beste amp voor mij....?

B-stone
26 juli 2010, 14:48
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5664
wtf wat zou een normale 2e hands prijs voor deze amps zijn? en is het juist een voor/nadeel dat deze 6100 zoveel buizen gebruikt?

btw: de special features van de amp spreken mij wel aan.
maar wth is midi. dat is toch dat je drum geluiden, gitaar geluiden en bv piano geluiden? tenminste das toch een midi keyboard.???

Mitch
26 juli 2010, 15:40
Midi is niet meer dan een besturingssysteem. Of dat nou het besturen van synths is of de instellingen en kanalen van een gitaarversterker, je kan het overal voor gebruiken. Ik weet niet wat de huidige gangbare prijs is voor 6100s, maar een kleine 1300E lijkt me toch wel de hoofdprijs, zacht uitgedrukt.

B-stone
26 juli 2010, 15:48
Midi is niet meer dan een besturingssysteem. Of dat nou het besturen van synths is of de instellingen en kanalen van een gitaarversterker, je kan het overal voor gebruiken. Ik weet niet wat de huidige gangbare prijs is voor 6100s, maar een kleine 1300E lijkt me toch wel de hoofdprijs, zacht uitgedrukt.

daar ging ik wel al vanuit :P, op MP is het bieden vanaf E 600

big dooley
26 juli 2010, 15:50
dat die shared EQ niet helemaal mijn ding was, hoeft niet te betekenen, dat het niks voor jou is... zoiets zul je zelf moeten ondervinden als je zo'n versterker uittest...
die twee modes op het groene kanaal van de DSL (clean en crunch) zijn sowieso niet schakelbaar met de footswitch, dus je moet toch al naar de versterker lopen, om die schakeling te maken... tja, dan is het een kleine moeite om gelijk het volume naar wens te draaien... d'r zijn trouwens mods voor, om de modes schakelbaar te maken en om het volumeverschil ongedaan te maken...

de link gaat om een 6100LM oftwel "lead mod" deze heeft op het lead kanaal nog meer oversturing en is iets anders dan de 6100 op MP
nadeel van zoveel buizen is bijvoorbeeld het vervangen... 7 preamp buizen zijn duurder dan de 4 die de DSL heeft (JVM heeft er 5)
voordeel is dat je er makkelijker achter kan komen welke buis evt niet werkt (je bent dan 1 bepaald kanaal kwijt ipv alles)

TSL heb ik nooit over gespeeld, ik begreep dat zijn voicing wat moderner was en de DSL meer klassiek

JCM800 wordt gezien als de holy grail, maar ook hier heb je verschillende modellen:
de non mastervolume's die het meest lijken op een plexi (1987 en 1959)
de 2203/2204 enkelkanaals met mastervolume... dit zijn de meest bekende en begeerde
en dan de 2205/2210 familie... 2 schakelbare kanalen met eigen EQ, lead kanaal maakt gebruik van lichte diode clipping (ingebouwd transistor overdrive circuit, net als een pedaal), deze heeft reverb en een FX-loop... ook heeft ie een DI, maar die werkt niet zo best naar mijn mening

JCM900 ken ik niet echt... in meeste modellen ook diode clipping, maar dan stukken meer als de 2205/2210... clean kanaal schijnt ok te zijn

de 6100 op MP lijkt me de moeite waard om te gaan kijken/testen
met midi zijn veel dingen mogelijk... stel je hebt een multiFX-processor met midi, dan kun je presets maken, waarmee je de kanaalschakelingen van de versterker en de multi-FX kan aansturen... dus met 1 druk op de knop heb je clean kanaal met chorus en reverb en op een andere knop heb je het crunchkanaal met delay reverb en flanger, zonder dat je moet tapdansen om alles in en uit te schakelen... de JVM heeft dit ook en er zijn er velen die er gebruik van maken... persoonlijk heb ik me er nog niet mee bezig gehouden

nog een dingetje... de 6100 heeft een aantal schakelingen om het vermogen te verminderen: triode mode en de uischakelmethode, waarbij 2 buizen uitgeschakeld worden... die buizenuitschakeling ben ik zelf niet wild van, omdat normaal gesproken je dan ook de impedantie moet veranderen... (16 ohm cab moet dan op 8 ohm aangesloten worden)... er staat helemaal niks in de manual hierover
ook verhoog je hiermee de interne voltage's (omdat er minder stroom getrokken wordt), waardoor deze wel eens boven het maximum kan komen waar de buis eigenlijk voor bedoeld is...
triode mode is veilig, maar je moet van het geluid houden wat hiermee veranderd... ikzelf ben er altijd voorstander van om een 100 watt versterker op 100 watt te houden.... volume kun je verminderen met de potmeter hiervoor

Mitch
26 juli 2010, 15:56
JCM900 ken ik niet echt... in meeste modellen ook diode clipping, maar dan stukken meer als de 2205/2210... clean kanaal schijnt ok te zijn

Ik wilde net zeggen: goh, meteen de grootste vooroordelen tegen de JCM900 in één post, maar je spreekt van een goed clean kanaal. :D

tommus42
26 juli 2010, 16:04
....voordeel is dat je er makkelijker achter kan komen welke buis evt niet werkt (je bent dan 1 bepaald kanaal kwijt ipv alles)....

Een Engl 530 gebruikt voor een uitgebreide 2 kanaals voorversterker maar 2 buisjes. Mooi hoe dat allemaal 'gerout' wordt met relais, maar elk kanaal apart heeft veel voordelen.

