PDA

View Full Version : jamman solo



guitarfreakrobert
17 juli 2010, 10:57
Hey mensen,

Weet niet of die hier moet staan, ik zal het wel horen als die niet goed staat.

Ik ben van plan een looper te gaan gebruiken voor kleine optredens, en zat te kijken naar de jm solo.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met dit apparaat die mij een beetje op weg kunnen helpen.

wat ik wil gaan doen is een bescheiden schema in spelen evt een rithem change of een 12 bar blues of zo iets dergelijks

wel nu de solo heeft geen fade out, kan me voorstellen dat dat op een podia van pas kan komen ipv een plotselinge stop!??

mischien ook niet???? jullie mening graag!!!!!!!!!!

Boss heeft een soort gelijk kastje zijn deze beter???????? en dan bedoel ik in life siuaties bedienings gemak betere timing enz.

Is het zo dat zo een ding altijd gewoon in de "maat blijft'' of door de software ook wel eens kan happeren????????? bv zwevend door het schema gaat of gebeurt dat nooit????????????????? ik begrijp dat mensen zullen roepen wat je erin zet komt eruit maarrrrrr is dat ook echt zo.

Ik bedoel het punt waar je "last", dus drukken moet op het voetje.
Daar komt die timing zeker naukeurig,
en als je op 1 zeg maar drukt dan gaat dat kastje denken opslaan en reageren op jou.
En dat kost tijd???????? met als gevolg de maat gaat niet kloppen.

wel nu dit zit zo in mijn hoofd geen real life ervaringen

Bij de jm solo en de boss 2 moet je om je schema te stoppen dubbel klinken de grote broers hebben dubbele pedalen dus 1 keer trappen om te stoppen

vragen vage vragen

Thanks
Robert

josan
29 augustus 2010, 00:01
Robert, ik weet niet of je vraag nog aktueel is maar ik heb beide loopers. De Digitech Jamman Solo biedt eenvoudiger bediening en meer flexibiliteit ivm meer geheugen(-plaatsen), beheer via USB/PC en het kunnen uploaden van samples en drumloops. De Boss RC-2 biedt minder mogelijkheden, maar wat betere kwaliteit, zowel qua geluid als een autostart-opnamemodus.
De RC-2 heeft maar 11 geheugenplaatsen, dat is voor mij wat weinig vandaar dat ik ook de Digitech Jamman Solo gekocht heb.

pimmetje
29 augustus 2010, 10:29
Verplaatst naar effecten/randapp.
Vragen => PM.