PDA

View Full Version : Haze 40 of dsl 401?



Lucaars
17 juli 2010, 20:20
Hey,

ik ben op zoek naar een nieuwe buizen versterker, en ik kwam op deze
Marshall Haze 40 en de Dsl 401.
Nu vraag ik mij af wie van deze hier het beste zijn, en wat het verschil dan eigenlijk is?
Iemand ze al eens naast elkaar uitgetest?

Ik speel vooral Jimi Hendrix en RHCP.

Of zijn er andere betere buizen combos van die prijs?

tommus42
17 juli 2010, 20:50
Dsl40 ken ik wel, is een goede versterker, die haze volgens mij ook wel. De kleur van het geluid verschilt misschien een beetje, zitten er wel EL84s in de haze?

Ijselrobo 07
18 juli 2010, 10:08
Ik denk pluk even van de Musicstore het lijstje met wat er in de combo's zit:

Features Marshall MHZ40C Haze :
40 Watts
3x ECC83 and 2 EL-34 Valves
1x 12" Custom Celestion Marquee 66 Speaker
2 channel with Boost
Bright switch
3 Band EQ and Presence control
Digital effects: Reverb, Echo, Vibe, Chorus
Channel Memory for effects
Emulated Line Out
Dimension (mm): 590 x 486 x 254
Weight 20,3kg
Incl. 2-button footswitch
4-button footswitch optional

Features Marshall DSL 401:
40 Watt
1x 12" Celestion-Speaker
3 Kanalen
Reverb
4x EL34
4x ECC83
Dimension (mm): 572 x 457 x 266
Weight: 20kg
Footswitch Supplied (PEDL-10013)

Als je je versterker ook als 'speelgoed' wilt gebruiken, dan zou ik voor de Haze gaan als ik jou was, en dan heb je geld over voor nog bijvoorbeeld een pedaaltje te kopen met het geluid wat niet in de versterker zit (bijvoorbeeld Flanger)

Grtz. From Ijselrobo 07

Rectifier
22 juli 2010, 22:42
Ik heb de Haze afg.weekend aan de tand gevoeld (test) maar hij viel me erg tegen.
Ik had de demo's op YouTube gecheckt en ik dacht dat dit een ideale oefenversterker voor me zou zijn voor erbij. Maar viel mij echt tegen.|
De reverb klonk erg blikkerig, de andere FX zijn lastig lekker in te stellen met de 2 knoppen.
Clean is redelijk maar blijft Marshall, overdrive ging mij niet ver genoeg en ik been geen metalspeler maar hou wel van de ouwe plexi opgefokte high gain sound.
En dat zat hier niet in volgens mij en m'n maat.
Later de Blackstar HT20 (geloof ik) getest en die wint van zowel de Haze als de DSL.
Veel meer en strakker britse gain en clean veel warmer/dikker.

Dus ik zou me nog maar een keer bedenken.... ;)

Fireburst
23 juli 2010, 13:55
Later de Blackstar HT20 (geloof ik) getest en die wint van zowel de Haze als de DSL.
Veel meer en strakker britse gain en clean veel warmer/dikker.

Dus ik zou me nog maar een keer bedenken....

Een Roelsmoeltje doen dus.... :soinnocent:

Lucaars
1 augustus 2010, 15:11
Ik ben gisteren naar de winkel geweest en heb die marshall haze(combo) uitgetest, ik vond hem wel redelijk, heb al een paar marshalls uitgetest en die was toch de beste tot dan, clean vond ik hem te weinig bas hebben, die distortion vond ik zeker niet slecht voor een combo..
Maar ik was helemaal niet overtuigd,hij mocht tog wel veel warmer klinken.

Nu, ze hadden daar ook een dsl 100 staan, heb die even uitgetest, en tja, ik had een half uur aan knoppen zitten draaien op het clean channel van die haze om er het beste uit te krygen.
En ik zet die dsl 100 dan aan , alle knoppen in het midden (behalve volume) en die had gewoon dat haze geluid maar 10 keer beter .
Clean en distorion alles, was gewoon helemaal waar ik naar zocht,behalve dat het geen combo is.

was trouwens op een mc412 cabinet, ze hebben daar een actie ,die dsl 100 + mc412 cabinet voor 1199 euro.

Lucaars
1 augustus 2010, 15:14
Ik ga dinsdag ofzo naar een andere winkel om die dsl 401 uit te testen, als het teveel verschil is met die dsl 100 koop ik de 100, als het dichtbij komt koop ik die 401.

Maar ik verwacht eigl niet zoveel van die dsl 401, tov die dsl 100.