B-stone
26 juli 2010, 16:14
ik dacht eerste echt dat die dsl100 de beste optie was voor mij maar toch:
die niet direct schakelbare clean-crunch optie lijkt me toch niet zo lekker. want eigenlijk komt het er dus op neer dat al je bv een clean nummer hebt (ja die bestaan ook :) ) en je wil een solo starten met een beetje gain dat je dus naar je amp moet lopen en je moet switchen en je volume op het juiste volume moet afstellen....? nee dat gaat niet werken.
dat het wel met een mod mogelijk is is oke maar dat gaat ook weer meteen geld kosten (ik denk dat je voor 100 euro niet klaar bent).

ja die jcm800 blijft natuurlijk ook een optie: mooi en toch een echte rock amp.
maar of je hier ook echt mooi clean op kunt spelen en op z'n tijd ook lekker op kunt scheuren...... dat is dus de vraag

dan die 6100 lijkt me nu de beste optie: er zijn alleen 2 nadelen
effe testen zit er niet bij omdat het 97km rijden is. en hij heeft geen reverb.
en die heb ik toch eigenlijk wel altijd aan staan..

moeilijke moeilijk moeilijk........

het gaat dus nu tussen de: jcm800 (welke is helemaal nog niet duidelijk), dsl100 en de 6100

B-stone
26 juli 2010, 16:16
waarom zijn de reverb nou vergeten....... :mad: als die 6100 zo ''versatile'' is?

btw me 100e post :P

Mitch
26 juli 2010, 16:23
Geen reverb, Marshall en nadeel in één zin. Vreemd :???:
Wacht anders gewoon eeffe tot er zo'n tweekanaals JVM op Marktplaats komt of zo. Ze komen heus wel, gewoon een heeeel klein beetje geduld hebben. Star je niet blind op de 6100, ook al is dat een leuke bak.

big dooley
26 juli 2010, 16:31
Ik wilde net zeggen: goh, meteen de grootste vooroordelen tegen de JCM900 in één post, maar je spreekt van een goed clean kanaal. :D

ik zei al van te voren, dat ik niet bekend ben met de 900, mitch... er staat een dual reverb combo bij ons stof te happen in het oefenhok en die klonk verschrikkelijk, maar das niet representatief voor de gehele JCM900 lijn...

B-stone
26 juli 2010, 16:54
Geen reverb, Marshall en nadeel in één zin. Vreemd :???:
Wacht anders gewoon eeffe tot er zo'n tweekanaals JVM op Marktplaats komt of zo. Ze komen heus wel, gewoon een heeeel klein beetje geduld hebben. Star je niet blind op de 6100, ook al is dat een leuke bak.

eigenlijk hoef ik geen jvm :)

het gaat nu nog tussen de jcm 800, dsl100 (jcm2000) en die 6100

big dooley
26 juli 2010, 17:01
eigenlijk hoef ik geen jvm :)

omdat die meer dan 1 rij met knoppen heeft?

je krijgt met de 2 kanaals al een hoop meer mogelijkheden dan de 6100 hoor...

6 schakelbare modes, verdeeld over 2 kanalen
2 schakelbare masters
2 schakelbare reverbs
2 fx-loops waarvan 1 schakelbaar
resonance control
4-way footswitch, terwijl de 6-way van de 4 kanaals JVM er ook op werkt...

B-stone
26 juli 2010, 17:08
omdat die meer dan 1 rij met knoppen heeft?

je krijgt met de 2 kanaals al een hoop meer mogelijkheden dan de 6100 hoor...

6 schakelbare modes, verdeeld over 2 kanalen
2 schakelbare masters
2 schakelbare reverbs
2 fx-loops waarvan 1 schakelbaar
resonance control
4-way footswitch, terwijl de 6-way van de 4 kanaals JVM er ook op werkt...

sorry maar ik denk dan toch dat ik voor de looks ga, maar toch die jvm zou ook best wel heel handig kunnen zijn...

oke weer een nieuw dilemma: jvm, jcm 800, dsl100, 6100??????
wie o wie...

B-stone
26 juli 2010, 17:10
Geen reverb, Marshall en nadeel in één zin. Vreemd :???:
Wacht anders gewoon eeffe tot er zo'n tweekanaals JVM op Marktplaats komt of zo. Ze komen heus wel, gewoon een heeeel klein beetje geduld hebben. Star je niet blind op de 6100, ook al is dat een leuke bak.

vind je geen reverb dan geen nadeel op een. marshall (ik denk ik maak er maar 2 zinnen van want marshall. En nadeel in 1 zin is idd geen goed idee.):)

big dooley
26 juli 2010, 17:17
hahaha!
je bent heerlijk te beinvloeden, wist je dat? :D

neem gewoon een dag de tijd en ga verschillende versterkers uitproberen... zeg tegen zo'n verkoper dat je nog aan het zoeken bent, en niet over 1 nacht ijs gaat... als ze daar geen begrip voor hebben, ga je simpelweg naar een andere zaak... je bent van plan een versterker te nemen, waar je voorlopig een flink aantal jaren mee wilt doen... dan mag je gewoon kieskeurig zijn...

een JCM 800 JCM900 en een 6100 wordt lastig om te testen, aagezien je die niet meer zo makkelijk vind... maar een DSL, TSL, vintage modern en de JVM-serie, moet niet al te veel problemen gaan geven om uit te proberen...

blijf nuchter en laat je niet gek maken

B-stone
26 juli 2010, 17:22
hahaha!
je bent heerlijk te beinvloeden, wist je dat? :D

neem gewoon een dag de tijd en ga verschillende versterkers uitproberen... zeg tegen zo'n verkoper dat je nog aan het zoeken bent, en niet over 1 nacht ijs gaat... als ze daar geen begrip voor hebben, ga je simpelweg naar een andere zaak... je bent van plan een versterker te nemen, waar je voorlopig een flink aantal jaren mee wilt doen... dan mag je gewoon kieskeurig zijn...

een JCM 800 JCM900 en een 6100 wordt lastig om te testen, aagezien je die niet meer zo makkelijk vind... maar een DSL, TSL, vintage modern en de JVM-serie, moet niet al te veel problemen gaan geven om uit te proberen...

blijf nuchter en laat je niet gek maken


ja maar toch vintage heeft wel wat, en om nou voor een dsl 100 (tsl hoef ik niet :soinnocent: te metal) en een jvm naar bv koln te rijden.....

mijn theorie is nog neit beantwoord :P -->
als ik nu gewoon die 6100 koop of een dsl100 raak je die niet altijd wel weer voor ongeveer de zelfde rpijs kwijt als je ze 2e hands hebt gekocht?

