PDA

View Full Version : Chi wah wah



peter_heijnen
16 juli 2010, 14:48
Is er al iemand hier die een CHI-WAH-WAH heeft? Ziet er patent uit, ook omdat je heel anders moet trappen dan met een normale wah.

http://www.youtube.com/watch?v=VpzcvNqfSEc

j3lt3
16 juli 2010, 15:03
briljant!!

dml
16 juli 2010, 15:07
Ik bestel 'm na m'n vakantie.

Fuhgawz
16 juli 2010, 15:15
Damn, goed product!! Klinkt nog niet verkeerd ook op die clipjes. Handig ding, absoluut!

Mitch
16 juli 2010, 15:56
Wat een gaaf dingetje zeg! Geweldig! Enige minpuntje is dat het even duurt voor -ie uitgaat, maar verder.... wat een ontzettend leuke innovatie!

Dirk_Hendrik
16 juli 2010, 18:51
op 31 seconden al overtuigd!

Midwolda
16 juli 2010, 19:52
Huh? Een wah die ik ook wel wil hebben?!? :o Klinkt goed!

Jan Buurman
16 juli 2010, 20:06
Heeft zeker mijn aandacht. Uiteraard zou ik hem eerst in mijn set-up willen testen.

dml
17 juli 2010, 04:09
Kosten (uiteraard excl. inklaren en BTW):

Standard Chi-Wah-Wah USD $189

Express Shipping (3-6 days) USD $48
Airparcel shipping (10-14 days) USD $29

Total with express = USD $237
Total with airparcel = USD $218

mario88
17 juli 2010, 08:46
Naja 169 euro of 183 euro valt toch best wel mee voor een wah? En dat inc. verzenden dan.

peter_heijnen
17 juli 2010, 09:28
(uiteraard excl. inklaren en BTW):
...........

Little Jay
17 juli 2010, 10:18
Tjeemig!!! Ik wil 'm!

peter_heijnen
17 juli 2010, 11:08
Volgens mij werkt die manier van intrappen heel intuitief. Ik denk dat ik daarvoor eerst maar even op zoek ga naar een veer voor in mijn boss controllerpedaal.

Shit, heb ik net mijn M9 verkocht...

Tristan
17 juli 2010, 16:48
Leuk ding zeg die Chi Wah, lijkt me ook wel intuitief werken.
M9 verkocht, uiteindelijk dus toch niet zo tevreden ermee?

peter_heijnen
17 juli 2010, 17:25
Jawel, was er best tevreden mee, maar het voegde weinig toe tov het spul dat ik al had en vond het dus dubbelop en heb gekozen voor mijn analoge spulletjes.

Ik heb nu met een elastiek over de voorkant van mijn exp pedaal hetzelfde veer effect als van de chi wah nagebootst maar nu krijg ik niet de polariteit van de pedaalwerking op mijn oude gx700 omgedraaid, dat gaat met de M9 heel makkelijk. Het voelt iig wel lekker zo'n GAS-pedaal. ;)

Harm
17 juli 2010, 17:38
Ik vind m leuk!!!
Ben namelijk al een tijdje aan het kijken naar een zo klein mogelijk pedalboardje voor erbij! Mini vibe, mini wah etc....

Ben benieuwd wat de reacties zijn van mensen die hem bestellen! :)

stikel
17 juli 2010, 21:24
Leuk ding, Goeie tester ook trouwens. Vaker filmpjes van gezien.

Groet Jan

Dirk_Hendrik
17 juli 2010, 22:11
'J'maar
Kan ik der dan ook een jimmy hendricks geluit uit kreigen? Of doettie dat niet en moet ik dan een digitech kopen. Want daar zit der een presets op met ijmmy met red feezel en ik hep gelezen dat dat de goeie is voor jimmie hendirks. :lp::zz::punk:

Metalheart
18 juli 2010, 10:05
briljant!

enneh... HEBBE!

DemolitionColorScheme
18 juli 2010, 13:14
Leuk ding, inderdaad. Ik werd gevraagd door de makers of ik er een demo van wilde doen. Ik ben zelf niet zo'n fan van wah's, maar heb er wel veel plezier mee gehad. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier mee heeft.

- http://plutoneium.wordpress.com/

AoDf
18 juli 2010, 21:09
Klinkt erg leuk! Echter wanneer zullen de klachten komen over tone-suck en true bypass en dergelijke, zoals bij Dunlop/Vox gebaseerde wah's?

Mitch
18 juli 2010, 22:26
Nee, in zo'n geval als dit is gebufferde bypass ineens he-le-maal the shizzle :soul:

dml
19 juli 2010, 08:08
Precies. Tone suck en true bypass zijn zeau 2005.

Fragedallic
19 juli 2010, 10:34
Precies. Tone suck en true bypass zijn zeau 2005.


