PDA

View Full Version : de 5150 der uut!



shredneck
1 mei 2003, 15:55
Zow, na lang beraad ben ik er uit, mijn 5150 stack ,compleet geflightcased gaat eruit, verkopen of inruilen,that's the question.

Mijn nieuwe aankoop zal zeer waarschijnlijk een Bogner Ecstacy worden, ik zag dat iemand zoeen aanbood,maar die wil mijn stack niet,begrijpelijk.In ieder geval is de 5150 mij te "high gain", ik speel alleen nog maar op mijn jcm800 en die wil ik eigenlijk niet meenemen naar gigs.

Anyway..
Wat is een goede vraagprijs voor die 5150 stack, die overigens nieuwe tubes heeft (van Weelden) , het gaat om een Top+5150 cabinet, los van elkaar geflightcased(proff. cases) en in absolute nieuwstaat.

Dank voor U reply's.

C.

Mikeee
1 mei 2003, 16:21
Geil.
Misschien iets van 1250? Bedoel, de 2de hands combo's kom ik tegen a 750~850 dus lijkt me wel een aardige gok.

Butcher
1 mei 2003, 16:45
Toen Van Halen III werd opgenomen speelde Eddie, dankzij z'n endorsement-contract, op Peavey 5150's. Tijdens de opnames komt er effe een Peavey-vertegenwoordiger de studio binnen, en op dat moment stopt de 5150 met werken. "Geen probleem," zegt de vertegenwoordiger, " dat repareer ik wel effe." Eddie werd wreed zenuwachtig, en een paar momenten later bleek waarom. Er zat een Soldano versterker in z'n Peavey-kast. Eddie vond die 5150's verschrikkelijk en heeft de zijne naar Paul Soldano gebracht, die er wat aan heeft gesleutelt. Peavey heeft deze gemodificeerde versterker weer nagebouwd, en dat is de Peavey 5150 MkII.

shredneck
1 mei 2003, 17:12
no offense Butcher, maar ik vind Van Halen verschrikkelijk, ik wilde dan ook niet de sound van EVH maar de sound van de 5150 stack, dat is namelijk een te brute Strapping Young Lad/Arch Enemy sound.

Ik ben al een hele tijd niet zo "metalminded" meer ,vandaar de verkoop, want ik denk dat dit een absolute metalbak is.

Soldano's vind ik ook K.U.T. met peren, eigenlijk zijn er niet veel high gain amps die echte "tone" hebben, wellicht komt de Uberschall in de buurt, geen idee.

EVH speelde volgens mij altijd op een oude Marshall ,haalde een truukje uit met een variac en een phaser en voila,brown sound.
Lekker belangrijk, Van Halen is gaye partyrock gespeeld door een junk.

edit/ nieuwprijs is 2700 euro, ik denk dat 1250 wel ff te weinig is,iemand een idee? edit/



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: shredneck op 2003-05-01 17:34 ]</font>

Negative K3 fan
1 mei 2003, 18:11
ik denk niet dat je er heel veel voor kunt vragen, de 5150s die je ziet (als je ze ziet) gaan voor relatief weinig weg omdat ze helemaal neit gewild zijn, in de VS gaan ze voor een gemiddelde prijs van 400 dollar per head weg. ik denk dat je er zo rond de 1250 voor kunt vragen zoals eerder werd gezegd. Maar je kunt altijd iets hoger beginnen.

vis
1 mei 2003, 18:54
ik wil hem wel van je kopen voor 100 euro :razz:
(heb niet meer)

..maar serieus: ik sluit me inderdaad wel aan bij die 1250, misschien iets hoger beginnen zodat het lijkt alsof je enorm veel toegeeft aan de koper wanneer je hem uiteindelijk toch voor 1250 verkoopt :grin:

Brat
1 mei 2003, 19:30
'Van Halen is gaye partyrock gespeeld door een junk.'

Ik vind het altijd zo sneu als je iemand muzikaal niet kan waarderen, 'm dan ook maar meteen loopt af te zeiken. Je mag wensen dat je ook maar een fractie van zijn muzikale kunnen in je grote teen zou hebben. Lekker ruimdenkend ook.

hoofd
1 mei 2003, 19:49
Maar hij heb wel gelijk, Van Halen is ook gewoon gaye partyrock gespeeld door een junk.
En dit onderwerp gaat geeneens over Van Halen, maar over zijn 5150, waarvan ik denk dat 2000 wel net prijsje is waarbij er afgedingt kan worden.