big dooley
26 juli 2010, 17:27
ja maar toch vintage heeft wel wat, en om nou voor een dsl 100 (tsl hoef ik niet :soinnocent: te metal) en een jvm naar bv koln te rijden.....

mijn theorie is nog neit beantwoord :P -->
als ik nu gewoon die 6100 koop of een dsl100 raak je die niet altijd wel weer voor ongeveer de zelfde rpijs kwijt als je ze 2e hands hebt gekocht?

de 6100 zeker... de DSL zullen ze wel meer op willen afdingen
TSL te metal? al eens uitgeprobeerd, of is die mening van "horen zeggen"?

afijn, succes ermee

B-stone
26 juli 2010, 17:29
de 6100 zeker... de DSL zullen ze wel meer op willen afdingen
TSL te metal? al eens uitgeprobeerd, of is die mening van "horen zeggen"?

afijn, succes ermee

wat denk ej zelf..... horen zeggen natuurlijk :(

en die afijn succes ermee bedoel je daarmee, bekijk het je maar?

Trecion
26 juli 2010, 17:51
je kan ook een goedkoop overdrive pedaal van +/- €50,- kopen om dat randje te krijgen op je clean kanaal. Denk bijvoorbeeld aan de Ibanez TS7 of een Digitech Bad Monkey



Ps: TS = Threadstarter


Edit: ik bedoelde er trouwens niks kwaad mee in mijn vorige post. ik weet van mezelf dat ouders er vaak niet op staan te springen dat je in een half jaar 4 amps hebt gehad. Ik wil hier niet straks na 5 HNAD, een HNampug day zien omdat ouders er genoeg van hadden :)

B-stone
26 juli 2010, 17:53
je kan ook een goedkoop overdrive pedaal van +/- €50,- kopen om dat randje te krijgen op je clean kanaal. Denk bijvoorbeeld aan de Ibanez TS7 of een Digitech Bad Monkey



Ps: TS = Threadstarter

en dan dat pedaaltje voor welke amp? de dsl100??

man ik begin echt F*cking hard te twijfelen. ik weet het nu echt niet meer.
zul je dalijk zien eindig ik na dit toppic op een fender of zo.

Trecion
26 juli 2010, 17:57
haha, ja voor die DSL, de 6100 heb ik geen ervaring mee.

ik denk dat de jcm800 niet je beste keus is voor thuis aangezien de meeste geen master volume hebben (zeg ik dit goed? anders moet iemand me maar verbeteren)

big dooley
26 juli 2010, 18:10
wat denk ej zelf..... horen zeggen natuurlijk :(

en die afijn succes ermee bedoel je daarmee, bekijk het je maar?

tuurlijk niet... als je nog steeds vragen heb, ben ik heus bereid om die te beantwoorden... maar ik kan niet voor jou kiezen... dat moet je simpelweg zelf doen... (anders had je al een 4-kanaals JVM gehad :D)

en zoals al vaker gezegd is, dat doe je het beste door te testen... OOK die TSL... stel je voor dat het precies is wat jij zoekt

als je nou eens begint op de marshallsite in de manuals te kijken wat iedere versterker voor opties heeft... dan heb je daar in ieder geval al een idee over... wat geluid betreft, dat moet je zelf zien uit te spitten...

kijk, ik ben zo'n idioot, die het niet uitmaakt hoe dat ding precies gaat klinken... als er marshall opstaat en het ding zit vol met buizen, is dat voor mij al genoeg...
ik heb mijn JVM tweedehands uit schotland over laten komen, zonder dat ik dat ding ooit bespeeld had, laat staan dat ik hem ooit in eigen persoon gehoord had... risico? tuurlijk, maar zoals ik al zei: het is een marshall en er zitten buizen in en das voor mij goed genoeg... ik heb wel van te voren handleidingen doorgekeken en naar video's gekeken, wat er allemaal mogelijk was met dat bakbeest... tuurlijk hoor je zo'n ding dan ook, maar das nooit representatief in tegenstelling tot het echte werk

tja en dan heb je zo'n ding en dan nog wil je tweaken... heb dus andere buizen erin gezet, de bias heter afgesteld en ik gebruik een variac om de juiste hoeveelheid spanning de versterker in te sturen... (240Vac)
laatste verandering waren de speakers in mijn cabinetjes... van 4xT75 naar 2xH30 en 2xV30


je blijft bezig... ;)

big dooley
26 juli 2010, 18:16
haha, ja voor die DSL, de 6100 heb ik geen ervaring mee.

ik denk dat de jcm800 niet je beste keus is voor thuis aangezien de meeste geen master volume hebben (zeg ik dit goed? anders moet iemand me maar verbeteren)

nee, dat heb je verkeerd... alleen de superleads hebben geen mastervolume (modellen 1959 en 1987)
doch dienen de 2203/2204/2205/2210 ook op serieus volume gezet te worden, eer het lekkere sap eruit komt... iets wat de modernere marshalls minder hebben

Jasper.
26 juli 2010, 18:21
kijk, ik ben zo'n idioot, die het niet uitmaakt hoe dat ding precies gaat klinken... als er marshall opstaat en het ding zit vol met buizen, is dat voor mij al genoeg...

Haha, dankje, ik had nog een nieuwe sig nodig :p Maar ik denk dat er een heleboel mensen zijn die zo wel denken.

Mr. Dynamite
26 juli 2010, 18:31
Volgens mij begint de TS een beetje te RoelSmoel-en :seriousf:

Zonder gein, je hoeft echt niet naar keulen om een dsl te testen.
Je gaat gewoon naar een muziekwinkel in de buurt die Marshalls leveren. Daar hebben ze er dan wel wat staan, pak je gelijk wat andere amps mee waar geen Marshall op staat maar die misschien precies doen wat jij wilt.

