PDA

View Full Version : Digitech GSP 2101 met Mesa Mark V



Maiden Michiel
17 juli 2010, 16:39
Ik ben vandaag in Doetinchem geweest om een Mesa Mark V head te testen.
Ik had het idee om mijn GSP 2101 (Artist) te gebruiken als effectprocessor, daarom heb ik die ook mee genomen om te luisteren of en hoe die eventueel het signaal beinvloed.

Ik kreeg dit echter niet voor elkaar.
Op pagina 89 van de manual (ftp://ftp.digitech.com/pub/PDFs/Discontinued/Manuals/GSP2101manual.pdf) staat een manier om dit aan te sluiten, zo dat je de preamp bypassed. Dat heeft ook mijn voorkeur want de effecten (met name delay) zijn goed, maar de preamp vind ik niet zo.

FX loop send Mark V --> FX loop return 2101
Mono out 2101 (dus niet send) --> return Mark V

Wat gaat hier niet goed?
Het lijkt me dat:
1. Ik de patch op de 2101 niet goed heb ingesteld, ik heb external fx loop op no sum gezet
2. De send en/of return poorten van de 2101 niet goed zijn

Iemand ervaringen / ideeen?

BVD

dml
17 juli 2010, 20:06
Ik ben vandaag in Doetinchem geweest om een Mesa Mark V head te testen.


Beetje off-topic......... Bij Vriese? Hoe vond je 'm klinken?

Ik (en nog wat mensen van dit forum) heb een Mark V bij Dijkman in A'dam getest maar die was echt niet in orde, was met geen mogelijkheid een fatsoenlijk geluid uit te halen. De verkoper aldaar dacht dat het aan mijn goedkope kontgitaar zou liggen...... "Dus als ik een PRS uit het rek pak, klinkt hij opeens wel goed?" Zo gezegd, zo gedaan. Ook met de PRS klonk het rukkie rukkie........

Maiden Michiel
20 juli 2010, 15:29
Ik was op zoek naar een strakke en duidelijke sound.
Op zich heeft die Mesa dat wel maar ik vond hem niet zo warm klinken eigenlijk, dus ik was niet 100% overtuigd.