Negative K3 fan
1 mei 2003, 19:59
dee nieuwprijs is trouwens geen 2700, topje kost bij MP 1200, een echte 5150 cab 750. Dan kom ik op de 1950, -stukje ge edit, iets genuanceerd en verder uitgelegd in komende posts-


Daarmee wil ik dus zeggen dat 1250 wel een redelijke prijs is, want voor 2000 (wat mtlhead zei) kun je jezelf al een mooie gloednieuwe engl fireball halfstack kopen die in tegenstelling tot de 5150 wel een acceptabel clean kanaal heeft.

als je er (destijds) echt 2700 voor hebt betaald enzo, dednk ik dat het raadzamer is om het ding te houdeen of voor een vriendenprijsje te verkopen ofzo, want echt veel ga je er niet voor krijgen.

edit: ik ben trouwens vergeten rekening te houden met de flighcases enzo, maar zelfs met dat erbij zou ik niet uitgaan van 2000.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-01 20:02 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-01 23:26 ]</font>

shredneck
1 mei 2003, 22:10
hmm, ik reken bij die 2700 euro ook de flightcases, dit ding is roadready.

Op zich vind ik 2000 een realistisch startbedrag,maar het zal wel inruilen worden vrees ik.

Of ze gewild zijn of niet, dat is denk ik van ondergeschikt belang, je houdt er van of je haat ze is het devies bij een 5150 denk ik. Zo is het halve forum bezig met te dure boutique pedalen, die vind ik persoonlijk ook zwaar overrated en ook dat is weer een persoonlijke mening, net als dat ik niet van Amerikaanse partyrock houdt....dat Eddie een junk is is een feit.

edit/ ik lees dat Neg K3 fan de 5150 cabs slecht vint, whaha, man, heb jij wel oren aan je kop? Ik betwijfel of jij weet waar je over praat, je geeft in elk topic je mening maar die is in negen van de tien gevallen onjuist. edit/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: shredneck op 2003-05-01 22:14 ]</font>

taylor
1 mei 2003, 22:14
tjonge tjonge tjonge

Franc
1 mei 2003, 22:15
Junk of niet, je mocht nog steeds willen dat je ook maar een fractie van hem voor stelt op de gitaar. Sober.

shredneck
1 mei 2003, 22:24
Hmm, niet echt, ik heb nu 2 boeken van EVH doorgeploegd en ik ken/kan de meeste truuks nu wel. Ik ben geen EVH fan, maar heb wel respect voor de mans inventieve spel,dat zal ik niet ontkennen. Ik heb dan ook veel geleerd van de muziek van Van Halen, echter, het is mij te blij en ik heb het gewoon niet op junks.

Talent had ie wel, maar zelfs jij moet toegeven dat III niet erg inspirerend was he?....laat ie daar nou net weer aan de dope zijn....nogmaals, ik ben geen fan.

Negative K3 fan
1 mei 2003, 22:33
Op 2003-05-01 22:10, schreef shredneck:
edit/ ik lees dat Neg K3 fan de 5150 cabs slecht vint, whaha, man, heb jij wel oren aan je kop? Ik betwijfel of jij weet waar je over praat, je geeft in elk topic je mening maar die is in negen van de tien gevallen onjuist. edit/


Ik moet toegeven dat ik die cabs niet persoonlijk heb gehoord, maar ze hebben wel een reputatie. En die reputatie is niet van 1 iemand ofzo, gewoon een representatieve reputatie.

shredneck
1 mei 2003, 22:39
Dat vind ik eerder een ongefundeerde mening, jij koopt toch ook geen Uberschall omdat je ergens gelezen hebt dat dat ding geweldig is?

Die 5150 cabs zijn steengoed en de Sheffield 1200's zijn absoluut vele malen beter dan de standaard Marshall celestions(ik bezit ook een Marshall full stack, dus weet waar ik over praat) ,tevens zijn de 5150 cabs erg goed afgewerkt en van een behoorlijke kwaliteit hout gemaakt, ook dikker dan normaal want die dingen wegen een ton.
De klank is eigenlijk vrij neutraal, elke amp heeft met deze cab meer volume, meer ballen en een mooi zacht en transparant hoog. Heel anders dan een Marshall kast eigenlijk.

Negative K3 fan
1 mei 2003, 23:24
Op 2003-05-01 22:39, schreef shredneck:
Dat vind ik eerder een ongefundeerde mening, jij koopt toch ook geen Uberschall omdat je ergens gelezen hebt dat dat ding geweldig is?

Dat tweede stuk klopt, maar mijn mening is gefundeeerd op de ervaringen van anderen.