Nee, in zo'n geval als dit is gebufferde bypass ineens he-le-maal the shizzle :soul:

whaha :seriousf: sooo true .... buffer = hype 2010 :soinnocent:

dml
19 juli 2010, 11:49
whaha :seriousf: sooo true .... buffer = hype 2010 :soinnocent:

Nee nee, Polytune = hype 2010 :sssh:

AoDf
19 juli 2010, 11:52
Nee nee, Polytune = hype 2010 :sssh:

Hehe laat ik nou net onlangs zowel een Polytune als een Massoti Black Box buffer gekocht hebben.

JTB
19 juli 2010, 12:04
Hehe laat ik nou net onlangs zowel een Polytune als een Massoti Black Box buffer gekocht hebben.

je hoort er helemaal bij!

Fuhgawz
19 juli 2010, 13:32
Nu nog drie verschillende BJF overdrives en je mag op TGP posten. ;)


Leuk ding, inderdaad. Ik werd gevraagd door de makers of ik er een demo van wilde doen. Ik ben zelf niet zo'n fan van wah's, maar heb er wel veel plezier mee gehad. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier mee heeft.

- http://plutoneium.wordpress.com/

Hoe kom je in een positie dat pedaalbouwers jou vragen om hun spullen te testen?

dml
19 juli 2010, 17:08
Hoe kom je in een positie dat pedaalbouwers jou vragen om hun spullen te testen?

Op zich toch niets bijzonders? Ik test en schrijf regelmatig voor de Gitarist..... :supercool:

DemolitionColorScheme
19 juli 2010, 17:11
Nu nog drie verschillende BJF overdrives en je mag op TGP posten. ;)



Hoe kom je in een positie dat pedaalbouwers jou vragen om hun spullen te testen?
Soms in het geval van demo's zien van mij of de genre's die me interesseren en in het geval van de Chi-Wah-Wah werd mijn naam doorgegeven door Brett Kingman, die kerel van die allereerste Chi-Wah-Wah demo. Hij en ik hebben vrij veel contact en hij had zomaar mijn naam doorgegeven aan hen, gezegd dat ze contact met mij moesten opnemen. En toen was daar op een ochtend een mail van Plutoneium. De Wah kwam een paar dagen later binnen.

(ik post overigens al op TGP, but let's not go there! :D)

Trouwens, de Chi-Wah-Wah kan niet true bypass zijn door het design, hè. Zodra je de Wah treadle intrapt gaat hij aan, het is dus niet zoals bij een reguliere wah, dat je eerst een footswitch in moet drukken om hem aan te zetten en hetzelfde moet doen om hem uit te zetten. Het systeem is geautomatiseerd. Je moet dus wennen aan de tijd dat het kost om je reguliere sound weer te krijgen. Dit kost ongeveer een seconde, dus je moet het inschatten als je precies wilt stoppen met je wah sound. Het voordeel is wel, zoals ik net zei: niet meer aan en uittrappen. Het is gewoon een kwestie van, van de wah afstappen.

dml
19 juli 2010, 17:17
Trouwens, de Chi-Wah-Wah kan niet true bypass zijn door het design, hè. Zodra je de Wah treadle intrapt gaat hij aan, het is dus niet zoals bij een reguliere wah, dat je eerst een footswitch in moet drukken om hem aan te zetten en hetzelfde moet doen om hem uit te zetten. Het systeem is geautomatiseerd. Je moet dus wennen aan de tijd dat het kost om je reguliere sound weer te krijgen. Dit kost ongeveer een seconde, dus je moet het inschatten als je precies wilt stoppen met je wah sound. Het voordeel is wel, zoals ik net zei: niet meer aan en uittrappen. Het is gewoon een kwestie van, van de wah afstappen.

Zo werkt de Crybaby 95Q ook.
De Silvermachine mkII wordt op een nagenoeg zelfde manier geactiveerd maar het circuit is echter wel true schmypass. Volgens mij moet een dergelijke constructie ook mogelijk zijn met de Chi-Wah-Wah. Maar laten we vooral niet op de feiten vooruit lopen, gezien de visie van de ontwerpers (en het bijpassende prijskaartje) zal men vast goed over het wel en wee van wel of niet true schmypass hebben nagedacht.

Mitch
19 juli 2010, 21:53
Precies, het is niet uniek. De omkering van het pedaal... da's dan weer geniaal zin zijn eenvoud. Want daardoor kan het kleiner gehouden worden en kun je het effectpedaal in zijn geheel klein houden zonder dat je het voetdeel onhandig klein maakt. Echt super bedacht.
Clips, sja... sommige bouwers maken liever zelf clips, anderen laten het liever door externe partijen doen en anderen gebruiken beide. Sommige doen het bewust om de clips enige onafhankelijkheid dan wel status te laten uitstralen ("deze clip is van die en die artiest die zo enthousiast was over dit pedaal"), of ze doen het juist bewust om binding met een community te krijgen (forum, tijdschrift, etc.) of het is gewoon uit onvermogen (geen eigen opname apparatuur of matig, niet representatief gitaarspel (en bijbehorende zelfkennis :D).

vinni
19 juli 2010, 22:27
Zo werkt de Crybaby 95Q ook.
De Silvermachine mkII wordt op een nagenoeg zelfde manier geactiveerd maar het circuit is echter wel true schmypass.

