PDA

View Full Version : Fuzz pedaal nodig met Mark IV?



deftone82
16 juli 2010, 13:56
Ik heb op een ander (Amerikaans) forum onlangs gevraagd wat ik zou kunnen doen om een bepaald geluid te kunnen krijgen.
Ik kreeg van vier verschillende mensen te horen dat ik misschien een Blackout Musket Fuzz pedaal zou kunnen kopen.Hij is enkel te bestellen bij maker zelf, in USA.

Aangezien ik pedaal noob ben, wou ik hier even informeren of het wel nodig is om een fuzz pedaal te kopen? Ik speel over een Mark IV en daar zit al genoeg distortion en gain op...ik vroeg me af wat een fuzz gaat doen. Wordt het dan geen brij van gezoem, distortion, gain...?

Dirk_Hendrik
16 juli 2010, 14:30
Je vragen kan ik niet beantwoorden. Da's afhankelijk van wat jij wil. De fuzz waar je het over hebt is gebaseerd op een (Civil war) Big Muff. Het zou dus een optie kunnen zijn om daar eerst eens met te gaan spelen.

Fuhgawz
16 juli 2010, 15:17
Welk geluid wil je dan krijgen? Ik zou eerst eens kloten met de instellingen van de amp voordat ik een duur boutique pedaal zou importeren.

deftone82
16 juli 2010, 15:27
Ik had gevraagd wat ik eerst zou aanpassen aan mijn huidige setup om een lekker 'sludge' geluid à la Mastodon/High on Fire/Baroness etc te krijgen. Vooral de gitaar van Mastodon Gitarist Bill (rechts in beeld) vind ik zeer lekker klinken in dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=a1i2_pYCN88).

Ik heb zitten denken over het aanpassen van volgende dingen:
- andere pups in mijn SG (standaard), bijv. custom custom, pearly gates, alnico II Pro...
- externe speaker cab met V30 speakers ofwel een thiele met EVM12L (is duurste optie)
- of een pedaaltje kopen.

Ik weet dat Mastodon speelt over Marschall versterkers, maar ik had toch gehoopt een iets meer rauw geluid uit de mark IV te halen...

ps: settings of dit geluid te evenaren zijn altijd welkom.

Fuhgawz
17 juli 2010, 15:37
Geen van de bands die je noemt speelt over een fuzz, dus het verbaast me zeer dat dat wordt aangeraden. De High On Fire sound is verschillende versterkers vol open. Dat is onhaalbaar voor normale mensen. Hier is trouwens een leuk filmpje waar de Mastodon gitaristen over hun live rig vertellen: http://www.youtube.com/watch?v=KrA7ubp1T7g

Belangrijk voor een goede sludge sound is naar mijn mening om je gitaar omlaag te stemmen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met een MarkIV, dus verder kan ik je helaas niet helpen. Succes!