Dus, testen! :)

B-stone
26 juli 2010, 18:32
dan denk ik toch dat het de 6100 wordt: ik hoef er geen mods aan toe te voegen om te kunnen wat ik wil, het enigste probleem zijn die buizen die waarschijnlijk op MP wel aan vervanging toe zijn.

B-stone
26 juli 2010, 18:33
Volgens mij begint de TS een beetje te RoelSmoel-en :seriousf:

Zonder gein, je hoeft echt niet naar keulen om een dsl te testen.
Je gaat gewoon naar een muziekwinkel in de buurt die Marshalls leveren. Daar hebben ze er dan wel wat staan, pak je gelijk wat andere amps mee waar geen Marshall op staat maar die misschien precies doen wat jij wilt.

Dus, testen! :)

ik denk dat keulen een muziek zaak in de buurt is :P

big dooley
26 juli 2010, 18:36
Haha, dankje, ik had nog een nieuwe sig nodig :p Maar ik denk dat er een heleboel mensen zijn die zo wel denken.


hahaha!
je hebt mijn toestemming om hem te gebruiken als sig.... ;)

big dooley
26 juli 2010, 18:38
ik denk dat keulen een muziek zaak in de buurt is :P

weten wij veel waar je woont....

maar ff zonder gekheid... je wil een buizenversterker en het liefst een marshall top... wat zoek je precies qua opties? noem alles wat in je opkomt...

B-stone
26 juli 2010, 18:42
weten wij veel waar je woont....

maar ff zonder gekheid... je wil een buizenversterker en het liefst een marshall top... wat zoek je precies qua opties? noem alles wat in je opkomt...

reverb,clean,crunch,lead,marshall (:crazyhappy:),(1 rij knoppen?)

eigenlijk gewoon een marshall head waar zowat elke muziek stijl op gespeeld kan worden, en het liefst zo min mogelijk knoppen. ik wil van clean naar crunch kunnen van lead naar clean enz (pedaal schakelbaar).

ja en wat is nog meer belangrijk....... ik zou het zo effe niet op kunnen noemen

B-stone
26 juli 2010, 18:43
weten wij veel waar je woont....

maar ff zonder gekheid... je wil een buizenversterker en het liefst een marshall top... wat zoek je precies qua opties? noem alles wat in je opkomt...

ik woon trouwens dicht bij venlo en dat ligt in noord limburg

Jasper.
26 juli 2010, 18:48
Waarom is het zo belangrijk dat er zo weinig mogelijk knopjes op zitten?
Als je bijv. 2 kanalen hebt en voor elk kanaal eenzelfde rij knopjes is dat toch alleen maar een voordeel? Die beide kanalen kun je dan apart instellen. Als je voor 2 kanalen 1 rij knopjes hebt is het altijd wat een compromis.

B-stone
26 juli 2010, 18:53
Waarom is het zo belangrijk dat er zo weinig mogelijk knopjes op zitten?
Als je bijv. 2 kanalen hebt en voor elk kanaal eenzelfde rij knopjes is dat toch alleen maar een voordeel? Die beide kanalen kun je dan apart instellen. Als je voor 2 kanalen 1 rij knopjes hebt is het altijd wat een compromis.

wat heb je der aan? :soinnocent: (noob vraag he?)

big dooley
26 juli 2010, 18:54
dus...

JCM800 2205/2210 (2 kanalen)
DSL50/100 (2 kanalen, met ieder 2 modes)
TSL60/100 (3 kanalen)
6100 (3 kanalen, 3 modes in crunchkanaal, geen reverb)
JVM 205H/210H (6 schakelbare modes in 2 kanalen)
JVM 410H (12 schakelbare modes in 4 kanalen)

B-stone
26 juli 2010, 18:58
dus...

JCM800 2205/2210 (2 kanalen)
DSL50/100 (2 kanalen, met ieder 2 modes)
TSL60/100 (3 kanalen)
6100 (3 kanalen, 3 modes in crunchkanaal, geen reverb)
JVM 205H/210H (6 schakelbare modes in 2 kanalen)
JVM 410H (12 schakelbare modes in 4 kanalen)

ja: jcm800 was niets voor thuis omdat het op een hoog volume pas echt wat werd? tsl is een metal amp zeggen ze. jvm is (sorry dat ik het zeg) maar minder mooi qua knopjes --> maar toch als dat de sound is die ik precies zoek.

Jasper.
26 juli 2010, 19:00
wat heb je der aan? :soinnocent: (noob vraag he?)

Nou, je kan bijvoorbeeld het cleane kanaal op een bepaalde manier instellen. Maar misschien vind je die instelling op het crunch kanaal niet zo mooi, en zou je hem anders instellen. Als je voor elk kanaal bijv. een Equalizer hebt kun je het mooi zo laten staan inplaats van telkens aan die knoppen te draaien of één van de kanalen lelijk te vinden.

B-stone
26 juli 2010, 19:02
Nou, je kan bijvoorbeeld het cleane kanaal op een bepaalde manier instellen. Maar misschien vind je die instelling op het crunch kanaal niet zo mooi, en zou je hem anders instellen. Als je voor elk kanaal bijv. een Equalizer hebt kun je het mooi zo laten staan inplaats van telkens aan die knoppen te draaien of één van de kanalen lelijk te vinden.

ik denk zelf dat ik dat niet echt nodig heb, maar bij een dsl 100 met dat te veel laag/hoog in de kanalen en het volume verschil in het kanaal is het dan toch wel weer handig

Jasper.
26 juli 2010, 19:12
ik denk zelf dat ik dat niet echt nodig heb, maar bij een dsl 100 met dat te veel laag/hoog in de kanalen en het volume verschil in het kanaal is het dan toch wel weer handig

Het lijkt heel ingewikkeld. Maar al die knopjes zijn vaak hetzelfde maar dan voor een ander kanaal.
En over die JCM: En marshall klinkt op laag volume ook goed, maar op hoog volume gewoon beter. En als jij op slaapkamervolume speelt, gaan die andere marshall's ook minder goed klinken op laag volume. Ikzelf ga binnenkort voor een JCM900, heb er één gehoord op laag volume en dat klonk al 10x beter dan mijn Vox valvetronix vond ik. Dus ik ga daar ook voor, zo'n amp op mijn slaapkamertje. (nou scheelt het wel dat ik op het industrieterrein woon, en ook nog in een circel waar extra lawaai geproduceert mag worden, maarja)