Ehm....De Silvermachine is niet true bypass hoor....
Ook volgens je eigen review : http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,7,138994 ;)

Vinni

Dirk_Hendrik
19 juli 2010, 22:53
au?! ;)

Eeh, Dennis Maurice,
Daar ik die review nu pas lees, 4 jaar te laat...:makeup:

Een fader heeft ook wel eens een andere naam.
Schuifpotmeter

Carlos
24 juli 2010, 15:41
geen verkoop ajb

vinni
24 juli 2010, 23:00
Ik heb nu mijn wah losliggen.

Zo'n CWW lijkt me ook wel wat.
Zit alleen met het probleem dat het mn derde buffer is
voor de versterkerinput. (heb een Skrydstrup dubbele buffer)

Kan ik problemen verwachten?
Vinni

Little Jay
9 augustus 2010, 17:06
Ik heb er 1 aangschaft.

Prima wah, zeer degelijk geconstrueerd en klinkt goed. De bediening vergt wel enige gewenning, maar na slechts een repetitie zat 'ie al in de tenen zullen we maar zeggen. Hij vervangt mijn Vox 847 op m'n pedalboard, want ik moest (alweer) de schakelaar en de pot daarvan vervangen en vond dat een goede gelegenheid om eens iets nieuws te proberen. De CWW heeft geen mechanische pots en schakelaars, dus die kunnen ook niet slijten.

Het is niet een spectaculair klinkende wah, tenminste ik werd niet overdonderd bij de eerste test. Hij (zij?) is meer gewoon goed bruikbaar, vrij neutraal en gewoon een goede wah. En heeft als groot voordeel boven de 847 dat je het level en de klankkleur/scherpte ("contour" noemen ze het) van de wah kunt instellen. De Vox 847 ging een beetje te diep in de bas en te schel in het hoog vond ik, dus moest ik de sweep altijd voorzichtig binnen de perken houden met delicaat voetwerk (wat overigens wel prima ging). Bij de CWW is dat prima in te stellen. Ook blijft je sound mooi gedefinieerd.

De aparte bediening van de CWW went snel, je effectenboard moet inderdaad niet te hoog zijn, anders maakt je voet een te steile hoek (met maat 46 zal dat waarschijnlijk wel meevallen :D). Wat natuurlijk niet kan is de wah in een bepaalde stand laten staan, hij veert altijd terug naar de beginstand.

Bijkomend voordeel van de Chi Wah Wah is dat m'n pedaalboard nu ook een kilo lichter is.

Al met al ben ik erg tevreden, ondanks dat ik vind dat de prijs aan de (te?) hoge kant is. Maar ik heb er niet voor niets van afgezien om van de muziek te leven en daarom kan ik dit soort gadgets tegenwoordig makkelijk betalen.......

Bijzondere vermelding is de service. Ik was snel met bestellen, de website van de nederlandse importeur was nog niet eens in de lucht, maar Plutoneium bracht me in contact met de importeur (Shred-ahead) en het contact met deze is erg ok. Ik had 'm zeer snel in huis, maar ontving een exemplaar dat het niet deed helaas. Een nieuwe werd ook snel opgestuurd zonder problemen en met uitstekende contact en medewerking van de zijde van de importeur.

peter_heijnen
10 augustus 2010, 12:26
Gefeliciteerd!

Het is voor mij geen cww geworden, ik heb om verschillende redenen een digitech ex7 gekocht en hoop maar dat die mij op den duur niet gaat vervelen.

Hoe werkt het vertraagde uitschakelen bij de cww in de praktijk, kun je er mee uit de voeten?

Little Jay
10 augustus 2010, 15:43
Hoe werkt het vertraagde uitschakelen bij de cww in de praktijk, kun je er mee uit de voeten?

Ik kan er prima mee uit de voeten! Het is snel genoeg om weer verder te kunnen spelen als je "uitge-waht" bent en langzaam genoeg om te voorkomen dat 'ie telkens uitschakelt (hoewel dat laatste volgens mij niet zo'n probleem is omdat 'ie ook razendsnel weer inschakelt).

Nielsje
10 augustus 2010, 17:57
Nice!
Ik zag hem een paar weken geleden al voorbij komen op gitaarmarkt, maar verder geen aandacht aan geschonken, te druk.
De geluiden lijken me prima, de kracht zit hem inderdaad in het ontwerp!

Waar ik benieuwd naar ben (en wat wellicht een logisch iets zou zijn): zitten er misschien potmeters oid binnenin waarmee je de in- en uitschakeltijd mee kan beïnvloeden?

Dat soepele uitschakelen zag er in het filmpje al goed uit!
Innovativiteit, me likey likey!

Little Jay
10 augustus 2010, 21:40
De in- en uitschakeltijd kun je niet instellen, en volgens de Plutoneium kan dat alleen middels een software (?!?!) update.... er zijn wel plannen om dit bij een volgende versie instelbaar te maken.

Ik begin dit funky pedaaltje trouwens wel steeds meer te waarderen hoe meer ik er op speel!