PDA

View Full Version : Opnemen via Line 6 Pod Studio UX1



scream0666
17 juli 2010, 14:18
Hallo,

Ik heb me gister een Line 6 Pod Studio UX1 gekocht. Dit omdat ik graag met goede kwaliteit wil opnemen. Nu heb ik een vraagje.

Welk opneem programma is het makkelijkste te gebruiken?(liefste gratis en wat werkt met een Line 6 UX1)

Er zit namelijk een opneem programma van Ableton bij maar ik vind het nogal moeilijk in gebruik. Ik begrijp er namelijk helemaal niets van.
Als je dit programma persoonlijk fijn vind stuur me dan even wat je allemaal moet doen om via deze op te nemen.

Alvast bedankt,

fivelastwords
17 juli 2010, 16:00
Lees dit topic door: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122996

Daar vind je genoeg informatie over sequencers om je mening op te baseren. Verder lekker YouTube filmpjes kijken voor een impressie van de software of de handleiding doorlezen. Ook staan er goeie links naar tutorials van sequencers die ik in dat topic heb bijgevoegd.

scream0666
17 juli 2010, 20:50
Ik ben nu aan het kijken hoe Audacity werkt. Blijkbaar kun je via dit ook goed opnemen. Weet iemand hoe en of dit goed klinkt?

Alvast bedankt.

fivelastwords
17 juli 2010, 20:52
Lees eerst even wat topics hier door die er al zijn over Audacity. We krijgen hier zo vaak dit soort topics, terwijl je gewoon de zoekfunctie kan gebruiken en al je antwoorden kan vinden. Software bepaald niet de geluidskwaliteit van je opnames.

TimS
17 juli 2010, 20:59
Audacity is prima, lekker makkelijk op te nemen. Zoek even bij de instellingen naar de automatische latency aanpassing, waarschijnlijk staat die niet goed ingesteld.

scream0666
17 juli 2010, 21:52
Sorry dat snap ik niet.
Zou iemand me de beschrijving kunne sturen hoe dit moet?(van instellingen tot opnemen)

Alvast bedankt,

TimS
17 juli 2010, 23:25
In Audacity bovenbalk: bewerken -> voorkeuren

Dan aan de linkerkant klikken op "opnemen". Je ziet dan onder tijdvertraging een hokje voor "tijdscorrectie" staan. Die moet je aanpassen.

Als je wilt weten hoe ver je er naast zit, moet je eerst een clicktrack genereren (genereren -> clicktrack). Dan neem je je gitaar op terwijl je met de klikjes mee speelt. Dan zoom je in en kijk je hoeveel je er gemiddeld naast zit. Je tijdscorrectie pas je dan aan met die hoeveelheid.

EDIT: Als iemand hier een betere manier voor heeft hoor ik het graag, ik vind dit zelf niet echt optimaal...

scream0666
18 juli 2010, 10:59
Bedankt voor de info.
Maar ik kan nergens aanklikken dat ik de Line 6 UX1 kan gebruiken. De rest snap ik opzicht wel, alleen dit niet.
Weet iemand hoe je kan zorgen dat je UX1 bij opnemen -> apparaten komt te staan?

Alvast bedankt.

TimS
18 juli 2010, 13:40
Heb je wel de drivers geinstalleerd? De UX1 is namelijk een geluidskaart en niet alleen een apparaat om gitaar me op te nemen. Ga even naar de Line6 website naar downloads en kijk daar even wat je nodig hebt. Je moet trouwens ook je speakers aansluiten op de uitgang van de UX1.

scream0666
18 juli 2010, 17:20
het is gelukt.
mijn probleem was dat ik te oude drivers had.
Nu kan ik wel opneme met audacity

UnDefined
25 juli 2010, 10:47
Gebruik anders Ableton die zit bijgeleverd bij de UX1...
En is heel wat beter dan audacity (ik breek het niet af maar Ableton heeft meer mogelijkheden).
Gewoon wat prutsen met ableton en je zal sneller een goed resultaat bekomen als met audacity.