B-stone
26 juli 2010, 19:33
Het lijkt heel ingewikkeld. Maar al die knopjes zijn vaak hetzelfde maar dan voor een ander kanaal.
En over die JCM: En marshall klinkt op laag volume ook goed, maar op hoog volume gewoon beter. En als jij op slaapkamervolume speelt, gaan die andere marshall's ook minder goed klinken op laag volume. Ikzelf ga binnenkort voor een JCM900, heb er één gehoord op laag volume en dat klonk al 10x beter dan mijn Vox valvetronix vond ik. Dus ik ga daar ook voor, zo'n amp op mijn slaapkamertje. (nou scheelt het wel dat ik op het industrieterrein woon, en ook nog in een circel waar extra lawaai geproduceert mag worden, maarja)

als ik jou was had ik allang een stack thuis staan :crazyhappy:

maarja een jcm 900 is toch ook een high gain amp?

Jasper.
26 juli 2010, 19:51
als ik jou was had ik allang een stack thuis staan :crazyhappy:

maarja een jcm 900 is toch ook een high gain amp?

Nou ja, in die tijd modificeerden veel gitaristen hun JCM800, ze wilden bijv. meer gain. (volgens mij Vai bijv. een van de gitaristen de hun amp modificeerden) En dit was het antwoord daarop van Marshall. Veel mensen zeggen dat het één van de slechtste amps van Marshall is, maar volgens mij als je hem weet te gebruiken moet je er een best goed geluid uit krijgen. ZZ-top frontman Billy gibbons heeft ze een tijdje live gebruikt volgens mij. En dat is in mijn maatstaven niet echt high-gain.

JohnLord
26 juli 2010, 20:00
Ze heten alleen zo omdat de gain tot 20 gaat.

Erik70
26 juli 2010, 20:07
niet om de boel af te kappen ofo,... maar eeh wordt het nu niet eens tijd dat je gewoon eens wat versterkers gaat testen. Wel leuk al dat geneuzel over hoe groot hij moet zijn en hoeveel knoppen er op mogen zitten. Maar een versterker is geen Gucci-tasje, het is een stuk gereedschap wat je klank produceert.


Er is niks mis met Marshall (helemaal niet zelfs) , maar er is echt meer onder de zon dan alleen maar Marshall. het gaat om het geluid en niet de naam en faam.

Ook al je kennis van wikipedia afhalen vergemakkelijkt je keuze niet.
Ook vragen stellen over "welke versterker is geschikt voor mij" levert en van ieder persoonlijk antwoord op en jij bent ook weer persoonlijk, dus schiet je daar maar tendele iets mee op. Zeker niet als je vervolgs op ieder gegeven antwoord gaat zeggen dat dat voor jou niet van toepassing is, dat het niet belangrijk is en dat die man van de muziekwinkel iets anders heeft gezegd...

Dus,... het hele forum staat er al vol mee: ZELF TESTEN, ZELF VEEEL TESTEN.
Zelfluisteren en je oordel vormen. Zelf ervaren of je äl die knoppen"echt niet nodig hebt.

Je bent gvd nog pas 16 (of met het nog worden...) Zo lang speel je dus nog geen gitaar en je hebt nog jaaaaaaren te gaan als gitarist, dat hoop ik. Geloof me dat je nog vele andere versterkes zult gaan kopen of willen kopen.

By the way... een top en cabinet is heel handig achter op je brommertje naar je eerste optreden.... ;-) Onderschat ook zeker goede combo's niet.

Succes... en T>E>S>T>E>N>!!!!

big dooley
26 juli 2010, 20:14
maarja een jcm 900 is toch ook een high gain amp?

tja, waar ligt de drempel voor high gain?

vroeger was het simpel... wilde je oversturing, moest de versterker vol open gezet worden... pedaaltjes waren er echter ook al, de zogenaamde fuzzboxes als de big muff

om de gitarist tegemoet te komen kwam in de jaren 70 de mastervolume op de markt... zet tussen de voorversterker en de eindversterker een extra volumepot en je kan de eindversterker op lager volume zetten, terwijl je de preamp vol op z'n kloten geeft... dit werd dan gecombineerd met weer de bekende pedaaltjes

en daar kwam oom jim in begin jaren 80 met het fenomeen diode clipping... een ingebouwd overdrivepedaal in een versterker gecombineerd met preamp buizen... volgens velen werd hier de eerste stap gezet naar high gain...
de silver jubilee had overigens ook diode clipping

omdat die rare gitaristen nooit genoeg hadden, werd daar met de JCM900 nog eens een schepje erbovenop gedaan, en gelijk kregen ze gezeik met de toon-puristen... later werd met de SLX de diode clipping eruit gehaald en vervangen door een extra preamp-buis voor oversturing... ook de 6100 had geen diodeclipping meer

toen kwam eind jaren 90 de bekende JCM2000-serie uit... beetje zelfde idee als de SLX, alleen waren de kanalen meer gescheiden en werden bepaalde gainstages in of uitgeschakeld naar gelang welk kanaal gebruikt werd...

dit idee heeft zich doorgezet in de latere JVM, die tot nu toe de meeste oversturing uit de preamp weet te halen, al zijn de meer klassiekere lower gain geluiden er uit te halen, door uitschakeling van gain stages en het plaatsen van de toonregeling voor of achter de gainstages van de voorversterker... iets wat voor marshall uniek is te noemen, omdat zij hun toonregeling altijd achter de gainstages hebben gehad

dat een versterker een high gain stempel heeft, wil niet zeggen, dat ie daar alleen maar goed in is...