Ik probeer dus gewoon te zeggen dat die 5150 cabs niet zon geweldige reputatie hebben, that's all.

shredneck
1 mei 2003, 23:33
De mening van anderen mag voor een muzikant NOOIT en te nimmer van doorslaggevende aard zijn, altijd eerst zelf luisteren, smaken verschillen namelijk. De betrouwbaarheid van deze cabs is enorm,"built to last " en als het op de klank aankomt ben ik ervan overtuigd dat veel mensen deze cab prefereren boven een Marshall cab. Zelfs ik doe dat, ware het niet dat ik mijn Marshall cabbies heb voorzien van V30's en tja, nieuwe gear moet betaald dus some stuff's gotta go he?

Anyway, ik bied hem dadelijk maar eens aan voor 2000,- , maar verwacht geen reacties.

Franc
2 mei 2003, 12:32
Die gozer van Eurotubes.com heeft zijn 5150 verbouwd door er andere buizen in te zetten.
Hij heeft er 2 KT88s en 2 E34Ls inzitten ipv de standaard buizen. Is dat nix voor je?
Het schijnt dat de 5150 dan een compleet ander geluid geeft!

Matje
2 mei 2003, 13:20
Op 2003-05-01 22:10, schreef shredneck:
hmm, ik reken bij die 2700 euro ook de flightcases, dit ding is roadready.

Op zich vind ik 2000 een realistisch startbedrag,maar het zal wel inruilen worden vrees ik.

Of ze gewild zijn of niet, dat is denk ik van ondergeschikt belang, je houdt er van of je haat ze is het devies bij een 5150 denk ik. Zo is het halve forum bezig met te dure boutique pedalen, die vind ik persoonlijk ook zwaar overrated en ook dat is weer een persoonlijke mening, net als dat ik niet van Amerikaanse partyrock houdt....dat Eddie een junk is is een feit.

edit/ ik lees dat Neg K3 fan de 5150 cabs slecht vint, whaha, man, heb jij wel oren aan je kop? Ik betwijfel of jij weet waar je over praat, je geeft in elk topic je mening maar die is in negen van de tien gevallen onjuist. edit/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: shredneck op 2003-05-01 22:14 ]</font>


hoe kan een mening nou onjuist zijn? het is een MENING fuckhead

Negative K3 fan
2 mei 2003, 14:35
Op 2003-05-02 12:32, schreef Franc:
Die gozer van Eurotubes.com heeft zijn 5150 verbouwd door er andere buizen in te zetten.
Hij heeft er 2 KT88s en 2 E34Ls inzitten ipv de standaard buizen. Is dat nix voor je?
Het schijnt dat de 5150 dan een compleet ander geluid geeft!


hij heeft er niet alleen andere buizen in gegooid maar ook dee bias goed gezet, want de 5150 heeft een fixed bias die veel te laag staat (combo's uitgezonderd). Verder heeft hij nog wat zitten veranderen waardoor je er verschillende eindbuizen tegelijk in kunt zetten.

In the past I have convinced quite a few Mesa Dual and Triple rectifier players to convert their fixed bias amps to adjustable bias with great results. So I called Jeff and offered to pick up his 5150 and take it to one of my tech friends for a bias job, free of charge! Jeff said yes! Two days later I picked the amp up and brought it home. It now read about 34 to 35 mA on the plates which was just out of crossover distortion. I played his 5150 for about two hours at all different settings. I liked it! It now had a good warm clean tone and the dynamic response was much improved. I promptly called Jeff to come get his amp. After hearing it he was impressed, a total success!

"I recently decided to mod a 5150 using an idea I was going to use on a 100 watt Marshall. The mod consists of a split dual bias circuit allowing the amp to run all 6L6’s or a pair of KT88’s in the outside sockets and 6L6’s in the inside sockets or any combination of EL34’s, 6L6’s and KT88’s. I called it the 5150ex for experimental. I mounted the two bias pots on the back panel for easy access, reworked the front panel and hard wired in two milliamp meters, one for the two inner tubes and one for the two outer tubes."

shredneck
2 mei 2003, 15:51
Matje, schelden is onder mijn niveau ,dus daar doe ik niet aan mee.

Een mening is idd een mening, mijn mening is echter dat een groot deel van de reacties op dit forum niet gebaseerd zijn op door de persoon in kwestie gebaseerde feiten maar op meningen van ANDEREN. Dan is dat dus ongefundeerd, of het nou een mening is of niet,althans,dat is mijn mening.

Zucht.

Verder ben ik niet geintereseerd in het verbouwen van een 5150, te duur en niet interresant omdat ik het zelf niet kan en ik ook niemand ken met een gemodde 5150. De klank is ok, het is eerder dat hij erg snel overstuurd en dat hoeft van mij niet meer.
Ook spelen er andere factoren mee, zoals bv eidntrapoversturing, dat vind ik erg mooi maar is not done met de 5150 en ik betwijfel overigens of dat mooi is bij zo'n bak. Ik speel met een jcm800 2204 en een loadbox, dat gaat heerlijk over zijn nek,breekt heel mooi op en tja, I LOVE IT!!!!