Gitaar4ever
1 augustus 2010, 15:43
Kijk er iedere keer weer van op dat echt iedereen een andere beleving heeft van wat een goede gitaar, of in dit geval versterker is. Sommige vinden Vox geweldig, de andere loopt weg met Fender, weer een ander vind Marshall weer het einde. Wat ik ook vaak te horen heb gekregen en wat nu ook weer van toepassing is:
Ga gewoon een hoop versterkers testen en kijk wat jij het mooiste vind.
Persoonlijk hou ik én van effecten én van een ouderwets '60' geluid en mijn mening is dat de Haze 40 daar helemaal aan voldoet. Heb hem vrijdag gekocht en ben er zeer content mee. Vind hem zowel clean als met flinke overdrive erg goed, en hij is ook nog eens voorzien van leuke effecten. En wat iemand al zei, iets als 'flanger' of 'delay' daar kan je gewoon een los pedaaltje voor kopen. Snap trouwens niet dat je kan vinden de er te weinig 'bas' in het cleankanaal zit. Als ik hem op clean staan heb en je wilt meer bas dan zet je dat knopje toch gewoon voluit!? Als ik dat doe tril ik hier de kamer uit tenminste, meer dan genoeg. Maar on-topic:
Ik denk dat je een keuze moet maken, wat wil je nou voor versterker?
Eentje mét een aantal effecten, of ééntje zonder teveel poespas.
Als je dat weet, heb je denk ik je keuze wel gemaakt.

Lucaars
1 augustus 2010, 17:15
Naja, ik vond de clean gewoon niet zo denderend van die haze, en die dsl 100 was dan gewoon perfect dus, eigenlijk heb ik ongeveer al mijn keuze, maar gewoon om zeker te zijn ga ik nog eens die dsl 401 uittesten,en nog eens die dsl 100 verder uittesten.
Ik wil redelijk zeker zijn, het is een hoop geld ;p.

Lucaars
7 augustus 2010, 19:12
Ik heb de marshall dsl 100 gekocht, tesamen met een MC412 cabinet, ik ben superr tevreden ermee!
Helemaal wat ik nodig heb!

Zelfs mijn Boss DS-2 klinkt hier erg leuk op, op mijn transistor versterkertje klonk die erg pieperig enzo, maar op mijn marshall klinkt hij suuper!
Ik vind gewoon alles aan deze versterker goed, ik gebruik hem nu nog thuis, en dat volume in de slaapkamer valt egt mee, je kunt hem stil genoeg zetten zonder een egt kutgeluid te krygen.

Gitaar4ever
7 augustus 2010, 23:12
Gefelictiteerd met je aankoop!
En goed dat je de Haze 40 niet genomen hebt want ik hem na 5 dagen weer mijn huis uit geschopt. Hij begon ineens te ruizen en het overdrive kanaal was bij nader inzien toch wat tegenvallend. Gelukkig terug gebracht en geld terug, hopelijk heb je met de DSL wel een goede koop gedaan. Schijnt dat die duurdere Marshall's veel beter zijn dan de goedkopere. De goedkopere heb ik gehoord zijn al jaren niet veel meer en voor hetzelfde geld heb je beter spul. Denk dan ook dat je met de DSL de juiste keuze gemaakt hebt, iig heel veel plezier ermee!

MegaDrive
8 augustus 2010, 07:18
Schijnt dat die duurdere Marshall's veel beter zijn dan de goedkopere.

Dat wil bij andere merken ook nog wel eens voorkomen... :D :D :D

Maar bedankt voor de tip! Ik was ook geďnteresseerd in de Haze, dat is nu over.

jim__
8 augustus 2010, 12:30
Heb zelf tot op heden wel nog erg veel plezier van mijn Haze, al is het natuurlijk geen high gainversterker (wat een hoop mensen toch op de een of andere manier verwachten). Maar een tubescreamer doet wonderen.

Maar heel veel plezier met je aankoop!

Lucaars
8 augustus 2010, 14:10
Bedankt! :)

Gitaar4ever
8 augustus 2010, 18:36
Wat ik probeerde te zeggen over de Marshall's want nu klinkt het een beetje stom.
De goedkopere Marshall's (ong €500,-) kunnen zich doorgaans niet meten met andere merken, die voor hetzelfde geld betere maken. De duurdere daarentegen zijn kwalitatief stukken beter, wat dus logisch is. Maar die kunnen zich wél meten met vergelijkbare merken voor dezelfde prijzen. (circa €1000,- plus)
Dit heb ik mij laten vertellen in muziekwinkels en van mijn leraar dus val me er niet op aan.
Ga zelf trouwens binnenkort Engl proberen, ben benieuwd.

Lucaars
8 augustus 2010, 18:57
Ja, precies, ik heb die MA serie van marshall getest en dat trok op niets ;p.

Ik heb ook ENGL getest, de Steve Morse head, ik vond hem een zeeer goeie distortion hebben, alleen clean miste hij wat warme buizen od zoals die van m'n dsl.

Fireburst
8 augustus 2010, 21:05
Ik heb ook ENGL getest, de Steve Morse head, ik vond hem een zeeer goeie distortion hebben, alleen clean miste hij wat warme buizen od zoals die van m'n dsl.

Dat vind ik nu een rare zin ?:???:

Lucaars
8 augustus 2010, 22:04
Het komt erop neer dat de clean veel minder goed was als dis van men dsl.