B-stone
26 juli 2010, 20:24
niet om de boel af te kappen ofo,... maar eeh wordt het nu niet eens tijd dat je gewoon eens wat versterkers gaat testen. Wel leuk al dat geneuzel over hoe groot hij moet zijn en hoeveel knoppen er op mogen zitten. Maar een versterker is geen Gucci-tasje, het is een stuk gereedschap wat je klank produceert.


Er is niks mis met Marshall (helemaal niet zelfs) , maar er is echt meer onder de zon dan alleen maar Marshall. het gaat om het geluid en niet de naam en faam.

Ook al je kennis van wikipedia afhalen vergemakkelijkt je keuze niet.
Ook vragen stellen over "welke versterker is geschikt voor mij" levert en van ieder persoonlijk antwoord op en jij bent ook weer persoonlijk, dus schiet je daar maar tendele iets mee op. Zeker niet als je vervolgs op ieder gegeven antwoord gaat zeggen dat dat voor jou niet van toepassing is, dat het niet belangrijk is en dat die man van de muziekwinkel iets anders heeft gezegd...

Dus,... het hele forum staat er al vol mee: ZELF TESTEN, ZELF VEEEL TESTEN.
Zelfluisteren en je oordel vormen. Zelf ervaren of je äl die knoppen"echt niet nodig hebt.

Je bent gvd nog pas 16 (of met het nog worden...) Zo lang speel je dus nog geen gitaar en je hebt nog jaaaaaaren te gaan als gitarist, dat hoop ik. Geloof me dat je nog vele andere versterkes zult gaan kopen of willen kopen.

By the way... een top en cabinet is heel handig achter op je brommertje naar je eerste optreden.... ;-) Onderschat ook zeker goede combo's niet.

Succes... en T>E>S>T>E>N>!!!!

haha ja, maar de versterkers waar ik gas voor heb worden niet meer nieuw gemaakt dus die zou ik dan bij mensen thuis moetten testen via marktplaats.
en die brommert heb ik niet omdat dat rijbewijs 400 euries kost en ik dacht bij me zelf: eej dat is al weer bijna een marshall top.. dus toch maar geen brommert voor mij en ik ben overmorgen 16 :P

B-stone
26 juli 2010, 20:27
tja, waar ligt de drempel voor high gain?

vroeger was het simpel... wilde je oversturing, moest de versterker vol open gezet worden... pedaaltjes waren er echter ook al, de zogenaamde fuzzboxes als de big muff

om de gitarist tegemoet te komen kwam in de jaren 70 de mastervolume op de markt... zet tussen de voorversterker en de eindversterker een extra volumepot en je kan de eindversterker op lager volume zetten, terwijl je de preamp vol op z'n kloten geeft... dit werd dan gecombineerd met weer de bekende pedaaltjes

en daar kwam oom jim in begin jaren 80 met het fenomeen diode clipping... een ingebouwd overdrivepedaal in een versterker gecombineerd met preamp buizen... volgens velen werd hier de eerste stap gezet naar high gain...
de silver jubilee had overigens ook diode clipping

omdat die rare gitaristen nooit genoeg hadden, werd daar met de JCM900 nog eens een schepje erbovenop gedaan, en gelijk kregen ze gezeik met de toon-puristen... later werd met de SLX de diode clipping eruit gehaald en vervangen door een extra preamp-buis voor oversturing... ook de 6100 had geen diodeclipping meer

toen kwam eind jaren 90 de bekende JCM2000-serie uit... beetje zelfde idee als de SLX, alleen waren de kanalen meer gescheiden en werden bepaalde gainstages in of uitgeschakeld naar gelang welk kanaal gebruikt werd...

dit idee heeft zich doorgezet in de latere JVM, die tot nu toe de meeste oversturing uit de preamp weet te halen, al zijn de meer klassiekere lower gain geluiden er uit te halen, door uitschakeling van gain stages en het plaatsen van de toonregeling voor of achter de gainstages van de voorversterker... iets wat voor marshall uniek is te noemen, omdat zij hun toonregeling altijd achter de gainstages hebben gehad

dat een versterker een high gain stempel heeft, wil niet zeggen, dat ie daar alleen maar goed in is...

oke bedankt, weer wat geleerd :)

Jasper.
26 juli 2010, 20:46
haha ja, maar de versterkers waar ik gas voor heb worden niet meer nieuw gemaakt dus die zou ik dan bij mensen thuis moetten testen via marktplaats.
en die brommert heb ik niet omdat dat rijbewijs 400 euries kost en ik dacht bij me zelf: eej dat is al weer bijna een marshall top.. dus toch maar geen brommert voor mij en ik ben overmorgen 16 :P

Haha, ja, ik had nog geluk. Gewoon theorie en het pasje ophalen. Ikzelf kan wel aardige indrukken via youtube filmpjes halen. Daar kun je wel aardig het karakter van de versterker mee op doen denk ik. Natuurlijk is het thuis wel anders. Maar als je het karakter van je gitaar weet, kun je het in je gedachten misschien wel wat combineren.

B-stone
26 juli 2010, 20:54
die jcm 800 heeft ook geen reverb.

ik zit alleen nog met 1 vraag: in het crunch of lead kanaal, kun je a,b of c kiezen voor log gain, middle gain, jcm 900 gain staat in de manual.
moet je daar perse 1 ding van kieze of kun je ook gewoon de gain zelf instelle tot bv tussen b en c in?

ik heb nu de manuals door gelezen en: ik ben nog steeds aan het twijfele:
de 6100 heeft geen reverb en meot je waarschijnlijk ab of c kiezen

jcm 800: DE MARSHAll denk ik toch wel, maar geen reverb en ik denk niet ''versatile'' genoeg voor mijn muziek smaak.

dsl100: geen switching tussen clean en crunch, maar voor de rest wel gewoon wat ik wil (dat te veel laag en te veel hoog weet ik dus nog niet)

B-stone
26 juli 2010, 20:55
Haha, ja, ik had nog geluk. Gewoon theorie en het pasje ophalen. Ikzelf kan wel aardige indrukken via youtube filmpjes halen. Daar kun je wel aardig het karakter van de versterker mee op doen denk ik. Natuurlijk is het thuis wel anders. Maar als je het karakter van je gitaar weet, kun je het in je gedachten misschien wel wat combineren.

ik ben ook best wel wat youtube filmpjes aan het kijken :)

B-stone
26 juli 2010, 21:09
volgens mij is die a,b,c gewoon het zelfde als de groen, oranje, rood bij de jvm

B-stone
26 juli 2010, 21:20
volgens mij via youtube filmpjes:

jvm - 6100 --> 6100 wint vind ik
jcm800- 6100 --> 6100 wint
dsl 100 - jcm 800 --> dsl 100
dus nu de ultieme strijd: dsl 100 vs 6100
volgens big dooley wint de 6100 dus ik ben bang dat dat hem toch wordt xD

B-stone
26 juli 2010, 21:21
volgens mij zijn die 6100 ook echt studio beesten. voor opnames enzo.