5150 kopen?

wanna1
2 mei 2003, 21:11
Op 2003-05-01 16:45, schreef Butcher:
Toen Van Halen III werd opgenomen speelde Eddie, dankzij z'n endorsement-contract, op Peavey 5150's. Tijdens de opnames komt er effe een Peavey-vertegenwoordiger de studio binnen, en op dat moment stopt de 5150 met werken. "Geen probleem," zegt de vertegenwoordiger, " dat repareer ik wel effe." Eddie werd wreed zenuwachtig, en een paar momenten later bleek waarom. Er zat een Soldano versterker in z'n Peavey-kast. Eddie vond die 5150's verschrikkelijk en heeft de zijne naar Paul Soldano gebracht, die er wat aan heeft gesleutelt. Peavey heeft deze gemodificeerde versterker weer nagebouwd, en dat is de Peavey 5150 MkII.


ONZIN !!!!!!!!

shredneck
3 mei 2003, 01:32
absoluut,maar whats new....

..wellicht gewoon jaloezie of dommigheid, in ieder geval geen( daar gaan we weer) gefundeerde mening.

net gezien, PLUIS EN DE STRUIKROVERS, 5150 inde set up, goede sound man!

MegaDrive
3 mei 2003, 10:04
[quote] "Ik betwijfel of jij weet waar je over praat, je geeft in elk topic je mening maar die is in negen van de tien gevallen onjuist. [\quote]

Hmmm, een mening die onjuist is. Dat kon nog wel eens interessante gevolgen hebben voor artikel 1 van de grondwet :grin:

By the way die Peavey kasten klinken best goed maar ze kleuren het geluid heel erg, omdat die Sheffield speakers nogal bassig zijn. De gustibus non est disputandum.

shredneck
3 mei 2003, 10:26
dat is wel zo, idd een speaker met meer bas, kan ook enorm veel laag aan,perfect voor nu-metal bv.

...eigenlijk wel geschikt voor alle soorten metal en rock,daar is ie ook voor ontworpen,dus dat scheelt.

In ieder geval heb ik een duidelijk idee voor de prijs dankzij dit topic, de meningen over de 5150 zijn verdeeld, maar dat is logisch. Je houdt er van of je haat em.

MegaDrive
3 mei 2003, 10:33
Ik heb één keer een JCM800 op zo'n Peavey kast live gebruikt, dat was wel heel bruut, flinke bassresponse. Zelfs de JCM600 die ik ooit had (nul bass) klonk vet op die kast. Ik zou dat er zeker bij zetten als je hem adverteert. Succes!

Butcher
3 mei 2003, 19:00
Shredneck, klaarblijkelijk vond EVH de EVH-sound ook niet te trekken...

shredneck
3 mei 2003, 19:45
hmm, dat lijkt me sterk, hij gebruikt het apparaat wel degelijk, buiten dat heeft ie em mede ontworpen...tja...wat moet je er nog meer van zeggen, ik vind het best een goede metalversterker.

maarten
4 mei 2003, 01:35
ik vind de 5150 ook een geile versterker, maar zodra de fundings het toelaten gaat ie er toch genadeloos uit, want ik wil meer flexibiliteit.

jaja boeiend he

Negative K3 fan
4 mei 2003, 02:55
heb je dee combo of de head maarten?

Swan
4 mei 2003, 11:11
he maarten psssst ik wil hem wel van je overkopen :wink: voor een vriendenprijsje :razz:

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 13:40
Op 2003-05-04 01:35, schreef maarten:
ik vind de 5150 ook een geile versterker, maar zodra de fundings het toelaten gaat ie er toch genadeloos uit, want ik wil meer flexibiliteit.


en je was er in de chat toen nog wel zo verschrikkelijk blij mee. Ach ja mensen veranderen hè.

Ik zou die 5150 met flightcases en al voor 1800 weg doen denk ik. Flightcases zijn duur :\

Als ik een metalband zou hebben zou ik ook wel een 5150 willen denk ik... Het ontzettend vette live geluid van In Flames staat me nog goed bij :grin:

shredneck
4 mei 2003, 14:12
hebben jullie het over eenzelfde combi als de mijne?

ik verkoop de boel voor 2000 eurotjes, althans dat is mijn startprijs.


ik moet maar eens een ad maken.