Jasper.
26 juli 2010, 21:23
volgens mij via youtube filmpjes:

jvm - 6100 --> 6100 wint vind ik
jcm800- 6100 --> 6100 wint
dsl 100 - jcm 800 --> dsl 100
dus nu de ultieme strijd: dsl 100 vs 6100
volgens big dooley wint de 6100 dus ik ben bang dat dat hem toch wordt xD

Je bent bang dat het hem wordt? Wil je hem niet dan? :p

B-stone
26 juli 2010, 21:27
Je bent bang dat het hem wordt? Wil je hem niet dan? :p

zeker wel :) ik moet alleen die vent van MP eens bellen want hij reageert niet op de mail. alleen nog effe denke wat een goede prijs voor die amp is.

big dooley
26 juli 2010, 22:56
versterkers vergelijken op youtube werkt niet... is totaal niet representatief met de werkelijkheid...
je moet tegenover zo'n halfstack staan en je broekspijpen laten wapperen om daar achter te komen...

de JCM800 2205 en 2210 modellen hebben wel degelijk reverb

B-stone
27 juli 2010, 10:13
versterkers vergelijken op youtube werkt niet... is totaal niet representatief met de werkelijkheid...
je moet tegenover zo'n halfstack staan en je broekspijpen laten wapperen om daar achter te komen...

de JCM800 2205 en 2210 modellen hebben wel degelijk reverb

de 2203 niet

B-stone
27 juli 2010, 10:56
dat a,b,c per kanaal op de 6100 vind ik toch wel wat minder, en dat hij geen reverb heeft.

de dsl100 kan alles maar wel met mods.

ik moet gewoon opweg naar die 6100 een dsl100 (en meer) testen dan kan ik een eerlijk oordeel vellen xD

Mr. Dynamite
27 juli 2010, 11:21
For gods sake..

Gooi dat hele idee van 1 rij knoppen over boord en haal een tsl.
Die heeft alles wat jij wilt, clean, crunch en high gain. Een reverb zit er ook op en een FX loop. Dit is een soort van DSL maar dan met schakelbare crunch.
Ik heb er zelf ook 1, de 60 watt top en ik kan jou wel vertellen dat als je hem een beetje fatsoenlijk instelt het echt geen metal amp is hoor. Een lekker ACDC crunch kun je knap goed uit het crunch kanaal halen.

Ok, hij heeft wat knopjes meer, ik vind het ook mooier om 1 rij te zien.
Maar om hem hier nou voor te laten staan? :stop:

B-stone
27 juli 2010, 11:39
For gods sake..

Gooi dat hele idee van 1 rij knoppen over boord en haal een tsl.
Die heeft alles wat jij wilt, clean, crunch en high gain. Een reverb zit er ook op en een FX loop. Dit is een soort van DSL maar dan met schakelbare crunch.
Ik heb er zelf ook 1, de 60 watt top en ik kan jou wel vertellen dat als je hem een beetje fatsoenlijk instelt het echt geen metal amp is hoor. Een lekker ACDC crunch kun je knap goed uit het crunch kanaal halen.

Ok, hij heeft wat knopjes meer, ik vind het ook mooier om 1 rij te zien.
Maar om hem hier nou voor te laten staan? :stop:

wat voor een amp heb jij?

Mr. Dynamite
27 juli 2010, 12:02
..haal een tsl..

..Ik heb er zelf ook een, de 60 watt top..

Een Marshall TSL-60 dus. Serieus overwegen want hij doet wat je wilt, en je hoeft geen mods voor schakelbare crunch uit te voeren. En er zit standaard een Reverb op.

Maar zon 6100 lijkt mij ook vet. :soinnocent:

Trecion
27 juli 2010, 12:10
edit: nvm.

big dooley
27 juli 2010, 12:17
de 2203 niet

JOH?!!! :roll:




:D

Wabbie
27 juli 2010, 13:05
Serieus kerel, we kunnen er nog 17 pagina's aan vol schrijven maar de enige manier waarop je er echt achter gaat komen wat jij het beste vindt klinken is als je nu al die Marshalls eens gaat uitproberen.

En als je dan toch aan het testen bent wil ik je toch aanraden om ook even iets verder te kijken dan alleen Marshall, misschien vind je wel iets wat je helemaal te gek vindt klinken.

Toen ik, jaren gelden, een buizenversterker ging kopen wilde ik per se of een ENGL of een Marshall, en het liefst eentje met twee kanalen en max 60 watt. Na een dag testen stond er een 120 watt, 3 kanaals Koch Powertone 2 in mijn studentenkamertje en ik zweer nog steeds bij die versterker.

B-stone
27 juli 2010, 16:23
ik ga aankomend weekend naar die 6100 kijke.

ik ben er ook achtergekomen dat ook eric clapton er eentje heeft gebruikt

B-stone
27 juli 2010, 16:25
Serieus kerel, we kunnen er nog 17 pagina's aan vol schrijven maar de enige manier waarop je er echt achter gaat komen wat jij het beste vindt klinken is als je nu al die Marshalls eens gaat uitproberen.

En als je dan toch aan het testen bent wil ik je toch aanraden om ook even iets verder te kijken dan alleen Marshall, misschien vind je wel iets wat je helemaal te gek vindt klinken.

Toen ik, jaren gelden, een buizenversterker ging kopen wilde ik per se of een ENGL of een Marshall, en het liefst eentje met twee kanalen en max 60 watt. Na een dag testen stond er een 120 watt, 3 kanaals Koch Powertone 2 in mijn studentenkamertje en ik zweer nog steeds bij die versterker.

maar het probleem is dat ik die jcm 800 en die 6100 niet Kan uitproberen of het moet bij mensen thuis zijn.

maar misschien kunnen we aankomend weekend wel een zaterdag middagje naar koln en dan die zondag naar die 6100 koekeloeren en spelen

big dooley
27 juli 2010, 17:14
ik ga aankomend weekend naar die 6100 kijke.

ik ben er ook achtergekomen dat ook eric clapton er eentje heeft gebruikt

eric clapton op een 6100? das nieuw voor me....


maar misschien kunnen we aankomend weekend wel een zaterdag middagje naar koln en dan die zondag naar die 6100 koekeloeren en spelen

niet "misschien" gewoon doen... op die manier ben je ook niet gek genoeg om gelijk een versterker te kopen in die winkel, omdat je weet dat je nog naar een 6100 moet gaan kijken de volgende dag... en als je daar dan weer gaat kijken, bekijk je die 6100 hoogst waarschijnlijk wat kritischer, zodat je een gerelativeerde keuze kan maken....

B-stone
27 juli 2010, 18:05
eric clapton op een 6100? das nieuw voor me....



niet "misschien" gewoon doen... op die manier ben je ook niet gek genoeg om gelijk een versterker te kopen in die winkel, omdat je weet dat je nog naar een 6100 moet gaan kijken de volgende dag... en als je daar dan weer gaat kijken, bekijk je die 6100 hoogst waarschijnlijk wat kritischer, zodat je een gerelativeerde keuze kan maken....

de misschien komt door: dat ik effe moet kijken of mij (niet musicerende) ouders me effe willen brengen :)

big dooley
27 juli 2010, 18:39
en geen kennis of een toffe oom die dat bijvoorbeeld wil doen?

B-stone
27 juli 2010, 18:47
en geen kennis of een toffe oom die dat bijvoorbeeld wil doen?

nope, misschien me gitaarleraar maar die heeft geen rijbewijs :soinnocent:
ik denk dat me ouders wel willen hoor. maar onder voorbehoud :P

B-stone
3 augustus 2010, 22:29
de link gaat om een 6100LM oftwel "lead mod" deze heeft op het lead kanaal nog meer oversturing en is iets anders dan de 6100 op MP


http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5664

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/358887891-marshall-6100-lm-head-te-koop.html?return=eJwtjVEKgzAQRO8i6KdmFSuNhGJvEpKUB KNZ3EiLpXfvSvs1b3aGHS1BvoMUI0kYQBbk9Gb86HNG2TRzQrf Wi97mjFHrTPUam1%2BlRo%2B3V1RQWVI5ld0EZXe3gYE1ZtYjI CM9LP1TPK%2BCYeFgWvfFbcGwnZ9seYW8jrFs%2B1ZcQJy9ROe %2FtkLclagwUTbJOtVfBzBHMX6%2BtDM7kA%3D%3D&df=1&fta=eNotjlmOwjAQRO%2FS0uTbTlirlStwhagVZ8DCwVbaAQTi 7mOj%2BetF9V4J9ngrDqB1CcNdghIrjh3oGXrbOO1zhGXnwSHj 5RPrr9NySRmG54TbOk%2BLH%2Fn6wCyLXiSEn9bsrDEc1aNtUl p706SoeYxu6rfHvR1fVbIBJTlPxL7gFEXp3ddeytjtbtNZ19XV lk%2BOSZwOYbqd86UmTG0JmuU5VEjJuS%2BlBcmD%2BPQ%2F3o kFBu%2FP5w%2Fnm0ie&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

zijn toch wel dezelfde? beide LM's?? of is die van marktplaats geen LM??

die van mp staat 30th anniversery 1960 - 1992

en die van max guitar store staat 6100lm anniversery series..

wie o wie kan mij helpen?

big dooley
3 augustus 2010, 23:27
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5664

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/358887891-marshall-6100-lm-head-te-koop.html?return=eJwtjVEKgzAQRO8i6KdmFSuNhGJvEpKUB KNZ3EiLpXfvSvs1b3aGHS1BvoMUI0kYQBbk9Gb86HNG2TRzQrf Wi97mjFHrTPUam1%2BlRo%2B3V1RQWVI5ld0EZXe3gYE1ZtYjI CM9LP1TPK%2BCYeFgWvfFbcGwnZ9seYW8jrFs%2B1ZcQJy9ROe %2FtkLclagwUTbJOtVfBzBHMX6%2BtDM7kA%3D%3D&df=1&fta=eNotjlmOwjAQRO%2FS0uTbTlirlStwhagVZ8DCwVbaAQTi 7mOj%2BetF9V4J9ngrDqB1CcNdghIrjh3oGXrbOO1zhGXnwSHj 5RPrr9NySRmG54TbOk%2BLH%2Fn6wCyLXiSEn9bsrDEc1aNtUl p706SoeYxu6rfHvR1fVbIBJTlPxL7gFEXp3ddeytjtbtNZ19XV lk%2BOSZwOYbqd86UmTG0JmuU5VEjJuS%2BlBcmD%2BPQ%2F3o kFBu%2FP5w%2Fnm0ie&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

zijn toch wel dezelfde? beide LM's?? of is die van marktplaats geen LM??

die van mp staat 30th anniversery 1960 - 1992

en die van max guitar store staat 6100lm anniversery series..

wie o wie kan mij helpen?
oeps mijn fout, het zijn beide 6100LM's

B-stone
4 augustus 2010, 09:12
oeps mijn fout, het zijn beide 6100LM's

volgens mij is die van MP geen LM want die is net weer wat anders als die van Max Guitar Store