Janneman
4 mei 2003, 18:50
Ik heb mijn 5150 ongeveer 1,5 jaar geleden voor 1300 euro gekocht. Wel in goede staat, maar zonder flightcase. Toen heeft deze versterker zekere enkele maanden te koop gestaan. Voor 2000 raak je hem zeer waarschijnlijk niet kwijt.
Geluid vind ik ook erg vet, maar sterk muziek gebonden. Mijn punkbandje is min of meer terziele, dus deze versterker zal ook wel ingewisseld gaan worden. Wil ook iets anders.

maarten
4 mei 2003, 18:51
@negk3: ik heb het hoofd

@swan: ......smiecht... :grin: als je lief bent he...

@iceglove: Ja dat klopt, en ik ben er nog altijd blij mee. Zeker als je kijkt waar ik eerst op speelde. Toch ga ik me niet meteen hechten aan dat ding ofzo (nouja ik was in de chat gewoon extreem blij :grin: ) maar ik wil meer van een versterker en deze versterker had ik ook hard nodig voor de band dus ik spaarde niet door voor een betere top. ik speel gewoon meer dan alleen metal en tja dan kun je niet veel meer met deze top. anyway, ik vind m wel nog lief hoor

Negative K3 fan
4 mei 2003, 19:34
hebben de 5150 beziters hier eigelijk nooit de bias mod overwogen?

Swan
4 mei 2003, 21:24
ik ben toch altijd lief maarten:D

shredneck
4 mei 2003, 21:46
nee. wellicht iets voor de toekomst.

als ik em niet kwijtraak, want voor een appel en een ei gaat ie niet weg.

het blijft een wereldbak.

maarten
5 mei 2003, 01:03
dat weet ik toch swanniepannie :grin:


en negk3, ik ben wel eerst nog van plan de eindbuizen te vervangen en dan gelijk een bias mod te doen. Ook misschien nog een powersoaker aanschaffen... want nu staat ie zo zacht dat de eq totaal geen invloed op t geluid heeft. Ik kan wel met de presence en resonance veel goedmaken.

Negative K3 fan
5 mei 2003, 01:23
Op 2003-05-05 01:03, schreef maarten:
dat weet ik toch swanniepannie :grin:


en negk3, ik ben wel eerst nog van plan de eindbuizen te vervangen en dan gelijk een bias mod te doen. Ook misschien nog een powersoaker aanschaffen... want nu staat ie zo zacht dat de eq totaal geen invloed op t geluid heeft. Ik kan wel met de presence en resonance veel goedmaken.


waarom trek je er niet gewsoon 2 buizen uit als je ze toch gaat vervangen.

maarten
5 mei 2003, 19:30
ik dacht dat 60w of 120w toch allebei veel te hard gaat.. dus wat maakt t dan uit?

Negative K3 fan
5 mei 2003, 21:01
bespaart kosten bij het retuben

shredneck
5 mei 2003, 21:36
hmz...dat vind ik een nogal kansloze actie, 2 buizen eruit laten....heiligschennis!

Een 5150 moet hard, 120 watt is niet niks, maar je koopt zo'n ding ook niet als je op je kamertje speelt,daar gaat ie veel te hard voor. Aangezien het een Amerikaanse high gain amp is en de eindtrap toch eigenlijk alleen het volume bepaald( de amp moet wel heel hard wil de eindtrap wat aan het geluid kleuren) valt het allemaal wel mee met de 5150 en zijn 120 watt. Ook op standje 2 a 3 klinkt ie lekker en kan de geluidsman er ook nog wat mee.

Ic3gl0vE
5 mei 2003, 21:47
Op 2003-05-04 14:12, schreef shredneck:
hebben jullie het over eenzelfde combi als de mijne?


Ik wel. 1800 euro lijkt me een goede prijs, maar als je het geld niet echt nodig hebt zou ik 'm houden

shredneck
5 mei 2003, 22:55
Ik heb em reeds aangeboden op gitaarmarkt.

Heersende bak voor metal, maar ik heb ook al een jcm800 en dat gaat in combi met een gemodde ts-9 toch ook heel lekker....

...wellicht komt die Bogner er ooit nog...

Negative K3 fan
5 mei 2003, 23:40
die bogner? ecstasy(sp) shiva of uberschal?

shredneck
6 mei 2003, 05:28
Ecstacy, met alle opties en gewoon de vintagelook, die vind ik het mooist.

Wat heb jij nu Neg K3 Fan?
...en wat is er mis met K3? :wink:

Negative K3 fan
6 mei 2003, 13:55
wat ik nu heb wil ik liever privé houden :sad:

en er is helemaal niets mis met k3, integendeel, k3 wint!